10 najlepszych programów do wyceny (CPQ) w 2022 r.

Jeśli przedstawiciele handlowi firmy spędzają więcej czasu na czynnościach niezwiązanych ze sprzedażą, takich jak tworzenie ofert, sporządzanie ofert i uzyskiwanie akceptacji ofert, wzrost przychodów może ulec spowolnieniu. Możesz to zmienić, wdrażając oprogramowanie CPQ.

Analiza niestandardowych konfiguracji zamówień, ustalenie ceny i podanie jej klientowi to niektóre z kluczowych zadań, które prowadzą do wzrostu przychodów. Jednak eksperci biznesowi stwierdzili, że większość firm korzysta z oprogramowania lub narzędzi, które nie są przeznaczone do takiej pracy.

Może to wynikać z braku znajomości narzędzia. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej na temat konfiguracji, cen, systemów wyceny i jednych z najlepszych narzędzi odpowiednich dla każdej firmy. Dlatego możesz uzyskać przewagę nad konkurencją, wdrażając zdigitalizowane narzędzie CPQ.

Co to jest konfiguracja oferty cenowej (CPQ)?

CPQ to termin branżowy dla zespołów sprzedażowych dowolnej firmy produkcyjnej lub deweloperskiej. Pełna forma CPQ to Configure, Price i Quote. Krótko mówiąc, CPQ to po prostu zautomatyzowana usługa oprogramowania lub rozwiązanie, które umożliwia zespołowi sprzedaży dokładne konfigurowanie, wycenę i wycenę usług/produktów z dowolnego miejsca.

Niektóre solidne aplikacje CPQ idą o krok dalej i umożliwiają tworzenie aplikacji internetowych do samoobsługowych ofert, dzięki czemu klienci biznesowi, konsumenci i dostawcy mogą sami uzyskać szybkie wyceny.

Oprogramowanie CPQ vs. Ręczny system cen

Oprogramowanie do konfiguracji, wyceny, wyceny lub rozwiązania CPQ to narzędzie sprzedażowe, którego firmy używają do oferowania dokładnych cen i ofert dla wszystkich konfiguracji produktów/usług, których szukają klienci. Ekosystem sprzedaży business-to-business (B2B) składa się z dostosowanych cen w zależności od konfiguracji wymaganej przez klienta, relacji z klientem, wielkości zamówienia, długości umowy itp.

Przygotowanie i zatwierdzenie wyceny w oparciu o różne punkty jest żmudne i podatne na błędy. Z drugiej strony firmy deweloperskie lub produkcyjne pracują jednocześnie dla wielu klientów. Dlatego narzędzia ręczne, takie jak Excel, Arkusze Google itp., nie są odpowiednie.

Oto aplikacje CPQ, które działają jak magia. Twój kierownik sprzedaży lub przedstawiciele muszą tylko wybrać typ klienta, nazwę, konfiguracje itp. i otrzymać spersonalizowaną wycenę dla każdego klienta bez ryzyka błędu ludzkiego. Ponieważ aplikacja jest cyfrowa i scentralizowana, menedżerowie mogą natychmiast przeglądać i zatwierdzać wyceny w celu szybszego zawierania transakcji.

Korzyści z używania oprogramowania CPQ

#1. Aplikacja CPQ umożliwia przedstawicielom handlowym tworzenie bezbłędnych, dokładnych i wysokiej jakości ofert cenowych z dowolnego miejsca.

#2. Narzędzia zawierają wiele niestandardowych pól, które można skonfigurować dla klientów biznesowych lub konsumentów w celu zapewnienia specjalistycznych rabatów, usług i wsparcia sprzedaży.

#3. Zespół sprzedaży nie musi tracić czasu na przeszukiwanie broszur z produktami/usługami firmy. Wszystkie dane są dostępne cyfrowo w aplikacji CPQ.

#4. Twoja firma może bez wysiłku i szybko aktualizować bazę danych cen produktów/usług w oparciu o niestandardowe konfiguracje. Zespół sprzedaży może również uzyskać dostęp do nowej bazy danych, gdy informacje są aktualizowane. Nie musisz wyłączać zespołu sprzedaży.

#5. Arkusze kalkulacyjne i dokumenty nie są bezpieczne, ponieważ ktoś może wprowadzić zmiany celowo lub przez pomyłkę. Jeśli polegasz na takich plikach, przychody firmy mogą ponieść duże straty. Wręcz przeciwnie, oprogramowanie CPQ zapewnia bezpieczeństwo danych biznesowych na poziomie korporacyjnym w dowolnym miejscu i czasie.

#6. Aplikacje CPQ łatwo integrują się z narzędziami biznesowymi, z których korzystają różne działy w Twojej firmie. Dzięki temu wszystkie działy mogą efektywnie współpracować, zamiast pracować w silosach.

Teraz, gdy masz już podstawową wiedzę na temat narzędzi CPQ i CPQ, nadszedł czas, aby poznać aplikacje, które oszczędzają miliony dolarów i zwiększają przychody dla firm.

Konga CPQ

Konga CPQ to oparte na chmurze oprogramowanie do konfiguracji, wyceny i wyceny dla wielokanałowych rozwiązań do zarządzania sprzedażą. Zespół programistów Conga zaprojektował go, aby pomóc firmom produkcyjnym i usługowym konfigurować produkty i generować oferty cenowe w oparciu o zaktualizowaną bazę danych cenowych Twojej firmy.

Jest wyposażony w dostęp do narzędzi oparty na rolach, dzięki czemu pracownicy najwyższego szczebla mogą efektywnie zarządzać przepływem pracy CPQ. Jednocześnie przedstawiciele handlowi z pierwszej linii czują się silniejsi w interakcji z potencjalnym nabywcą.

Na przykład administratorzy mogą tworzyć szablony do projektowania ofert, podsumowania konfiguracji produktów i odnawiania ofert w oparciu o wstępnie ustaloną politykę cenową firmy. W dalszej części lejka sprzedaży liderzy zespołów sprzedaży mogą również edytować, tworzyć, kopiować i usuwać produkty w pakietach lub samodzielne.

Wreszcie, gdy dane ofertowe dotrą do przedstawicieli handlowych, mogą oni wykluczyć, uwzględnić, zarekomendować, wymienić i zweryfikować konfiguracje produktów oraz odpowiednie ceny. Jednak w narzędziu Conga CPQ musisz ustalić konkretne zasady sprzedaży produktów i wskazówki dotyczące sprzedaży kierowanej.

Salesforce Revenue Cloud

Salesforce Revenue Cloud to kolejne niezawodne rozwiązanie CPQ, które umożliwia firmom zamykanie transakcji w najszybszym możliwym czasie, aby utrzymać płynność strumienia przychodów. Jest to jedno z najbardziej niezawodnych narzędzi CPQ i zawiera pięć wyróżniających się modułów funkcjonalnych, które pomagają w lejkach sprzedaży.

Po pierwsze, moduł konfiguracji ofert pozwala szybko tworzyć złożone specyfikacje produktów i zestawienia cenowe. Zawiera funkcje podrzędne, takie jak mechanizm cenowy, konfigurator rozwiązań, generowanie ofert i ulubiona sprzedaż wspomagana przez przedstawicieli handlowych.

Po drugie, jego moduł zarządzania ryzykiem i zgodnością zapewnia zgodność wszystkich ofert sprzedaży i transakcji z polityką Twojej firmy. Aby jeszcze bardziej Ci pomóc, dostępne są funkcje podrzędne, takie jak Warunki dynamiczne, Zaawansowane zatwierdzenia itp.

Oprócz tych istotnych funkcji otrzymujesz dodatkowe niezbędne funkcje, takie jak portal zarządzania bazą klientów, system automatyzacji cyklu życia klienta i analityka danych.

Skonfiguruj ofertę cenową – Infor CPQ

Jeśli planujesz zintegrować wiedzę o produkcji, inżynierii, zgodności i cenach w jednej aplikacji z korzyścią dla agentów sprzedaży pierwszej linii, dealerów lub kadry kierowniczej, musisz spróbować Informacje dla CPQ. Pakiet Infor CPQ to oparta na regułach i wizualna aplikacja konfiguracyjna, która integruje się z najlepszymi narzędziami do zarządzania relacjami z klientami (CRM), takimi jak Infor CRM.

W ten sposób Twój zespół sprzedaży może skupić się na docieraniu do potencjalnych klientów i przedstawianiu ofert produktów/usług zamiast przekopywania się przez podręczniki i broszury firmy, aby znaleźć wycenę. Ogólnym rezultatem jest szybsza konfiguracja produktu, wycena i wycena dla klientów oraz zwiększenie szansy na udaną transakcję.

Możesz połączyć Infor CPQ Configurator z Infor CRM lub zintegrować CRM i Configurator z CPQ Enterprise Quoting. Ostatecznie zespół sprzedaży zyskuje więcej możliwości w zakresie bezpośredniej konfiguracji ofert i tworzenia dokumentów ofertowych w celu szybszej sprzedaży.

Oracle Configure, Cena, Oferta (CPQ)

Jeśli potrzebujesz w pełni zautomatyzowanego potoku sprzedaży, w którym klienci składają własne zamówienia za pośrednictwem interaktywnej aplikacji internetowej, musisz wypróbować Oracle CPQ aplikacja. Jego najbardziej uznaną funkcją jest przeprowadzanie konsumentów, sprzedawców i klientów B2B przez proces zamówienia do gotówki (O2C).

Niektóre z godnych uwagi funkcji to:

  • Sprzedaż kierowana, aby pomóc przedstawicielom handlowym
  • Intuicyjna konfiguracja do wyceny jednym kliknięciem
  • Baza cen w czasie rzeczywistym
  • Inteligentne programowanie do zarządzania transakcjami
  • Projektant dokumentów wyceny i zarządzanie umowami

W przepływie pracy samoobsługi klient konfiguruje swoje produkty/usługi online i składa szczegółowe zamówienie lub zamówienie zakupu. Narzędzie CPQ natychmiast oferuje klientom spersonalizowane wyceny z odpowiednimi warunkami sprzedaży i rabatami. Gdy tylko klienci zaakceptują wyceny, Oracle CPQ przekaże nowe zamówienia dalej w dół lejka sprzedaży.

Intelliquip FPX

Jeśli zajmujesz się produkcją sprzętu i szukasz oprogramowania CPQ, które z łatwością zintegruje specyfikacje inżynierskie z cenami i konfiguracjami wymaganymi przez klienta, możesz również spróbować FPX Intelliquip CPQ.

Korzystając z tego rozwiązania CPQ, można szybko wygenerować niestandardowe katalogi produktów, złożone rozwiązania techniczne produktów/usług, rysunki struktury produktów i zaktualizowane arkusze cenowe.

Został stworzony specjalnie dla firm produkujących urządzenia mechaniczne lub pracujących jako dystrybutorzy. Dlatego możesz oczekiwać łatwego dostępu do wszystkich funkcji CPQ specyficznych dla tej niszy.

FPX CPQ jest dostarczany z trzema charakterystycznymi modułami: konfiguratorem, cennikiem i selektorem. Wszystkie te moduły są ze sobą ściśle powiązane. Dlatego, gdy Twój przedstawiciel handlowy wybierze produkt, automatycznie otrzyma niestandardową wycenę opartą na specyfikacji klienta.

SAP CPQ

SAP CPQ to oparta na chmurze oferta oprogramowania jako usługi (SaaS) firmy SAP. Zespół programistów SAP specjalnie zaprojektował narzędzie, aby pomóc zespołom sprzedaży w tworzeniu złożonych konfiguracji produktów, opracowywaniu spersonalizowanych ofert sprzedaży i formułowaniu cen.

Narzędzie jest równie skuteczne w przypadku konfigurowalnych i prostych produktów/usług. Ponadto rozwiązanie SAP CPQ umożliwia Twojej firmie sprostanie następującym wyzwaniom związanym z lejkiem sprzedaży:

  • Otrzymywanie złożonych konfiguracji produktów/usług od klientów i reagowanie na żądania w najkrótszym czasie realizacji.
  • Ręczny proces wyceny wymaga dużo produktywnych godzin. Unikaj tego dzięki automatycznemu systemowi wyceny od SAP CPQ.
  • Zmniejsz koszty ręczne, takie jak przedstawiciele handlowi oczekujący na specjalne rabaty, arkusze porównawcze produktów lub zatwierdzenie wyceny dzięki scentralizowanemu przetwarzaniu online.
  • Funkcja sprzedaży kierowanej, która pomaga agentom na pierwszej linii sprzedawać produkty szybciej niż ręczna sprzedaż.
  • Łącz produkty i usługi z atrakcyjnymi rabatami i wykonuj upselling z tej samej aplikacji.

ZALETY Inteligentne CPQ

ZALETY Inteligentne CPQ to doskonałe narzędzie, które łączy naukę o sprzedaży produktów, sztuczną inteligencję (AI) i technologie uczenia maszynowego (ML) w jednej intuicyjnej aplikacji. Dzięki temu, po wdrożeniu narzędzia i uruchomieniu lejka sprzedaży, Twoja firma zauważy zwiększoną szybkość procesu sprzedaży.

Jego algorytm AI/ML sprawia, że ​​narzędzie jest idealne do wielokanałowej sprzedaży produktów/usług przez agentów sprzedaży pierwszej linii. Co więcej, narzędzie zapewnia również analizę danych i praktyczny wgląd w dane w celu efektywnej realizacji sprzedaży i, ostatecznie, stałego wzrostu przychodów.

Jednym z najważniejszych algorytmów programowania jest prognozowanie Churn. To programowanie AI rozpoznaje spadające wzorce w zachowaniu klientów. Ponadto identyfikuje i usuwa sezonowe wzorce sprzedaży. Wreszcie przedstawiciel handlowy otrzymuje dokładne rekomendacje sprzedażowe, aby osiągnąć maksymalny sukces.

Cincom CPQ to kolejna popularna aplikacja do konfiguracji, ceny i wyceny (CPQ) stworzona specjalnie dla firm produkcyjnych. Inne firmy, które oferują proste, złożone i konfigurowalne produkty/usługi, również mogą korzystać z tego oprogramowania CPQ.

Dzięki Cincom CPQ masz opcje wdrażania zarówno na miejscu, jak i w chmurze. Dlatego jeśli potrzebujesz większej elastyczności w przepływach pracy w sprzedaży i chcesz dostosować pracowników zdalnych, trzymaj się aplikacji online.

Wręcz przeciwnie, możesz wybrać instalację lokalną i hosting narzędzi, aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo. Jednak wersja w chmurze jest równie bezpieczna. Podobnie jak w przypadku konkurentów, jego godne uwagi funkcje obejmują przygotowywanie ofert, konfigurowanie produktów, wysyłanie ofert sprzedaży oraz zarządzanie cenami produktów/usług.

Cincom oferuje również funkcje o wartości dodanej, takie jak zarządzanie zmianami ofert i automatyczny przepływ pracy zatwierdzania ofert. Co więcej, możesz również zintegrować z systemem kanały swoich partnerów handlowych, takich jak dealerzy, dystrybutorzy i agencje zewnętrzne, dzięki dostępowi opartemu na rolach.

Experlogix CPQ

Jeśli szukasz szybkiej i intuicyjnej aplikacji do konfiguracji, wyceny i wyceny w chmurze, do której Twoi pracownicy mają dostęp ze zdalnych lokalizacji, Experlogix CPQ jest odpowiednią opcją.

Funkcje zarządzania CPQ pomagają w zarządzaniu procesami ofertowania i składania zamówień. Experlogix CPQ jest wyjątkowy, ponieważ obsługuje zarówno procesy sprzedaży B2B, jak i B2C.

Ponadto aplikacja nadaje się do szerokiego zakresu operacji biznesowych, takich jak produkcja, usługi informatyczne i technologiczne, transport i produkcja ciężkiego sprzętu. Tak więc, jeśli Twoja firma zajmuje się jedną lub wszystkimi z powyższych nisz, wystarczy jedno narzędzie CPQ.

ServicePath CPQ

Chcesz zamienić złożone konfiguracje produktów przesyłane przez klientów w proste oferty? Musisz spróbować ServicePath CPQ. Zautomatyzowane przepływy pracy CPQ zapewniają, że Twoja firma dokładnie uwzględnia potrzeby i specyfikacje klientów.

W dalszej części procesu sprzedaży narzędzie CPQ pomaga również w dopasowaniu niestandardowych wymagań dotyczących produktu/usługi do zapasów w celu szybkiej realizacji zamówień zakupu.

Narzędzie to aplikacja w chmurze dostępna z szerokiej gamy urządzeń, takich jak komputery stacjonarne, laptopy, tablety i telefony komórkowe. Niektóre z jego godnych uwagi funkcji, które pomagają w procesie CPQ, to:

  • Szczegółowy pulpit dla zamkniętych i otwartych transakcji
  • Gotowe do użycia szablony ofert
  • Samoobsługowa aplikacja internetowa umożliwia klientom konfigurowanie własnych produktów/usług.
  • Integruje się z zewnętrznymi systemami CRM i narzędziami do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP)

Ostatnie słowa

Oprogramowanie CPQ jest uważane za jedną z kluczowych aktualizacji dla firm XXI wieku, które zajmują się rozwojem i produkcją produktów/usług.

Możesz kontrolować każdą ruchomą część kanału sprzedaży, wdrażając dowolne z powyższych rozwiązań CPQ dla swojej małej, średniej i korporacyjnej firmy. Co więcej, Twój zespół sprzedaży będzie miał więcej czasu na dotarcie do nowych klientów i dokonanie sprzedaży