15 terminów dotyczących fotografii, o których nie wiesz, ale boisz się zapytać

Fotografia to o wiele więcej niż tylko kliknięcie migawki w odpowiednim momencie! newsblog.pl wyjaśnia niektóre powszechnie używane terminy fotograficzne, które często słyszysz, ale boisz się zapytać.

Profesjonalna fotografia może szybko stać się przytłaczająca, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz i słyszysz terminy fotograficzne, nie znając ich rzeczywistego znaczenia. Poznanie tych podstawowych pojęć jest kluczem do zbudowania solidnych podstaw dla przyszłej kariery fotograficznej. Co więcej, znajomość tych terminów pozwala poznać możliwości i zastrzeżenia aparatów i innego sprzętu fotograficznego.

Nauka profesjonalnej fotografii wymaga znajomości setek terminów związanych z fotografią, ale znajomość poniżej 15 zapewni Ci dobry start i sprawi, że będziesz swobodnie rozmawiać z rówieśnikami. Przejdźmy więc do popularnej terminologii fotograficznej bez zbędnych ceregieli!

Otwór

Profesjonalna terminologia fotograficzna obejmuje trzy podstawowe ustawienia, które fotograf musi opanować; przysłona, ISO i czas otwarcia migawki. Dosłowne znaczenie apertury to mały otwór lub otwór. Co ciekawe, przysłona w profesjonalnej fotografii nie różni się zbytnio od jej dosłownego sensu; jest to mały otwór, przez który światło pada na obiektyw aparatu.

Obiektyw aparatu zachowuje się znacząco inaczej pod wpływem różnych ilości światła, a profesjonalni fotografowie doskonale wykorzystują to na swoją korzyść. Powinieneś znaleźć pomiary przysłony w kategoriach f-stop (na przykład f/1,8 lub f/2,8) w swoim sprzęcie fotograficznym. Mniejszy jest mianownikiem w pomiarze apertury; im większa jest apertura obiektywu i na odwrót.

Idąc zgodnie z tą logiką, obiektyw z przysłoną f/1,4 przechwyci więcej światła w jednym ujęciu niż inny obiektyw z przysłoną f/22.

Widok makro starego obiektywu aparatu retro pokazujący jego aperturę

Ogólna zasada polega na tym, że obiektywy z dużą przysłoną mają mniejszą głębię ostrości i nie skupiają się na niczym w kadrze. Najjaśniejsze są jednak zdjęcia z tych obiektywów. Z drugiej strony obiektywy z maleńkimi przysłonami mają dużą głębię ostrości i skupiają się na wszystkim na pierwszym planie i w tle, ale obraz jest ekstremalnie ciemny.

Współczynnik proporcji

Aspect Ratio nie jest do końca terminem związanym z fotografią, ponieważ odnosi się zarówno do zdjęć, jak i wideo. Jeśli kiedykolwiek oglądałeś film na YouTube na nowoczesnym smartfonie, musiałeś zauważyć, że tracisz część filmu, jeśli rozciągniesz go na cały ekran.

Jednak nie znajdziesz tego problemu podczas uruchamiania tego samego wideo na telewizorze, laptopie lub starym smartfonie. Dlaczego więc ten sam film działa płynnie na niektórych urządzeniach, ale na innych potrzebuje trochę posiekania?

Urządzenia o różnych proporcjach

Zjawisko to wynika z różnych proporcji obrazu nowoczesnego smartfona bez ramki. Współczynnik proporcji to nic innego jak stosunek wysokości do szerokości treści zdjęcia lub wideo.

Ponieważ nowoczesny smartfon ma inne proporcje (w zakresie od 18:9 do 19,5:9) niż zwykłe treści wideo (16:9), smartfon przycina część, która wykracza poza granice ekranu, jednocześnie rozciągając wideo. To samo dotyczy zdjęć; zdjęcia o różnych proporcjach będą szersze lub wyższe w zależności od ich proporcji.

Głębia pola

Termin fotografii, głębia ostrości, odnosi się do części obrazu, na której skupia się aparat. Podczas robienia zdjęcia aparat stara się skupić na obiekcie i sprawić, by wyglądał jak najostrzej, ale jest pewna przestrzeń z przodu iz tyłu, która pozostaje ostra, a ta przestrzeń jest dokładnie głębią ostrości.

Profesjonalni fotografowie bawią się głębią ostrości obiektywu, aby robić zdjęcia w różnych warunkach. Płytka głębia ostrości jest idealna do klikania portretów z efektem bokeh, a znaczna głębia ostrości ułatwia robienie zdjęć krajobrazowych.

Krótka głębia ostrości

Narażenie

Ekspozycja to termin fotograficzny, który pomaga określić ilościowo jasność lub ciemność obrazu. Światło było kluczowym czynnikiem, gdy ludzie używali klisz fotograficznych do wywołania klikniętych zdjęć.

Obrazy prześwietlone światłem wyszły jaśniej niż zwykle i na odwrót. Z czasem termin naświetlenie stał się synonimem jasności obrazu, niezależnie od procesu klikania i obróbki obrazu. Możesz kontrolować ekspozycję obrazu, dostosowując ustawienia aparatu, takie jak przysłona, ISO i inne.

Różne ustawienia ekspozycji powodują różną jasność obrazu

Długość ogniskowa

Pojęcie fotograficzne, ogniskowa, jest miarą odległości między obiektywem a obrazem, który rzutuje na kliszę fotograficzną. Termin ten może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowany, ale w większości przypadków jest to tylko kwantyfikator powiększenia, jakie obiektyw może wytworzyć.

Obiektyw szerokokątny doskonale nadaje się do robienia zdjęć krajobrazów i obrazów z wieloma obiektami, co oznacza, że ​​obiektyw powinien być w stanie robić oddalone obrazy. Dlatego obiektywy szerokokątne mają ogniskową 16–35 mm, w przeciwieństwie do obiektywów 300 mm używanych do robienia szczegółowych zdjęć teleobiektywem.

Ogólna zasada polega na tym, że obiektyw z większą liczbą przed oznaczeniem „mm” daje obraz w większym powiększeniu i na odwrót.

HDR

Nasze oczy mają naturalny dar wspaniałego przetwarzania obrazów o wysokim kontraście. Możemy patrzeć na obiekty w jasny, słoneczny dzień i nadal widzieć szczegóły zarówno ciemnych, jak i jasnych części z równą wyrazistością.

Jednak aparaty nie są tak dobre w odtwarzaniu tych samych szczegółów podczas robienia zdjęć z inaczej oświetlonymi obiektami. Podczas robienia takich zdjęć aparaty muszą wybierać między jasnym a ciemnym obiektem, co często rozczarowuje.

HDR uwydatnia zarówno ciemne, jak i jasne części obrazu

Klikanie HDR lub „obrazy o wysokim zakresie dynamicznym” to standardowy sposób na rozwiązanie tego problemu we współczesnej fotografii. Aparat klika wiele ujęć z różnymi ustawieniami ekspozycji, a procesor obrazu łączy wszystkie obrazy w jedno, biorąc najlepsze części z każdego zdjęcia.

ISO

ISO jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych terminów fotograficznych, których używa profesjonalny fotograf na swoją korzyść. Jak wspomniano powyżej, jest to jeden z trzech filarów fotografii, obok czasu otwarcia migawki i przysłony.

Profesjonalny fotograf musi klikać spójne obrazy na ciemnym i jasnym tle o podobnej jakości. Jednak aparat zachowuje się znacznie różnie w obu tych środowiskach, w zależności od ustawień aparatu. Zwłaszcza jasność obrazu ma ogromne znaczenie przy użyciu podobnych etapów w jasnych i ciemnych warunkach.

Zdjęcia z wysokim ISO są zazwyczaj głośniejsze

Utrzymanie idealnej ekspozycji jest niezbędne do uzyskania spójnych obrazów, a ISO odgrywa w tym procesie istotną rolę. Ustawienia ISO bezpośrednio wpływają na jasność obrazu; różne ustawienia ISO umożliwiają robienie zdjęć o różnych poziomach jasności. Podstawowe ustawienie ISO wynosi około ISO 100 dla większości aparatów, a obrazy w tym ustawieniu mają najlepszą jakość obrazu. Możesz oczekiwać najlepszych szczegółów od swojego aparatu, ale obraz będzie ciemny. Podstawowe ustawienie ISO jest najlepszym wyborem, jeśli znajdujesz się w jasno oświetlonym otoczeniu, a uzyskanie dobrych zdjęć jest Twoim jedynym priorytetem.

W miarę zwiększania ustawień ISO zwiększa się jasność obrazu, podobnie jak szum i ziarnistość obrazu. Obraz z ISO 3200 pozwoli ci kliknąć dość jasny obraz nawet w ciemnych warunkach, ale nie możesz oczekiwać, że obraz będzie najlepszej jakości.

Stabilizacja obrazu

Pamiętaj, jak musiałeś mocno trzymać aparat przed zrobieniem zdjęcia starym smartfonem, w przeciwnym razie zdjęcie będzie się trząść! To dlatego, że aparaty smartfonów nie były kiedyś wyposażone w stabilizację obrazu. Nowoczesne aparaty są wyposażone w stabilizację obrazu opartą na obiektywie i czujniku, co zapewnia najlepsze obrazy, nawet w dynamicznym środowisku.

Fotograficzny termin Stabilizacja obrazu to funkcja aparatu, która umożliwia kliknięcie stabilnego obrazu poprzez fizyczne przesunięcie obiektywu aparatu lub czujnika aparatu. Czujnik lub soczewka poruszają się w kierunku przeciwnym do ruchu dłoni wzdłuż trzech osi.

Wykonanie tego zasadniczo anuluje ruch ręki, a czujnik lub obiektyw pozostają w tym samym miejscu, w którym znajdowały się na początku. Jednak ta metoda ma również swoje ograniczenia, ponieważ matryca lub obiektyw może przesunąć się tylko do określonej granicy, po czym obrazy będą rozmazane przy ruchu dłoni.

Zła stabilizacja obrazu powoduje rozmycie obrazu

Stabilizacja obrazu pomaga w klikaniu obrazów w dynamicznym środowisku i zwiększa możliwości aparatu przy słabym oświetleniu. Kliknięcie zdjęć w słabym świetle wymaga, aby aparat uzyskał jak najwięcej światła pod tym samym kątem. Nawet niewielkie ruchy dłoni mogą powodować drżenie obrazu, ale aparaty ze stabilizacją obrazu mogą kompensować pewne ruchy dłoni i lepiej klikać zdjęcia przy słabym oświetleniu.

Szybkość migawki

Porozmawiajmy o ostatnim z trzech terminów fotografii filarowej; czas otwarcia migawki. Czas otwarcia migawki to czas, w którym czujnik aparatu rejestruje światło. W przypadku większości codziennych zdjęć czas otwarcia migawki powinien wynosić od 1/100 do 1/4000 sekundy.

Zwiększanie lub zmniejszanie czasu otwarcia migawki może znacząco wpłynąć na wszystkie parametry obrazu; jednak czas otwarcia migawki wpływa głównie na ekspozycję i rozmycie ruchu na obrazie. Zwiększony czas otwarcia migawki pozwala aparatowi uchwycić więcej światła, gdy czujnik otrzymuje więcej padającego światła. Dlatego dłuższy czas otwarcia migawki jest idealny do klikania zdjęć przy słabym oświetleniu bez znacznego zwiększania czułości ISO.

Porównanie szybkości migawki

Innym znaczącym efektem dłuższego czasu otwarcia migawki jest rozmycie ruchu. Im bardziej pozwolisz aparatowi zbierać światło z otoczenia, tym bardziej aparat jest podatny na poruszające się obiekty. Każdy ruch w otoczeniu spowoduje rozmycie niektórych części obrazu i doda do sceny piękny efekt rozmycia ruchu.

Jednak fotograf musi znać swoje otoczenie przed ustawieniem czasu otwarcia migawki. Używanie dłuższych czasów otwarcia migawki w sporcie może spowodować znaczne rozmycie obrazów; dlatego lepiej jest używać krótszego czasu otwarcia migawki, np. 1/500 lub 1/2000 sekundy. Z drugiej strony, używanie dłuższego czasu otwarcia migawki podczas fotografowania nieruchomych obiektów, takich jak nocne niebo, jest zawsze dobrym pomysłem.

Długa ekspozycja

Jak wspomniano powyżej, zwykłe ujęcie ma czas otwarcia migawki od 1/100 do 1/4000 sekundy, ale gdy zwiększysz czas otwarcia migawki do kilku sekund lub więcej, staje się to terminem fotograficznym, ujęciem z długim czasem naświetlania. Korzystanie z ujęć z długim czasem ekspozycji jest szczególnie przydatne w środowiskach z klikaniem, w których w większości są nieruchome obiekty z kilkoma poruszającymi się. Długa ekspozycja automatycznie rozmywa poruszające się obiekty, tworząc efekt przypominający poruszające się obiekty na nieruchomym obrazie. Fotografowie zwykle używają zdjęć z długim czasem ekspozycji, aby klikać wodospady, oceany, chmury, nocne niebo i nie tylko.

Korzystanie z długiej ekspozycji tworzy efekt ruchu na zdjęciach

Makro

Proces klikania obrazu różni się znacznie w zależności od tematu; możesz potrzebować obiektywu szerokokątnego do klikania krajobrazu. Podobnie musisz zbliżyć się do obiektu, klikając coś takiego jak kwiat, robak lub drobiazg. Klikanie takich zbliżeń jest często nazywane makrofotografią.

Z technicznego punktu widzenia kliknięcie obrazu w powiększeniu jeden do jednego (obiekt ma taki sam rozmiar jak w rzeczywistości) lub większym, to fotografia makro. To powiedziawszy, producenci obiektywów produkują nawet obiektywy z powiększeniem o połowę mniejszym niż jeden do jednego i nazywają je obiektywami makro.

Obraz makro owada

Fotografia makro to jeden z nielicznych gatunków fotografii, który nie wymaga podróży w egzotyczne miejsca ani szukania idealnego tła. Twoje podwórko lub pobliski ogród może być bardzo dobrym miejscem dla następnej magii makro.

Hałas

Nawet jeśli nie masz solidnej wiedzy na temat terminologii fotograficznej, prawdopodobnie możesz się domyślić, czym jest hałas po nazwie. Ogólnie rzecz biorąc, używamy szumu do oznaczenia dowolnej przypadkowości w środowisku. To samo dotyczy świata fotografii, gdzie hałas jest synonimem wizualnej przypadkowości. Słabo oświetlone tło jest głośniejsze, ponieważ mniej światła pada na matrycę aparatu. Zjawisko to z kolei skutkuje ciemnymi i przebarwionymi pikselami na końcowym obrazie, które odbieramy jako szum.

Hałaśliwy obraz

Możesz także zwiększyć szumy na zdjęciach podczas fotografowania z wyższymi ustawieniami ISO. Czujnik stara się zebrać jak najwięcej światła, ale błąd w przetwarzaniu końcowym staje się szumem na końcowym obrazie. Podobnie, użycie szczególnie niskiego ustawienia ISO jest również sposobem na wizualizację szumu. Jednak jako fotograf powinieneś oczekiwać zmniejszenia hałasu, a nie zwiększania go w kliknięciach.

Istnieje wiele programów do redukcji szumów, które mogą zredukować szumy podczas przetwarzania końcowego zdjęć. Chociaż te oprogramowanie działa dobrze, czasami mogą zmienić oryginalny wygląd lub jego części, aby wyglądał nieprzyjemnie. Jako fotograf powinieneś dążyć do zmniejszenia jak największej ilości szumów w początkowym ujęciu.

Zasada trójpodziału

Musiałeś widzieć opcję włączenia siatki 3X3 w dowolnej nowoczesnej kamerze. Ta siatka 3X3 pomaga fotografom zarządzać kompozycją zdjęć zgodnie z zasadą trójpodziału. Zasada trójpodziału mówi, że fotograf powinien dążyć do utrzymania obiektu w dowolnym z czterech punktów przecięcia znajdujących się w środku siatki. Następnie powinieneś trzymać horyzont wzdłuż górnej lub dolnej linii.

Jedną z ważnych zasad kompozycji w fotografii jest Reguła Trzeciego

Chociaż zasada trójpodziału pomaga zbudować ideę utrzymania dobrej kompozycji obrazu w początkowych dniach fotografii, nie sugerowałbym, abyś traktował ją jako sztywną zasadę. Najlepiej byłoby, gdybyś podczas nauki podstaw fotografii traktował zasadę trójpodziału jako swoje kółka treningowe. Ale powinieneś być również gotowy do usunięcia tych kółek treningowych i rozwinięcia swojego unikalnego stylu komponowania obrazu, zamiast trzymania się zasady trójpodziału.

Upływ czasu

Upływ czasu to metoda wielokrotnego przechwytywania tła bez zmiany ustawień. Pomysł polega na tym, aby pokazywać zmianę tła po każdym mijającym przedziale czasu. Proces klikania poklatkowego jest stosunkowo łatwy; Ty, jako fotograf, umieszczasz aparat w miejscu, które doskonale oddaje otoczenie. Następnie musisz ustawić timer, który przez chwilę klika obrazy w regularnych odstępach czasu, lub zrobić to samo ręcznie.

Upływ czasu rosnącego grzyba

Upływ czasu najlepiej wygląda, gdy łączysz zdjęcia kliknięte w różnych odstępach czasu i tworzysz z nich pokaz slajdów. Możesz jednak wybrać lepszą trasę, nagrać film poklatkowy i przyspieszyć go, aby zredukować go do 5-10 sekundowego klipu. Film poklatkowy pokazuje znacznie lepsze przejścia między różnymi momentami w filmie i na pewno wygląda lepiej niż pokaz slajdów ze zdjęć poklatkowych.

Balans bieli

Natura obdarzyła nas, ludzi, doskonałymi zdolnościami wizualnymi w postaci naszych oczu. Mamy fenomenalne możliwości przy słabym oświetleniu i możliwość dostosowania oczu do jasności w tle. Nawet najbardziej innowacyjne aparaty fotograficzne nie są w stanie idealnie odwzorować wspaniałości ludzkiego oka. Dlatego producenci aparatów dodają opcje ręcznego dostosowywania ustawień, takich jak balans bieli.

Porównanie temperatury barwowej

Termin związany z fotografią, balans bieli, to ustawienie aparatu, które pozwala dostosować temperaturę barwową ujęć. Dla tych, którzy nie wiedzą, temperatura barwowa to sposób na określenie kompozycji barwnej obrazu; cieplejszy obraz ma bardziej pomarańczowy odcień, a chłodniejszy obraz ma bardziej niebieskawy odcień. Regulacja balansu bieli pozwala zmienić tę temperaturę kolorów i ogrzać ją lub ochłodzić zgodnie z własnymi wymaganiami.

Najlepsze aparaty dla profesjonalistów fotograficznych

Teraz, gdy przeszliśmy przez podstawową terminologię fotograficzną, musiałeś zdać sobie sprawę, że posiadanie doskonałego sprzętu fotograficznego jest kluczową częścią uprawiania sztuki fotografii. Dobry aparat zapewnia mnóstwo ustawień przed i po obrazie, aby znacznie poprawić jakość przechwytywania. Co więcej, dobry aparat staje się jeszcze bardziej istotny dla początkujących, ponieważ wysokiej jakości aparaty mogą automatycznie dostosowywać swoje ustawienia w różnych warunkach. Pomaga to uprościć złożoność uzyskiwania właściwych ustawień obrazu.

Oto niektóre z lustrzanek cyfrowych, które wspaniale uzasadniają swoją cenę:

Canon EOS Rebel T7

Jeśli jesteś początkującym, który chce kupić swoją pierwszą lustrzankę cyfrową, Canon EOS Rebel T7 może być idealny. T7 oferuje charakterystyczną funkcję w przystępnym przedziale cenowym wynoszącym nieco poniżej 500 USD. Interfejs aparatu Canon zawsze był ważnym punktem sprzedaży ze względu na łatwość obsługi, a T7 nie jest inny. Dostajesz osobny włącznik/wyłącznik i odpowiedni stary czterokierunkowy kontroler do poruszania się po ustawieniach T7.

Jeśli chodzi o jakość obrazu, T7 może tworzyć fantastyczne ujęcia dzięki ustawieniom wstępnym Auto i Standard. Nie wspominając o tym, że jakość obrazu należy do najlepszych aparatów w swojej klasie. Możliwość klikania dobrych ujęć bez większego majsterkowania czyni go przyjaznym dla początkujących.

Należy jednak unikać T7, jeśli potrzebujesz lustrzanki cyfrowej o doskonałych właściwościach przechwytywania wideo. Rebel T7 nie obsługuje nagrywania wideo 4K i ma ogólnie powolną zdolność ciągłego fotografowania. Co więcej, oczekiwanie ekranu dotykowego i doskonałej jakości wykonania nie będzie sprawiedliwe, biorąc pod uwagę cenę lustrzanki cyfrowej.

Aparat cyfrowy 4K Panasonic LUMIX FZ80

LUMIX FZ80 firmy Panasonic to fantastyczny zakup dla początkujących fotografów, którzy potrzebują niezawodnego i przenośnego aparatu do fotografowania sportu i dzikiej przyrody. Co ciekawe, FZ80 spisuje się znacznie dobrze w obszarach, w których T7 ma problemy; wolne, ciągłe ujęcia i brak opcji wideo 4K.

FZ80 ma jedną z najlepszych szybkości zdjęć seryjnych w tym segmencie, co pozwala na kliknięcie kilku fenomenalnych i niezawodnych zdjęć w krótkim czasie. Autofokus w aparacie jest całkiem przyzwoity, biorąc pod uwagę jego przedział cenowy, ale to funkcje Post Focus i Focus Shaking sprawiają, że Twoje zdjęcia błyszczą. Zakres zoomu w tym aparacie jest również jednym z wielu punktów sprzedaży.

Teraz, gdy zbliżamy się do obszarów, w których aparat ma problemy, fotografowanie w słabym świetle nie jest mocną stroną FZ80. Na zdjęciach przy słabym oświetleniu widać szum i ziarnistość, czego nie można oczekiwać od profesjonalnego aparatu.

Co więcej, ten aparat nie jest zbyt przenośny ze względu na swój nieporęczny rozmiar. Ponadto wizjer w FZ80 wydaje się tani, nawet po byciu elektronicznym, ze względu na małe rozmiary i niską rozdzielczość.

Nikon Coolpix B500

Nikon Coolpix B500 to budżetowa oferta firmy Nikon w segmencie aparatów mostkowych. Aparat oferuje 16-megapikselową matrycę z przyzwoitym 40-krotnym zoomem optycznym, który można dodatkowo rozszerzyć do 80x dzięki opcji zoomu cyfrowego.

Ta podstawowa lustrzanka cyfrowa firmy Nikon jest najlepsza dla zwykłych fotografów, którzy chcą uzyskać lepsze zdjęcia niż ich smartfon lub aparat ręczny bez zbytniego majsterkowania przy ustawieniach. W rzeczywistości Coolpix B500 nie obsługuje sterowania ręcznego; możesz przełączać się tylko między istniejącymi trybami przechwytywania obrazu.

Strzelanka Nikon ma godną uwagi funkcję SnapBridge, która ułatwia przesyłanie najnowszych zdjęć z aparatu do smartfona. Technologia SnapBridge utrzymuje stałe połączenie między smartfonem a B500 za pomocą odpowiedniego Bluetooth.

Jeśli chodzi o jakość obrazu, możesz oczekiwać przyzwoitej jakości obrazu od B500, pod warunkiem, że klikniesz ujęcia w średnich lub dobrych warunkach oświetleniowych. Nie można powiedzieć tego samego o jego wydajności w słabym świetle. Co więcej, 40-krotny zoom optyczny jest cennym dodatkiem, zwłaszcza gdy chcesz kliknąć na odległy obiekt.

OLYMPUS Tough TG-6

Wiesz już, czego oczekiwać od aparatu z napisem „Tough” w nazwie. W rzeczywistości, Olympus Tough TG-6 nie zawiedzie Cię swoją solidną konstrukcją i solidnym aparatem, który wnosi do stołu. Możesz rzucić w tę kamerę wszystkim (zarówno dosłownie, jak i fizycznie), a TG-6 nie pokaże śladów uszkodzeń.

Jeśli chodzi o jakość obrazu, TG-6 jest jedną z najlepszych wodoodpornych strzelanek i kontynuuje spuściznę swojego poprzednika, TG-5. Aparat jest wyposażony w 12-megapikselowy czujnik 1/2,3 cala, który może wydawać się spadkiem w stosunku do 16-megapikselowego czujnika w TG-4, ale obrazy są odtwarzane lepiej niż w przypadku wszystkich jego poprzedników. Fotografia podwodna jest ważnym punktem sprzedaży TG-6, a tam zwykle jest mniej światła. To jest powód, dla którego ten aparat ma imponujące możliwości przy słabym oświetleniu.

TG-6 doskonale nadaje się również do nagrywania filmów w wysokiej rozdzielczości przy doskonałej liczbie klatek na sekundę; obsługuje 1080p przy 120 fps i przechodzi aż do 480 fps przy rozdzielczości 360p. Możesz także nagrywać filmy 4K za pomocą tej kamery; jednak liczba klatek na sekundę zostaje zablokowana na maksymalnie 30 klatkach na sekundę.

Sony Cyber-Shot DSC-H300

Sony Cyber-Shot DSC jest wyposażony w 20-megapikselową matrycę CCD w połączeniu z 35-krotnym zoomem optycznym. Dla tych, którzy nie wiedzą, urządzenie ze sprzężeniem ładunkowym (CCD) to złożony element elektroniczny, który może przechwycić więcej światła bez zwiększania rozmiaru czujnika. Ten niedrogi aparat w stylu lustrzanki firmy Sony jest absolutnym pięknem, biorąc pod uwagę jego cenę i jakość obrazu, który oferuje.

H300 to aparat nastawiony na przystępną cenę; jednak Sony dokłada wszelkich starań, aby zapewnić jak najwięcej funkcji. Zapewnia zarówno tryb ręczny, jak i automatyczny dla obrazów, które są rzadkie w tym przedziale cenowym. Dostajesz również kilka fantastycznych trybów, takich jak Panorama i Scena, które doskonale sprawdzają się w odpowiednich okolicznościach.

Pojemność baterii w tym aparacie to niewielki problem, ponieważ podczas podróży z tym aparatem może być konieczne noszenie adaptera wszędzie. Co więcej, powolna szybkość pękania może stać się problemem, ale w tym przedziale cenowym nie można się zbytnio czepiać.

Wniosek

Fotografia to sztuka, a poznanie jej podstaw jest pierwszym krokiem, jaki powinien wykonać każdy fotograf, zanim rozwinie swoją biegłość w tej dziedzinie. W powyższym artykule wymieniono kilka podstawowych terminów związanych z fotografią, o które jako początkujący fotograf możesz bać się zapytać swoich rówieśników. Artykuł zawiera również jedne z najlepszych aparatów, które zdecydowanie powinieneś rozważyć jako początkujący.

Teraz możesz sprawdzić najlepsze rozwiązania do zarządzania zdjęciami od newsblog.pl.