11 najlepszych rozwiązań CMP zapewniających zgodność przed zebraniem danych

Zarządzanie zgodami jest podstawą prywatności i ochrony danych. Sprawdza, czy firmy przestrzegają wymogów dotyczących prywatności i przepisów o ochronie danych. Bez tego firma ryzykuje utratę zaufania klientów, otrzymanie grzywny i być może pójście do sądu.

Zarządzanie zgodami jest niezbędne podczas gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych osobowych klientów. Umożliwia firmom uzyskiwanie, rejestrowanie i zarządzanie zgodą użytkowników podczas gromadzenia ich danych. W konsekwencji zapewnia to, że ludzie mają pełną kontrolę nad tym, w jaki sposób wykorzystywane są ich dane osobowe.

Zarządzanie zgodami ma znaczenie dla każdego biznesu internetowego, ponieważ chroni indywidualne prawa i wolności. Wymusza na organizacjach przestrzeganie ogólnych przepisów o ochronie danych (RODO) i kalifornijskiej ustawy o ochronie prywatności konsumentów (CCPA). Ponadto wraz ze wzrostem liczby cyberataków zarządzanie zgodami chroni przed kradzieżą i niewłaściwym wykorzystaniem danych.

W tym artykule przedstawimy Ci platformę zarządzania zgodami (CMP) i jej zalety. Dodatkowo omówimy, jak wybrać najlepszy CMP, zanim wyróżnimy niektóre z najlepszych narzędzi.

Platforma zarządzania zgodami pomaga firmom w przestrzeganiu wymogów regulacyjnych UE. Umożliwia firmom uzyskanie zgody użytkownika przed gromadzeniem i przetwarzaniem danych osobowych. Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) i kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA) egzekwują przepisy dotyczące prywatności.

Gdy ludzie mówią o CMP, często mają na myśli ramy przejrzystości i zgody (TCF) IAB Europe oraz zarejestrowaną platformę zarządzania zgodami. IAB & TCF to platforma mająca na celu uzyskanie zgody użytkownika i przechowywanie danych osobowych. Dane te są gromadzone za pośrednictwem dostawców i udostępniane stronom trzecim.

Korzystając z IAB TCF (RODO), firmy mogą mieć pewność, że mają do czynienia z partnerami reklamowymi, którzy przestrzegają zasad ochrony danych. Zwiększa to otwartość i odpowiedzialność w całym łańcuchu dostaw reklamy. Jest to korzystne zarówno dla wydawców, jak i partnerów reklamowych

Jak działa platforma zarządzania zgodami?

W celu zbierania i przetwarzania danych użytkownika CMP wyświetli na stronie internetowej pop-up lub baner. Decyzja o przyjęciu lub odrzuceniu żądania należy wtedy do użytkownika.

CMP zbiera informacje o użytkowniku po uzyskaniu autoryzacji od użytkownika i przechowuje je w bazie danych. Jeśli jednak użytkownicy zdecydują się odrzucić, witryna nie będzie mogła gromadzić ani zarządzać ich danymi.

Poniżej przedstawiono procedury, których przestrzega platforma zarządzania zgodami:

  • Wyświetlanie banerów i wyskakujących okienek: Platforma wyświetla banery i wyskakujące okienka na stronach internetowych (mobilnych i stacjonarnych). Celem jest poinformowanie użytkowników o danych gromadzonych przez witrynę i ich wykorzystaniu. Użytkownicy mają wtedy możliwość wyrażenia lub odmowy zgody.
  • Przechowywanie zgód: przechowuje i zarządza zgodami preferowanymi przez użytkowników w centralnej bazie danych.
  • Śledzenie zgody użytkownika: śledzi wszystkie ustawienia zgody udzielonej przez użytkownika. Ponadto aktualizuje istotne informacje za każdym razem, gdy użytkownik je wybierze.
  • Obsługa plików cookie: Platforma kontroluje i zarządza umieszczaniem i wykorzystywaniem plików cookie na urządzeniach użytkowników.
  • Utrzymanie przejrzystości: zapewnia pełną przejrzystość w zakresie gromadzenia i wykorzystywania danych użytkowników.
  • Wyświetlanie lub blokowanie tagów: Wyświetla lub blokuje użycie tagów w kanałach marketingowych lub reklamowych.
  • Monitorowanie i raportowanie: zawiera szczegółowe informacje na temat ustawień zgody użytkownika, które są pomocne w zapewnianiu zgodności i audytach.

Przyjrzyjmy się teraz korzyściom, jakie strony internetowe z rozwiązaniami do zarządzania zgodą mogą zaoferować firmom.

Korzyści z platformy zarządzania zgodami dla firm

Z powodu nadużyć i naruszeń danych przepisy dotyczące prywatności danych stają się z każdym dniem coraz bardziej rygorystyczne. Narzędzia do zarządzania zgodami stają się zatem kluczowe dla organizacji komercyjnych.

Firmy internetowe mogą po prostu uzyskać i utrzymać pozwolenie użytkownika na gromadzenie i wykorzystywanie danych osobowych klientów za pomocą oprogramowania CMP. Ostatecznie CMP są odpowiedzialni za ochronę danych użytkowników i zgodność z przepisami.

Jednak zalety korzystania z platformy do zarządzania zgodami to:

  • Przestrzeganie Regulaminu: Platforma zarządzania zgodami umożliwia przestrzeganie przepisów o ochronie danych (RODO i CCPA). Korzystając z narzędzia do zarządzania zgodami, możesz szybko poprosić odwiedzających o zgodę i udokumentować ją, przedstawiając dowód zgodności.
  • Zwiększona przejrzystość: CMP umożliwia otwartość i szczerość w zakresie gromadzonych i wykorzystywanych informacji. Będąc przejrzystym, możesz zdobyć zaufanie odwiedzających i zwiększyć ich gotowość do wyrażenia zgody.
  • Władza nad gromadzeniem danych: dzięki platformie do zarządzania zgodami masz pełną kontrolę nad gromadzonymi danymi o odwiedzających. Możesz wybrać, które informacje chcesz zebrać i otrzymać tylko wymaganą część.
  • Modyfikowalne formularze: dzięki CMP możesz modyfikować formularze zgody, które widzą odwiedzający. Możesz dostosować formularze do swoich potrzeb. Na przykład utworzenie formularza w celu zebrania bardziej szczegółowych informacji.
  • Automatyzacja kontroli plików cookie: Dzięki implementacji CMP możesz zautomatyzować kontrolę plików cookie. Obejmuje to wyłączenie plików cookie stron trzecich, aby zapobiec naruszeniom danych.
  • Optymalizacja doświadczenia użytkownika: Platforma do zarządzania zgodami może znacznie poprawić wrażenia użytkownika, ponieważ zapewnia odwiedzającym przyjazny dla użytkownika sposób dostosowania ustawień prywatności danych. Dlatego mogą szybko zrozumieć, czy wyrazić zgodę, czy jej odmówić.
  • Proste monitorowanie i nagrywanie: CMP ułatwia rejestrowanie i monitorowanie danych dostarczonych przez użytkownika. W związku z tym łatwo jest ustalić, kto wyraził zgodę i które dane uzyskały zgodę.

Jak wybrać najlepszą platformę do zarządzania zgodami

Wybór idealnej platformy zarządzania zgodami dla Twojej firmy może być trudnym przedsięwzięciem, ponieważ dostępnych jest kilka opcji CMP, aby zaspokoić różnorodne potrzeby różnych firm.

Musisz wziąć pod uwagę swoje specyficzne wymagania, budżet i przepisy dotyczące ochrony danych, których musisz przestrzegać. Zanim jednak zdecydujesz się na platformę CMP, rozważ następujące wspólne cechy:

  • Formularz zgody: Możliwość konstruowania i personalizowania formularzy zgody, które mogą być przedstawiane odwiedzającym. Zapewnij również opcje włączania lub wyłączania formularzy zgody na odmowę lub akceptację zgody na gromadzenie i wykorzystywanie danych.
  • Administracja zgodnością: Aplikacja powinna gwarantować przestrzeganie standardów ochrony danych, takich jak RODO i CCPA.
  • Przechwytywanie zgody: aplikacja powinna mieć możliwość przechwytywania i zachowywania zgody. Dane można następnie wykorzystać do wykazania zgodności z przepisami i śledzenia, kto udzielił zgody.
  • Zarządzanie plikami cookie: Odnosi się to do możliwości monitorowania i zarządzania plikami cookie w Twojej witrynie. Powinien również blokować pliki cookie stron trzecich i regulować pliki cookie przechowywane na urządzeniu odwiedzającego.
  • Analityka i raportowanie: Możliwość tworzenia raportów i analizowania danych w celu monitorowania wskaźników zgody w celu odkrywania obszarów wymagających poprawy.
  • Audyt danych: Możliwość przeprowadzania audytów danych dotyczących zgody w celu zagwarantowania zgodności z przepisami.
  • Elastyczność projektowania: Możliwość zmiany wyglądu i stylu formularzy zgody, wyskakujących okienek i innych elementów w celu skoordynowania ich z witryną internetową.
  • Obsługa wielu języków: powinna zapewniać obsługę wielu języków, aby goście z różnych lokalizacji mogli zrozumieć formularz zgody.
  • Integracja z różnymi systemami: będzie łączyć się z innymi systemami, w tym z platformami do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i automatyzacji marketingu.
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs: będzie oferować przyjazny dla użytkownika interfejs, który jest prosty w przeglądaniu i ułatwi zbieranie zgody.

Zebraliśmy jedne z najlepszych dostępnych platform do zarządzania zgodami, aby zminimalizować Twój wysiłek. Te rozwiązania do zarządzania zgodami z pewnością pomogą Ci w gromadzeniu danych, zapewniając zgodność:

Lubenda

Iubenda pomaga śledzić wybory dotyczące zgody i prywatności dokonywane przez użytkowników w zakresie RODO i LGPD. Łatwo jest przechowywać, zarządzać, śledzić i pobierać preferencje zgody dla każdego użytkownika. Działa bezbłędnie z formularzami, których używasz do zbierania zgód i pokazuje wszystkie rekordy na pulpicie nawigacyjnym.

Kluczowe cechy:

  • Twórz i dostosowuj powiadomienia o zgodzie na pliki cookie
  • Twórz, dostosowuj i automatycznie generuj Politykę prywatności
  • Oferuje narzędzia do zarządzania przepisami o ochronie danych (RODO i CCPA)
  • Zawiera skrypt analityczny i śledzący, który można osadzić na stronie internetowej

Terminowo

Następne na naszej liście jest Temrly, niedrogie rozwiązanie, które sprawia, że ​​zgodność danych jest przyjazna dla użytkownika. Oferuje najbardziej kompleksowe rozwiązanie w zakresie polityki i zgody na rynku. Ponieważ przepisy dotyczące prywatności danych ewoluują, zachowuje przejrzystość w gromadzeniu i przechowywaniu danych klientów.

Kluczowe cechy:

  • Stwórz konfigurowalną politykę prywatności, T&C, wyłączenie odpowiedzialności i politykę zwrotów
  • Dostępne zaawansowane narzędzie do zarządzania zgodami na pliki cookie
  • Uzyskaj dostęp do centrum preferencji użytkownika, automatycznego blokowania, języka i ustawień banerów
  • Zaimplementuj rozwiązania i zasady dotyczące zgody na swojej stronie jednym kliknięciem
  • Zawsze na bieżąco z najnowszymi politykami prywatności i przepisami dotyczącymi danych

Onetrust

Konieczność ochrony prywatności konsumentów rośnie wraz z rozwojem platform cyfrowych i firm internetowych. W tym miejscu wkracza Onetrust z solidnym i łatwym w użyciu rozwiązaniem do zarządzania zgodami.

To rozwiązanie ułatwia przechwytywanie, centralizację, monitorowanie i synchronizację preferencji dotyczących zgody. W ten sposób zachowana jest przejrzystość interakcji z konsumentami i przepisy dotyczące ochrony danych.

Kluczowe cechy:

  • Twórz zgody na pliki cookie i banery na stronach internetowych oraz zarządzaj nimi
  • Udostępnia aplikację mobilną do zarządzania zgodami
  • Pomaga organizacji zachować zgodność z przepisami o ochronie danych
  • Oferuje narzędzia do zarządzania ryzykiem dostawców zewnętrznych
  • Integruje się z interfejsami API, zestawami SDK, źródłami danych i nie tylko

Warunki Kanał

TermsFeed to zaawansowane rozwiązanie do zarządzania zgodą konsumentów, polityką prywatności, T&C, EULA i nie tylko. Ta platforma do zarządzania zgodami jest dostępna jako aplikacja komputerowa i mobilna, eCommerce, SaaS i nie tylko. Ogólne zarządzanie plikami cookie i proces tworzenia banerów zgody są bardzo przyjazne dla użytkownika.

Kluczowe cechy:

  • Możesz tworzyć niestandardowe umowy prawne (OWH, polityka prywatności itp.)
  • Gotowe szablony prawne dostępne, aby pomóc użytkownikom
  • Wyświetla formularz zgody i umowę w języku preferowanym przez użytkownika
  • Rutynowo dostępne aktualizacje we wszystkich przepisach dotyczących zgodności danych
  • Zintegruj z różnymi platformami (WordPress i Squarespace itp.)

Didomi

Konsumenci są zaniepokojeni tym, w jaki sposób ich dane są wykorzystywane na stronie internetowej. Dzięki Didomi możesz zachować przepisy dotyczące zgodności danych i zapewnić prywatność danych swoim klientom. W rezultacie możesz tworzyć wartość, zdobywając zaufanie klientów i przekształcając prywatność w szansę biznesową.

Kluczowe cechy:

  • Przestrzegaj globalnych przepisów o ochronie danych i lokalnych organów ochrony danych.
  • Oferuje infrastrukturę technologiczną do przechowywania i zarządzania zgodą na pliki cookie.
  • Dane dotyczące zgody, które można udostępniać w systemach wewnętrznych i zaufanym stronom trzecim.
  • Uzyskaj lepszą kontrolę nad wskaźnikami zgód i analizami, aby uzyskać przydatne informacje.

Cookiebot

Cookiebot to narzędzie CMP, które gwarantuje, że Twoja witryna przestrzega przepisów o ochronie danych w celu ochrony danych użytkowników. Dzięki temu narzędziu łatwo jest śledzić pliki cookie, a ludzie wyrażają zgodę na ich użycie. Co więcej, jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię skanowania i płynnie integruje się z trybem uzyskiwania zgody Google.

Kluczowe cechy:

  • Technologia skanowania nowej generacji, która automatycznie rozpoznaje wszystkie pliki cookie i moduły śledzące
  • Dostępny w pełni konfigurowalny baner zgody na pliki cookie
  • Przyjazne dla użytkownika widżety, które pozwalają użytkownikom aktualizować swoją zgodę w dowolnym momencie
  • Możliwość przechowywania zgody w chmurze
  • Uzyskaj baner zgody na pliki cookie i obsługę deklaracji w ponad 40 językach

Użytkownikocentryczność

Usercentrics twierdzi, że jest jedną z najlepszych platform do zarządzania zgodami. Jest zgodny z RODO, CCPA, LGPD i POPIA dla stron internetowych i aplikacji. To rozwiązanie oferuje niesamowite narzędzia, które są niezbędne do przejęcia pełnej kontroli nad zgodą użytkownika.

Kluczowe cechy:

  • Całkowicie konfigurowalny CMP, w którym możesz tworzyć banery cookie, ściany prywatności i nie tylko.
  • Możliwość dostosowania do najnowszych wymagań prawnych.
  • Aby zoptymalizować zgodę, możesz wdrożyć testy A/B.
  • Zgoda kontekstowa dla kanałów takich jak Mapy Google, YouTube i inne.
  • Integruje się z najlepszymi narzędziami marketingowymi, takimi jak MailChimp, Hotjar i inne.

Quantcast

Jeśli szukasz bezpłatnego rozwiązania platformy do zarządzania zgodami, to Quantcast jest Twoim narzędziem. Upraszcza zarządzanie zgodą, zapewniając dostęp do wglądu odbiorców w czasie rzeczywistym na podstawie zgody.

Kluczowe cechy:

  • Ulepszona kontrola i zarządzanie dostawcami
  • Autoryzuj dostęp do danych zgody dla różnych typów użytkowników
  • Zoptymalizowany interfejs użytkownika pod kątem wysokich wskaźników zgody
  • Właściciele witryn mogą przeglądać i utrzymywać dzienniki kontroli
  • Obsługuje główne przepisy dotyczące prywatności danych (RODO, CCPA, TCF v2.0)
  • Ustaw preferencje prywatności dla odwiedzających witrynę

Korona Szczytu

Wcześniej znany jako Evidon, Crownpeak to platforma do zarządzania prywatnością i zgodą. Ten CMP jest przeznaczony dla przedsiębiorstw i jest zgodny ze wszystkimi globalnymi przepisami dotyczącymi prywatności danych.

Możesz łatwo wdrożyć to rozwiązanie w swojej witrynie i uzyskać szczegółowe informacje oraz lepszą kontrolę nad udostępnianiem danych. Ponadto marketerzy mogą utrzymać doświadczenie klienta, a także zapewnić najwyższy poziom zgodności.

Kluczowe cechy:

  • Zaimplementuj ten CMP przy minimalnym, a nawet bez kodu
  • Twórz idealne ustawienia wstępne dla przepisów, takich jak RODO, CCPA, LGPD i innych
  • Powiadomienia są zawsze aktualne dzięki skanom w czasie rzeczywistym i danym użytkownika
  • Wysoce konfigurowalne powiadomienia obejmują szablony, języki, opcje urządzeń i wiele innych.
  • Pulpit zgody jest dostępny z opcją raportowania do analizy danych
  • Utrzymuje bezpieczeństwo danych i poprawia działanie serwisu

Claripa

Clarip to kolejne narzędzie CMP, które pomoże Twojemu zespołowi marketingowemu w spełnieniu zasad ochrony danych. Narzędzie do budowania formularzy zgody pomoże w pozyskiwaniu leadów i śledzeniu zgody.

Narzędzie uwzględnia zgodność z przepisami RODO i CCPA dotyczącymi zgodności danych. Utrzymuje preferencje klientów i pozwala firmom uzyskać zgodę na gromadzenie, udostępnianie i wykorzystywanie wielu danych.

Kluczowe cechy:

  • Bezbłędnie integruje się z korporacyjną platformą do zarządzania preferencjami.
  • Uzyskaj zgodę użytkownika, zarządzając preferencjami w różnych kanałach.
  • Gromadzenie informacji o zgodzie jest oparte na lokalizacji i zachowaniu.
  • Centralny pulpit nawigacyjny oferuje szczegółowy wgląd w klientów.
  • Obejmuje eksporter umożliwiający wyeksportowanie listy użytkowników, którzy wyrazili zgodę.

Sirdane

Przyjazne dla użytkownika oprogramowanie CMP Sirdata oferuje wysokiej klasy, elastyczne rozwiązanie. Ułatwia wydawcom i firmom medialnym przestrzeganie przepisów dotyczących prywatności danych w ich witrynach internetowych.

Po skonfigurowaniu bieżących opcji banerów i partnerów ten CMP można wdrożyć w kilka minut. To narzędzie spełnia wymagania wydawców i reklamodawców, które jest na bieżąco aktualizowane o najnowsze przepisy.

Kluczowe cechy:

  • Dostosuj baner zgody, dodając preferowaną markę, kolor, logo, tekst i inne elementy.
  • Celom wydawców i odbiorców służy zapobieganie naruszeniom danych.
  • Akceptuje ustawienia zgodne z ePrivacy, CCPA i RODO.
  • Dostępna jest opcja wielojęzyczna z opcją automatycznego wyboru języka.
  • Dostępny zarówno na platformach stacjonarnych, jak i mobilnych, działa w środowisku Google AMP.

Końcowe przemyślenia

Firmy mogą iść naprzód, nie martwiąc się o zapewnienie zgodności za pomocą oprogramowania CMP, ponieważ rozwiązania CMP będą obsługiwać wszystkie przepisy dotyczące zgodności z bezpieczeństwem danych, w tym RODO, CCPA i inne przepisy.

Co więcej, klienci będą czuli się bezpiecznie o swoje dane, gdy odpowiednie narzędzie CMP zostanie zaimplementowane na stronie internetowej. Egzekwowanie przepisów dotyczących prywatności danych jest zatem obowiązkowe bez względu na to, ile danych gromadzisz w celach reklamowych i marketingowych.

Wybór najlepszej platformy do zarządzania zgodami dla Twojej organizacji zależy od takich czynników, jak konkretne potrzeby, budżet i łatwość użytkowania. Dołączyliśmy jedne z najlepszych rozwiązań do zarządzania zgodą na rynku.

Niektóre platformy są przeznaczone dla określonych branż, podczas gdy inne oferują szeroki zakres funkcji. Zdecydowanie zalecamy wybranie takiego, który mieści się w Twoim budżecie i spełnia Twoje wymagania biznesowe.

Za pomocą tych narzędzi możesz wygenerować politykę prywatności, warunki i zgodę na pliki cookie dla swojej witryny.