13 kursów online, które pomogą Ci zostać certyfikowanym menedżerem produktu

Zarządzanie produktem, w uproszczeniu, to praktyka strategicznego projektowania i wprowadzania produktu na rynek w oparciu o wymagania użytkownika.

Zarządzanie produktem to gruntowna znajomość użytkownika i rynku, przygotowanie modelu biznesowego, stworzenie świetnego UX, zbudowanie produktu z technicznego punktu widzenia, a na koniec zaprezentowanie go na rynku.

Role Menedżera Produktu

Menedżer produktu, w skrócie PM, a także mini CEO, to profesjonalista, który robi wszystko, co konieczne, aby dostarczyć użytkownikowi produkt wysokiej jakości.

Podstawowym obowiązkiem menedżera produktu jest nadzorowanie postępu produktu w całym jego cyklu życia, od koncepcji po dostawę do klientów. Jest to rola wieloaspektowa, na którą składa się wiele mniejszych części. Menedżer produktu musi zaplanować rozwój produktu, przeanalizować go z różnych perspektyw, przetestować, wprowadzić na rynek i ostatecznie działać jako dyrektor biznesowy.

Każdy menedżer produktu może mieć unikalne podejście do swojej pracy. Mogą być wymagane do stworzenia produktu dla pracowników lub klientów firmy. Wymaga to ścisłej współpracy między zespołami ds. rozwoju, prognozowania, analizowania, marketingu, sprzedaży i użytkowników końcowych.

Bycie menedżerem produktu wymaga znacznej ilości nie tylko wiedzy technicznej, ale także umiejętności miękkich.

Kursy online mogą pomóc w utrzymaniu aktualnej wiedzy i nadążaniu za najnowszymi osiągnięciami w tej dziedzinie. Ktoś pracujący w zupełnie innej dziedzinie, który chce przejść do rozwoju produktu, może podnieść swoje umiejętności, zapisując się na kursy online.

Mogą nauczyć Cię wszystkiego, od podstaw zarządzania produktem po zaawansowane strategie i techniki. Najlepsza część? Możesz uczyć się we własnym tempie, gdziekolwiek masz dostęp do internetu.

Przy tak wielu kursach, programach i opcjach certyfikacji online, skąd wiesz, które z nich są dla Ciebie najlepsze? W zależności od Twojego poziomu doświadczenia i tego, czego chcesz się nauczyć, możesz wybrać jeden z tych kursów.

Program Udacity Nanodegree – Zostań Menedżerem Produktu

Program Udacity Nanodegree ma na celu nauczenie podstawowych umiejętności, które muszą posiadać wszyscy menedżerowie produktu, aby kierować rozwojem dowolnego produktu.

Czas trwania: 4 miesiące po 10 godzinach/tydzień

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Sylabus programu jest przygotowywany we współpracy z AT&T, Lyft i Google. Krótki opis tego samego znajduje się poniżej:

  • Strategia produktu: Będzie omawiać zarządzanie produktem, jego znaczenie, rolę PM w organizacji, identyfikację i rozwiązanie problemu, wizję i strategię i nie tylko.
  • Projektowanie produktu: Zaprojektowanie rozwiązania po zdefiniowaniu problemu i zidentyfikowaniu szansy rynkowej. Główne tematy poruszane tutaj to: Wprowadzenie do Sprintu Projektowania, Zrozumienie, Zdefiniowanie, Szkicowanie, Projektowanie, Decydowanie i Prototypowanie: fazy, w których tworzony jest prototyp produktu.
  • Rozwój produktu: Kurs ten obejmie tematy takie jak Wpływanie bez autorytetu, tj. definiowanie kapitału społecznego, opisywanie jego znaczenia w zarządzaniu produktem, nauka sztuki mówienia „nie” w sytuacjach o konkurencyjnych priorytetach; Metodologie, procesy i narzędzia rozwoju, a na koniec zarządzanie procesem rozwoju produktu poprzez stworzenie odpowiedniego planu i nie tylko.
  • Wprowadzenie produktu: W ramach tego nauczysz się sporządzać plan, identyfikować zagrożenia związane z uruchomieniem i określać, jak złagodzić ich wpływ na uruchomienie. Omówione zostaną również inne tematy, takie jak konfiguracja procesu, strategia marketingowa, wprowadzenie na rynek i informacje zwrotne po wprowadzeniu na rynek.

Jest to jeden z najlepszych kursów dla początkujących, którzy chcą rozpocząć karierę w zarządzaniu produktem i pozycjonować się na sukces w lądowaniu i występowaniu w pracy.

Zarządzanie produktem 101

Zarządzanie produktami 101 w Udemy pomoże Ci stać się bardziej strategicznym menedżerem produktu – co ma znaczący wpływ na Twoje usługi i produkty. Program obejmie spektrum prac związanych z zarządzaniem produktami, począwszy od wywiadu rynkowego, strategii, rozwoju nowych produktów i zarządzania cyklem życia.

Czas trwania: 5 godzin 10 minut

Wymagania wstępne: 0 – 5 lat doświadczenia

Poziom umiejętności: od początkującego do doświadczonego

Własne tempo: Tak

Konspekt:

W ramach tego programu jest łącznie 6 sekcji z 70 wykładami. Krótka informacja o tym samym jest podana poniżej:

  • Wprowadzenie zarządzania produktami
  • Marketing Intelligence: analiza klientów, wywiady z klientami i nie tylko
  • Zarządzanie strategią i cyklem życia: przygotowanie odpowiedniego planu, pozycjonowanie i komunikacja, podróż kupującego i marketing treści

Oprócz tego będzie szeroki zakres zarządzania produktami, w tym oprogramowanie, sprzęt, usługi i analityka – z przykładami firm i działaniami praktycznymi.

Zarządzanie produktami UMD i USMx

Program zarządzania produktami UMD i USMx oferowany za pośrednictwem edX sprawi, że uczeń zrozumie klucze do skutecznego poruszania się po rolach i obowiązkach kierownika projektu, aby promować zmiany z wewnętrznymi i zewnętrznymi współpracownikami i wpływowymi osobami.

Czas trwania: 5 miesięcy lub 2 – 3 godziny tygodniowo

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane doświadczenie

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

  • Podstawy zarządzania produktem: dzięki temu zrozumiesz klucz do skutecznego poruszania się po rolach i obowiązkach kierownika projektu, aby promować zmiany z wewnętrznymi i zewnętrznymi współpracownikami i wpływowymi osobami
  • Osiąganie dopasowania do rynku produktu: Ta lekcja wyjaśni, jak poznać klienta docelowego, jego potrzeby, propozycję wartości i wrażenia użytkownika. Nauczysz się również integrować wiedzę z wymaganiami produktowymi i rynkowymi oraz planami pozycjonowania.
  • Projektowanie, prototypowanie i testowanie produktu: Przekształć pomysły dotyczące produktu w zasoby materialne, tworząc makiety, rendery 3D, prototypy i produkty o minimalnej opłacalności (MVP) w celu przetestowania założeń i zweryfikowania zainteresowań klientów
  • Data Science i Agile Systems for Product Management: dostarczaj szybsze produkty o wyższej jakości i odporne na błędy niezależnie od branży, korzystając z najnowszych rozwiązań Agile, DevOps i Data Science.
  • Nowoczesne przywództwo produktowe: Kieruj zespołami produktowymi i organizacjami w celu dostarczania zwycięskich rozwiązań dla klientów, jednocześnie stymulując zaangażowanie i innowacyjność w całym przedsiębiorstwie

Dzięki temu dowiesz się, jak zidentyfikować klienta docelowego, niedostatecznie zaspokajane potrzeby klienta, propozycję wartości, zestaw funkcji produktu i doświadczenie użytkownika, a następnie zintegrować tę wiedzę z wymaganiami produktu i rynku.

Zarządzanie produktami cyfrowymi: nowoczesne podstawy

University of Virginia oferuje kurs zarządzania produktami cyfrowymi za pośrednictwem Coursera. W ramach tego programu będziesz mógł zdobyć wiedzę i pomóc zrozumieć tłumaczenie pomysłów na produkty, aby je rozwijać i ostatecznie sprzedawać.

Cena: do obejrzenia za darmo, wymagana płatność za certyfikację

Czas trwania: Ok. 11 godzin

Wymagania wstępne: doświadczenie nie jest wymagane

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Lekcje i krótki opis poruszanych w nim tematów to:

  • Osiąganie skupienia i wygrywanie: Będzie to 20 krótkich filmów po 99 minut. Nauczy Cię, jak Ty i Twój zespół możecie współpracować, aby stworzyć udany produkt.
  • Korzystanie z dzisiejszych metod zarządzania produktem: To również będzie zawierało 20 krótkich filmów o łącznej długości 113 minut. Ta lekcja opowie o tym, jak radzą sobie najskuteczniej menedżerowie produktu w dzisiejszych czasach i zasugeruje metody sprzedaży produktów interesariuszom.
  • Odkrywanie pomysłu na nowy produkt: Ta lekcja obejmuje 13 filmów wideo przez 73 minuty. Tutaj przejdziemy przez odkrywanie klientów, testowanie/walidację pomysłów, wczesne opracowywanie i projektowanie modelu biznesowego. Pod koniec będziesz miał trwały proces, który możesz zarówno wykonać, jak i przekazać swojemu zespołowi.
  • Wzmacnianie istniejącego produktu: Ostatnia lekcja zawiera 19 filmów wideo przez 105 minut. Tutaj dowiesz się, w jaki sposób produkt robi coś więcej niż tylko robi duży plusk, jak zastosować to, czego się tutaj nauczyłeś, co tydzień i każdy sprint, aby produkt był świeży i odpowiedni.

Wszystkie tematy są w formacie wideo, dzięki czemu zrozumienie związane z PM i pojęciami z nimi związanymi są bardziej dostępne.

Strategia produktu (odkrywanie, rozwijanie, zarządzanie i marketing produktów jako firmy)

W tym programie Kellogg School of Management dowiesz się, w jaki sposób strategia produktu jest podstawą rozwoju biznesu, cyklu życia strategii produktu, poznasz strategie rozwoju od kołyski do grobu i jak myśleć jak dyrektor generalny swojego produktu lub usługi.

Czas trwania: 2 miesiące (4-6 godzin tygodniowo)

Wymagania wstępne: doświadczenie nie jest wymagane

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Poniżej znajduje się krótki opis modułów wraz z ich tematyką:

  • Zrozumienie strategii produktu: Dowiedz się, dlaczego posiadanie strategii produktu jest niezbędne i jak różni się w zależności od typu organizacji.
  • Analiza możliwości związanych z produktem: Oceń nowe możliwości, korzystając z ram „zadania do wykonania”.
  • Definicja odkrycia i wymagań: Użyj struktury hipotezy odkrycia, aby stworzyć historie użytkowników i model szkieletowy, aby nakreślić możliwość zapewnienia rozwiązania mobilności w mieście dla dzieci w wieku szkolnym.
  • Projektowanie modelu biznesowego: Dowiedz się, które sytuacje wymagają jakiego modelu biznesowego i zbadaj ekonomię modelu cenowego SaaS.
  • Zwinne opracowywanie produktów: Naucz się zasad zwinnego rozwoju i używaj ich do wpływania na zespół, nad którym nie masz bezpośrednich uprawnień, na przykład zespół inżynierów.
  • Wprowadzanie produktów na rynek: dowiedz się, jak zdefiniować i zrozumieć swoich kluczowych odbiorców oraz wybrać najlepszą drogę marketingową.
  • Zarządzanie ekosystemem partnerów: Dowiedz się, jak definiować elementy „całości oferty” oraz jak skutecznie projektować i zarządzać partnerstwami.
  • Zarządzanie ewolucją i wzrostem produktu: Aby napędzać nowy wzrost, wykorzystaj mocne strony istniejących strategii i taktyk. Dowiedz się o ewolucji produktów i o tym, jak decyzje wpływają na Twoją linię produktów. Przeprowadź ćwiczenie tworzenia mapy drogowej dla innowacyjnego nowego produktu medycznego.

Jak zostać menedżerem produktu: kompletny przewodnik

Oferowany przez LinkedIn kurs Zostań menedżerem produktu jest kompletnym przewodnikiem dla początkujących, aby dowiedzieć się o zarządzaniu produktem i menedżerem produktu. Dowiesz się również o różnych technikach wymaganych do skutecznego koordynowania wszystkich aspektów rozwoju produktu.

Czas trwania: Ok. dwa miesiące

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane doświadczenie

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Kurs obejmie następujące aspekty w formacie wideo:

  • Wprowadzenie do zarządzania produktem: Co to jest PM?; Decydowanie o tym, jakim typem PM chcesz być i nie tylko
  • Wprowadzenie do rozwoju produktu: cztery znaczące fazy cyklu życia produktu, zagłębianie się w proces rozwoju produktu, co to jest Kanban i jak to działa?
  • Pomysły i potrzeby użytkowników: wprowadzenie do pomysłów i potrzeb użytkowników, użytkownicy kontra klienci
  • Analiza konkurencji i rynku: badania rynku, pięć kryteriów zrozumienia konkurencji i nie tylko
  • Rozwój klienta: Czym jest rozwój klienta? Buduj persony użytkowników swoich wywiadów i nie tylko
  • Projektowanie i przeprowadzanie eksperymentów: co to jest MVP, jego techniki, co to jest hipoteza i nie tylko

Certyfikat Menedżera Produktu według Szkoły Produktu

Ten kurs certyfikatu online dotyczący zarządzania produktami został stworzony i zaprojektowany przez najlepszych ekspertów ds. produktów z serwisów YouTube, Google, Facebook i Slack.

Czas trwania: 2-3 miesiące

Wymagania wstępne: doświadczenie nie jest wymagane

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Program obejmuje następujący rozdział i tematy:

  • Definiowanie strategii produktu: omówione zostaną cykl życia rozwoju produktu, wskaźniki sukcesu i persony użytkowników.
  • Zidentyfikuj możliwości i pozyskuj klientów: Obejmuje to: model zakłóceń w branży, ocenę łańcucha wartości i strategię technologiczną.
  • Design Thinking & Development: Ten rozdział będzie składał się z: User Flows/ Wireframes/Prototypes, Design Sprint, Agile Methodology: Scrum & Kanban
  • Marketing i strategia produktu: Ostatnia lekcja będzie dotyczyła: API i integracji, zarządzania zespołem, strategii wejścia na rynek

Ten program jest idealny dla początkujących menedżerów produktu z dowolnego doświadczenia zawodowego.

Program MicroMasters do zarządzania produktami cyfrowymi

Ten kurs edX jest częścią programu Bux Digital Product Management. Dowiesz się, jak korzystać z myślenia projektowego lean, zwinnego i systemowego we wszystkich aspektach cyklu życia produktów cyfrowych.

Czas trwania: Ok. 7 tygodni (4-8 godzin tygodniowo)

Wymagania wstępne: Poziom gimnazjalny Wiedza matematyczna

Poziom umiejętności: Zaawansowany

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Kandydat będzie mógł nauczyć się następujących rzeczy:

  • W pierwszym rozdziale omówimy alternatywy planowania linii produktów i map drogowych.
  • W drugim rozdziale dowiesz się o generowaniu pomysłów, ocenie potrzeb klienta, współtworzeniu, definicji i walidacji minimalnej opłacalności produktu (MVP) oraz konfiguracji dokumentów wymagań.
  • Po ukończeniu pierwszych dwóch rozdziałów, trzeci wyjaśni między innymi alternatywne podejścia do szczupłego, zwinnego i kaskadowego rozwoju oraz narzędzia do oceny zadań, projektów i ryzyk biznesowych (oraz strategii ograniczania ryzyka).
  • W czwartym rozdziale omówimy, jak wprowadzić produkt na rynek i opracować strategię wejścia na rynek, aby promować Twój produkt.
  • Ostatni z nich będzie dotyczył zarządzania wydajnością, tj. przejęcia odpowiedzialności za zysk (lub stratę) związany z produktem na różnych etapach cyklu życia oraz śledzenie i optymalizowanie wskaźników wydajności systemu, organizując media społecznościowe i dane stron trzecich w celu optymalizacji wydajności.

Program prowadzi również do podejmowania krytycznych decyzji potrzebnych na każdym etapie cyklu życia produktu. Zapewni to opanowanie logiki biznesowej i organizacyjnej dla sukcesu produktu na rynku.

Specjalizacja w zakresie zarządzania oprogramowaniem

Specjalizacja w zakresie zarządzania oprogramowaniem jest oferowana przez University of Alberta za pośrednictwem Coursera i koncentruje się na znaczeniu i roli zarządzania oprogramowaniem. Daje również ogólny przegląd specjalizacji, w tym jej cele, strukturę i oczekiwania.

Czas trwania: 18 godzin tygodniowo (1 miesiąc); 6 godzin tygodniowo (3 miesiące) i 3 godziny tygodniowo (6 miesięcy)

Wymagania wstępne: doświadczenie nie jest wymagane

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Poniżej znajduje się krótki program do programu:

  • Zarządzanie oprogramowaniem: Dyscyplina: Ten moduł, który zawiera osiem filmów wideo, pomoże Ci zrozumieć oprogramowanie do zarządzania produktem i poprawić jego wydajność. Obejmuje ścieżkę, którą przejdziesz przez tę specjalizację, oferując przygotowanie do objęcia roli menedżera produktu oprogramowania.
  • Podstawy zarządzania oprogramowaniem: Ten moduł zawiera dziewięć filmów o łącznej długości 50 minut. Poznasz filozofię tworzenia oprogramowania Agile, podstawowe wartości i zasady.

Kurs wyjaśnia znaczenie procesu, wymagań, planowania i monitorowania w tworzeniu lepszego oprogramowania.​

Certyfikaty zarządzania produktami

280 Group zapewnia najbardziej szanowane i wiarygodne szkolenia dla Product Managerów, Digital Product Managerów, Product Marketing Managerów i Product Ownerów.

Czas trwania: we własnym tempie

Wymagania wstępne: doświadczenie nie jest wymagane

Poziom umiejętności: początkujący

Własne tempo: Tak

Konspekt:

Oto, co każdy certyfikat oczekuje od Ciebie zrozumienia na wysokim poziomie:

  • Dla Certyfikowanego Menedżera Produktu: Omówi on: Standardowy siedmiofazowy cykl życia produktu stosowany na całym świecie; Zrozumienie strategicznych i taktycznych funkcji zarządzania produktem i koncepcji podstawowych, w tym umiejętności krytycznych, strategii, taktyk i terminologii, w tym metod i narzędzi
  • Certyfikowany Menedżer ds. Marketingu Produktu: Będzie dotyczył tych samych tematów, co powyżej, ale zostanie omówiony z perspektywy marketingowej.
  • Dla Certified Digital Product Manager: Ta certyfikacja pomoże Ci zrozumieć: W jaki sposób produkt cyfrowy wymaga odrębnych procesów w siedmiofazowym cyklu życia produktu; Podstawowe koncepcje zarządzania produktami cyfrowymi opierają się na dwuścieżkowej Agile, która oddziela pętle uczenia się od pętli rozwoju i nie tylko.
  • Certyfikowany Menedżer Produktu Agile i Właściciel Produktu: Omówimy, w jaki sposób metodologia rozwoju Agile uzupełnia siedmiofazowy cykl życia produktu; podstawowe koncepcje, w tym krytyczne umiejętności, strategie, taktyki i terminologię oraz strategie Agile Product Management i umiejętności przywódcze.

Programy te można ukończyć w formatach Live Online, Self-Study online, Personal Training i Private Custom Training.

Dyplom studiów podyplomowych z zarządzania projektami (e-learning)

Dyplom studiów podyplomowych z zarządzania projektami (e-learning) wyposaża menedżerów produktu w umiejętności wymagane do skutecznego planowania i zarządzania produktem przez długi czas.

Czas trwania: 6 miesięcy, 4-6 godzin tygodniowo

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane doświadczenie

Poziom umiejętności: średniozaawansowany

Własne tempo: Tak

Czas trwania każdej sekcji kursu to 6 tygodni. Oto 4 etapy programu-

  • Rozpoczęcie projektu
  • Planowanie
  • Realizacja projektu
  • Projekt Capstone

Program obejmuje takie tematy, jak analiza biznesowa, strategia marketingowa i analiza finansowa.

Kurs zarządzania produktem Pragmatic

Aby zostać certyfikowanym menedżerem produktu, Pragmatic Institute oferuje kursy z zakresu zarządzania projektami. Pomógł ponad 200 000 profesjonalistom w rozwoju produktów z ponad 9000 firm na całym świecie w ulepszeniu ich działalności i produktów. Obecnie dostępne są 2 poziomy certyfikacji: początkujący i średniozaawansowany. Aby uzyskać certyfikat, osoba musi mieć co najmniej 2 lata doświadczenia jako menedżer produktu.

Centrum Certyfikacji PDMA

Certyfikat NPD Professional pomoże Ci w nawiązaniu ważnych powiązań z Twoją karierą zawodową. Wykorzystaj autorytet certyfikacji, aby łączyć się z perspektywami biznesowymi, a nawet nowymi możliwościami. Certyfikacja to jedyny sposób na nawiązanie połączenia między tym, gdzie jesteś teraz, a kierunkiem, w którym chcesz podążać.

Został opracowany i jest oferowany i administrowany przez stowarzyszenie Product Development and Management Association (PDMA). Certyfikacja zawodowa w zakresie rozwoju nowych produktów (NPD) jest uznanym na całym świecie zbiorem informacji.

Po zdobyciu certyfikatu zawodowego NPD firmy, które chcą zatrudnić najbardziej wykwalifikowanych specjalistów, uznają Twoje zaangażowanie w tę dziedzinę, wiedząc, że jesteś ekspertem w zakresie umiejętności zarządzania i rozwoju produktów oraz sprawdzoną ścieżką sukcesu i profesjonalizmu.

Wniosek

Nie ma wątpliwości, że certyfikacja kursu zarządzania produktem jest przyszłym zapotrzebowaniem różnych firm lub firm na produkt przyjazny konsumentom. A bycie wcześniej certyfikowanym menedżerem produktu tylko znacznie zwiększy Twoją karierę. Wyżej wymienione kursy online nie tylko przygotują Cię na przyszły rynek, ale sprawią, że wyróżnisz się z tłumu.