11 najlepszych programów do zarządzania produktem dla nowoczesnych aplikacji

Jak często jako menedżer produktu czujesz się zagubiony przy wyborze narzędzi do zarządzania produktem? Większość menedżerów produktu myśli w ten sposób od czasu do czasu.

Dlatego stworzyliśmy listę najlepszych narzędzi do zarządzania produktami, które zapewniają najlepsze wykorzystanie możliwości zespołu.

Opracowanie produktu cyfrowego dla klientów może być dość trudne. Aby zbudować produkt od podstaw, musisz mieć za sobą wyznaczony cel i niezawodny zespół.

Jednak bez dostępu do niezbędnych narzędzi nie byłbyś w stanie nic osiągnąć. Dlatego wybór odpowiednich narzędzi do rozwoju produktu jest tak ważny przed rozpoczęciem projektu.

Ty i Twój zespół możecie skuteczniej realizować swoje cele dzięki oprogramowaniu do zarządzania produktami.

Co to jest narzędzie do zarządzania produktem?

Narzędzia do zarządzania produktami to aplikacje, które pomagają zespołom zarządzającym produktami zarządzać różnymi etapami cyklu życia produktu. Obejmuje to projektowanie, opracowywanie i uruchamianie.

Menedżer produktu używa tych narzędzi do wykonywania różnych czynności, w tym tworzenia prototypów, mapowania podróży klientów, mapowania dróg, analizy danych itp.

Ponadto narzędzia do zarządzania produktami są dobrodziejstwem dla zdalnych zespołów zarządzających produktami. Narzędzia te mogą stanowić centralną lokalizację do opracowywania produktów i zarządzania nimi.

Funkcje oprogramowania do zarządzania produktami

Aby skoncentrować się na swoich celach, menedżerowie produktu często polegają na narzędziach do zarządzania produktami do zarządzania swoimi codziennymi zadaniami. Żyjemy w czasach, gdy rewolucyjne produkty pojawiają się na rynku co minutę lub co sekundę.

Większość z tych produktów ma na celu rozwiązanie istniejących problemów, z którymi borykają się zespoły zarządzające produktem, i ułatwienie im pracy. Niemal każdy produkt wprowadzony na rynek daje menedżerowi produktu szansę zademonstrowania swoich umiejętności.

Z tego powodu narzędzia do opracowywania produktów zapewniają bezproblemową dostawę produktów. Oto niektóre z najważniejszych funkcji oprogramowania do zarządzania produktami:

  • Pomoc w prototypowaniu
  • Definiuje mapy drogowe produktów
  • Tworzy mapy podróży użytkownika
  • Prowadzi badania klientów
  • Zarządza sprintami
  • Analizuje dane produktowe
  • Pomaga w mapowaniu procesów biznesowych
  • Zarządza wydaniami produktów

Następnie sprawdzimy zalety oprogramowania do zarządzania produktami.

Korzyści z używania oprogramowania do zarządzania produktami

Menedżerowie produktu w dużym stopniu polegają na narzędziach do zarządzania produktem, aby były tak skuteczne, jak to tylko możliwe. Oprócz oszczędności czasu oprogramowanie do zarządzania produktem ma kilka innych zalet. Oto kilka sposobów, w jakie takie narzędzia mogą pomóc zespołom zarządzającym produktami:

Poprawia skalowalność

Po pierwsze, korzystanie z narzędzia do zarządzania produktami zwiększa skalowalność biznesu. Pomagają firmie rozwijać się, ułatwiając wprowadzanie nowych produktów i zarządzanie nimi.

Zwiększa kontrolę zawartości produktu

Oprogramowanie do zarządzania produktami może kontrolować produkty firmy w bezproblemowy sposób. Takie narzędzia pomagają zespołom zarządzającym produktami łatwo śledzić i kontrolować treści internetowe związane ze sprzedażą.

Zwiększa lojalność klientów

Zapewniając klientom lepsze zasoby, narzędzia do zarządzania produktami poprawiają wrażenia użytkowników. W rezultacie klienci stają się lojalni wobec tej konkretnej marki.

Zmniejsza koszty pracy

Ponieważ narzędzia te pomagają skrócić czas przydzielony na każde zadanie, zmniejsza to również koszty pracy.

Kluczowe cechy oprogramowania do zarządzania produktami

Obecnie na rynku można wybierać spośród szerokiej gamy narzędzi do zarządzania produktami. Chociaż różnią się one pod wieloma względami, najlepsze oprogramowanie do zarządzania produktami dla nowoczesnych aplikacji ma kilka kluczowych cech wspólnych.

Wybierając narzędzie do zarządzania produktem dla firmy, należy upewnić się, że posiada ono następujące cechy:

  • Narzędzie musi zawierać kompleksowy zestaw funkcji zarządzania zadaniami.
  • Stworzenie zupełnie nowego produktu dla klientów nie jest łatwym zadaniem. Stworzenie czegoś wyjątkowego wymaga kreatywności. Dlatego oprogramowanie do zarządzania produktem powinno być w stanie dopasować się do tej kreatywności, niezależnie od jej nieszablonowego charakteru.
  • Oprogramowanie musi zawierać łatwe w użyciu szablony, które można dostosowywać, aby tworzyć nowy produkt, gdy tylko pojawi się pomysł.

Szczerze mówiąc, znalezienie narzędzia do zarządzania produktami, które spełni wszystkie Twoje wymagania, jest wyzwaniem. Aby narzędzie do zarządzania produktem było skuteczne, powinno zawierać funkcję, która integruje się z oprogramowaniem w miejscu pracy.

Teraz przejrzyjmy niektóre programy do zarządzania produktami dostępne dla nowoczesnych aplikacji.

Poniedziałek

monday.com to narzędzie online do łatwego zarządzania codziennymi zadaniami. Niezależnie od wielkości Twojego zespołu, ta platforma ułatwia zespołom współpracę i tworzenie czegoś wspaniałego.

Pozwala użytkownikom zarządzać sprintami, analizować ich pracę, zarządzać przepływem pracy, planować zadania i instalować wtyczki innych firm.

Dodatkowo narzędzie oferuje kamienie milowe, analizę projektów, wykresy Gantta, tablice Kanban itp. oraz różne opcje integracji, w tym Slack, Google Drive, Typeform, GitHub i wiele innych.

Interfejs użytkownika jest prosty i przejrzysty, co ułatwia nawigację. Zespoły mogą dostosowywać swoje konta do swoich wymagań i znajdować potrzebne im funkcje. Oprócz wsparcia 24/7, Monday.com oferuje artykuły oparte na wiedzy, aby pomóc zespołom.

Obecnie podstawowy plan Monday.com zaczyna się od 8 USD/miejsce/miesiąc. Przed zakupem planu dostępna jest 14-dniowa bezpłatna wersja próbna. Dodatkowo oferują plan freemium, który pozwala dwóm użytkownikom.

Wrike

Wrike to solidny wybór dla potrzeb zarządzania produktem. Upraszcza procesy robocze i zapewnia produktywną współpracę. Członkowie zespołu mogą bezproblemowo współpracować w Wrike dzięki pojedynczej przestrzeni do współpracy.

Pomimo prostego, intuicyjnego interfejsu oferuje szeroki zakres zaawansowanych funkcji. Śledzenie kamieni milowych, inteligencja pracy, analityczne pulpity nawigacyjne, wykresy Gantta, tablice Kanban, zwinne tworzenie oprogramowania oraz śledzenie czasu i wydatków to tylko niektóre z głównych funkcji tego narzędzia.

Kluczową cechą Wrike jest to, że informuje zespoły i osoby o wszystkich działaniach projektowych. Wszyscy użytkownicy otrzymują powiadomienia w czasie rzeczywistym za każdym razem, gdy pojawia się aktualizacja lub powiadomienie. Ponadto Wrike ma widok „MyWork”, który pokazuje informacje o zadaniach, pulpit nawigacyjny umożliwiający filtrowanie listy zadań, kalendarz itp.

W obecnej wersji Wrike możesz wypróbować go przez dwa tygodnie za darmo. Oprócz darmowego abonamentu oferuje plany premium już od 9,80 USD/użytkownika/miesiąc dla rozwijających się zespołów. Zespoły dopiero rozpoczynające swoją podróż mogą jednak skorzystać z bezpłatnego planu.

Praca zespołowa

Praca zespołowa pomaga w zarządzaniu nowoczesnymi aplikacjami oraz ułatwia tworzenie i terminowe dostarczanie projektów do klientów. Członkowie zespołu mogą łatwo uzyskiwać dostęp do platformy ze swoich komputerów PC lub smartfonów i wykonywać swoje codzienne zadania.

Jego fajne funkcje to zarządzanie zasobami, śledzenie czasu, wykresy Gantta, tablice Kanban, portfele, kamienie milowe, szablony list zadań, zadania i podzadania, niestandardowe pola, rentowność projektu, integracja i wiele innych.

Praca zespołowa to doskonałe narzędzie do szybkiego i sprawnego zarządzania projektami. Zespoły mogą łatwo znaleźć to, czego potrzebują, dzięki prostemu interfejsowi użytkownika.

Praca zespołowa oferuje 30-dniowy bezpłatny okres próbny bez konieczności posiadania karty kredytowej. Płatny plan zaczyna się od 9,99 USD / użytkownika / miesiąc, jeśli Ci się spodoba. Ponadto dostępny jest plan „Free Forever” z ograniczonymi funkcjami dla osób, które dopiero rozpoczynają zarządzanie projektami.

Tablica produktów

Powinieneś rozważyć ProductBoard, jeśli Twoim głównym celem jest tworzenie mapy drogowej dla klientów. Dzięki temu zorientowanemu na klienta narzędziu do zarządzania produktami możesz zbierać opinie klientów z różnych miejsc, takich jak Slack, Zendesk i inne.

Pozwala na lepszą analizę i ustalanie priorytetów. Oferuje takie funkcje, jak konfigurowalne mapy drogowe, nieograniczone mapy drogowe dla interesariuszy, szablony różnych map drogowych, synchronizacja z innymi narzędziami programistycznymi, płynne wdrażanie i obsługa klienta.

Ponadto oferuje niesamowite wrażenia użytkownika dzięki przejrzystemu interfejsowi. Korzystając z ProductBoard, klienci mogą lepiej wyjaśnić, czego chcą, bezpośrednio wpływając na produkcję produktów.

Zespół produkcyjny posiada wszystkie szczegóły dotyczące procesu produkcyjnego. W rezultacie mogą bez wysiłku zaplanować, jakie działania podjąć w następnej kolejności.

Plany ProductBoard zaczynają się od 20 USD/producent/miesiąc lub możesz wypróbować je za darmo przez 15 dni.

ProdPad

Plany produktów są idealne do utrzymywania członków zespołu na właściwej drodze i spójnego zarządzania cyklem życia produktu. Funkcje przeglądania i wyszukiwania ProdPad mogą nie być tak przyjazne dla użytkownika, jak inne opcje na liście. Jednak ProdPad oferuje solidne możliwości planowania i tworzenia map drogowych.

Oprócz planowania i śledzenia zadań, zarządza również projektami, klientami, priorytetami, pomysłami i wieloma innymi funkcjami ułatwiającymi zarządzanie projektami.

Opcje integracji dla ProdPad obejmują Jira, Trello, Slack, GitHub, Dropbox, Azure DevOps itp. Posiadanie wszystkich tych funkcji sprawia, że ​​ProdPad jest wszechstronnym narzędziem do mapowania.

ProdPad oferuje bezpłatną 30-dniową wersję próbną, po której można kupić płatne plany za 24 USD/użytkownika/miesiąc.

Craft.io

Mówiąc o oprogramowaniu do zarządzania produktami, nie można zignorować Craft.io. Craft.io to renomowane narzędzie działające w chmurze, które może pomóc menedżerom produktów poprawić przejrzystość i spójność ich firm.

Dzięki Craft.io kierownikom projektów łatwiej jest dostosowywać przepływ pracy, śledzić postęp projektu, dodawać pola itd.

Jego wspaniałe funkcje obejmują łatwy w obsłudze interfejs użytkownika, mapy drogowe, edytor specyfikacji, planowanie pojemności, strategiczne dane wejściowe, kamienie milowe i kontrolę opinii.

Zdecydowanie zaleca się, aby menedżerowie produktów sprawdzili funkcję integracji narzędzia do zarządzania produktami przed podjęciem decyzji o jednym z nich. W przeciwnym razie Twoja produktywność będzie ograniczona.

Craft.io płynnie integruje się z szeroką gamą przydatnych narzędzi, aby zapewnić Ci maksymalną funkcjonalność.

Obecnie Craft.io oferuje płatne plany już od 39 USD/użytkownika/miesiąc. Nie są dostępne plany darmowe ani freemium, ale możesz je wypróbować przez 14 dni bez karty kredytowej. Po wypróbowaniu bezpłatnej usługi możesz przejść na dowolny plan premium.

Asany

Przede wszystkim Asana nie jest dedykowanym narzędziem do rozwoju produktu. Narzędzie ma służyć przede wszystkim jako ogólne narzędzie do zarządzania produktem. Dzięki minimalistycznemu i przejrzystemu interfejsowi możesz łatwo zlokalizować żądane funkcje.

Wiele organizacji na całym świecie używa Asany do prowadzenia kampanii marketingowych, wprowadzania nowych produktów i zarządzania transformacjami cyfrowymi.

Niektóre niesamowite funkcje Asany to zadania i podzadania, niestandardowe pola, konwersacje projektowe, zapisane zaawansowane wyszukiwania, kamienie milowe, portfele i wiele innych.

Ponadto zawiera różne integracje, takie jak Dysk Google, Adobe Creative Cloud, Slack, Salesforce, Microsoft, Harvest i inne. Ponadto mapy drogowe, załączniki i funkcje komunikacyjne Asany pomagają członkom zespołu efektywniej współpracować.

Obecnie Asana oferuje darmowy plan dla zespołów do 15 osób. Z tej bezpłatnej wersji mogą korzystać osoby prywatne i start-upy. Jeśli jednak Twoja organizacja się rozwija, możesz wybrać jeden z płatnych planów Asany, zaczynając od 10,99 USD/użytkownika/miesiąc po zakończeniu 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.

Airfocus

Airfocus to pierwsze na świecie modułowe oprogramowanie do zarządzania produktami. Dzięki niemu możesz stworzyć kompleksową mapę drogową dla wszystkich swoich produktów.

Korzystając z Airfocus, zespoły mogą skutecznie zarządzać strategiami i komunikować się, tworzyć mapy drogowe i łączyć informacje zwrotne w celu szybkiego rozwiązywania problemów.

Deweloperzy w Airfocus nadali elastyczności wysoki priorytet. Dzięki temu użytkownicy mogą szybko i sprawnie dostosować całą platformę, nie ingerując w pracę swojego zespołu.

Jego funkcje to mapowanie dróg, ustalanie priorytetów, modułowość, portal, informacje zwrotne, spostrzeżenia itp. Airfocus integruje się z różnymi narzędziami, takimi jak Trello, Jira, Asana, Azure DevOps, Shortcut, Microsoft Planner, Zapier, Github itp. Prostota jego interfejs użytkownika to plus.

Aby rozpocząć pracę z Airfocus, możesz wybierać spośród różnych planów premium, zaczynając od 19 USD/edytora/miesiąc. Nie ma dostępnych planów darmowych ani freemium. Jeśli jednak nie jesteś pewien, czy kupić Airfocus, możesz wypróbować go przez 14 dni za darmo, zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję.

Smocza łódź

Interfejs użytkownika Dragonboat jest intuicyjny i obejmuje kompleksowy system zarządzania portfolio produktów, zwłaszcza jeśli chcesz połączyć rozwój produktu z celami i kluczowymi wynikami (OKR). Smocza łódź pokochasz, jeśli jesteś menedżerem produktu zorientowanym na wyniki.

Jego funkcje obejmują tworzenie map drogowych, zarządzanie projektami, zarządzanie kalendarzem, planowanie i śledzenie zadań, zarządzanie kampaniami, automatyczne śledzenie, wizualizację danych i powiadomienia.

Jira, Clubhouse, GitHub, Azure DevOps i inne należą do najlepszych integracji tego narzędzia. Korzystając z tego narzędzia, możesz łatwo ustalać priorytety funkcji, centralizować informacje zwrotne, budować interesariuszy i wykonywać wiele innych czasochłonnych zadań.

W ramach efektywnego zarządzania czasem kierownicy projektów mogą ustalać OKR i śledzić bezpośredni zwrot z inwestycji w nowe funkcje i aktualizacje produktów.

Obecnie plan Dragonboat zaczyna się od 39 USD/użytkownika/miesiąc. Możesz wypróbować bezpłatną wersję demonstracyjną, aby dowiedzieć się, o co chodzi w Dragonboat. Dodatkowo Dragonboat oferuje bezpłatną wersję dla osób indywidualnych i start-upów. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, skontaktuj się z przedstawicielami obsługi klienta.

Folia produktu

Productfolio to wspaniałe narzędzie do zarządzania produktami. To kompleksowe oprogramowanie do zarządzania przepływem pracy z produktem dostosowuje i umożliwia Twojemu zespołowi tworzenie niesamowitych produktów. Aplikacja może również pomóc w ustaleniu strategii produktu i ułatwić odkrywanie, a także pomóc w opracowaniu planu działania.

Productfolio umożliwia zdefiniowanie długoterminowych celów i ocenę pod ich kątem pomysłów. Platforma skutecznie radzi sobie zarówno z mapowaniem dróg, jak i zarządzaniem wymaganiami.

Funkcje Productfolio obejmują eksport danych, interfejs API, uprawnienia wsadowe, wizualizację danych, zewnętrzne integracje, wykresy Gantta, planowanie/śledzenie zadań, śledzenie zapasów, ustalanie priorytetów i obsługę wielu użytkowników.

Plan premium w Productfolio zaczyna się od 10 USD/edytora/miesiąc i jest dostępny z 14-dniowym bezpłatnym okresem próbnym. Jeśli dopiero zaczynasz swoje przedsięwzięcie, możesz również skorzystać z pakietu startowego Productfolio znanego jako „Free Forever” bez żadnych kosztów, ale z ograniczonymi funkcjami.

Harvestr

Harvestr to zorientowane na użytkownika narzędzie do tworzenia map drogowych, przeznaczone dla organizacji, które chcą tworzyć mapy drogowe w oparciu o opinie klientów.

Ta platforma umożliwia współpracę między działami. Jego główne funkcje to mapowanie produktów, ustalanie priorytetów funkcji, powiadomienia, pętle opinii i zewnętrzne integracje.

Plany premium Harvestr zaczynają się od 79 USD/użytkownika/miesiąc, co jest trochę drogie. Możesz jednak wypróbować ją przez 14 dni za darmo. Dostępny jest również bezpłatny plan z ograniczonymi funkcjami, jeśli wahasz się przed zaangażowaniem się w to oprogramowanie. Upewnij się, że najpierw go użyjesz, zanim zdecydujesz, czy warto.

Ostatnie słowa

Dzięki najlepszemu oprogramowaniu do zarządzania produktami na wyciągnięcie ręki nie musisz już dłużej czekać. Sprawdź nasz artykuł, aby zobaczyć, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom organizacyjnym. Narzędzia te upraszczają zadania związane z zarządzaniem produktem.

Następnie możesz sprawdzić kursy online, aby zostać certyfikowanym menedżerem produktu.