10 najlepszych programów do prognozowania sprzedaży zapewniających niemal dokładne prognozy

Chcesz zwiększyć efektywność swojego zespołu sprzedażowego? Korzystaj z oprogramowania do prognozowania sprzedaży, aby generować prognozy sprzedaży i odpowiednio wyznaczać cele zespołu.

Nie tylko to, aplikacje pomagają w podejmowaniu decyzji biznesowych opartych na danych z dokładnym oszacowaniem wielkości sprzedaży. Korzystając z wygenerowanych danych, firmy mogą szybko zastosować techniki sprzedaży bez konieczności poświęcania wielu godzin na ręczną analizę danych sprzedażowych.

Dowiedz się więcej o narzędziach do prognozowania sprzedaży i ich przebiegu pracy w tym artykule. Udostępnimy również listę najlepszych aplikacji, z których mogą korzystać firmy.

Oprogramowanie do prognozowania sprzedaży i jego zastosowanie

Oprogramowanie do prognozowania sprzedaży to narzędzie do przewidywania i prognozowania przyszłej sprzedaży firmy. Może przewidywać liczbę potencjalnych klientów, wartość rurociągu i prawdopodobieństwo zamknięcia transakcji. Firmy używają tej aplikacji do precyzyjnego wyznaczania realistycznych celów sprzedażowych i podejmowania strategicznych decyzji.

Wykorzystanie oprogramowania do prognozowania sprzedaży przejawia się w:

  • Planowanie zapotrzebowania na przyszłą wielkość sprzedaży
  • Zrozumienie najnowszych trendów rynkowych
  • Analiza wyników indywidualnych i zespołowych
  • Alokacja zasobów i budżetu
  • Wyznaczanie realistycznych celów finansowych
  • Podejmowanie świadomych decyzji biznesowych
  • Uzyskiwanie prognoz biznesowych dla wszystkich zespołów
  • Planowanie sprzedaży i operacji
  • Wprowadzanie nowych produktów i poszerzanie rynku
  • Jak działa oprogramowanie do prognozowania sprzedaży

    Funkcja aplikacji do prognozowania sprzedaży polega na wykorzystywaniu historycznych danych dotyczących sprzedaży i analizowaniu ich za pomocą różnych technik statystycznych pod kątem przyszłych prognoz sprzedaży. Etapy jego procesu roboczego obejmują:

    • Zbieranie danych z różnych źródeł, takich jak CRM, systemy ERP, systemy kasowe, platformy e-commerce. Zebrane dane obejmują historyczne dane dotyczące sprzedaży, szczegóły produktu, informacje o klientach i inne istotne zmienne
    • Eliminacja duplikatów i niespójnych danych w celu uzyskania czystych danych niezbędnych do prognozowania
    • Stosowanie technik analizy wzorców sprzedaży, trendów i korelacji z innymi zmiennymi zgodnie z modelami i algorytmami prognostycznymi
    • Generowanie prognoz sprzedaży i statusów transakcji rurociągowych w celu prognozowania przyszłych wyników sprzedaży
    • Analizowanie scenariuszy i przeprowadzanie symulacji typu „co by było, gdyby” ze zmienionymi zmiennymi
    • Dostarczanie raportów wizualnych z wykresami, wykresami i pulpitami nawigacyjnymi w celu informowania o wynikach sprzedaży
    • Stałe monitorowanie i automatyczne aktualizowanie prognoz w czasie rzeczywistym

    Powody, dla których firmy korzystają z oprogramowania do prognozowania sprzedaży

  • Podejmuj decyzje w oparciu o dane, korzystając z precyzyjnych prognoz sprzedaży
  • Wykrywaj czynniki ryzyka w lejku sprzedaży i procesie sprzedaży
  • Oszczędzaj czas na planowaniu zasięgu lokalizacji i przydziału
  • Uzyskaj niezbędne wskaźniki do oceny sprzedaży
  • Pozwól zespołowi sprzedaży skupić się na dochodowych możliwościach uzyskania wyższych współczynników konwersji
  • Dokonaj dokładnej prognozy ROI na przyszłość
  • Oceń wydajność przedstawicieli handlowych lub zespołów sprzedaży
  • Funkcje, które powinno mieć oprogramowanie do prognozowania sprzedaży

    • Wgląd w działania rurociągów
    • Import historycznych i wewnętrznych danych sprzedażowych
    • Śledzenie postępów w stosunku do celów
    • Modele prognostyczne dla różnych scenariuszy
    • Różne raporty dotyczące prognoz i przychodów
    • Wyznaczanie celów biznesowych na podstawie danych
    • Analiza scenariuszy i aktualizacja w czasie rzeczywistym
    • Współpraca danych dla wszystkich zespołów i projektów
    • Konfigurowalne oprogramowanie dla wszystkich rodzajów działalności
    • Wizualne raporty do szybkiego przeglądu
    • Integracja z narzędziami firm trzecich

    Oto najlepsze rozwiązania do prognozowania sprzedaży, które organizacje powinny wypróbować.

    świeże wyprzedaże

    Freshsales to platforma, na której możesz zorientować się w potencjale transakcji w swoim rurociągu i projektować przychody na dany okres w celu przypisania limitów sprzedaży. Pulpit nawigacyjny prognozy sprzedaży umożliwia dostęp do wszystkich danych prognozy z jednego miejsca.

    Kluczowe cechy:

    • Dodaj łącznie 5 kategorii prognoz z 2 wbudowanymi i 3 konfigurowalnymi
    • Analizuje cykl sprzedaży wszystkich transakcji, aby uzyskać prawdopodobieństwo zysków i strat
    • Wykorzystaj dane historyczne i trendy rynkowe do wygenerowania prognozy
    • Identyfikuje najlepszych przedstawicieli handlowych na podstawie regionów, zespołów lub produktów
    • Wizualne generowanie raportów jednym kliknięciem z konfigurowalnego pulpitu nawigacyjnego

    Zoho CRM

    Dzięki Zoho CRM możesz budować dokładne prognozy i uzyskiwać wszystkie niezbędne informacje do wyznaczania celów dla swojego zespołu. To narzędzie pozwala również śledzić indywidualne wyniki każdego członka zespołu i zwiększać ich efektywność poprzez identyfikowanie wąskich gardeł.

    Kluczowe cechy:

    • Twórz wiele prognoz konsolidujących wszystkie transakcje biznesowe
    • Prognozy warunkowe dla różnych stref czasowych i lokalizacji
    • Porównaj wyniki przedstawicieli i zespołów
    • Większa widoczność podczas ustawiania celów dla zespołów sprzedaży
    • Podział prognoz dla całościowego spojrzenia na Twoją firmę
    • Niestandardowe prognozy dotyczące danych, takich jak wartość transakcji i zakupiona licencja

    Anaplan

    Anaplan zapewnia niezawodne i dynamiczne prognozy, które mogą zoptymalizować proces podejmowania decyzji w całej organizacji. Pozwala również analizować prognozy sprzedaży według lokalizacji, produktu lub konta z najdrobniejszą precyzją.

    Kluczowe cechy:

    • Pobiera prognozę sprzedaży + metryki z danych historycznych i źródeł zewnętrznych
    • Wykorzystuje pulpity nawigacyjne i wskaźniki KPI do analizowania trendów i wzorców
    • Zapewnia dokładne prognozy dla wszystkich działów i jednostek
    • Synchronizuj prognozy w czasie rzeczywistym z różnymi modelami i metrykami
    • Wykorzystuje jedną standardową metodologię do prognozowania sprzedaży całej firmy

    Gong

    Gong oferuje pełny wgląd w prognozy sprzedaży i sprzedaży na wyższym poziomie. Wykorzystując technologię sztucznej inteligencji, platforma rejestruje każdą interakcję z kupującym i przedstawia stan transakcji na podstawie faktów.

    Kluczowe cechy:

    • Solidne filtry wyszukiwania do zbierania wiarygodnych danych bezpośrednio od klientów
    • Oparty na rzeczywistości widok analizujący rozmowy telefoniczne, e-maile, spotkania i umowy
    • Automatycznie diagnozuj problemy z potokami, aby zająć się czynnikami ryzyka
    • Elastyczne i konfigurowalne tablice transakcji z istotnymi szczegółami
    • Dodawaj w czasie rzeczywistym informacje o produkcie, ofercie, kategorii i zespole

    Sprzedawca

    Salesmate to aplikacja do szacowania przychodów i optymalizacji wyników sprzedaży. Oferując przejrzysty wgląd w lejek sprzedaży, pomaga uniknąć ewentualnych niedociągnięć i podejmować świadome decyzje.

    Kluczowe cechy:

    • Salesmate tworzy prognozy na podstawie przedstawicieli, zespołów, okresów i potoku
    • Identyfikuje najlepszego wykonawcę zespołu i śledzi występy innych
    • Opracowuje strategię, aby utrzymać motywację przedstawicieli do osiągnięcia celu wzrostu
    • Wykorzystuje umowy z rurociągu i dane historyczne, aby uzyskać dokładną prognozę
    • Wykorzystuje spostrzeżenia predykcyjne do przeprowadzania analiz statystycznych

    Plan na żywo

    Jeśli szukasz zwycięskiej prognozy sprzedaży dla swoich projektów biznesowych, wybierz LivePlan. Ta platforma jest idealna do tworzenia prognoz dla każdego rodzaju działalności. Nawet jeśli Twoja firma oferuje wiele produktów, może generować prognozy dla wszystkich z nich i integrować wyniki z planem finansowym.

    Kluczowe cechy:

    • Wizualne narzędzia prognozowania do przeciągania i upuszczania oraz rysowania funkcji
    • Automatycznie łączy prognozę sprzedaży z zyskami i stratami oraz innymi prognozami finansowymi
    • Obsługa integracji oprogramowania księgowego QuickBooks lub Xero
    • Łatwe udostępnianie raportów pracownikom i interesariuszom
    • Wyświetl obok siebie rzeczywistą skuteczność i prognozę, aby stworzyć plan działania

    Dzień roboczy

    Workday może wykorzystywać dane dotyczące sprzedaży, aby oferować precyzyjne prognozy sprzedaży umożliwiające podejmowanie świadomych decyzji i przewidywalną wydajność zespołów. Dostarcza wszystkich niezbędnych danych do analizy i tworzenia planów działania.

    Kluczowe cechy:

    • Aktywny pulpit nawigacyjny do monitorowania i wizualizacji wskaźników sprzedaży w celu podejmowania strategicznych decyzji
    • Widoczność lejka sprzedaży w celu solidnego prognozowania sprzedaży bez arkuszy kalkulacyjnych
    • Ocena ryzyka poprzez analizę „co by było, gdyby” przy użyciu wielu scenariuszy planowania
    • Wiele modeli opartych na kierowcach do współpracy między zespołami i organizacjami
    • Kontroluj dane prognozy sprzedaży, łącząc je ze wskaźnikami lejka i analizą potoku

    Siatka przychodów

    Korzystając z Revenue Grid, firmy mogą ułatwić prognozy przychodów oparte na danych i dowiedzieć się o szansach na zamknięcie transakcji. Pozwala opracować spersonalizowany proces prognozowania sprzedaży dla zespołów sprzedaży i RevOps w celu uzyskania większej dokładności i bardziej przewidywalnych przychodów.

    Kluczowe cechy:

    • Generuj prognozy dla segmentów, takich jak lokalizacja, typ produktu itp.
    • Tworzy raporty dla kategorii prognozy (rurociąg, zatwierdzenie, zaksięgowany przychód)
    • Sygnały oparte na sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym dla kluczowych zmian prognozy
    • Analiza retrospektywna dla poszczególnych przedstawicieli i zespołów sprzedażowych
    • Niestandardowe sygnały przychodów dla przedstawicieli, aby spełnić ich prognozy sprzedaży

    Pipedrive

    Pipedrive pomaga w wizualizacji pełnego obrazu Twojej firmy, dzięki czemu możesz opracować strategie przyszłego rozwoju i odpowiednio zarządzać przepływami pieniężnymi.

    Oprócz prognozowania przychodów, Pipedrive prowadzi Cię również przez transakcje, które musisz ustalić według priorytetów, aby osiągnąć cele.

    Kluczowe cechy:

    • Pomaga tworzyć cele sprzedażowe na podstawie danych historycznych
    • Oferuje pełny wgląd w wyniki i działania sprzedażowe w przeszłości
    • Przechwytuje wszystkie interakcje kupujących w celu wiarygodnego prognozowania przychodów
    • Śledzi subskrypcje i lojalnych klientów, aby raportować przepływy pieniężne
    • Interaktywny i konfigurowalny pulpit nawigacyjny do organizacji danych

    Aviso

    Aviso oszczędza Ci zmagań z arkuszami kalkulacyjnymi, wykorzystując technologię sztucznej inteligencji do dostarczania automatycznie aktualizowanych prognoz. Oferuje dokładność prognozowania na poziomie 98% dzięki śledzeniu transakcji i analizie postępów. Tutaj możesz wykonywać złożone modele prognostyczne zgodnie z preferowanym modelem.

    Kluczowe cechy:

    • Zbiera historyczne i aktualne dane z omnichannel
    • Aktualizacja prognozy w czasie rzeczywistym we wszystkich raportach
    • Zbieranie i ujednolicenie danych z wielu CRM i jezior danych
    • Łączy tradycyjne prognozowanie przychodów z prognozowaniem zużycia
    • Wizualizuje wszystkie możliwe scenariusze jako model prognostyczny
    • Integruje się z dowolnym CRM, w tym Salesforce

    Wniosek

    Oprogramowanie do prognozowania sprzedaży wykorzystuje dane dotyczące sprzedaży, algorytmy statystyczne i najnowsze techniki analityczne do ujawniania wzorców i trendów w sprzedaży oraz do tworzenia niemal dokładnych prognoz. Dzięki temu firmy mogą tworzyć strategie sprzedaży i efektywnie alokować zasoby.

    Sprawdź wymienioną tutaj platformę, aby znaleźć najbardziej odpowiednią platformę dla swojej organizacji. Być może zainteresują Cię również informacje o narzędziach do sprzedaży wewnętrznej i analiz predykcyjnych.