10 alternatyw YouTube, które powinieneś zbadać w marketingu wideo

Odkryj jedne z najlepszych alternatyw YouTube, których możesz użyć w swoim planie marketingowym wideo, aby przyciągnąć odbiorców z niezbadanych rynków.

YouTube to złoty standard udostępniania filmów i marketingu. Każda firma chce zwiększyć swoją obecność i zaangażowanie klientów w YouTube. Wyświetlenia, polubienia i subskrybenci Twojego kanału YouTube są kluczem do sukcesu Twojej marki.

Ale ostatnio marketerzy cyfrowi, zwłaszcza sprzedawcy wideo, również badają alternatywy dla YouTube. Głównym powodem jest wykorzystanie puli odbiorców, która znajduje się na tych niezbyt popularnych platformach do udostępniania wideo.

Kontynuuj czytanie, aby znaleźć statystyki dotyczące YouTube jako głównej platformy marketingu wideo, powodów, dla których warto korzystać z różnych alternatyw YouTube i kilku świetnych platform, które są godnymi alternatywami dla YouTube.

YouTube jako podstawowa platforma udostępniania wideo

YouTube jest jednym z najlepszych mediów do docierania do klientów z dowolnej niszy, ponieważ ponad 2,6 miliarda ludzi na całym świecie korzysta z YouTube co najmniej raz w miesiącu, jak donosi Statista.

Inne ważne statystyki YouTube, które musisz znać, to:

  • YouTube dodał 28,8 miliarda dolarów przychodów do globalnego konta biznesowego Alphabet.
  • W 2021 r. odnotował wzrost przychodów o 46% rok do roku.
  • Aż 247 milionów aktywnych użytkowników YouTube pochodzi z USA.
  • Brazylia, Meksyk, Niemcy, Wielka Brytania i Korea Południowa dodały kolejne 395,2 miliona użytkowników.
  • Jest to druga co do wielkości wyszukiwarka internetowa po wyszukiwarce Google.
  • Codziennie do YouTube trafia około 3,7 miliona filmów.
  • Cała społeczność YouTube codziennie ogląda około 250 milionów godzin filmów.
  • Użytkownik YouTube spędza w YouTube do 23,7 godziny miesięcznie.

Statystyki sugerują, dlaczego YouTube jest niekwestionowanym królem udostępniania filmów i marketingu w Internecie.

Oprócz tych liczb istnieją inne powody wymienione poniżej:

  • YouTube stał się bardziej popularny niż konwencjonalna telewizja. Ogromna liczba gospodarstw domowych woli teraz oglądać ulubione kanały telewizyjne za pośrednictwem YouTube TV.
  • YouTube jest również ważny jako platforma do konsumpcji dźwięku za pośrednictwem YouTube Music.
  • Większość klientów korzysta z YouTube do podejmowania decyzji o zakupie.
  • Filmy marketingowe w YouTube mają łatwiejszy ranking w wyszukiwarce Google niż alternatywy YouTube.
  • YouTube ma również algorytm wyszukiwania lokalnego i lokalnego SEO.

Powody, dla których warto korzystać z alternatyw YouTube

Raport Datanyze sugeruje, że udział YouTube w rynku wynosi 75,95%. Oznacza to, że 24% użytkowników korzysta z filmów z alternatyw YouTube. Dlatego głównym powodem, dla którego Twoja firma rozważa alternatywy dla YouTube w marketingu wideo, jest niewykorzystana baza odbiorców.

Ponieważ większość firm koncentruje się na YouTube, możesz zrobić to samo, a także być mądrym i kierować reklamy również do klientów spoza YouTube. W ten sposób będziesz wyprzedzać swoich konkurentów, ponieważ jesteś ukierunkowany na 100% bazę klientów, podczas gdy twoi konkurenci mają na celu 76% globalnej publiczności.

Inne ważne powody, aby wybrać alternatywy w stosunku do YouTube to:

  • Część społeczności biznesowej uważa, że ​​jakość treści YouTube gwałtownie się pogorszy, ponieważ w filmach nie ma przycisku niechęci.
  • YouTube koncentruje się teraz bardziej na reklamie niż twórcy treści na swojej platformie. To twórcy podnieśli statystyki YouTube, a teraz YouTube je ignoruje. Wielu YouTuberów uważa, że ​​nie jest to etyczne.
  • YouTube ciągle zmienia swój algorytm. Jednym z negatywnych skutków tego są nietrafne produkty lub reklamy wyświetlane użytkownikom.
  • Zasady YouTube dotyczące cenzury treści są również sporadyczne i regularnie się zmieniają. Regularne zmienianie zasad tworzenia treści w YouTube nie jest dobre dla firm. Firmy potrzebują stabilnej polityki, aby zarabiać pieniądze.

Teraz, gdy znasz już powody, dla których warto wypróbować alternatywy YouTube, oto kilka platform, na których możesz hostować filmy, przesyłać strumieniowo treści, udostępniać filmy światu lub do marketingu wideo:

Vimeo

Vimeo to druga co do wielkości platforma do marketingu wideo, udostępniania wideo, reklamy wideo i nie tylko. Twój zespół marketingowy może używać Vimeo do wielu celów, w tym do następujących:

  • Kontaktuj się ze swoją bazą odbiorców poprzez publikowanie treści, polubienia, komentarze, udostępnianie i subskrypcje.
  • Pozyskuj nowych klientów dzięki reklamom i filmom promocyjnym.
  • Współpracuj z zespołem ds. tworzenia treści wideo i marketingu.

To nie wszystko! Vimeo działa również jako narzędzie online do profesjonalnego tworzenia wysokiej jakości reklam. Nie wspominając o wszystkich narzędziach i interfejsach do prowadzenia wirtualnych wydarzeń, webinariów i promocji produktów w Internecie.

Vimeo zawiera również zaawansowane narzędzia do angażowania klientów, takie jak ankiety offline, ankiety w czasie rzeczywistym, interakcja z klientami podczas wydarzeń na żywo i wiele innych. Nie tylko działania; istnieją również narzędzia do mierzenia twoich postępów.

Co więcej, możesz także uczynić Vimeo centralnym centrum wszystkiego, co dotyczy Twojej strategii marketingu wideo. Możesz na nim tworzyć i przechowywać treści. Twój zespół może udostępniać filmy klientom i interesariuszom do ostatecznego zatwierdzenia. I wreszcie, Vimeo zachowuje całkowitą tajemnicę dotyczącą Twoich zasobów medialnych i wydarzeń.

Ruch dzienny

Dailymotion jest popularny w przypadku zlokalizowanych krótkich treści wideo. Publikuje treści w 183 językach w 43 regionach. Ponad 2000 profesjonalnych twórców treści z globalnego rynku przyczyniających się do Dailymotion. Możesz także stać się częścią społeczności tego twórcy, aby być świadkiem maksymalnej monetyzacji swoich relacji wideo.

Dailymotion nadaje się również do reklamy marki poprzez wysokiej jakości treści wideo. Oferuje innowacyjne formaty reklam, które z łatwością przyciągną odbiorców do Twojej marki. Jeśli potrzebujesz pomocy specjalistów od reklamy, Dailymotion ma partnerów w zakresie treści premium, którzy produkują filmy reklamowe dla niektórych wiodących światowych marek.

Oglądaj na Facebooku

Facebook jest pełnoprawnym konkurentem Google i aby przeciwstawić się monopolowi Google na marketing wideo, uruchomił Facebook Watch. Twoi odbiorcy mogą oglądać popularne filmy na Facebook Watch. Facebook stosuje również algorytmiczne podejście do sugerowania użytkownikom treści wideo na podstawie ich upodobań, niechęci, obserwowania itp.

Ta platforma zależy również od pieniędzy z reklam, dzięki czemu możesz wyświetlać wysokiej jakości reklamy wideo na Facebook Watch. Twierdzi, że pobiera o 49% mniej niż konkurenci za reklamę po kliknięciu linku. Nie tylko reklamy, możesz także zwiększyć liczbę odbiorców dzięki ruchowi organicznemu. Małe firmy i agencje marketingowe celują w Facebook Watch, aby zwiększyć podstawową oglądalność przyszłych kampanii marketingowych na Facebooku.

Vevo

Vevo to platforma do marketingu wideo wyłącznie z teledyskami. Dlatego jest bardzo odpowiedni dla artystów, piosenkarzy, zespołów, wykonawców i twórców teledysków. Według oficjalnej strony Vevo ma następującą oglądalność:

  • Miesięcznie 26 miliardów wyświetleń
  • Łącznie wszyscy użytkownicy Vevo oglądają miesięcznie 1,5 miliarda godzin teledysków.
  • Na tym portalu do udostępniania wideo jest ponad 500 000 filmów

Marki mogą z łatwością reklamować się na tej platformie, ponieważ jest ona bardzo popularna jako teledyski telewizyjne w Internecie. Codziennie ponad 35 milionów amerykańskich konsumentów przegląda zawartość tej witryny. Jeśli więc Twoja firma koncentruje się na USA, możesz zbadać tę platformę pod kątem możliwości marketingu wideo wraz z YouTube.

9GAG

9GAG jest popularny wśród nastolatków i młodzieży, którzy również lubią Facebooka i Twittera. Ludzie udostępniali krótkie filmy 9GAG, GIF-y i memy na Twitterze, Facebooku i innych portalach społecznościowych. Dlatego jeśli twoją docelową grupą docelową są młodzi ludzie, powinieneś prezentować się na tej platformie.

Użytkownicy mogą łatwo znaleźć treści, których szukają na 9GAG, ponieważ w lewym panelu nawigacyjnym tego portalu znajduje się długa lista kategorii treści.

Dlatego możesz użyć 9GAG do publikowania krótkich treści marketingowych wideo. Jeśli dysponujesz budżetem reklamowym, możesz również promować swoje treści marketingowe na tej platformie udostępniania treści.

DTube

Globalny trend decentralizacji uderzył również w branżę strumieniowania wideo i nadawania. DTube wykorzystuje technologię blockchain, aby zapewnić rozwiązanie do udostępniania wideo peer-to-peer z mniejszą szansą na awarię serwera. Pojawił się jako jedna z wiodących alternatyw YouTube w sieci 3.0.

Ta alternatywa YouTube zdecydowanie potępia cenzurę opartą na sztucznej inteligencji, którą śledzi YouTube. Obsługuje wolność słowa i pozwala twórcom zarabiać na swoich filmach w kryptowalucie.

Wszystkie Twoje dane są również bezpieczne na tej platformie i nie ma nikogo, kto mógłby łagodzić przesyłane filmy. Przesłanie filmu tutaj oznacza, że ​​pozostanie on w sieci, chyba że go usuniesz.

Chociaż ma interfejs podobny do YouTube, nie wyświetla reklam. Dzięki temu Twoi widzowie mogą mieć niezakłócone wrażenia podczas oglądania, które nie obejmują oglądania reklam niemożliwych do pominięcia.

Co więcej, w DTube nie ma algorytmu rekomendacji, a przesyłane tutaj treści mogą nie być widoczne w ogólnych wyszukiwaniach w tradycyjnych wyszukiwarkach.

Reflektor

Jeśli należysz do społeczności małych firm, Spotlightr to niesamowicie potężna alternatywa dla YouTube. Jest to kompleksowe rozwiązanie do hostingu wideo, w którym można również uzyskać narzędzia do marketingu wideo i zaawansowane narzędzia analityczne. Tutaj możesz przesłać wideo w jakości HD do 4K i automatycznie zoptymalizować rozdzielczości wideo.

Oprócz hostingu filmów na swoim serwerze w chmurze, platforma ta obsługuje również hybrydowy hosting wideo, co oznacza przesyłanie strumieniowe filmów z popularnych źródeł, takich jak YouTube, Facebook i Vimeo.

Ma konfigurowalny i szybki jak błyskawica odtwarzacz wideo HTML5 dla lepszego odtwarzania. Responsywny odtwarzacz jest również idealny dla każdego urządzenia mobilnego. Wbudowana funkcja udostępniania społecznościowego umożliwia publikowanie filmów hostowanych tutaj w dowolnych mediach społecznościowych.

Spotlight umożliwia zarabianie na filmach przesłanych lub znalezionych na platformach społecznościowych. Zamienia nawet filmy należące do innych w filmy, które wyglądają i przypominają Twoje.

Wistia

Wistia to właściwa platforma do wideomarketingu dla firm i influencerów społecznościowych. Ta pojedyncza platforma wystarczy, aby tworzyć, hostować i sprzedawać filmy. Marketerzy mogą również analizować, jak duży wpływ na odbiorców ma ich film.

Jeśli zdecydujesz się umieścić swoje filmy na tej stronie, zapewni Ci ona konfigurowalny odtwarzacz wideo, który możesz spersonalizować zgodnie z tożsamością marki. Możesz przesyłać filmy o rozmiarze pliku do 8 GB i rozdzielczości 4K. Ten CMS wideo w chmurze nadaje się również do organizowania filmów i udostępniania ich członkom zespołu.

Wistia zapewnia również potężne wskaźniki marketingowe, aby zobaczyć, jak Twoje wysiłki wpływają na ścieżkę marketingową. Możesz także przeprowadzić testy, aby dowiedzieć się, która strategia najlepiej sprawdza się w Twojej kampanii. Obsługuje również integrację z Animoto, Google Analytics, Hubspot, Drip, Mailchimp, Salesforce Pardot, Trello, Zapier i Zendesk.

SproutVideo

Ci, którzy szukają potężnej platformy do hostingu wideo, mogą dołączyć do SproutVideo bez namysłu. Oferuje usługę hostingu wideo na żądanie dla wszystkich firm i działa jako alternatywa dla YouTube. Ta platforma jest wyposażona w solidne narzędzia, których można używać do marketingu wideo, dostosowywania odtwarzacza, analizy zaangażowania widzów i wielu innych.

Firmy mogą używać SproutVideo do transmitowania na żywo dowolnego wydarzenia biznesowego, a nawet do bezpiecznego udostępniania filmów innym członkom zespołu w celu komunikacji wewnętrznej. Obsługuje wideo w rozdzielczości HD i Ultra-HD do 8K, dzięki czemu możesz mieć pewność, że widzowie mogą cieszyć się wideo najwyższej jakości.

Łatwo jest również osadzić swoje filmy z tej platformy w WordPress i Shopify, nawet bez umiejętności kodowania. Marketerzy otrzymują również narzędzia do marketingu wideo, takie jak CTA w odtwarzaczu, konfigurowalne narzędzia do przechwytywania leadów wideo, ekrany post-play i SEO wideo. Co więcej, możesz go również zintegrować z Hubspotem, Zapierem i Mailchimpem.

PeerTube

PeerTube to kolejny wpis na liście, którego sercem jest decentralizacja. Jest to bezpłatna platforma, która może być wykorzystywana jako alternatywa YouTube do transmisji wideo. Platforma ta nie ma na celu zastąpienia popularnych obecnie usługodawców, ale zaoferowanie użytkownikowi czegoś innego o innych wartościach.

PeerTube ma obecnie ponad 6 000 000 filmów, które do tej pory uzyskały ponad 70 milionów wyświetleń. Jeśli jesteś zmęczony reklamami i trackerami, jest to opcja bez reklam i trackerów. Tutaj użytkownicy mogą przesyłać wysokiej jakości filmy i korzystać z technologii transmisji wideo peer-to-peer.

Jednak nie ma algorytmu rekomendacji, a instalacja może wydawać się skomplikowana, chyba że jesteś osobą obeznaną z technologią. Ponieważ PeerTube jest open-source, możesz nawet przyczynić się do jego kursu źródłowego, aby go ulepszyć.

Ostatnie słowa

YouTube nie jest ostatnią opcją dla marketingu wideo. Powyższe alternatywy YouTube kwitną na monopolistycznym rynku YouTube. Możesz stworzyć obecność swojej firmy na takich platformach do konsumpcji wideo, aby dotrzeć do masy odbiorców, o której nikt nie wie. To może okazać się dla Ciebie dużą przewagą nad konkurencją.

Możesz również być zainteresowany tworzeniem filmów promujących markę za pomocą Promo i bezproblemowym udostępnianiem treści wideo online.