3 świetne sposoby korzystania z funkcji liczenia w programie Excel

Excel to naprawdę niesamowita aplikacja, która pomogła niezliczonym osobom analizować i manipulować dużymi zbiorami danych. Moim zdaniem jest to świetne narzędzie, które może znaleźć zastosowanie w każdej dziedzinie (może z wyjątkiem platform wiertniczych). Niedawno opublikowaliśmy post na temat pięciu funkcji programu Excel, które mogą być wyjątkowo przydatne w znacznym ułatwieniu przyziemnej, nudnej i powtarzalnej pracy. Wielu z nas, szczególnie tych, którzy na co dzień wykonują zadania kierownicze lub administracyjne, dobrze zna wiele funkcji obsługiwanych przez program Excel i chociaż możemy wiedzieć, jak z nich korzystać, gdzie z niego korzystać i jak funkcja może ułatwić życie, nie zawsze takie oczywiste. Dzisiaj opiszę szczegółowo trzy zastosowania bardzo prostej funkcji „Liczenie” w programie Excel.

funkcja licznika

Przez funkcję „Count” rozumiem wszystkie formy zmiennych wspomnianej funkcji, które obejmują funkcję CountBlank i funkcję CountIf.

Spis treści:

Hrabia A.

Składnia: = countA (A1: A2)

Ta funkcja po prostu zlicza komórki w określonym zakresie i możesz ulec pokusie, aby to przeoczyć, ponieważ program Excel poda liczbę komórek w zakresie, jeśli je wybierzesz. Świetnym zastosowaniem funkcji Count jest kwantyfikacja wartości łańcuchowych. Może to być coś tak prostego, jak zliczenie liczby pozycji wymienionych w kolumnie artykułów papierniczych wydanych dla określonego działu. Tej funkcji najlepiej używać, gdy dane w komórkach są różne.

counta_excel

CountIf

Składnia: = CountIf (A1: A2, „brak”)

To jest warunkowy argument stosowany do funkcji Count. Zasadniczo prosi aplikację o policzenie wszystkich komórek zawierających określoną wartość, którą samodzielnie zdefiniujesz. Może to być dowolna liczba, słowo lub argument, taki jak większy lub mniejszy niż liczba. Funkcji można użyć do wyodrębnienia ilościowych informacji ze skoroszytu zawierającego zróżnicowany zestaw danych. Wyobraź sobie, że musisz wyodrębnić, ilu pracowników w dziale spóźniło się w określony dzień, kiedy wszystko, z czym musisz pracować, to nieposortowany arkusz pełen nazwisk i godzin przybycia. Funkcja CountIf może z łatwością znaleźć, ile razy dany interesujący Cię wpis występuje w zbiorze danych. Można go zastosować zarówno do wartości liczbowych, jak i alfabetycznych, co oznacza, że ​​jeśli chcesz dowiedzieć się, ile osób w biurze ma imię „Charlie”, to jest funkcja, której należy użyć. Możesz go również używać z wpisami z symbolami wieloznacznymi, więc aplikacja jest ograniczona tylko twoją wyobraźnią (i rodzajem pracy, którą musisz wykonać). W nagłych wypadkach możesz nawet użyć tej funkcji, aby dowiedzieć się, ilu pracowników ma określoną grupę krwi.

countif_excel

CountBlank

Składnia: = CountBlank (A1: A2)

Próbujesz poszukać brakujących informacji i nie jesteś pewien, jak niekompletne są dostępne dane? Wypróbuj funkcję CountBlank. Możesz go użyć, aby sprawdzić, ile osób nie dostarczyło niezbędnych informacji, jeśli masz listę dostawców i chcesz sprawdzić, czy brakuje jakichkolwiek informacji o którymkolwiek z nich, lub aby dowiedzieć się, czy Twój zbiór danych zawiera fałszywe wpisy.

countblank

Używaj go dobrze: funkcja Count i wszystkie jej zmienne wydają się robić bardzo niewiele, gdy myślisz o nich samodzielnie. Połącz je z kilkoma innymi prostymi funkcjami, takimi jak sortowanie i wyróżnianie, a będziesz zaskoczony nowymi możliwościami, które się przed Tobą otwierają. Połącz to z innymi funkcjami Excela i praktycznie jesteś ninja Excela.