10 najlepszych platform finansowania społecznościowego dla Twojej firmy

Jedna czwarta firm, według ankiety przeprowadzonej przez NSBA, nie mogła otrzymać wymaganego finansowania, co ograniczyło ich rozwój i rentowność w przyszłości.

Pozyskanie kapitału na biznes to ogromne wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy.

Na szczęście banki nie są już jedyną opcją. Istnieje wiele stron internetowych, na których ludzie mogą inwestować w Twój pomysł lub firmę. Strony crowdfundingowe są obecnie wszędzie w sieci.

Co to jest finansowanie społecznościowe?

Crowdfunding może być sposobem na zebranie funduszy od ogromnej liczby osób. Duża liczba osób łączy małe, indywidualne inwestycje w celu pozyskania kapitału niezbędnego do rozwoju nowej firmy lub pomysłu. Osoby fizyczne, organizacje charytatywne i firmy mogą rozpocząć kampanię wspierającą określone cele i każdy może wnieść swój wkład.

Zasadniczo wyróżnia się cztery rodzaje finansowania społecznościowego:

  • Oparte na nagrodach – w tym przypadku ludzie przekazują wkład online w zamian za nagrodę. Nagrody mogą się różnić w zależności od wkładu – ale często obejmują produkt/usługę, którą oferujesz lub planujesz wprowadzić.
  • Finansowanie kapitałowe – ta metoda pozwala pozyskać fundusze od społeczeństwa w zamian za nienotowane udziały (kapitał własny) w firmie. Akcje nienotowane nie są notowane ani kupowane ani sprzedawane na oficjalnej giełdzie papierów wartościowych.
  • Pożyczki typu peer-to-peer – znane również jako crowdfunding dłużny działają podobnie do pożyczki terminowej z banku. Tutaj otrzymujesz pieniądze od osoby fizycznej, a nie od instytucji finansowej.
  • Darowizna — ten rodzaj finansowania społecznościowego ma na celu wspieranie celów charytatywnych osoby lub organizacji.

Jak działa finansowanie społecznościowe?

Witryny crowdfundingowe ułatwiają przedsiębiorcom lub małym firmom prezentowanie kampanii globalnej publiczności, z których wielu może wesprzeć finansowo projekt. Możesz rozpocząć kampanię crowdfundingową, wykonując następujące kroki:

# 1. Wybierz platformę, z której chcesz korzystać: Zacznij od wybrania platformy opartej na kapitale lub nagrodach. Dowiedz się, jak długo platforma pozwala na prowadzenie kampanii. To kluczowy czynnik. Jaka jest maksymalna kwota, którą możesz wpłacić? Dowiedz się, kto zwróci na to uwagę. Niektóre platformy mogą przyciągać różnego rodzaju inwestorów.

#2. Bądź zaakceptowany przez platformę: wypełnij formularze online i prześlij wymagane dokumenty. Platformy muszą zweryfikować, czy jesteś legalny. Jeśli planujesz skorzystać z finansowania społecznościowego opartego na udziałach, może być potrzebny prospekt emisyjny lub list ofertowy. Dokument określa warunki dotyczące finansowania, wymagane ostrzeżenia o ryzyku i ramy czasowe ugodowe dla inwestorów.

#3. Zaprezentuj boisko. Gdy Twoja propozycja zostanie zaakceptowana w witrynie, będziesz mieć możliwość stworzenia oferty. Opisz swój pomysł lub projekt, a także powody, dla których chcesz zebrać pieniądze, oraz kwotę, którą chcesz zebrać.

Faza pitchingu wymaga ogromnego nakładu pracy. To kompletny plan marketingowy, który zareklamuje Twoją firmę lub Twój pomysł i przyciągnie inwestorów. Powinieneś mieć co najmniej jedno aktywne konto w mediach społecznościowych.

#4. Wynik kampanii: Na niektórych platformach crowdfundingowych społecznościowych możesz zebrać wszystkie pieniądze, które otrzymałeś w ramach kampanii. Na innych platformach musisz wyznaczyć cel i zbierać pieniądze tylko wtedy, gdy go osiągniesz.

Gdy uczestniczysz w finansowaniu udziałowym, masz określony termin na przyciągnięcie inwestorów. Jeśli ci się to uda, platforma przekaże ci pieniądze i wyemituje certyfikaty akcji lub banknoty zamienne dla inwestorów. Jeśli nie uda ci się przyciągnąć inwestorów, możesz przedłużyć ten okres.

Platformy te zarabiają na opłatach, takich jak część zebranych środków, plus opłaty transakcyjne. Akceptują również równość. Niektóre platformy nie będą pobierać opłat, dopóki nie osiągniesz sukcesu.

Z punktu widzenia inwestorów jest to doskonała metoda finansowania projektów i osób, w które wierzysz i którymi się pasjonujesz. Co więcej, finansowanie społecznościowe umożliwia inwestorom lokowanie niewielkich kwot w wiele przedsięwzięć, dywersyfikując ich portfele, jednocześnie zwiększając szansę na otrzymanie dużej wypłaty gotówkowej.

Chociaż finansowanie społecznościowe jest inwestycją wysokiego ryzyka, inwestorzy powinni inwestować tylko te pieniądze, które mogą stracić w hipotetycznym scenariuszu. Wszystko, czego potrzebuje inwestor, to jedna duża inwestycja, aby odzyskać pozostałe straty i osiągnąć imponujący zwrot z inwestycji.

Rzeczy do rozważenia i przygotowania przed złożeniem wniosku o finansowanie społecznościowe

Przed złożeniem wniosku o finansowanie społecznościowe konieczne jest rozważenie kapitału, który chcesz pozyskać. Jeśli uruchamiasz platformę opartą na nagrodach, pamiętaj, aby wymienić korzyści, które otrzymają wspierający. Jeśli korzystasz z kapitału własnego, musisz określić, jaki posiadasz udział w kapitale, a także cenę akcji – jeśli to możliwe.

Gdy rozpoczynasz kampanię crowdfundingu udziałowego, musisz ujawnić inwestorom swoje dane finansowe i biznesowe. Oznacza to, że musisz podać aktualne informacje o swojej firmie, prognozach i sprawozdaniach finansowych, solidną strategię biznesową oraz firmy, które już przeprowadzają dokładne oszacowanie.

Ważne jest również, aby przygotować się na sytuację, w której nie otrzymasz wnioskowanej kwoty.

Tutaj zebraliśmy dla Ciebie najlepsze strony crowdfundingowe; niezależnie od tego, czy finansujesz innowacyjne przedsięwzięcie, zakładasz firmę, czy zbierasz fundusze na wsparcie jakiejś sprawy lub projektu, na tej liście jest coś, co Ci się podoba.

Kickstarter

Kickstarter umożliwia twórcom dostęp do zasobów potrzebnych do urzeczywistniania pomysłów. Firma pomogła 15 milionom muzyków, artystów, filmowców, projektantów i innych twórców w zebraniu 3,7 miliarda dolarów na sfinansowanie ponad 143 000 projektów. Jest to scenariusz typu „wszystko albo nic” w odniesieniu do finansowania, ponieważ musisz osiągnąć cele, które wyznaczyłeś w wybranym przez siebie przedziale czasowym, w przeciwnym razie pieniądze zostaną zwrócone wszystkim.

Założenie konta na Kickstarterze jest darmowe. Jeśli jednak jesteś finansowany, pobierana jest opłata w wysokości 5% od zebranych pieniędzy. Ponadto będziesz musiał zapłacić opłaty manipulacyjne w wysokości od 3 do 5 procent.

Indiegogo

Indiegogo zapewnia nie tylko finansowanie społecznościowe w czasie rzeczywistym; oferują również internetowy rynek innowacyjnych produktów. Pomogli przedsiębiorcom w zebraniu 1 miliarda dolarów na ponad 650 000 projektów. Dowiedz się, czy Twój projekt jest opłacalny i czy jest w stanie pozyskać kapitał początkowy, korzystając z „globalnej społeczności Indiegogo z wczesnymi użytkownikami”.

Na tej stronie nie musisz przerywać zbierania funduszy w określonym terminie. Nie ma żadnych celów ani terminów zbierania funduszy. Możesz korzystać z akcji lub papierów wartościowych, a także z podziału dochodów, a nawet sprzedaży kryptowaluty. Pobiera opłatę platformową w wysokości 5% i opłatę manipulacyjną strony trzeciej. Jeśli zbierasz fundusze na jakiś cel, nie musisz ponosić kosztów za pośrednictwem partnerskiej platformy Indiegogo, GoFundMe.

Obecnie serwis Indiegogo odwiedza miesięcznie ponad 15 milionów użytkowników, a każdego miesiąca uruchamianych jest około 19 000 kampanii.

Z Indiegogo dostępnym w ponad 235 krajach i terytoriach, możesz skonfigurować swoją kampanię, aby zebrać fundusze poprzez kampanię crowdfundingową, aby sfinansować pomysł lub produkt, który chcesz wprowadzić. Aby rozpocząć zbieranie pieniędzy za pośrednictwem platformy, możesz tworzyć kampanie trwające do 60 dni kalendarzowych. Narzędzia umożliwiają łączenie się z innymi platformami, takimi jak Facebook i Google, w celu promowania kampanii. Po zebraniu środków będziesz mógł je otrzymać z banku w ciągu 15 dni roboczych.

Patreon

Patreon pozwala muzykom, artystom, pisarzom i innym twórcom zarabiać pieniądze, obsługując usługę członkostwa online dla swoich patronów. Strumień dochodów jest generowany przez fanów, którzy płacą miesięczną opłatę, którą wybrali, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnych wydarzeń i treści zakulisowych. Twórcy zebrali ponad 350 milionów dolarów, a przeciętny klient ponosi miesięczny koszt wyższy niż Netflix czy Spotify.

Patreon to platforma do finansowania społecznościowego zaprojektowana specjalnie, aby pomagać twórcom w rozkwicie poprzez pomoc w zbieraniu pieniędzy od fanów, wielbicieli i sympatyków rodziny i przyjaciół. Na początek jest to całkowicie bezpłatne, Patreon, ale zostaniesz obciążony miesięczną opłatą, zgodnie z tym, który z trzech wybranych planów. Dostępne są trzy plany. Plan „Lite” jest ustawiony na opłatę w wysokości 5% od kwoty pieniędzy zarobionych na Patron, podczas gdy plan „Pro” otrzymuje 8% zniżki, podczas gdy plany „Premium” kosztują 12% opłat. Dodatkowo obowiązuje opłata manipulacyjna w wysokości 2,9 procent i 0,30 USD za transakcję.

Jego plan Lite jest skierowany do twórców, którzy dopiero rozpoczynają swoją podróż, a Pro pomoże twórcom w tworzeniu opcji członkostwa, które pomogą ich firmom. Jednocześnie Premium jest przeznaczony dla uznanych twórców lub firm o minimalnych przychodach w wysokości 2500 USD miesięcznie za pośrednictwem platformy i 100 000 obserwujących w mediach społecznościowych. Wszystkie plany umożliwiają korzystanie z aplikacji mobilnej Patreon, narzędzi biznesowych i wielu innych. W dowolnym momencie możesz przełączać się między planami Lite i Pro. Plan Premium wymaga trzech miesięcy zaangażowania.

Finansowane

Utwórz swój profil na Finansowane a następnie wybierz jeden z programów. Firmy obsługujące rynek konsumencki mogą zebrać nawet 50 000 USD w ramach swojego programu nagród. Pozwala przedsiębiorcom sprzedawać swoje produkty poprzez zamówienia w przedsprzedaży i sprzedaż produktów, jeśli jesteś firmą, która chce zebrać od 50 000 do 10 milionów USD na sfinansowanie swojej usługi, produktu lub firmy B2B. Mają program kapitałowy, który pozwala firmom zabiegać o inwestycje od akredytowanych inwestorów.

Utworzenie profilu firmy jest bezpłatne, a zebranie funduszy kosztuje 179 USD miesięcznie. Nie ma żadnych opłat za sukces; jednak istnieje opłata manipulacyjna w wysokości 3,5 procent + 0,30 USD za każdą transakcję w przypadku podwyżek opartych na nagrodach.

SeedInvest

Start-upy poszukujące środków na rozpoczęcie swojej podróży, SeedInvest przyciągnęła ponad 500 000 inwestorów i pomogła ponad 235 start-upom w zebraniu około 300 milionów dolarów wsparcia finansowego i jest uważana za najlepszą opcję dla start-upów.

SeedInvest to narzędzie dla profesjonalnych, szybko rozwijających się firm na wczesnym etapie pozyskiwania preferowanego kapitału lub obligacji zamiennych. Aby zwiększyć equity w rundach wycenionych, musisz podać wartość przed pieniędzmi. Jeśli wymieniasz banknoty, będziesz musiał uwzględnić limit wyceny i dyskonta konwersji, a także długość okresu i stopę procentową.

Aby korzystać z SeedInvest, konieczne jest wypełnienie wniosku, złożenie go przez komisję kwalifikacyjną i dopełnienie due diligence przed utworzeniem profilu. SeedInvest to platforma dla firm, które chcą się rozwijać, i możesz oczekiwać, że proces aplikacyjny potrwa co najmniej 60 dni.

W zależności od zebranej kwoty pobierana jest opłata za umieszczenie w wysokości 7,5 procent, która jest należna dopiero po pomyślnym zakończeniu kampanii. Ponadto możesz spodziewać się 5-procentowego pokrycia gwarancyjnego, w zależności od zebranej kwoty, oraz do 10 000 USD kosztów marketingu due diligence, depozytu i zwrotu kosztów prawnych.

Start silnika

Start silnika to najlepszy wybór dla inwestorów, którzy chcą ulokować określoną kwotę pieniędzy. Jest to platforma, która pozwala użytkownikom inwestować w start-upy na początku ich rozwoju. Pozwala zwykłym ludziom inwestować swoje pieniądze bezpośrednio w firmy lub start-upy, które lubisz i otrzymywać zwrot kapitału już od 100 USD na początku. To łatwe do zrozumienia podejście do inwestowania jest powodem, dla którego wybraliśmy ją jako najlepszą platformę finansowania społecznościowego dla inwestorów.

Możesz rozpocząć inwestowanie w dowolną firmę przedstawioną na stronie, od firm biotechnologicznych po start-upy turystyczne i podróżnicze, już od 100 USD, w zależności od ceny akcji, która jest notowana dla firmy. Aby pomóc Ci w podjęciu świadomej decyzji, profil każdej firmy zawiera jej wartość, cenę za akcję, liczbę akcjonariuszy i wiele innych.

Jeśli jesteś gotowy do inwestowania, naciśnij przycisk „Zainwestuj teraz” i zacznij od wypełnienia swoich danych i metody płatności. Jeśli jesteś start-upem poszukującym pieniędzy, z przyjemnością dowiesz się, że pomógł firmom w pozyskiwaniu funduszy za pośrednictwem swojej sieci ponad 300 000 inwestorów.

GoFundMe

GoFundMe pomaga ludziom w zbieraniu pieniędzy na pokrycie wszystkiego, od osobistych wydatków na opiekę zdrowotną po zapewnienie rozwoju lokalnych firm. Został założony w 2010 roku i zebrał ponad 9 miliardów dolarów darowizn z ponad 120 milionów prezentów. Popularność i łatwość obsługi platformy sprawiają, że jest ona idealnym miejscem do przekazywania darowizn.

Stronę GoFundMe można założyć w zaledwie trzech prostych krokach. Zacznij od utworzenia kampanii, opisując kwotę, którą chcesz zebrać. Następnie możesz opowiedzieć swoją historię i zaprezentować ofertę, aby zaimponować potencjalnym inwestorom. Może to obejmować obrazy i filmy. W ostatnim kroku przekaż swoją kampanię rodzinie i znajomym za pomocą platform społecznościowych, wiadomości tekstowych i e-maili.

Możesz śledzić otrzymane środki za pośrednictwem pulpitu nawigacyjnego, z którego możesz pisać podziękowania, wypłacać środki i robić dużo więcej. Jedną z zalet GoFundMe w porównaniu z innymi platformami jest to, że nie pobiera opłat. Jednak firma pobiera opłaty manipulacyjne w wysokości 1,9 procent i 0,30 USD za każdą transakcję. Możesz zbierać fundusze na dowolny czas. Nie ma żadnych terminów ani ograniczeń czasowych.

GoFundMe zapewnia wsparcie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jeśli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu strony lub masz inne pytania.

EquityNet

EquityNet pozwala przedsiębiorcom łączyć się z akredytowanymi inwestorami w celu pozyskania kapitału dla biznesu. Działa od 2005 roku i obecnie na platformie zarejestrowanych jest ponad 250 inwestorów. W przeciwieństwie do innych platform finansowania społecznościowego, EquityNet akceptuje wszystkie legalne i etyczne firmy, które się zarejestrują i nie pobiera prowizji.

Do wyboru są trzy plany, w tym Basic, premium DIY lub Full-Service. Są dostępne za darmo lub za ponad 2000 USD, co oznacza, że ​​możesz wybrać plan EquityNet dla start-upów na każdym etapie dojrzałości. Nie ma opłaty za platformę ani prowizję. Być może będziesz jednak musiał zapłacić miesięczną opłatę subskrypcyjną w wysokości 199 USD rocznie, aby móc korzystać z ich bardziej zaawansowanych funkcji.

kostka tłumu

kostka tłumu to strona crowdfundingowa, której celem jest przekształcenie Twojej rodziny, klientów znajomych, przyjaciół i fanów w inwestorów. Pomogą ci ustalić rozsądne cele, odpowiednią wycenę, przekonującą ofertę i skuteczny plan komunikacji, aby wykorzystać sieć inwestorów Crowdcube.

Publiczność zostanie powiadomiona, gdy Twoja wysokość osiągnie 20% ustawionego celu. Jeśli nie czujesz, że to wystarczająca zachęta, średni skok osiągnie swój cel w ciągu 22 dni. Jeśli masz 75%, zespół prawny Crowdcube pomoże Ci szybko zakończyć kampanię. Obsługuje finansowanie w fazie początkowej, początkowej i fazie wzrostu, co oznacza, że ​​możesz korzystać z tej samej platformy, nawet gdy Twoja firma rośnie na nowe wyżyny.

Za rejestrację firmy w Crowdcube nie są pobierane żadne opłaty. Opłata za sukces wynosi 7 procent zebranej kwoty. Opłaty za przetwarzanie płatności są również uwzględnione.

WeFunder

Z WeFunder, od inwestorów możesz zebrać od 50 000 do 50 000 USD. Większość kampanii potrzebuje od jednego do trzech miesięcy, aby osiągnąć swoje cele. Od małej knajpki po start-upy związane z technologią — będziesz mógł ubiegać się o finansowanie od ponad 100 000 inwestorów WeFunder. Założenie konta na profilu WeFunder jest bezpłatne i nie pobiera opłat transakcyjnych ani za zarządzanie. Opłaty administracyjne są uiszczane na rzecz inwestorów w celu pokrycia całkowitych kosztów prowadzenia WeFund.

Wniosek 👩‍🏫

Finansowanie społecznościowe jest jedną z najbardziej poszukiwanych alternatyw finansowania małych firm dla przedsiębiorców, ambitnych ludzi i kreatywnych myślicieli. Zapewnia alternatywne możliwości inwestycyjne dla tych, którzy nie są w stanie zebrać funduszy na biznes za pośrednictwem konwencjonalnych instytucji finansowych.

Każdy może zaprezentować swój pomysł komukolwiek w Internecie za pośrednictwem platform crowdfundingowych, które działają jako pośrednik między innowatorami a dużymi rzeszami inwestorów z prywatnych źródeł. Jedną z najskuteczniejszych metod finansowania społecznościowego, aby przyciągnąć inwestora, którego szukasz, jest przedstawienie prostego i wyróżniającego się podejścia do rynku.