5 najlepszych zewnętrznych łączników danych dla Google Data Studio

Jako pulpit nawigacyjny i narzędzie do raportowania dla mas, Google Data Studio stale zyskuje na popularności. Jednym z powodów jest rosnący ekosystem łączników danych innych firm, które rozszerzają jego funkcjonalność, aby zbierać dane niemal z każdego miejsca.

Poznaj najważniejsze z tych łączników i wejdź do świata raportowania danych właściwą nogą.

Jeśli interesuje Cię wizualizacyjna część business intelligence i nie chcesz zajmować się skomplikowanymi lub drogimi narzędziami, prawdopodobnie powinieneś dać szansę Studio danych Google. Jest bezpłatny, przyjazny, łatwy w użyciu i dostępny. Jeśli masz konto Google, drzwi są otwarte, abyś mógł od razu i bez kłopotów zacząć projektować profesjonalne pulpity nawigacyjne.

Niektórzy ludzie mogą powiedzieć, że Google Data Studio nie jest tak potężne, jak inne narzędzia BI, takie jak na przykład Tableau. I będą mieli rację. Ale Data Studio bardzo ułatwia udostępnianie i współpracę z innymi: możesz udostępniać swoje raporty każdemu, a wiele osób może pracować razem nad tym samym raportem, nawet w tym samym czasie. A kiedy przychodzi czas na wybór źródła danych, Data Studio ma wiele połączeń.

Połączenia danych

Google zapewnia zestaw wbudowanych połączeń danych, które dają dostęp do własnych źródeł, takich jak Google Analytics, Google Ads, Arkusze, YouTube, Search Console itp. Zapewnia również standardowe łączniki dla baz danych MySQL i PostgreSQL opartych na chmurze oraz dla przesłanych plików CSV. Ale to, co daje narzędziu jego prawdziwą moc, to długa lista złączy innych firm, które zapewniają dostęp do praktycznie wszystkiego.

W chwili pisania tego artykułu lista łączników partnerskich dla Data Studio liczyła 191 z nich. Ta lista zawiera wiele opcji zbierania danych ze wszystkich platform społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat itp.), źródeł danych marketingowych, sieci reklamowych, niestandardowych źródeł JSON lub XML, wszystkich znanych baz danych, CRM, aplikacji statystycznych i wielu inni.

Ciekawym aspektem łączników innych firm jest to, że niektóre z nich zapewniają funkcje manipulacji danymi, których brakuje w Data Studio, takie jak zaawansowana funkcjonalność ETL (wyodrębnianie, przekształcanie i ładowanie) lub funkcje mieszania danych. Aby przygotować przydatną listę łączników innych firm dla Google Data Studio, skupimy się na tych, które mają najszerszy zakres, zapewniając dostęp nie tylko do jednego typu danych, ale do szerokiej gamy źródeł informacji.

Supermetryka

Gdy tworzysz nowy raport w Google Data Studio i klikasz przycisk, aby dodać do niego źródło danych, Supermetryka logo zaczyna pojawiać się wszędzie w obszarze połączeń partnerskich. A to dlatego, że firma ta oferuje mnóstwo złączy dla wielu różnych źródeł.

Aby wymienić kilka: Facebook Insights, Instagram Insights, dane marketingowe HubSpot, LinkedIn Ads, MailChimp, Bing Search Console, Microsoft Advertising i lista jest długa.

Celem Supermetrics jest uratowanie marketerów przed czasochłonnymi zadaniami przenoszenia danych z jednego miejsca do drugiego, dając im wiele opcji łączenia informacji ze wszystkich platform marketingowych w Data Studio. Obejmuje to platformy społecznościowe, analityczne, e-mail marketing, PPC, SEO i platformy płatnicze. Jeśli potrzebujesz jakiejś integracji, która nie jest objęta żadnym ze złączy, z chęcią to usłyszy i zbuduje złącze specjalnie dla Ciebie.

Oprócz łączenia raportów z danymi, pomaga również w tworzeniu lepszych raportów. Oferuje raportowanie międzyplatformowe, które umożliwia porównywanie danych z różnych źródeł na tych samych wykresach; na przykład możesz porównać wyniki swoich kampanii na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedIn. Nie ma potrzeby importowania plików CSV ani kopiowania/wklejania.

Supermetrics automatyzuje zadania związane z gromadzeniem danych i raportowaniem, dzięki czemu nie musisz się nimi zajmować. Jeśli masz do czynienia z pustym raportem i nie jesteś pewien, jak najlepiej go zaprojektować, Supermetrics ma asortyment gotowych szablonów, stworzonych przez najlepszych profesjonalistów, które pomogą Ci na dobry start.

Plany cenowe Supermetrics dla Data Studio zaczynają się od 39 USD miesięcznie. Za te pieniądze otrzymujesz jedno indywidualne złącze, które możesz wybrać z długiej listy. Te droższe plany dodają więcej łączników i więcej opcji do wyboru, wraz z innymi profesjonalnymi funkcjami, takimi jak obsługa wielu członków zespołu, łączenie danych między platformami i tak dalej.

Przeciwności

Nagrywanie danych to coś więcej niż tylko kilka łączników danych.

Jest to pełnoprawne narzędzie ETL, które może absorbować dane z wielu różnych źródeł, w tym z mediów społecznościowych i sieci reklamowych, sieci afiliacyjnych i narzędzi do śledzenia stron internetowych, systemów pomiaru widowni telewizyjnej, plików offline i innych. Z tych źródeł automatyczny moduł integracji danych Datatap zbiera i harmonizuje wszystkie istotne informacje i tworzy zintegrowane rozwiązanie do renderowania w Data Studio lub innych narzędziach BI.

Możesz połączyć Datatap ze Studiem danych, wykonując kilka prostych kroków.

Najpierw musisz skonfigurować strumień danych w Datatap i wybrać Google Data Studio jako pasywne miejsce docelowe dla niego. Strumień danych definiuje połączenie ze źródłem danych i umożliwia pobieranie z niego danych. W narzędziu ETL możesz łączyć i planować strumienie danych, aby dostosować rozwiązanie do gromadzenia danych do swoich potrzeb. Gdy źródło Datatap jest połączone ze Studiem danych, informacje o schemacie strumieni danych są wyświetlane w obszarze wyboru pól, dzięki czemu możesz wybrać elementy, które chcesz uwzględnić w swoich raportach. Dane zostaną odświeżone zgodnie z harmonogramami ustawionymi dla strumieni danych.

Aby zapewnić prawdziwie zorientowane na przedsiębiorstwo narzędzie, Adverity traktuje bezpieczeństwo danych swoich klientów jako najwyższy priorytet. Firma jest w pełni zgodna z międzynarodowymi standardami ochrony danych, takimi jak RODO i posiada certyfikat ISO/IEC 27001, bardzo ważny standard bezpieczeństwa informacji.

Dla agencji marketingowych, które tworzą dashboardy dla swoich klientów, Adverity oferuje wiele opcji raportowania white-label, nie tylko w celu dostosowania wyglądu i stylu dashboardów do gustu każdego klienta, ale także w celu umożliwienia klientom samodzielnej autoryzacji dostępu do danych. Jest to ważna funkcja, która uwalnia agencje od jakiejkolwiek odpowiedzialności za dane swoich klientów.

Megalityczny

Jeśli potrzebujesz szybkich, prostych i niedrogich złączy GDS, Megalityczny może być odpowiedzią. Zapewniają dostęp do Facebook Ads, Facebook Pages, LinkedIn Ads, AdRoll, Microsoft (Bing) Ads, CallRail, Twilio i metryki śledzenia połączeń. Tak, to mniej opcji niż inne złącza, ale jeśli potrzebujesz tylko jednego z nich, stosunek kosztów do korzyści może być wygodny.

Możesz rozpocząć korzystanie z Megalytic for GDS, klikając przycisk Bezpłatna wersja próbna pod konkretnym łącznikiem, z którego będziesz korzystać — nie musisz jeszcze podawać swojej karty kredytowej. Następnie wszedłeś do GDS i skonfigurowałeś złącze Megalytic, wykonując kilka prostych kroków. Następnie możesz rozpocząć okres próbny, a jeśli wyniki Ci się podobają, możesz w dowolnym momencie wykupić subskrypcję. Na przykład subskrypcja łącznika Facebook Insights z maksymalnie 20 kontami i maksymalnie 3 użytkownikami kosztuje 29,99 USD miesięcznie.

Łączniki Megalytic są zorientowane na marketerów, zaprojektowane tak, aby Twoja agencja wyglądała dobrze – jeśli prowadzisz dobre kampanie – łącząc się ze wszystkimi danymi, których potrzebują Twoi klienci: ruchem, konwersjami, przychodami, wyświetleniami, CPC, CPA i setkami innych statystyk. Wszystkie te dane mogą opowiedzieć historię o tym, jak idzie Twój marketing. Nie ma znaczenia, jak duże są dane, które musisz pobrać; Megalytic obsługuje klientów, którzy co miesiąc publikują tysiące raportów.

Jeśli poważnie myślisz o usługach marketingowych, możesz przedłużyć subskrypcję, aby uzyskać dostęp do innych rozwiązań firmy Metalytic, które obejmują wiele predefiniowanych raportów do specjalnych celów.

Power My Analytics

Wszystkie z Power My Analytics Łączniki (PMA) są dostarczane z konfigurowalną opcją szablonu Studia danych Google, która umożliwia błyskawiczne tworzenie pulpitów nawigacyjnych HD, dzięki czemu nie trzeba zaczynać tworzenia raportów od zera. Szablony te nie tylko zaoszczędzą Ci czasu i pieniędzy, ale także poprawią wartość Twoich raportów marketingowych. Lista opcji konektorów jest imponująca, w tym Facebook, Google My Business, Instagram, HubSpot, Amazon, LinkedIn, Twitter, PayPal, MailChimp, Pinterest i wiele innych. Istnieje również opcja niestandardowego łącznika, którą możesz wybrać, jeśli źródło danych, do którego chcesz uzyskać dostęp, nie znajduje się na liście.

Jeśli chcesz zacząć prosto, możesz zdecydować się na płacenie opłaty za złącze i za konto, tylko 9,95 USD miesięcznie. Po połączeniu większej liczby kont i większej liczby źródeł danych automatycznie otrzymasz zniżkę. Podczas okresu próbnego bez ryzyka możesz połączyć dowolną liczbę kont — nie musisz podawać im karty kredytowej w okresie próbnym.

Oprócz wysyłania danych do Google Data Studio, możesz również wysłać je do Google Analytics, jeśli czujesz się lepiej z tym narzędziem lub jeśli już z nim pracujesz i nie chcesz przełączać się na GDS.

Historie sukcesu użytkowników mówią o wielkich korzyściach ekonomicznych z połączenia PMA i GDS. Agencja marketingowa, która działa w branży od ponad 30 lat, ma nadzieję zaoszczędzić ponad 100 000 USD tylko w tym roku, używając Data Studio i Power My Analytics jako dostawcy danych do pulpitów klienckich.

Kliknięcia po dotknięciu

Ponad 4000 agencji, firm medialnych, przedsiębiorstw B2B i marek konsumenckich, którym ufa Kliknięcia po dotknięciu łączyć się z wszelkiego rodzaju źródłami danych. Lista źródeł danych na pierwszy rzut oka wydaje się nieskończona — powinieneś przeglądać rynek łączników według kategorii, aby uniknąć przytłoczenia tak wieloma opcjami. Oprócz oferowania popularnych złączy, TapClicks regularnie wprowadza nowe i unikalne źródła, wcześniej niedostępne w GDS.

Asortyment przemyślanie opracowanych szablonów za pomocą kilku kliknięć sprawi, że będziesz wyglądać jak profesjonalny projektant pulpitów nawigacyjnych. Możesz skrócić czas potrzebny na tworzenie wnikliwych raportów o kilka minut. Dzięki TapClicks możesz swobodnie wybierać widoki danych i zarządzać wieloma klientami lub kampaniami, aby spełnić Twoje wymagania — niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem pełnoprawnej agencji, czy zaczynasz jako samotny freelancer, który chce sprzedawać usługi raportowania.

W miarę rozwoju bazy klientów TapClicks będzie w stanie towarzyszyć temu wzrostowi dzięki elastycznej infrastrukturze danych i stosowi technologii zbudowanemu z myślą o szybkości, wysokiej dostępności, niezawodności i skalowaniu. Ponadto oddany zespół specjalistów ds. obsługi klienta pomoże Ci utrzymać działalność biznesową.

Informacje o planach cenowych nie są dostępne bezpłatnie, ale możesz wypróbować je za darmo — bez karty kredytowej — lub zarezerwować demo, aby dowiedzieć się więcej o narzędziu.

Dlaczego nie zbudować własnego?

Jeśli znasz się na kodowaniu, masz dużo wolnego czasu i nie chcesz nic płacić za łączenie się ze źródłami danych, możesz Zbuduj swoją własną. Google oferuje bardzo łatwy do naśladowania samouczek, który pomoże Ci to zrobić. Wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć, to przeglądarka internetowa, dostęp do Internetu, konto Google i znajomość podstawowych JavaScript i interfejsów Web API. Pamiętaj jednak, że jeśli zapłacisz umiarkowaną opłatę miesięczną, możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu dzięki wspomnianym powyżej gotowym do uruchomienia łącznikom i ich odpowiednim szablonom.