19 najlepszych sieci reklamowych dla reklamodawców – alternatywy Google i Facebook (Meta)

Ludzie często zastanawiają się, w jaki sposób ci wielcy giganci technologiczni, tacy jak Google i Facebook, zarabiają pieniądze, ponieważ są one bezpłatne dla każdego użytkownika.

To wszystko za sprawą specyficznego słowa „reklamy”. W tym szybko rozwijającym się świecie istnieje wiele rozwijających się startupów i ustabilizowanych firm. Większość z nich przeznacza znaczną sumę na cele marketingowe.

W XX wieku ci przemysłowcy i właściciele firm mieli opcje takie jak gazety, czasopisma i ulotki. Poza nimi reklama telewizyjna miała niewielki zasięg, ale nie był to tak ogromny rynek dla reklamodawców, ponieważ liczba użytkowników była niewielka.

Co ciekawe, na początku XXI wieku zmienił się model biznesowy Google i Facebooka (Meta), a reklamodawcy mają teraz możliwość wyświetlania swoich produktów w postaci mediów cyfrowych.

Co to jest sieć reklamowa?

Sieci reklamowe to rynki dla reklamodawców i wydawców. Działają jako agregatory, aby umożliwić reklamodawcom umieszczanie reklam w dostępnych miejscach na różnych stronach internetowych i platformach mobilnych. Pomagają platformom internetowym zarabiać na dostępnych miejscach reklamowych, dopasowując je do wymagań reklamodawców.

Termin sieć reklamowa jest bezstronny w mediach. Jest jednak często używany jako „sieć reklamowa”, ponieważ komercyjne centrum wydawców i reklamodawców jest coraz częściej znajdowane w Internecie. Zasadniczy kontrast między mediami drukowanymi a sieciami promocyjnymi online polega na tym, że te internetowe przekazują reklamy do ogółu społeczeństwa za pośrednictwem serwera reklamowego.

Po usłyszeniu tego każdy może mieć w głowie tylko dwie nazwy: Google Ads i Facebook Ads. Nie mylisz się w tym przypadku, ponieważ Google i Facebook są znane jako główni udziałowcy w kręgach medialnych i reklamowych. Osiągnęli łączne przychody z reklam w wysokości 219 mln USD w 2020 r., zajmując 34% całego rynku.

Ale rynek nie ogranicza się do tych platform. Obecnie istnieje wiele sieci reklamowych do wypróbowania przez reklamodawców. Ale powinieneś pamiętać o pewnych rzeczach przed sfinalizowaniem jakiejkolwiek platformy.

O czym należy pamiętać przy wyborze sieci reklamowej do sprzedaży produktu?

W tym rozwijającym się świecie reklama internetowa ogromnie się rozwinęła. W ten sposób liczba sieci reklamowych wzrosła jak nigdy dotąd w ciągu tych dwóch dekad. Okazuje się, że dla reklamodawcy zbyt trudne jest wybranie sieci reklamowej, która najlepiej nadaje się do jego osiągnięć biznesowych i jest w stanie znaleźć idealną grupę docelową związaną z działalnością firmy.

Poniżej znajdują się niektóre z punktów, o których należy pamiętać przy wyborze firmy sieci reklamowej dla swojego produktu.

Strategia marketingowa

Strategia marketingowa różni się w zależności od firmy, ponieważ zależy od produktu i budżetu firmy. Niektóre produkty firmy są opracowywane tak, aby zaspokajały tylko określoną niszę społeczeństwa, podczas gdy niektóre produkty są produkowane dla wszystkich ludzi bez żadnej dyskryminacji.

Na przykład firmy takie jak Lamborghini i Dior powinny mieć strategie marketingowe, pamiętając o milionerach i miliarderach. Natomiast produkty takich firm jak Colgate czy Pepsi są przeznaczone dla każdego, dlatego muszą dotrzeć do każdego rodzaju ludzi. Tak więc każda sieć reklamowa ma wyspecjalizowaną społeczność wydawców, więc musisz wybrać tę agencję reklamową, która może być obsługiwana przez Twoją strategię marketingową.

Lokalizacja docelowa

Każda firma ma grupę docelową w kilku regionach zgodnie z ich asortymentem produktów. Na przykład Hyundai to firma z Korei Południowej, która obecnie sprzedaje swoje samochody na całym świecie. Mają więc budżet marketingowy dla wszystkich krajów, w których sprzedają swój produkt.

Jedną z opcji jest zatrudnienie jednej firmy zajmującej się globalną siecią reklamową i przekazanie jej kontraktu dla wszystkich firm do negocjacji. Większą możliwością jest to, że będą mieli kontrakt w znacznie niższym tempie niż oczekiwano, ale może to również wpłynąć na ich grupę docelową.

Istnieje inna opcja, w której zawierasz umowy, widząc lokalne sieci reklamowe i ich związek z odbiorcami w danym kraju. W tej opcji musisz wybrać różne sieci reklamowe dla różnych krajów. Jednak każda sieć reklamowa ma w niektórych miejscach większy zasięg i większy tłum. Na przykład Crazy house jest najlepszy, jeśli chcesz kierować reklamy na Chiny, JumpTap, jeśli kierujesz reklamy na USA i tak dalej.

Lista wydawców

Wierzcie lub nie, ale wydawcy odgrywają znaczącą rolę w każdej reklamie. Jeśli właściwa reklama zostanie umieszczona w niewłaściwym miejscu, nie zrobi magii. Dla przykładu, gdyby na blogu pojawił się jakiś produkt Salmon Sister – jednego z najlepiej sprzedających się banerów rybnych marki z tytułem „Top 5 wegańskich produktów do codziennej rutyny”, co by się stało? Nikt nie kliknie tego banera, ponieważ wydawca ma inną grupę odbiorców niż docelowa grupa odbiorców firmy.

Każda sieć reklamowa składa się z wielu wydawców. Ale zawsze pamiętaj, że należy zwracać uwagę na jakość, a nie na ilość. Ogólnie rzecz biorąc, sieci reklamowe wspominają o swojej długiej liście zasobów reklamowych lub przypisanych do nich wydawców, ale zawsze szukaj wydawców zgodnie z Twoją firmą.

Jeśli reklama dotyczy branży motoryzacyjnej, oczywiście musisz sprawdzić, czy sieć ma wydawców związanych z samochodami lub innym pojazdem. Zapytaj o listę witryn, w których będą wyświetlane Twoje reklamy! Pomoże Ci to uzyskać lepsze wyobrażenie o tym.

Metodologie metryczne

Zanim znajdziesz sieć reklamową dla swojej reklamy, musisz zdecydować, która metryka pomiaru jest najlepsza dla Twojej promocji. Niektóre sieci reklamowe są odpowiednie dla CPM, a inne dla CPA lub CPC.

  • CPM: to koszt za milion. CPM jest dodatkowo nazywany CPT, czyli kosztem tysiąca wyświetleń, a to oznacza, że ​​chcemy płacić za każde 1000 wyświetleń. Na przykład, jeśli CPM wynosi 10 USD, oznacza to, że koszt 1000 wyświetleń wynosi 10 USD.
  • CPA: to koszt działania. Jest to wydatek poniesiony na kliknięcia/konwersję. Na przykład Twoja promocja uzyskała 1000 kliknięć po 100 USD i osiągnęła 100 konwersji. W tym momencie Twój CPA wynosi 10 USD. Im niższa wartość CPA, tym większy współczynnik konwersji.
  • CPC: to koszt za kliknięcie. Podobnie jak CPM, CPC jest również miarą stosowaną w reklamie internetowej. Jedyna różnica między nimi polega na tym, że koszt ten opiera się na kliknięciach, a nie wyświetleniach. Jeśli dowolnemu użytkownikowi zostanie wyświetlona reklama, ale jej nie kliknie, opłata nie zostanie naliczona, ponieważ koszt jest oparty tylko na kliknięciach. Na przykład, jeśli CPC wynosi 3 USD, oznacza to, że każde kliknięcie kosztuje 3 USD, więc 20 kliknięć kosztuje 60 USD.

Teraz znasz już wszystkie sposoby, aby wybrać idealną sieć reklamową dla swojej reklamy. Obecnie większość udziałów w świecie reklamy cyfrowej mają Google i Facebook (obecnie Meta). Należy jednak pamiętać o wszystkich innych sieciach reklamowych, innych niż Google i Facebook. Zapewniają również doskonałe usługi i, przez większość czasu, przy niskich kosztach w porównaniu z tymi dwoma wielkimi gigantami.

YouTube i Instagram to także świetne alternatywy dla Google i Facebooka. Jednak zwrot w tym miejscu polega na tym, że YouTube jest integralną częścią Google Inc. od listopada 2016 r., podczas gdy Instagram jest własnością Meta Inc., ponieważ Facebook kupił Instagram w 2012 r. Dlatego nie obejmujemy YouTube i Instagrama na tej liście.

Sprawdź listę 19 firm z sieci reklamowej jako najlepsze alternatywy dla reklam Google i Facebook.

Reklamy w wyszukiwarce Apple

Reklamy w wyszukiwarce Apple (ASA) to kanał sieci reklamowej, który łączy reklamodawców z wpływową grupą interesu. Obecnie opiekuje się 20 milionami zarejestrowanych programistów aplikacji na iOS 500 milionów odwiedzających co tydzień, wywołując zaciekłą rywalizację wszystkich pionów. Udało im się zebrać dochód w wysokości 100 miliardów dolarów.

Apple Search Ads ma dwie opcje, podstawową i zaawansowaną. Wersja zaawansowana jest wyposażona w dodatkowe funkcje w porównaniu z wyższymi kosztami. Zwróć uwagę, że w przypadku reklam Apple Search Ads podobna reklama nie pojawi się dla każdego użytkownika. Istnieje kilka rodzajów reklam, a ich odmiany zawierają wiele obrazów i filmów.

Technologia reklam Yahoo

Technologia reklam Yahooh oferuje wiele narzędzi po stronie kupna i sprzedaży. Obejmuje wielokanałowy DSP (Platformy po stronie popytu) i Exchange. DSP to platforma udostępniona przez Yahoo, na której kupujący reklamy mogą licytować i kupować zasoby reklamowe, zarządzać zakupami i śledzić swoje reklamy.

Główne USP (User Selling Proposition) Yahoo Ad Tech to wyłączne partnerstwo, które zapewnia niekonkurencyjny dostęp do najwyższej jakości, bezpiecznych dla marki zasobów reklamowych z najwyższą widocznością w reklamach natywnych, wideo i displayowych.

Reklamy Amazon

Reklamy Amazon ma dostęp do ponad 300 milionów aktywnych kont. Uzyskali dogłębne zrozumienie tego, jak klienci myślą o produktach i markach, które znajdują, przeglądają i kupują w Internecie.

Oferują usługi takie jak sponsorowanie produktów, marek i wyświetlaczy. Oprócz tego dostarczają również reklamy audio i wideo oraz reklamy niestandardowe dla swoich klientów. Platforma DSP firmy Amazon (platforma po stronie popytu) umożliwia reklamodawcom automatyczne kupowanie reklam displayowych, wideo i audio. Oferują swoim klientom siedem różnych usług i osiem różnych produktów. Obecnie Amazon Ads działa w 18 różnych krajach, takich jak Australia, Brazylia, Indie i wiele innych.

Tabuola

Tabuola to lokalna sieć reklamowa z siedzibą w Nowym Jorku. Dystrybuuje „sugerowane” treści w różnych popularnych odwiedzanych miejscach i przestrzeniach informacyjnych. Najczęściej powtarzającymi się użytkownikami Taboola Ads są firmy średniej wielkości (51–1000 pracowników) oraz branża marketingu i reklamy.

Mają wyłączne partnerstwa z najlepszymi wydawcami na świecie, takimi jak USA Today, NBC, MSN, Business Insider, Bloomberg i wieloma innymi. Taboola pomoże Ci łatwo osiągnąć cele marketingowe i generować wartościowe leady.

Reklamy TikTok

TIK Tok ma ponad miliard użytkowników od września. Reklamy TikTok mogą teraz dotrzeć do szacowanej liczby dorosłych (18+) odbiorców 825 milionów ludzi na całym świecie. Platforma oferuje różnego rodzaju reklamy, takie jak reklamy In-Feed, reklamy graficzne, reklamy wideo, reklamy Spark, reklamy pangle, reklamy karuzelowe, reklamy z widokiem z góry, wyzwania z hashtagiem i efekty marki (markowe naklejki i filtry).

TikTok oferuje proste, 4-etapowe rozwiązanie dla reklamodawców do publikowania reklamy na ich platformie. Podstawowe kroki obejmują wybór celu i wybór odbiorców. Następnie musisz wprowadzić swój budżet. W ostatnim kroku musisz zaprojektować swoją reklamę, a następnie jesteś gotowy z reklamą.

Reklamy na Snapchacie

Snapchat Reklamy są używane głównie przez reklamodawców, którzy chcą kierować reklamy do pokolenia millenialsów. Maksymalna liczba odwiedzin na Snapchacie dotyczy tej społeczności w młodym wieku. Możesz kierować reklamy na podstawie zainteresowań, zachowań, lokalizacji i nie tylko. Wraz z tym nawiąż kontakt z ludźmi kierującymi nowymi zachowaniami i wartościami, które zmieniają świat.

Dzięki reklamom Snapchat masz w sumie adresowalny rynek o wartości około 319 milionów użytkowników. Ci użytkownicy są aktywni codziennie. Poza tym Snapchat dociera do prawie 75% millenialsów i GenZ, więc pomogłoby to w rozwoju Twojej marki wśród nich. Jeśli wymyślasz markę dla młodzieży, nie ma lepszej platformy niż Snapchat. Twoje promocje mogą poszybować w górę wśród młodzieży.

Firma na Twitterze

Firma na Twitterze daje prawie 20+ opcji produktów na swojej platformie, aby wyświetlić spersonalizowaną reklamę. Poniżej przedstawiamy niektóre z najważniejszych adopcji, które można znaleźć na Twitterze.

  • Promowane reklamy
  • Reklamy obserwujących
  • Wzmocnienie Twittera
  • Twitter na żywo
  • Sonda
  • Przejęcie Twittera
  • Markowe hashtagi
  • Powiadomienie markowe

I wiele więcej…

Twitter to platforma z silną społecznością. Jeśli chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych jako marka, Twitter jest najlepszym miejscem do wyświetlania Twoich produktów lub usług.

Reklamy Spotify

Kilka lat temu, jeśli jacyś reklamodawcy chcieli dotrzeć do słuchaczy, którzy kochają muzykę, musieli wybrać tylko radio FM. Ale teraz wszystko się zmieniło. Reklamy Spotify oferuje głównie trzy opcje filtrowania docelowych odbiorców: dane demograficzne, zachowanie i kontekst. Co więcej, możesz również zawęzić grupę odbiorców, korzystając z kierowania niestandardowego.

Spotify oferuje elastyczne opcje publikacji. Jest więc coś dla Ciebie, niezależnie od wielkości Twojego planu finansowego. Reklamodawcy mogą zacząć wszystko za jedyne 250 USD za pośrednictwem swojej samoobsługowej platformy reklamowej Ad Studio.

Reklamy Microsoft

Reklamy Microsoft ma ślad, aby dotrzeć do 41 milionów konsumentów, co miesiąc przeprowadza 400 milionów wyszukiwań w witrynach firmy Microsoft i partnerów. Zawiera 15 różnych narzędzi reklamowych, które mogą być bardzo pomocne w zwiększeniu kampanii reklamowej.

Zakładając, że wykonujesz teraz nadzwyczajną pracę w Google Ads i Facebook Ads, możesz przenieść tę pracę na Microsoft Advertising, pozwalając narzędziom importowania wykonać całą żmudną pracę. Dzięki temu możesz zainwestować mniej energii w codzienne strategie marketingowe w mediach społecznościowych i skupić się na wynikach biznesowych.

Epom

Epom daje 14-dniowy bezpłatny okres próbny na przetestowanie platformy. Zapewniają wiele rozwiązań serwerowych reklam, takich jak serwery reklam typu white label, potężny RTB Bidder, Whitelabel DSP i wiele innych, aby wielokrotnie rozwijać każdą firmę. Możesz skonfigurować hipertargetowane kampanie reklamowe, aby dotrzeć do odbiorców za pośrednictwem Epom. Ponadto dostępne są różne formaty reklam, takie jak displayowa, mobilna, w aplikacji i wideo.

W przypadku serwera reklam ceny Epom zaczynają się od zaledwie 212 USD miesięcznie (plan podstawowy) do 2125 USD (plan zaawansowany). Co więcej, możesz nawet dostosować swój plan w trybie Enterprise.

Reklamy na LinkedIn

Reklamy na LinkedIn oferuje typy reklam dla wszystkich potrzeb, od konwersacyjnych po dynamiczne i wideo. Promuje reklamy Twojej firmy wśród docelowych odbiorców na różnych platformach, takich jak komputery, komórki i tablety, i zwiększa świadomość. Twój produkt jest wyświetlany w najczęściej oglądanym profesjonalnym kanale informacyjnym na świecie.

Campaign Manager na etapie promocji LinkedIn wygładza wszystkie Twoje procedury reklamowe. Tworzy, mierzy i usprawnia Twoje misje na różnych platformach. Co więcej, na swojej platformie mają ponad 65 milionów decydentów. To z pewnością może spowodować zmianę paradygmatu w Twojej firmie.

Media.net jest wiodącą światową organizacją promującą z jednym z najbardziej kompleksowych rozwiązań w zakresie rozpowszechniania innowacji na wszystkich platformach.

Platforma działa na reklamach internetowych, tworząc elementy najwyższego poziomu w wielu sekcjach dowolnej technologii reklamowej. Dzięki temu wymagania każdego klienta są spełnione bez angażowania różnych sprzedawców. Pomaga łączyć rozwiązania innych dostawców w jedną platformę, aby ułatwić proces zarządzania reklamami.

Reklamy telegramowe

Reklamodawcy mogą korzystać Reklamy telegramowe kierować swoje reklamy w dowolnym publicznym kanale telegramu, który ma ponad 1000 członków. Miesięcznie mają ponad 500 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie, a co miesiąc użytkownicy telegramów generują 500 miliardów wyświetleń na kilku kanałach.

Wiadomości sponsorowane są teraz w trybie testowym. Kiedy są już całkowicie gotowi do działania i pozwolą Telegramowi zająć się jego podstawowymi wydatkami, zaczną oferować dochód z promocji właścicielowi tego kanału publicznego, na którym wyświetlane są wiadomości.

Kierowanie na odbiorców InMobi

InMobi – firma z Indii ma wpływową publiczność, taką jak fashionistki, fani restauracji szybkiej obsługi, studenci, entuzjaści zdrowia i fitnessu, kupujący samochody i zamożni mieszkańcy miast. Zawiera różne funkcje dla reklamodawców, takie jak Pulse – do analizy rynku i klientów, Audiences – platforma kierowania na klientów, DSP i Exchange.

Wydawcy oferują wartościowe usługi, takie jak zarabianie na aplikacjach mobilnych, usługa platformy Header Bidding, rozwiązanie do identyfikacji tożsamości ujednoliconej, zarabianie na grach, różne formaty reklam i wiele innych.

Reklama

Adroll to platforma reklamowa z ponad 10 latami danych od setek tysięcy marek i miliardów kupujących. Pomoże to ostatecznie dotrzeć do odpowiednich odbiorców Twojego produktu. Zapewniają również strategie marketingowe, które są idealne dla Twojej firmy. Gdy zastosujesz te strategie, zobaczysz owocne rezultaty.

AdRoll nie tylko działa, ale także wysyła automatyczne wiadomości e-mail do docelowych odbiorców, a połączenie obu tych elementów zwiększa liczbę odwiedzin w Twojej witrynie. Ponadto mają swoje USP w kierowaniu do odbiorców po pewnym czasie w oparciu o zmianę kubków smakowych produktów.

Nośniki SXM to największa sieć reklamowa podcastów w Stanach Zjednoczonych. Załóżmy, że docelowi odbiorcy słuchają różnych gatunków podcastów. W takim przypadku jest to idealna sieć reklamowa dla Twojego produktu, ponieważ z tej platformy możesz dotrzeć do prawie 55 milionów słuchaczy podcastów.

Oferują kilka zastosowań na swoich platformach, takich jak przesyłanie strumieniowe audio, wideo, dynamiczne audio i sekwencyjne audio. Teraz jest ich najlepsza część, czyli reklamy podcastów, w których oferują kupowanie w oparciu o odbiorców, wyrównanie kontekstowe, treści markowe i ekskluzywne możliwości pokazowe są częścią SXM Media.

Perpetua

Perpetua zapewnia wszystko, co jest potrzebne do napędzania zyskownego wzrostu udziału w rynku dla marek eCommerce. Zamiast tworzyć kampanie, pytają o cele i budżety, a na podstawie tych danych dostosowują branding dla każdej marki. Dzięki konfigurowalnym rozwiązaniom możesz oczekiwać lepszych wyników dla swojej marki.

Perpetua automatycznie optymalizuje stawki, co jest szybsze i dokładniejsze niż nasz proces ręczny. Z tego powodu teraz masz czas na skupienie się na strategiach, testowaniu i analizie. Ceny Perpetua zaczynają się już od 250 USD miesięcznie.

Primis

Primis to jednostka promocji wideo, która oferuje możliwości sieci reklamowej wideo. Przekazują klientom wciągające promocje wideo z nienagannym czasem i najlepszymi obszarami reklamowymi, aby zwiększyć RPM i wrażenia klientów. Ich natywna jednostka reklamowa robi wszystko i można ją w pełni dostosować do wnętrza Twojej witryny.

Korzystając z promocji wideo za pośrednictwem Primis, możesz przekazać klientom wybrany przez nich projekt reklam, który im się podoba, i zapewnić wysokie dochody z reklam. Primis uważa się za odpowiedzialnego za najbardziej zorientowane na klienta wytyczne branżowe w marketingu medialnym. Sieć reklamowa jest chroniona w celu wykorzystania i ochrony klientów przed oszustwami.

Clickadu

Clickadu to sieć promocyjna wydawcy, która każdego dnia zarządza ponad 4 miliardami wyświetleń reklam. Wśród nich 3,6 mln użytkowników dokonuje konwersji na zakup produktu lub usługi. Liczne projekty reklam obsługiwane przez organizację obejmują PopUnder, promocje wideo i reklamy proporczyków, m.in. na laptopy i smartfony.

Jeśli masz niewielki ruch użytkowników na swojej stronie lub aplikacji, Clickadu może być dla Ciebie najlepszą opcją. Akceptują wiele opcji płatności, takich jak PayPal, Web Money, Paxum i przelew bankowy. Normalne stawki CPM dla wszystkich różnych projektów reklam są podane w witrynie. Możesz więc je sprawdzić i przekonać się, jak korzystne może być dla Ciebie Clickadu.

Wniosek

Powyższa lista zawiera najskuteczniejsze sieci reklamowe z naszej ogromnej listy wydawców. Niektóre są bardzo specyficzne dla niektórych reklamodawców i działają dobrze tylko dla nich. Niezależnie od tego, którą sieć reklamową wybierzesz do umieszczenia reklamy, pamiętaj tylko o jednym, dostosowanie jest kluczem do rozwoju Twojej firmy dzięki marketingowi cyfrowemu.

Możesz również sprawdzić, jak chronić się przed złośliwymi reklamami w wyszukiwarce.