17 Dane i statystyki dotyczące danych i handlu elektronicznego, które warto sprawdzić w 2023 r

W dzisiejszych czasach założenie firmy bez obecności w Internecie wydaje się prawie niemożliwe.

Internet zrewolucjonizował nasze podejście do życia, w tym handlu, i wydaje się, że nie ma już odwrotu.

Zaintrygowało mnie to, aby przyjrzeć się, jak dokładnie radzi sobie branża e-commerce, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że ma ona wyprzedzić tradycyjne formy handlu. Po przeprowadzeniu badań udało mi się sporządzić listę trendów i statystyk w handlu elektronicznym, które warto wziąć pod uwagę dla każdej osoby próbującej zrozumieć obecny stan globalnego handlu elektronicznego.

Globalna sprzedaż w handlu elektronicznym

Handel elektroniczny wyrzucił z parku tradycyjną sprzedaż oszałamiające wyniki sprzedaży wynoszącej około 6,31 biliona dolarów i oczekuje się, że w nadchodzących latach będzie ona rosła. Eksperci sugerują, że do 2026 r. prognoza wzrostu wyniesie 24%, co oznacza, że ​​ten odsetek sprzedaży będzie realizowany w Internecie, co przyniesie około 8,148 biliona dolarów.

źródło: insiderintelligence

Sprzedaż e-commerce wydaje się owocna we wszystkich częściach świata, ale wydaje się, że Stany Zjednoczone wcisnęły pedał gazu i osiągnęły najszybciej rozwijające się platformy branży e-commerce i oczekują 50% wzrostu, z 907,9 miliardów dolarów w 2022 r. do 1,4 biliona dolarów w 2025 r.

Oczekuje się, że Chiny, które mają największy rynek e-commerce na świecie, odnotują wzrost o 15% w tym samym okresie, wyprzedzając Stany Zjednoczone, które zajmują drugie miejsce pod względem wzrostu.

Prowadzenie biznesu online nie jest już wyborem, ale raczej koniecznością. Biorąc pod uwagę rozwój handlu elektronicznego i prawdopodobieństwo, że nasza zależność od Internetu będzie coraz większa, przedsiębiorstwa odniosą znaczne korzyści z przekształcenia się w przedsięwzięcie internetowe i będą stanowić ważny krok w kierunku zwiększenia skali działalności.

Przeczytaj także: Kompletny przewodnik po handlu elektronicznym

Udział w rynku handlu elektronicznego

Nie dziwi mnie, że Amazon po raz kolejny rządzi rynkiem e-commerce. W końcu niemal instynktownym stało się szukanie tego, co się chce kupić na Amazon, zanim gdziekolwiek indziej.

Rozliczanie 37,8% całej sprzedaży e-commerce w USA dyrektor generalny Andy Jassy wykonał niezwykłą pracę, utrzymując rozwój firmy po tym, jak założyciel i były dyrektor generalny, Jeff Bezos, ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego w 2021 r.

Amazon wydaje się być najbardziej dochodowy w swoich rodzimych Stanach Zjednoczonych, osiągając sprzedaż o wartości ponad 356 miliardów dolarów w 2022 roku.

Drugie i trzecie miejsce zajmują odpowiednio Walmart i Apple z 6,3% i 3,9% udziałem w rynku w sektorze e-commerce. Jednak Walmart znajduje się na szczycie wzgórza pod względem większości zgromadzonego ruchu, chociaż w grudniu 2022 r. mógł pochwalić się niesamowitą liczbą 854,9 mln wizyt miesięcznie.

Mobilny handel elektroniczny

Mobilny handel elektroniczny, czyli m-commerce, to zasadniczo kupno i sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem urządzeń przenośnych, takich jak smartfony i tablety.

W dzisiejszych czasach większość osób ma dostęp do telefonu komórkowego i Internetu, biorąc pod uwagę, że oba stały się powszechnie dostępne i niedrogie. Nie jest więc zaskoczeniem, że w 2023 r. 60% całej sprzedaży e-commerce na świecie odbywa się za pomocą telefonu komórkowego i osiągnęło zdumiewającą kwotę 2,2 biliona dolarów.

Biorąc pod uwagę, że większość konsumentów to (oczywiście) ludzie, a ludzie spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych, oczekuje się, że udział w rynku m-commerce będzie rósł jedynie w nadchodzących latach. Po tych wszystkich zakupach robionych w ostatniej chwili i w łóżku, wygoda jest zbyt dobra, aby się jej oprzeć.

Warto również wziąć pod uwagę, że główną siłą napędową handlu elektronicznego są milenialsi i pokolenie Z, którzy nie osiągnęli jeszcze swojego maksymalnego potencjału zarobkowego, a obie kategorie wolą robić zakupy online za pomocą jednej platformy niż odwiedzać sklep.

Szacuje się, że do roku 2027 sprzedaż m-commerce osiągnie poziom 2,4 biliona dolarów przy 62% udziale w rynku.

Dorastając w latach 90., rzadko zdarzało się, aby konsumenci zapełniali swoje koszyki, ciągnęli je po centrum handlowym, a później porzucali, pozostawieni na śmierć. Jednakże w obliczu luksusu, którego nie trzeba pchać i że wszystko jest na wyciągnięcie ręki, jakie oferują zakupy online, zaobserwowano, że współczynnik porzuceń koszyków wyniósł 79,54% w 2022 r., co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, który wyniósł 80,68%.

Rodzi to jednak ciekawe pytanie: dlaczego porzucamy te wózki?

Frustracją dla właściciela firmy jest przeprowadzanie potencjalnych klientów przez ścieżkę sprzedaży tylko po to, aby na końcu ścieżki porzucić sprzedaż. Przyjrzyjmy się, dlaczego konsument miałby to zrobić:

źródło: Salecycle

➡️ Nieoczekiwane koszty: badanie z 2021 roku przeprowadzone przez Instytut Baymarda mówi nam, że około 49% porzuconych koszyków wynika z wysokiej, nieoczekiwanej ceny końcowej produktu. Umowa, która na początku może wydawać się zbyt dobra, aby była dokładna, okazuje się zbyt dobra, aby mogła być prawdziwa. Westchnienie!😔

➡️ Brak poważnych zamiarów zakupowych: wszyscy byliśmy winni dodawania produktów do koszyka na stronach internetowych, które przypadkowo odkryliśmy dzięki reklamie. Dzięki łatwości zakupów online zjawisko „zakupów przez okna” przeniosło się na sferę internetową w postaci porzuconych koszyków.

➡️ Tworzenie konta: Wyobraź sobie, że trafiasz na stronę internetową zawierającą produkty, które wzbudzają Twoje zainteresowanie. Znajdujesz lampę, która Ci się hipotetycznie podoba, i dodajesz ją do koszyka, ale pojawia się przerażający komunikat „Utwórz konto”.

Cóż, chyba że bardzo zależy Ci na zdobyciu tej lampy, zwykły konsument po prostu by to rzucił. Zrozumiałe ze strony sprzedawcy, dlaczego miałby chcieć, aby konsument utworzył konto; zrozumiałe, dlaczego konsument miałby tego nie robić.

➡️ Za mało opcji płatności: Ograniczone opcje płatności nigdy nie są dobrym znakiem w oczach konsumenta. Wielu konsumentów zrezygnowałoby z zakupów, gdyby nie znaleźli preferowanego portalu/metody płatności lub opcji płatności przy dostawie, szczególnie jeśli po raz pierwszy robili zakupy na tej stronie.

Istnieją sposoby na zmniejszenie współczynnika porzucania koszyków, na przykład oferowanie różnych opcji płatności, łatwiejsze dokonywanie transakcji i sprawdzanie rzeczywistego kosztu produktu od samego początku oraz gwarancja zwrotu pieniędzy.

Zakupy spożywcze w Internecie odnotowały gwałtowny wzrost podczas pandemii Covid-19. Chociaż można przypisać ten wzrost wyłącznie pandemii, eksperci oczekują, że zakupy spożywcze w Internecie będą z czasem rosnąć. Według Mercatusa do 2025 r. 21,5% całej sprzedaży artykułów spożywczych zostanie zrealizowana w Internecie i wyniesie około 250 miliardów dolarów z łącznej wartości sprzedaży artykułów spożywczych wynoszącej 1,16 biliona dolarów.

W Stanach Zjednoczonych Walmart to największy internetowy sprzedawca artykułów spożywczych, którego szacunkowa sprzedaż wynosi około 38,7 miliarda dolarów.

Początkowi nabywcy mogą się wahać, ale gdy konsument wybierze drogę zakupów spożywczych online, często staje się powracającym klientem, zgłaszając kilka zauważonych korzyści płynących z tradycyjnych zakupów spożywczych, a mianowicie, w dowolnej kolejności:

  • Zaoszczędzony czas
  • Nie ma problemu ze znalezieniem najbliższego sklepu
  • Bezpieczeństwo (biorąc pod uwagę następstwa pandemii, należy to uznać za duży plus)
  • Dokonywanie lepszych wyborów/unikanie zakupów pod wpływem impulsu

Nie wspominając oczywiście o najbardziej oczywistym elemencie wygody i większej różnorodności.

Pojawienie się mediów społecznościowych naprawdę zmieniło krajobraz świata i stanowi doskonałą platformę do zwiększenia sprzedaży każdej wschodzącej lub ugruntowanej marki. Czasy polegania wyłącznie na ulotkach i reklamach w telewizji wydają się już odległą przeszłością.

Choć wciąż jest to cenna taktyka marketingowa, nowy element, czyli wpływ mediów społecznościowych, ma dość znaczącą siłę.

Hiper-sukces marek takich jak Prime Hydration Energy Drink jest doskonałym przykładem wpływu, jaki wywierają media społecznościowe. Bycie stowarzyszonym i założonym przez 2 mega YouTuberów ogromnie wpłynęło na jego popularność, a liczby mówią same za siebie – sprzedaż detaliczna wyniosła 250 milionów dolarów w pierwszym roku istnienia.

Informowano, że w okresie wakacyjnym 2021 r 58% decyzji zakupowych konsumentów miały wpływ media społecznościowe, a na czele tego wszystkiego znajdowały się platformy takie jak YouTube, Facebook, Instagram i TikTok.

Preferowana platforma różni się w zależności od pokolenia, np. pokolenie Z woli Instagram i TikTok od Facebooka; faktem pozostaje, że większość kupujących twierdzi, że media społecznościowe będą miały wpływ na ich decyzje zakupowe. Treści, które ktoś konsumuje, często odzwierciedlają jego decyzje zakupowe i gotowość do zapłaty.

Handel głosowy

Jaki jest sens technologii, jeśli nie dla wygody ludzkości? Asystent głosowy właśnie taki jest: wygoda i, cóż, w niektórych przypadkach konieczność. Możesz robić brzuszki i poprosić Alexę, niekwestionowaną królową asystentów głosowych, o dokonanie zakupu. Jeśli masz wadę wzroku, możesz zrobić to samo.

Biorąc pod uwagę te czynniki, szacuje się, że do 2023 r. globalna wartość Transakcje e-commerce z asystentem głosowym oczekuje się, że osiągnie poziom 20 miliardów dolarów (USA).

Jest więcej niż jeden asystent głosowy. Podobnie jak Alexa, mamy Siri. Aby przeciwdziałać Siri, mamy Asystenta Google. Obie te ostatnie pod względem asystentów głosowych na telefonie lub tablecie przewyższają mobilną wersję asystenta głosowego Alexy. Jednak Alexa wygrywa wojnę na inteligentne głośniki.

Transgraniczny handel elektroniczny

Sprzedaż produktów lub usług kupującym za granicą za pośrednictwem witryny handlu elektronicznego to w zasadzie transgraniczny handel elektroniczny. Mamy to? Słodki.

Szacuje się, że dotyczy to transgranicznego handlu elektronicznego 22% przesyłek e-commerce wszystkich produktów fizycznych w 2022 r.

źródło: Statista

Choć rynek ten jest bardzo kuszący, „prawie” wyłącznie dzięki internetowi, nie obyło się bez wyzwań. Trzeba poświęcić czas na poznanie lokalnego prawa, zwyczajów, kultury, przepisów celnych i standardów oraz posiadać niezawodną logistykę i konfigurację dostaw.

Personalizacja i doświadczenie klienta

Internet zapewnił kupującym pole do personalizacji doświadczeń zakupowych dla klienta. Skieruj go na ich upodobania i to, co spełnia ich wymagania.

Badania to pokazują 80% kupujących wolą kupować od firmy, która oferuje im spersonalizowane doświadczenia.

Trzeba zrozumieć swój rynek docelowy i wiedzieć, jak oferować towary i usługi, które najprawdopodobniej skonsumują, na przykład oferowanie biletów Metalhead na Gojirę, a nie Eda Sheerana.

Amazon jest tego doskonałym przykładem ze swoją strategią pokazywania kupującym produktów, które często kupują w połączeniu z tym, który aktualnie kupują. Jeśli kupisz gitarę🎸, zaoferują Ci wybór.

Jednak tym, co czyni ich liderem na rynku e-commerce, jest personalizacja i doświadczenie klienta. Amazon Prime umożliwia członkom Prime wypełnienie ankiety, dostarczającej informacji takich jak preferowany styl i krój.

Po analizie przeprowadzonej przez zespół osób zatrudnionych, aby pomóc Ci lepiej się ubierać, otrzymasz spersonalizowane rekomendacje.

Preferencje płatności w handlu elektronicznym

Wydaje się, że pomimo pozornego przekonania, jakie możemy mieć, że ludzkie nawyki się nie zmieniają 49% całego handlu elektronicznego transakcje odbywały się za pośrednictwem portfela cyfrowego, czy to Apple Pay, Google Pay, Paypal, czy reszty.

Mimo że portfele cyfrowe są stosunkowo nową metodą transakcji, pokonały one starą, dobrą kartę kredytową o jeden punkt na karcie wyników sędziów!

Według badań 32% wszystkich transakcji cyfrowych/płatności online zostało zrealizowanych za pomocą portfeli cyfrowych, 31% kart kredytowych, a brązowy medal przypadł kartom debetowym na poziomie 19%.

Wydaje się, że powrotu na rynek nie widać, ponieważ oczekuje się, że portfele cyfrowe zyskają większy udział, sięgający 41% wartości transakcji. Oczekuje się, że udział kart kredytowych i debetowych spadnie odpowiednio do 23% i 19%.

Rynki handlu elektronicznego

Rynki to pola bitew, czy to online, czy offline. Rynków handlu elektronicznego jest mnóstwo, biorąc pod uwagę, że w 2023 r. ich wartość szacowano na 6,3 biliona dolarów. Naturalnie więc mamy wielu wojowników w terenie.

Naszym czołowym działem jest Amazon, z szacunkową liczbą 4,79 miliarda odwiedzin miesięcznie na całym świecie, a drugie miejsce zajmuje inna platforma e-commerce z siedzibą w USA, eBay, z około 1,21 miliarda odwiedzin miesięcznie w 2022 roku.

Badania pokazują, że eBay w drugim kwartale 2023 r. zgromadził szacuje się na 132 miliony aktywnych nabywców na całym świecie.

Handel elektroniczny a Covid-19

Pandemia COVID-19 wywarła tak ogromny wpływ na ogólny styl życia wszystkich, którzy ją przeżyli, zwłaszcza młodszego pokolenia; musiało to wywołać oddźwięk na rynku.

Źródło: Spis ludności

Handel elektroniczny rósł, ale pandemia 2020, pomimo tragedii, jaką była, wstrząsnęła rynkiem e-commerce. Z rocznego badania handlu detalicznego (ARTS) przeprowadzonego przez United States Census Bureau wynika, że ​​dane zebrane w 1998 r. wykazały, że sprzedaż internetowa wyniosła zaledwie 5,0 miliardów dolarów w porównaniu z poziomem po pandemii w 2020 r., kiedy sprzedaż wzrosła do 815,4 dolarów.

To oszałamiający wzrost o 43% w porównaniu z 571,2 miliardami dolarów w 2019 roku. Aby dokończyć matematykę, jest to Marża 244,2 miliarda dolarów.

Doświadczenie użytkownika w handlu elektronicznym

W sklepie detalicznym pewne oczywiste rzeczy mogą rzucać się w oczy, gdy myślisz o poprawie doświadczenia kupującego, np. przyjemne zarządzanie, sklep w pobliżu jego lokalizacji, oferowanie ekspozycji, budowanie miłej atmosfery, organizowanie wydarzeń, w których warto wziąć udział i nie tylko . Dla użytkowników odwiedzających witrynę sytuacja nie jest aż tak odległa.

Dobrze zaprojektowana witryna e-commerce, która oferuje piękny wygląd, angażujące treści, obsługę czatu na żywo i przejrzysty układ, zdecydowanie poprawia wygodę użytkownika, ale… czas jest cenny. Badania pokazują, że zaledwie 1-sekundowe opóźnienie w czasie reakcji strony powoduje: 7% redukcja konwersji.

Kupujący pozyskuje potencjalnego klienta przez ścieżkę sprzedaży, tylko po to, aby wolno ładująca się strona internetowa to zepsuła. Ankieta pokazuje, że uczestnicy byli skłonni poczekać około 6–10 sekund, zanim ogłosili rezygnację.

Należy również pamiętać, że sposób, w jaki kupujący odwiedza witrynę internetową, ma znaczenie. Według doniesień użytkownicy urządzeń mobilnych ładują się średnio wolniej niż użytkownicy komputerów stacjonarnych/PC.

Subskrypcja handlu elektronicznego

Ludzie to istoty z przyzwyczajenia, a handel elektroniczny oparty na subskrypcji zaspokaja naszą naturę, oferując usługę lub towar cyklicznie za miesięczną lub roczną opłatą.

Przynosi korzyści właścicielowi firmy, zapewniając stabilny przepływ środków pieniężnych, ułatwiając planowanie zwiększania skali strategii i utrzymanie klientów. Klienci również odnoszą korzyści, ponieważ nie muszą pamiętać o zakupie towaru lub usługi, z której regularnie korzystają. Mogą po prostu zdecydować się na subskrypcję i dostarczyć ją w ustalonym czasie i miejscu.

Szacuje się, że pomimo pandemii i trwającej wojny między Rosją a Ukrainą, wielkość światowego rynku subskrypcji e-commerce wzrośnie ze 119,4 miliarda dolarów do 196,3 miliarda dolarów w 2023 roku, przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 64,4%.

Oczekuje się, że do 2027 r. wzrośnie do 1482,11 miliardów dolarów, przy czym: 65,8% CAGR.

Influencer marketing w e-commerce

Influencer marketing to strategia przyjmowana przez firmy w celu wystawienia ich usług lub produktów na światło dzienne poprzez współpracę z organizacją lub osobą o znaczącym wpływie społecznym. Na przykład jednym z największych wpływowców na świecie jest Dwyane Johnson, znany również jako The Rock.

źródło: Statista

W handlu elektronicznym marketing często może być kluczem do odblokowania globalnego sukcesu. Wykazało to badanie przeprowadzone na całym świecie w 2023 r 10-20% budżetu marketingowego przez agencje marketingowe i marki została zainwestowana w influencer marketing.

Cyberbezpieczeństwo handlu elektronicznego

Wraz ze wzrostem udziału w rynku handlu elektronicznego rosną również obawy związane z cyberbezpieczeństwem i cyberprzestępczością. Dla witryny handlu elektronicznego najwyższym priorytetem jest zapewnienie klientom ochrony przed oszustwami i oszustwami internetowymi, a ich dane są zabezpieczone przed wyciekiem.

Szacuje się, że handel elektroniczny straty wynikające z oszustw związanych z płatnościami internetowymi wyniosą oszałamiające 41 miliardów dolarów w 2022 r. i oczekuje się, że wzrosną dopiero do 2023 r., osiągając poziom 48 miliardów dolarów.

Obawy dotyczące danych osobowych

Im częściej robimy zakupy online, tym bardziej wydaje się, że nasze dane są zagrożone. Ankieta to pokazuje Zaniepokojonych jest 79% konsumentów że ich dane są narażone na ryzyko kradzieży podczas zakupów online.

Sposób wykorzystania danych, które zgodziliśmy się udostępnić platformie, jest dla konsumentów poważnym problemem. W końcu jakie dane są zapisywane? Jak się go używa? Czy jest dobrze chroniony?

Źródło: Norton LifeLock

Firmy oferują znacznie większą przejrzystość, odpowiadając na powyższe pytania, aby uspokoić umysły swoich klientów. Wdrażane są lepsze systemy bezpieczeństwa i gromadzone są wyłącznie dane istotne dla produktów/usług sprzedawcy i ich wykorzystania.

To gromadzenie danych pomaga sprzedawcom uzyskać lepszy wgląd w zwyczaje zakupowe swoich klientów, oferując lepsze produkty, ukierunkowane reklamy i spersonalizowane oferty.

Dlatego pomimo obaw i potencjalnych czynników ryzyka spośród 10 000 dorosłych ankietowanych w 10 krajach 64% stwierdziło, że jest skłonnych zaakceptować ryzyko, ponieważ dzięki temu zakupy stają się znacznie wygodniejsze.

Zamykające myśli

Handel elektroniczny to ważny rynek, a jego rozwój i potencjał są niezaprzeczalne. Firma, która musi się rozwijać, musi zainwestować w platformę e-commerce, stosując właściwe strategie i unikając wad, analizując oferowane statystyki i dane.

Mam nadzieję, że dane i statystyki omówione w tym poście pomogły Ci lepiej zrozumieć przestrzeń e-commerce.

Następnie z chęcią zapoznasz się z tymi zadziwiającymi statystykami i danymi serwisu Netflix.

x