13 kursów online, które pomogą Ci zostać certyfikowanym menedżerem produktu

Istotą zarządzania produktem jest strategiczne planowanie oraz wprowadzanie produktów na rynek, z uwzględnieniem potrzeb użytkowników. To podejście koncentruje się na zrozumieniu klienta i rynku, opracowaniu solidnego modelu biznesowego, stworzeniu intuicyjnego interfejsu użytkownika (UX), a następnie na technicznym aspekcie budowy produktu i jego komercjalizacji.

Proces zarządzania produktem obejmuje dogłębne zrozumienie klienta i realiów rynkowych, opracowanie odpowiedniego modelu biznesowego, zapewnienie doskonałych wrażeń użytkownika, stworzenie produktu od strony technicznej, a na końcu – efektywne wprowadzenie go na rynek.

Rola Menedżera Produktu

Menedżer produktu, często określany skrótem PM lub jako „mini CEO”, jest kluczową postacią w procesie tworzenia i dostarczania wysokiej jakości produktów. Jego głównym zadaniem jest czuwanie nad całym cyklem życia produktu, począwszy od jego konceptualizacji, aż po dostarczenie finalnego produktu klientom. Rola ta jest wielowymiarowa i obejmuje szereg zadań, takich jak planowanie rozwoju produktu, analiza z różnych perspektyw, testowanie, wprowadzanie na rynek oraz pełnienie funkcji lidera biznesowego.

Każdy menedżer produktu może mieć indywidualne podejście do wykonywanych zadań. Jego praca może obejmować tworzenie produktów zarówno dla pracowników firmy, jak i jej klientów. Wymaga to bliskiej współpracy z zespołami deweloperskimi, analitycznymi, marketingowymi, sprzedażowymi, a także z samymi użytkownikami końcowymi.

Praca menedżera produktu wymaga nie tylko obszernej wiedzy technicznej, ale również szeregu umiejętności interpersonalnych.

Kursy online mogą być bardzo pomocne w aktualizacji wiedzy oraz śledzeniu najnowszych trendów w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie. Osoby z innych branż, które chcą zmienić swoją ścieżkę kariery na rozwój produktu, mogą poszerzyć swoje kompetencje, uczestnicząc w takich szkoleniach.

Kursy online obejmują szeroki zakres tematów, od podstaw zarządzania produktem, aż po zaawansowane strategie i techniki. Ogromną zaletą tych kursów jest elastyczność, umożliwiająca naukę w dogodnym tempie i miejscu, z dostępem do Internetu.

W obliczu tak wielu dostępnych kursów, programów i certyfikatów online, wybór najlepszego może być wyzwaniem. Przy podjęciu decyzji warto kierować się swoim poziomem doświadczenia oraz celami edukacyjnymi.

Program Udacity Nanodegree – Zostań Menedżerem Produktu

Program Udacity Nanodegree ma na celu przekazanie uczestnikom podstawowych umiejętności niezbędnych każdemu menedżerowi produktu, pozwalających na skuteczne kierowanie rozwojem dowolnego produktu.

Czas trwania: 4 miesiące, przy założeniu 10 godzin nauki tygodniowo.

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Program został opracowany we współpracy z firmami AT&T, Lyft oraz Google. Skrócony opis tematyki kursu przedstawiono poniżej:

  • Strategia Produktu: Moduł obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem produktem, jego znaczeniem, rolą menedżera produktu w organizacji, procesem identyfikacji i rozwiązywania problemów, a także tworzeniem wizji i strategii.
  • Projektowanie Produktu: Uczestnicy nauczą się projektować rozwiązania po zdefiniowaniu problemu i identyfikacji szansy rynkowej. Moduł porusza takie tematy jak wprowadzenie do Sprintu Projektowania, etapy Zrozumienie, Zdefiniowanie, Szkicowanie, Projektowanie, Decydowanie oraz Prototypowanie, czyli proces tworzenia prototypu produktu.
  • Rozwój Produktu: Kurs obejmuje zagadnienia takie jak wywieranie wpływu bez formalnej władzy (definiowanie kapitału społecznego, jego znaczenie w zarządzaniu produktem, umiejętność odmawiania w sytuacjach o sprzecznych priorytetach), metodologie, procesy i narzędzia rozwoju, a także zarządzanie procesem rozwoju produktu poprzez tworzenie odpowiedniego planu.
  • Wprowadzenie Produktu na Rynek: Uczestnicy nauczą się tworzyć plan wprowadzenia produktu, identyfikować potencjalne zagrożenia oraz metody ich minimalizacji. Moduł obejmuje również tematy takie jak konfiguracja procesu, strategia marketingowa, wprowadzenie na rynek i analiza informacji zwrotnych po wprowadzeniu produktu.

Jest to znakomity kurs dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z zarządzaniem produktem i pragną zdobyć niezbędną wiedzę oraz umiejętności, które pozwolą im odnieść sukces w tej dziedzinie.

Zarządzanie Produktem 101

Kurs „Zarządzanie Produktem 101” na platformie Udemy pomoże Ci rozwinąć strategiczne myślenie w zakresie zarządzania produktem, co ma fundamentalne znaczenie dla oferowanych usług i produktów. Program obejmuje szerokie spektrum zagadnień, począwszy od analizy rynku, przez strategię, rozwój nowych produktów, aż po zarządzanie cyklem życia produktu.

Czas trwania: 5 godzin i 10 minut.

Wymagania wstępne: 0 – 5 lat doświadczenia.

Poziom umiejętności: Od początkującego do zaawansowanego.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Program składa się z 6 sekcji i 70 wykładów. Poniżej znajduje się skrócony opis tematyki kursu:

  • Wprowadzenie do zarządzania produktami.
  • Analiza wywiadowcza rynku: obejmuje analizę klientów, wywiady z klientami i inne zagadnienia.
  • Zarządzanie strategią i cyklem życia: przygotowanie planu, pozycjonowanie i komunikacja, analiza ścieżki klienta oraz marketing treści.

Ponadto, kurs obejmuje szeroki zakres aspektów zarządzania produktami, w tym oprogramowaniem, sprzętem, usługami oraz analizą danych – z praktycznymi przykładami i ćwiczeniami.

Zarządzanie produktami UMD i USMx

Program zarządzania produktami UMD i USMx, dostępny na platformie edX, ma na celu pomóc uczestnikom w zrozumieniu kluczowych aspektów roli i obowiązków menedżera produktu. Celem kursu jest nauczenie uczestników skutecznego wdrażania zmian, zarówno we współpracy z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi partnerami.

Czas trwania: 5 miesięcy (około 2-3 godziny tygodniowo).

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

  • Podstawy zarządzania produktem: Kurs pomoże Ci zrozumieć kluczową rolę menedżera produktu w procesie wprowadzania zmian, zarówno we współpracy z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi partnerami.
  • Osiąganie dopasowania produktu do rynku: Dowiesz się, jak zidentyfikować klienta docelowego, jego potrzeby, unikalną propozycję wartości oraz elementy doświadczenia użytkownika. Nauczysz się, jak integrować tę wiedzę z wymaganiami dotyczącymi produktu i rynku oraz planami pozycjonowania.
  • Projektowanie, prototypowanie i testowanie produktu: Uczestnicy nauczą się, jak przekształcać pomysły w realne produkty, tworząc makiety, renderowania 3D, prototypy oraz produkty o minimalnej funkcjonalności (MVP), aby testować założenia i weryfikować zainteresowanie klientów.
  • Data Science i Agile Systems w zarządzaniu produktem: Kurs nauczy Cię jak dostarczać szybciej produkty o wyższej jakości i odporne na błędy, niezależnie od branży, wykorzystując nowoczesne rozwiązania Agile, DevOps i Data Science.
  • Nowoczesne przywództwo w zarządzaniu produktem: Nauczysz się kierować zespołami produktowymi i organizacjami w celu dostarczania rozwiązań dopasowanych do potrzeb klientów, jednocześnie angażując i wspierając innowacyjność w całej organizacji.

Dzięki temu kursowi nauczysz się identyfikować klienta docelowego, jego niezaspokojone potrzeby, propozycję wartości, zestaw funkcji produktu oraz elementy doświadczenia użytkownika, a następnie zintegrujesz tę wiedzę z wymaganiami dotyczącymi produktu i rynku.

Zarządzanie Produktami Cyfrowymi: Nowoczesne Podstawy

University of Virginia oferuje kurs zarządzania produktami cyfrowymi za pośrednictwem platformy Coursera. Program ten ma na celu przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności pozwalających na sprawne przekształcanie pomysłów w produkty cyfrowe, które są gotowe do rozwoju i sprzedaży.

Cena: Dostęp do materiałów jest darmowy, ale certyfikat jest płatny.

Czas trwania: Około 11 godzin.

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Kurs składa się z lekcji w formie filmów wideo. Oto krótki opis omawianych zagadnień:

  • Osiąganie koncentracji i sukcesu: Moduł składa się z 20 krótkich filmów o łącznej długości 99 minut. Uczestnicy nauczą się, jak współpracować w zespole, aby tworzyć udane produkty.
  • Wykorzystanie nowoczesnych metod zarządzania produktem: Moduł zawiera 20 krótkich filmów trwających łącznie 113 minut. Uczestnicy zapoznają się z metodami, które stosują najlepsi menedżerowie produktu, oraz nauczą się przekonywać interesariuszy do swoich rozwiązań.
  • Odkrywanie pomysłu na nowy produkt: Moduł składa się z 13 filmów wideo o łącznej długości 73 minut. Kurs obejmuje takie zagadnienia jak analiza potrzeb klientów, testowanie pomysłów, wczesne prototypowanie oraz projektowanie modelu biznesowego. Na zakończenie, uczestnicy otrzymają praktyczne narzędzia, które będą mogli wykorzystać w swojej pracy i przekazać zespołowi.
  • Ulepszanie istniejącego produktu: Moduł zawiera 19 filmów wideo trwających łącznie 105 minut. Uczestnicy nauczą się, jak sprawić, aby produkt był nie tylko popularny w momencie premiery, ale również na długo zachowywał swoją aktualność i dopasowanie do potrzeb rynku.

Kurs jest realizowany w całości w formie wideo, co sprawia, że zrozumienie koncepcji związanych z zarządzaniem produktem jest bardziej przystępne.

Strategia Produktu (odkrywanie, rozwijanie, zarządzanie i marketing produktów jako firmy)

W ramach tego programu oferowanego przez Kellogg School of Management uczestnicy dowiedzą się, jak strategia produktu wpływa na rozwój biznesu, poznają cykl życia strategii produktu, prześledzą strategie rozwoju od koncepcji do wdrożenia, a także nauczą się myśleć jak dyrektor generalny swojego produktu lub usługi.

Czas trwania: 2 miesiące (4-6 godzin tygodniowo).

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Poniżej znajduje się skrócony opis modułów wraz z omawianą tematyką:

  • Zrozumienie strategii produktu: Uczestnicy dowiedzą się, dlaczego strategia produktu jest niezbędna i jak różni się w zależności od rodzaju organizacji.
  • Analiza możliwości związanych z produktem: Uczestnicy nauczą się oceniać nowe możliwości, korzystając z ram „zadań do wykonania”.
  • Definicja odkrycia i wymagań: Uczestnicy nauczą się wykorzystywać strukturę hipotezy odkrycia do tworzenia opisów użytkownika (user stories) oraz model szkieletowy do nakreślania możliwości zapewnienia rozwiązania w zakresie mobilności miejskiej dla dzieci w wieku szkolnym.
  • Projektowanie modelu biznesowego: Uczestnicy dowiedzą się, jakie modele biznesowe są odpowiednie w różnych sytuacjach, oraz przeanalizują ekonomię modelu cenowego SaaS.
  • Zwinne opracowywanie produktów: Uczestnicy nauczą się zasad zwinnego rozwoju i dowiedzą się, jak wpływać na zespół, nad którym nie mają bezpośredniej kontroli (np. zespół inżynierów).
  • Wprowadzanie produktów na rynek: Uczestnicy dowiedzą się, jak zdefiniować i zrozumieć swoją grupę docelową oraz jak wybrać najlepszą ścieżkę marketingową.
  • Zarządzanie ekosystemem partnerów: Uczestnicy dowiedzą się, jak definiować elementy „całej oferty” oraz jak skutecznie projektować i zarządzać partnerstwami.
  • Zarządzanie ewolucją i wzrostem produktu: Uczestnicy nauczą się wykorzystywać mocne strony istniejących strategii i taktyk do napędzania wzrostu. Poznają ewolucję produktów i dowiedzą się, jak podejmowane decyzje wpływają na linię produktów. Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniu polegającym na tworzeniu mapy drogowej dla innowacyjnego, nowego produktu medycznego.

Jak Zostać Menedżerem Produktu: Kompletny Przewodnik

Kurs „Jak Zostać Menedżerem Produktu”, oferowany przez LinkedIn, jest kompleksowym przewodnikiem dla początkujących. Uczestnicy zdobędą wiedzę o zarządzaniu produktem, poznają rolę menedżera produktu oraz różne techniki niezbędne do skutecznego koordynowania wszystkich aspektów rozwoju produktu.

Czas trwania: Około dwóch miesięcy.

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Kurs obejmuje następujące zagadnienia przedstawione w formie filmów wideo:

  • Wprowadzenie do zarządzania produktem: Czym jest rola menedżera produktu (PM)?; Jak zdecydować, jakim typem menedżera produktu chcesz być i inne zagadnienia.
  • Wprowadzenie do rozwoju produktu: Cztery główne fazy cyklu życia produktu, zagłębienie w proces rozwoju produktu, czym jest Kanban i jak działa.
  • Pomysły i potrzeby użytkowników: wprowadzenie do koncepcji pomysłów i potrzeb użytkowników, użytkownicy a klienci.
  • Analiza konkurencji i rynku: badania rynkowe, pięć kryteriów zrozumienia konkurencji i inne zagadnienia.
  • Rozwój klienta: Czym jest rozwój klienta? Jak budować profile użytkowników na podstawie wywiadów i inne zagadnienia.
  • Projektowanie i przeprowadzanie eksperymentów: czym jest MVP (Minimum Viable Product), techniki jego tworzenia, czym jest hipoteza i inne zagadnienia.

Certyfikat Menedżera Produktu według Szkoły Produktu

Ten internetowy kurs certyfikacyjny z zakresu zarządzania produktami został opracowany i jest prowadzony przez ekspertów z firm takich jak YouTube, Google, Facebook i Slack.

Czas trwania: 2-3 miesiące.

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Program obejmuje następujące rozdziały i tematy:

  • Definiowanie strategii produktu: Uczestnicy zapoznają się z cyklem życia produktu, miernikami sukcesu oraz koncepcją profili użytkowników.
  • Identyfikacja szans i pozyskiwanie klientów: Obejmuje takie zagadnienia jak model zakłóceń w branży, ocena łańcucha wartości oraz strategia technologiczna.
  • Design Thinking i Rozwój: Ten rozdział obejmuje User Flows/ Wireframes/Prototypes, Design Sprint, Agile Methodology: Scrum & Kanban.
  • Marketing i strategia produktu: Ostatnia lekcja poświęcona jest takim zagadnieniom jak API i integracje, zarządzanie zespołem oraz strategia wejścia na rynek.

Program ten jest idealny dla początkujących menedżerów produktu, niezależnie od wcześniejszego doświadczenia zawodowego.

Program MicroMasters do Zarządzania Produktami Cyfrowymi

Ten kurs na platformie edX stanowi część programu Bux Digital Product Management. Uczestnicy nauczą się, jak wykorzystywać myślenie projektowe, lean, zwinne oraz systemowe w każdym aspekcie cyklu życia produktów cyfrowych.

Czas trwania: Około 7 tygodni (4-8 godzin tygodniowo).

Wymagania wstępne: Wiedza matematyczna na poziomie gimnazjalnym.

Poziom umiejętności: Zaawansowany.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Uczestnik programu nauczy się:

  • W pierwszym module zostaną omówione alternatywy planowania linii produktów oraz mapy drogowe.
  • W drugim module uczestnicy dowiedzą się, jak generować pomysły, oceniać potrzeby klientów, tworzyć wspólnie, definiować i walidować Minimalną Wartość Produktu (MVP) oraz konfigurować dokumentację wymagań.
  • Po ukończeniu pierwszych dwóch modułów, trzeci wyjaśni różne podejścia do lean, zwinnego oraz kaskadowego rozwoju. Przedstawione zostaną również narzędzia do oceny zadań, projektów i ryzyk biznesowych, a także strategie ograniczania ryzyka.
  • W czwartym module uczestnicy dowiedzą się, jak wprowadzać produkt na rynek i opracowywać strategię wejścia na rynek w celu promowania produktu.
  • Ostatni moduł będzie dotyczył zarządzania efektywnością, czyli przejmowania odpowiedzialności za zysk (lub stratę) związaną z produktem na różnych etapach cyklu życia, śledzenia i optymalizowania wskaźników wydajności systemu, organizacji danych z mediów społecznościowych i innych źródeł w celu optymalizacji wydajności.

Program ma również na celu przygotowanie do podejmowania kluczowych decyzji na każdym etapie cyklu życia produktu. Uczestnicy nabędą umiejętności w zakresie logiki biznesowej i organizacyjnej, niezbędne do osiągnięcia sukcesu produktu na rynku.

Specjalizacja w zakresie Zarządzania Oprogramowaniem

Specjalizacja w zakresie zarządzania oprogramowaniem oferowana jest przez University of Alberta za pośrednictwem platformy Coursera. Program koncentruje się na znaczeniu i roli zarządzania oprogramowaniem. Kurs zapewnia ogólny przegląd specjalizacji, w tym jej cele, strukturę i oczekiwania.

Czas trwania: 18 godzin tygodniowo (1 miesiąc); 6 godzin tygodniowo (3 miesiące) lub 3 godziny tygodniowo (6 miesięcy).

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Poniżej przedstawiono krótki opis programu:

  • Zarządzanie oprogramowaniem: Dyscyplina: Moduł ten, składający się z ośmiu filmów wideo, pomoże zrozumieć koncepcję zarządzania oprogramowaniem oraz poprawić jego wydajność. Moduł przedstawia ścieżkę, którą uczestnicy przejdą w ramach specjalizacji, przygotowując do roli menedżera produktu oprogramowania.
  • Podstawy zarządzania oprogramowaniem: Moduł ten składa się z dziewięciu filmów trwających łącznie 50 minut. Uczestnicy poznają filozofię tworzenia oprogramowania w metodyce Agile, podstawowe wartości i zasady.

Kurs podkreśla znaczenie procesu, wymagań, planowania i monitorowania w tworzeniu lepszego oprogramowania.

Certyfikaty Zarządzania Produktami

280 Group jest uznawana za dostawcę najbardziej szanowanych i wiarygodnych szkoleń dla Menedżerów Produktu, Menedżerów Produktu Cyfrowego, Menedżerów Marketingu Produktu oraz Właścicieli Produktu.

Czas trwania: Indywidualny.

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Początkujący.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Zakres tematyczny:

Oto, co każdy certyfikat ma na celu przekazać uczestnikowi:

  • Certyfikowany Menedżer Produktu: Omówiony zostanie standardowy siedmiofazowy cykl życia produktu, stosowany na całym świecie. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat strategicznych i taktycznych funkcji zarządzania produktem, w tym umiejętności krytycznych, strategii, taktyk i terminologii, a także metod i narzędzi.
  • Certyfikowany Menedżer ds. Marketingu Produktu: Kurs obejmuje te same zagadnienia, co powyższy certyfikat, ale z perspektywy marketingowej.
  • Certyfikowany Menedżer Produktu Cyfrowego: Certyfikacja pomoże zrozumieć, w jaki sposób produkt cyfrowy wymaga odrębnych procesów w siedmiofazowym cyklu życia produktu. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi koncepcjami zarządzania produktami cyfrowymi w oparciu o dwuścieżkowe Agile, oddzielające pętle uczenia się od pętli rozwoju.
  • Certyfikowany Menedżer Produktu Agile i Właściciel Produktu: Kurs obejmuje omówienie tego, jak metodologia Agile uzupełnia siedmiofazowy cykl życia produktu, podstawowych koncepcji, w tym umiejętności krytycznych, strategii, taktyk i terminologii, a także strategii i umiejętności przywódczych w Agile Product Management.

Programy te można realizować w formie szkoleń online na żywo, kursów samodzielnych, szkoleń indywidualnych oraz szkoleń dostosowanych do potrzeb klienta.

Dyplom Studiów Podyplomowych z Zarządzania Projektami (e-learning)

Dyplom studiów podyplomowych z zarządzania projektami (e-learning) dostarcza menedżerom produktu umiejętności niezbędnych do skutecznego planowania i zarządzania produktem w długim okresie.

Czas trwania: 6 miesięcy, 4-6 godzin tygodniowo.

Wymagania wstępne: Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Poziom umiejętności: Średniozaawansowany.

Elastyczne tempo nauki: Tak.

Każda sekcja kursu trwa 6 tygodni. Program składa się z 4 etapów:

  • Rozpoczęcie projektu.
  • Planowanie.
  • Realizacja projektu.
  • Projekt Capstone.

Program obejmuje takie zagadnienia jak analiza biznesowa, strategia marketingowa oraz analiza finansowa.

Kurs Zarządzania Produktem Pragmatic

Pragmatic Institute oferuje kursy z zakresu zarządzania projektami, które pomagają w uzyskaniu certyfikatu menedżera produktu. Pragmatic Institute pomógł ponad 200 000 profesjonalistów w rozwoju produktów w ponad 9000 firm na całym świecie, usprawniając ich działalność i produkty. Dostępne są dwa poziomy certyfikacji: początkujący i średniozaawansowany. Aby uzyskać certyfikat, kandydat musi mieć co najmniej 2 lata doświadczenia jako menedżer produktu.

Centrum Certyfikacji PDMA

Certyfikat NPD Professional pomoże w nawiązaniu ważnych kontaktów w karierze zawodowej. Uczestnicy będą mogli wykorzystać swój certyfikat do budowania relacji biznesowych oraz zdobywania nowych możliwości. Certyfikacja jest jedynym sposobem na powiązanie dotychczasowego doświadczenia z celami zawodowymi.

Certyfikat został opracowany, jest oferowany i zarządzany przez stowarzyszenie Product Development and Management Association (PDMA). Certyfikat zawodowy w zakresie rozwoju nowych produktów (NPD) jest uznanym na całym świecie źródłem wiedzy.

Firmy, które pragną zatrudniać najlepszych specjalistów, doceniają zaangażowanie posiadaczy certyfikatu NPD w rozwój zawodowy. Potwierdzają, że certyfikowani specjaliści są ekspertami w zarządzaniu produktem, mają udokumentowaną ścieżkę sukcesu i wysoki poziom profesjonalizmu.

Podsumowanie

Nie ulega wątpliwości, że certyfikacja w zakresie zarządzania produktem jest przyszłościowym rozwiązaniem, które spełnia oczekiwania firm w zakresie tworzenia produktów przyjaznych konsumentom. Uzyskanie certyfikatu menedżera produktu znacząco zwiększy szansę na rozwój kariery. Przedstawione powyżej kursy online przygotują Cię do wejścia na rynek pracy, a także pomogą wyróżnić się na tle konkurencji.


newsblog.pl