11 najlepszych narzędzi analitycznych na Instagramie dla sukcesu w mediach społecznościowych

Nie można zaprzeczyć, jak duży stał się Instagram dla firm i marek dla ich rozwoju. Pomaga im budować społeczność online i umożliwia codzienną interakcję z klientami. W tym artykule omówimy niektóre z najlepszych narzędzi analitycznych na Instagramie dla firm, marek, agencji i osób prywatnych.

Co to jest statystyka Instagrama?

Analityka na Instagramie służy jako podstawa do wdrożenia każdej dobrej strategii marketingowej na Instagramie. Składa się z narzędzi, które dostarczają odpowiednich danych i wskaźników do śledzenia wydajności Instagrama.

Bez analityki na Instagramie wystarczy tylko zgadywać, jak działa Twoja strategia na Instagramie, co działa dla Ciebie, a co nie.

Dane i raporty dostarczane przez narzędzia analityczne to najlepszy sposób na pokazanie wyników swojego menedżera, klienta lub szefa na Instagramie. Cztery z najważniejszych wskaźników Instagrama do śledzenia to współczynnik zaangażowania, zasięg, kliknięcia w witrynie, dane demograficzne odbiorców i wzrost obserwujących.

Dlaczego potrzebne jest zewnętrzne narzędzie analityczne na Instagramie?

Jeśli prowadzisz duże konto na Instagramie lub zarządzasz profilami wielu klientów na Instagramie, samo poleganie na natywnym narzędziu analitycznym na Instagramie może być bardzo zniechęcające.

Narzędzie innej firmy może zapewnić zaawansowane funkcje do szczegółowych danych i raportów w celu śledzenia wydajności na Instagramie. Ponadto możesz uzyskać niesamowite dodatkowe funkcje, takie jak planowanie treści, pierwszy komentarz, odpowiadanie na rozmowy z jednego miejsca i wiele więcej.

Znaczenie analityki na Instagramie dla Twojej firmy

Rzućmy okiem na znaczenie analityki na Instagramie dla Twojej firmy:

  • Zaawansowana funkcja planowania pomaga zwiększyć produktywność.
  • Zapewnia dogłębną analizę wskaźników zaangażowania, takich jak komentarze, polubienia i udostępnienia.
  • Pozwala śledzić działania konkurencji i sprawdzać, co u nich działa. Ta funkcja pozwala markom wyprzedzić konkurencję.
  • Dzięki analityce na Instagramie możesz dowiedzieć się, kim są Twoi klienci i jaki jest optymalny czas publikowania.
  • Pomaga użytkownikom identyfikować najlepsze hashtagi i monitorować historie na Instagramie.

Oto niektóre z najlepszych narzędzi analitycznych na Instagramie:

SproutSpołecznościowe

SproutSocial to kompleksowe rozwiązanie do zarządzania społecznościami, umożliwiające firmom, marketerom, freelancerom lub influencerom jak najlepsze wykorzystanie ich strategii w mediach społecznościowych. Platforma stale się rozwija i ulepsza swoje funkcje, aby usprawnić przepływ pracy.

Najlepiej nadaje się do łączenia się z odbiorcami, usprawniania przepływów pracy związanych z publikowaniem, współpracy z członkami zespołu w czasie rzeczywistym oraz uzyskiwania odpowiednich danych do zarządzania mediami społecznościowymi i śledzenia ich postępów.

Kluczowe cechy:

  • Zarządzanie społecznościowe: Sproutsocial zapewnia analizy i raporty dotyczące wyników postów i kampanii w mediach społecznościowych. Identyfikuje trendy w kampaniach oraz zarządza treściami i rozmowami w mediach społecznościowych.
  • Raporty i pulpity nawigacyjne: Platforma umożliwia użytkownikom dodawanie, śledzenie i mierzenie wydajności wielu platform mediów społecznościowych, w tym Instagrama. Użytkownicy mogą eksportować dane lub raporty do plików PDF, XSL lub CSV.
  • Analiza społecznościowa: zapewnia analizę konkurencji, analizę obserwujących, śledzenie płatnych kampanii, analizę hashtagów i analizę nastrojów.
  • Wgląd: Platforma umożliwia firmom przeprowadzanie ankiet w celu zebrania ich opinii.

Sprout Social oferuje cztery plany cenowe: standardowy (249 USD miesięcznie, profesjonalny (399 USD miesięcznie), zaawansowany (499 USD miesięcznie) i Enterprise (plan niestandardowy).

Pilot społecznościowy

SocialPilot to w pełni funkcjonalne, ułatwiające współpracę i łatwe w użyciu narzędzie do automatyzacji marketingu w mediach społecznościowych. Jest najlepszy dla małych firm, agencji i osób, które chcą zwiększyć efektywność i zasięg w mediach społecznościowych poprzez planowanie i analizowanie działań marketingowych w mediach społecznościowych.

Umożliwia połączenie z ponad dziewięcioma kanałami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, Google Moja Firma, TikTok, Tumblr i VK.

Kluczowe cechy:

  • Platforma ma prosty, przejrzysty i zorganizowany interfejs użytkownika.
  • Efektywnie zarządza profilami w mediach społecznościowych, organizując każde konto w różne grupy (według klienta, kanału lub w dowolny inny sposób).
  • Wbudowana funkcja biblioteki zawartości umożliwia zapisywanie zawartości do późniejszego wykorzystania lub ponownego użycia.
  • Pozwala zwiększyć reklamy na Facebooku bezpośrednio z platformy.
  • Funkcja Social Inbox umożliwia odpowiadanie na komentarze i wiadomości ze wszystkich kont w mediach społecznościowych.
  • Analityka Social Pilot działa dobrze z Instagramem, Facebookiem, Google Business Profile, Twitterem i LinkedIn i zapewnia wgląd w wyniki po zakończeniu.

Platforma ma cztery plany cenowe: Profesjonalny (30 USD miesięcznie), Mały zespół (50 USD miesięcznie), Agencja (100 USD miesięcznie) i Agencja + (200 USD miesięcznie).

Analiza

Analisa to oparte na chmurze oprogramowanie do analizy społecznościowej do pomiaru zaangażowania klientów w profilach mediów społecznościowych. Platforma jest najlepsza dla małych i średnich firm do śledzenia historycznych wyników, mapowania influencerów, analizy konkurencji, raportowania i statystyk aktywności społecznościowej.

Użytkownicy lubią tę platformę ze względu na jej funkcje, takie jak audyty autentyczności obserwujących, śledzenie harmonogramów publikowania, analizowanie kampanii content marketingowych i nie tylko.

Kluczowe cechy:

  • Analisa zapewnia oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie do analizowania ruchu odwiedzających, zaangażowania i tagowanych relacji na profilach na Instagramie.
  • Pomaga uzyskać cenny wgląd w dane demograficzne odwiedzających profil, takie jak wiek, płeć i lokalizacja.
  • Pomaga użytkownikom ograniczać nieuczciwe działania na profilach na Instagramie i weryfikować autentyczność obserwujących.
  • Pozwala śledzić harmonogramy publikacji i analizować kampanie content marketingowe.

Oferuje cztery plany cenowe, aby zaspokoić Twoje potrzeby. Zacznij od BEZPŁATNEGO planu podstawowego, Premium za 69 USD miesięcznie, Plus za 149 USD miesięcznie i Pro za 239 USD miesięcznie.

Później

Later to internetowa platforma marketingu i handlu w mediach społecznościowych, zaprojektowana, aby pomóc firmom rozwijać ich markę online. Pomaga właścicielom firm, agencjom, marketerom, twórcom i zespołom mediów społecznościowych planować i planować posty w kanałach mediów społecznościowych. Pozwala im również monitorować i zarządzać wydajnością mediów społecznościowych.

Kluczowe cechy:

  • Pomaga firmom planować i planować treści w różnych kanałach mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Twitter i Pinterest.
  • Ma funkcję kalendarza typu „przeciągnij i upuść”, umożliwiającą użytkownikom planowanie treści na przyszłość i monitorowanie zaangażowania w czasie rzeczywistym.
  • Platforma minimalizuje pracę ręczną, automatyzując większość prac w mediach społecznościowych, takich jak publikowanie treści.
  • Funkcja wizualnego planowania na Instagramie umożliwia użytkownikom wizualizację wyglądu kanału na Instagramie przed opublikowaniem treści.
  • Narzędzie do planowania na Instagramie ma funkcję przeciągania i upuszczania, która umożliwia przenoszenie postów w celu uzyskania pożądanego wyglądu kanału.
  • Inne funkcje to zarządzanie wieloma kontami, import multimediów z urządzeń mobilnych, Dysk Google, Dropbox i inne.

Oprogramowanie oferuje trzy płatne plany: Starter za 18 USD miesięcznie, Growth za 40 USD miesięcznie i Advanced za 80 USD miesięcznie.

Dziurka

Keyhole to rozwiązanie do monitorowania mediów społecznościowych, które mierzy dane z mediów społecznościowych w czasie rzeczywistym i historyczne. Zapewnia proste raportowanie i tworzenie strategii oraz pomaga firmom, marketerom lub agencjom śledzić słowa kluczowe, hashtagi i adresy URL kont na Instagramie, Twitterze, Facebooku i YouTube.

Kluczowe cechy:

  • Analiza danych: Platforma umożliwia dodawanie warunków śledzenia w celu dostarczenia danych do śledzenia liczby użytkowników, liczby postów, wielkości zaangażowania, wielkości zasięgu itp.
  • Pulpit influencerów: Keyhole oferuje pulpit influencerów, który dostarcza danych, takich jak liczba udostępnionych postów, średnie zaangażowanie, liczba obserwujących, wyświetlenia itp.
  • Śledzenie konta: Umożliwiają integrację różnych kanałów mediów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, Instagram i Youtube, w celu śledzenia ich treści.
  • Analiza nastrojów: Dziurka od klucza pomaga firmom śledzić nastroje swoich pracowników i ich relacje z marką za pomocą każdego konta w mediach społecznościowych.
  • Łatwe raporty: Zapewnia użytkownikom różne raporty, które pomagają im podejmować świadome decyzje, a raporty można pobrać w formatach PDF lub XLS.
  • Analityka mediów społecznościowych: Zapewnia unikalne analizy dla każdego konta w mediach społecznościowych, aby pomóc użytkownikom zagłębić się i lepiej zrozumieć wydajność.

Keyhole zapewnia swoim użytkownikom cztery plany cenowe: SMB i Freelancerzy za 99 USD miesięcznie, Korporacyjny za 299 USD miesięcznie, Agencja za 599 USD miesięcznie i Enterprise (ceny niestandardowe).

Pallyy

Pallyy to popularne oprogramowanie do zarządzania mediami społecznościowymi, zaprojektowane tak, aby publikowanie było łatwe i niedrogie. Umożliwia planowanie treści na Instagram, Facebook i Twitter. Platforma jest najlepsza dla Instagrama i ma takie funkcje, jak zarządzanie komentarzami, harmonogram pierwszych komentarzy, narzędzie do łączy biograficznych IG i analizy.

Kluczowe cechy:

  • Planowanie: umożliwia użytkownikom dostęp do kalendarza treści w celu planowania i planowania treści dla kont w mediach społecznościowych.
  • Wizualna siatka planowania: to narzędzie pomaga użytkownikom uzyskać wizualną reprezentację tego, jak wyglądałby ich kanał.
  • Szablony i hashtagi wielokrotnego użytku: umożliwia tworzenie szablonów i list hashtagów wielokrotnego użytku, aby uniknąć ich wielokrotnego powtarzania.
  • Eksploruj: ta funkcja, dostępna tylko na Instagramie, pomaga użytkownikom znajdować pomysły na treści kampanii.
  • Skrzynka odbiorcza społecznościowa: Ta funkcja umożliwia użytkownikom odpowiadanie na wiadomości i komentarze.

Pally ma dwa plany, z których jeden jest całkowicie BEZPŁATNY, umożliwiając użytkownikom zaplanowanie do 15 miesięcznych postów dla jednego konta w mediach społecznościowych. Płatny plan premium kosztuje 15 USD miesięcznie i jest najlepszy dla agencji mediów społecznościowych.

Swydo

Swydo to najlepszy internetowy marketing online dla agencji lub marketerów cyfrowych. Zapewnia narzędzia do raportowania PPC i analiz oraz marketingu kampanii. Pozwala w łatwy sposób tworzyć raporty i wysyłać je do klientów codziennie, co tydzień lub co miesiąc.

Kluczowe cechy:

  • Zapewnia nieograniczoną liczbę użytkowników, pulpity nawigacyjne i raporty.
  • Pozwala na tworzenie raportów marketingowych w ciągu kilku minut.
  • Oferuje proste wskaźniki KPI, które pozwalają określić, która kampania działa dobrze, a która wymaga poprawy.
  • Platforma umożliwia tworzenie szablonów raportów do ponownego wykorzystania w różnych klientach lub kampaniach.
  • Pozwala na white labeling i personalizację komunikacji z Twoim brandingiem.
  • Umożliwia ponad 30 integracji, takich jak Google Ads, Microsoft Advertising, Facebook Ads, Google Analytics itp.

Swydo oferuje niestandardowe ceny w zależności od ilości źródeł danych; dla 10 źródeł danych koszt wynosi 49 USD miesięcznie. Zapewnia również bezpłatną wersję próbną, aby wypróbować platformę.

nadający się do wysłania

Sendible to jedno z najlepszych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi dla agencji do zarządzania kontami w mediach społecznościowych dla swoich klientów. Zapewnia kompleksowe rozwiązanie do realizacji strategii mediów społecznościowych dla wielu marek na dużą skalę.

Zapewnia potężne funkcje, takie jak zaangażowanie w media społecznościowe, publikowanie, monitorowanie, generowanie potencjalnych klientów i raportowanie.

Kluczowe cechy:

  • Agencje: Oprogramowanie jest najlepsze dla agencji, aby uprościć przepływ pracy i pozyskać więcej klientów.
  • Biała etykieta: pozwala na białe etykiety i dostosowuje się do marki użytkowników.
  • Pulpit nawigacyjny: Pulpit nawigacyjny platformy ułatwia łączenie agencji z markami ich klientów oraz monitorowanie lub śledzenie ich mediów społecznościowych.
  • Publikowanie: to kompleksowe rozwiązanie do planowania i planowania treści na różnych platformach mediów społecznościowych.
  • Współpraca: umożliwia współpracę z klientami lub różnymi członkami zespołu w celu zatwierdzenia i publikacji.
  • Analityka: Pozwala na uzyskanie cennych spostrzeżeń z odpowiednich danych.

Sendible ma trzy plany cenowe – Creator za 29 USD miesięcznie, Traction za 89 USD miesięcznie i Scale za 199 USD miesięcznie.

Hootsuite

Hootsuite to niesamowita i potężna platforma do zarządzania mediami społecznościowymi, która jednocześnie zarządza wieloma kanałami mediów społecznościowych i monitoruje interakcje klientów.

Pozwala zarządzać różnymi kanałami mediów społecznościowych, takimi jak Twitter, Facebook (profil, wydarzenie, grupa i fanpage), LinkedIn (profil, strona, grupa), Google+, Foursquare, blogi internetowe i inne.

Kluczowe cechy:

  • Platforma umożliwia monitorowanie i zarządzanie wieloma kontami w mediach społecznościowych w jednym miejscu.
  • Umożliwia planowanie treści z wyprzedzeniem na wszystkich platformach społecznościowych.
  • Zapewnia dogłębną analizę, aby śledzić skuteczność strategii mediów społecznościowych.
  • Hootsuite ma wtyczkę zakładek, umożliwiającą użytkownikom łatwe udostępnianie treści swoim obserwatorom.
  • Funkcja współpracy zespołowej oprogramowania umożliwia zespołom łączenie się i bezproblemową pracę.
  • Najważniejszą cechą Hootsuite jest zarządzanie obsługą klienta z jednego miejsca.

Hootsuite oferuje cztery płatne plany: Professional za 99 USD miesięcznie, Team za 249 USD miesięcznie, Business za 739 USD miesięcznie, a plan Enterprise oferuje niestandardowe ceny.

Bufor

Buffer to intuicyjne, usprawnione, wielofunkcyjne oprogramowanie marketingowe w mediach społecznościowych dla marek, agencji, firm i osób prywatnych. Pomaga użytkownikom uzyskiwać wnikliwe wyniki i zwiększać zaangażowanie na platformach mediów społecznościowych.

Kluczowe cechy:

  • Umożliwia planowanie postów w sieciach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn i Pinterest.
  • Buffer to pierwsze oprogramowanie, które wymyśliło funkcję ustawiania czasu i przedziałów czasowych do publikowania treści z wyprzedzeniem.
  • Oferuje widok kalendarza umożliwiający użytkownikom wypełnianie kalendarzy mediów społecznościowych.
  • Oferuje funkcje specyficzne dla Instagrama, takie jak pierwszy komentarz, siatka sklepów, specjalny adres URL biografii i wiele innych.
  • Funkcja zarządzania zespołem umożliwia współpracę menedżerów mediów społecznościowych i marketerów.
  • Platforma zapewnia dogłębne analizy i raporty.
  • Funkcja Buffer Reply umożliwia użytkownikom odpowiadanie na konwersacje społecznościowe.

Buffer oferuje trzy plany: Darmowe osoby, Essentials (6 USD miesięcznie) dla profesjonalistów i małych firm oraz Team (12 USD miesięcznie) dla zespołów i firm.

Ikonokwadrat

Iconosquare to oprogramowanie do analizy i zarządzania dla marketerów i marek w mediach społecznościowych. Pozwala na planowanie treści oraz śledzenie i monitorowanie wydajności dla różnych kanałów mediów społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn i TikTok.

Kluczowe cechy:

  • Zapewnia dogłębne analizy, aby lepiej zrozumieć zaangażowanie i rozwój mediów społecznościowych.
  • Umożliwia łatwe raportowanie (w formacie PDF) i śledzenie wydajności platform mediów społecznościowych.
  • Zapewnia jedną platformę do zarządzania, raportowania i analizowania wielu profili w mediach społecznościowych.
  • Pomaga użytkownikom zaoszczędzić czas, planując treści z wyprzedzeniem.
  • Umożliwia współpracę zespołową w celu późniejszego zatwierdzenia.
  • Inne ważne funkcje Icinosquare to analiza konkurencji, monitorowanie komentarzy, śledzenie hashtagów, benchmarking branżowy i wiele więcej.

Platforma oferuje trzy płatne plany: Pro za 59 € miesięcznie, Advanced za 99 € miesięcznie i Enterprise za 179 € miesięcznie.

Ostatnie słowa

Instagram Analytics ma kluczowe znaczenie dla śledzenia sukcesów i porażek oraz skuteczności wdrożonej strategii. Narzędzia innych firm pozwolą markom, agencjom i firmom z wieloma funkcjami zarządzać danymi na Instagramie i monitorować je w jednym miejscu. Możesz wybrać jedno z wymienionych narzędzi dla swojej firmy lub agencji zgodnie z wymaganiami.

Możesz także sprawdzić ten przewodnik po rozwoju Instagrama i niektóre z najlepszych harmonogramów Instagrama.

x