5 narzędzi do analizy wideo opartych na sztucznej inteligencji do lepszej analizy mediów

Sama ilość treści wideo, które są codziennie produkowane i konsumowane, przyprawia o zawrót głowy. Według Statista co minutę do YouTube przesyłanych jest 500 godzin filmów!

Oczywiście, analitykom mediów trudno jest to wszystko zrozumieć.

Na szczęście postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) doprowadził do opracowania potężnych narzędzi do analizy wideo, które dokładnie i bez wysiłku wydobywają cenne informacje z filmów.

W tym artykule przedstawimy Ci najlepsze dostępne obecnie na rynku narzędzia do analizy wideo oparte na sztucznej inteligencji i pokażemy, jak możesz je wykorzystać do ulepszenia analizy mediów.

Czym są narzędzia do analizy wideo oparte na sztucznej inteligencji?

Narzędzia do analizy wideo oparte na sztucznej inteligencji wykorzystują technologie progresywnego CV (Computer Vision) i uczenia maszynowego, aby wyodrębnić istotne informacje z filmów we wszystkich formatach.

W idealnej sytuacji narzędzia te wykorzystują zestaw złożonych algorytmów, które skanują wideo piksel po pikselu i wykrywają działania, obiekty i zdarzenia występujące w filmach na żywo lub nagranych.

Możesz dowiedzieć się o obiektach, ruchach, emocjach i wszystkim, co mogą wybrać algorytmy. W rzeczywistości narzędzia do analizy wideo są elastyczne w sposobie uczenia algorytmów, a nawet tworzenia niestandardowych modeli dostosowanych do potrzeb biznesowych.

Załóżmy, że chcesz zidentyfikować nieodpowiednie/obraźliwe treści w publikowanych lub tworzonych przez użytkowników filmach. Możesz tworzyć niestandardowe modele AI na podstawie ustalonych wytycznych opisujących, co sprawia, że ​​treść jest nieodpowiednia lub nieodpowiednia dla Twojej firmy. Następnie uruchom model w plikach wideo, aby wykryć anomalie.

Analityka działa na dwóch podstawowych zasadach:

  • Wykrywanie ruchu: bada każdy piksel, wykrywając każdy ruch obiektów w filmie
  • Rozpoznawanie obiektów: identyfikuj i monitoruj obiekty, rozpoznaj obiekty, które się przesunęły, zniknęły lub są nowe

Zasadniczo wysokiej klasy analityka wideo jest wykorzystywana w systemach bezpieczeństwa i nadzoru do wykrywania i ostrzegania o potencjalnych zagrożeniach, ludziach lub nietypowym zachowaniu.

Analiza wideo jest szeroko stosowana w różnych branżach i oferuje wszechstronne usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb biznesowych.

Jednak w ostatnim czasie oprogramowanie to staje się coraz bardziej popularne wśród firm i domów mediowych.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na treści wideo marki wykorzystują narzędzia do analizy wideo oparte na sztucznej inteligencji, aby:

  • Zidentyfikuj wzmianki wizualne
  • Wyciągnij statystyki odbiorców
  • Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników
  • Znajdź fałszywe logo marki lub podrobiony towar

I wiele więcej.

Technicznie rzecz biorąc, przypadki użycia narzędzi do analizy wideo opartych na sztucznej inteligencji ewoluowały od tego czasu.

Korzyści z używania narzędzi do analizy wideo opartych na sztucznej inteligencji

# 1. Dogłębnej analizy

Zaawansowane narzędzia do analizy wideo mogą analizować strumienie wideo na głębokość nieosiągalną dla ludzkiego oka.

Widzisz, ludzki mózg może przetwarzać obrazy, które oko widzi przez zaledwie 13 milisekund.

Nie oczekujemy, że w tak krótkim czasie człowiek uchwyci każdy szczegół lub konflikt w przesyłanych strumieniowo filmach. Ale zdecydowanie możemy oczekiwać, że AI to zrobi.

Narzędzia do analizy wideo oparte na sztucznej inteligencji badają przesyłane strumieniowo lub nagrane wideo klatka po klatce, zamiast patrzeć na to jako całość. Podejście granularne pozwala im wykrywać, śledzić i klasyfikować obiekty w scenie.

Ten poziom szczegółowości może mieć kluczowe znaczenie w identyfikowaniu zagrożeń bezpieczeństwa i podejrzanych zachowań.

#2. Zwiększona wydajność i produktywność

Większa część procesu analizy wideo towarzyszy automatyzacji. Od analizowania filmów po zbieranie i przechowywanie spostrzeżeń, narzędzia robią wszystko.

W idealnym przypadku regularne wykonywanie tych czynności zajęłoby kilka godzin i znaczną siłę roboczą. Nawet po wielu godzinach pracy nie byłbyś w stanie uzyskać wglądu, którego dostarczyłaby sztuczna inteligencja.

Weźmy to na przykładzie. Jesteś właścicielem sklepu stacjonarnego i skonfigurowałeś centrum kontroli do analizowania danych z monitoringu Twojego sklepu.

Bez narzędzi do analizy obrazu Twój zespół monitorujący wpatrywałby się w ekran 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Ale dzięki połączeniu analityki wideo Twój zespół może znacznie lepiej zbierać informacje, takie jak:

  • Idealny krok
  • Dane demograficzne klientów
  • Ponownych klientów
  • Czas oczekiwania przy kasie rozliczeniowej
  • Najbardziej zaangażowana sekcja w sklepie

Posiadanie tak dużej ilości danych już wyodrębnionych przez narzędzia analityczne pozwala skupić się na podstawowych zadaniach, takich jak wykorzystywanie spostrzeżeń do tworzenia strategii i zwiększania zadowolenia użytkowników w punkcie sprzedaży detalicznej.

#3. Bezproblemowa moderacja treści

Przy boomie w tworzeniu treści śledzenie treści tworzonych przez użytkowników jest trudne.

Narzędzia do analizy wideo oparte na sztucznej inteligencji pomagają przejrzeć wiele godzin treści wideo w ciągu kilku minut.

Najlepsze jest to, że możesz trenować algorytm z określonymi wytycznymi dotyczącymi zgodności. Jeśli treści nie spełniają ustalonych wytycznych, narzędzie może je wykryć w kilka sekund.

W większości przypadków narzędzia do analizy wideo mogą pomóc firmom:

  • Wykrywaj fałszywe logo marki
  • Wzmianki o marce (tekst/audio/logo)
  • Wykrywaj obraźliwe treści

Poza tym ścisłe monitorowanie treści wideo jest kluczowe dla domów mediowych. Uniemożliwia im wdawanie się w legalne bójki o nieautoryzowane wzmianki o marce lub wyświetlanie obraźliwych treści pod ich marką.

#4. Alerty i powiadomienia w czasie rzeczywistym

W przypadku, gdy algorytm wykryje coś nieetycznego, oprogramowanie można skonfigurować tak, aby wysyłało alerty i powiadomienia.

Dzięki temu moderatorzy treści mogą podjąć natychmiastowe działania w celu rozwiązania problemu. Możesz skonfigurować alerty dotyczące wszystkiego: wykrywania fałszywego logo, przestarzałych treści, wzmianek o marce itp.

Alerty w czasie rzeczywistym są niezbędne w sytuacjach, w których czas jest wrażliwy, przede wszystkim w sektorze bezpieczeństwa. Co najważniejsze, możesz także ustawić działania oparte na zdarzeniach, które uruchamiają się automatycznie, jeśli algorytm wykryje naruszenie.

Na przykład syreny mogą rozbrzmiewać w całym budynku w przypadku pożaru lub wezwać policję w przypadku włamania.

Właściciel, pracownicy ochrony i inni otrzymają wiadomość e-mail lub powiadomienie automatycznie, bez udziału człowieka.

Oto kilka niesamowitych narzędzi do analizy wideo opartych na sztucznej inteligencji, które umożliwiają lepszą analizę mediów.

Uznanie Amazonki

Amazon Rekognition to potężne oprogramowanie do analizy wideo, które jest dostarczane wraz ze wstępnie wyszkolonymi i konfigurowalnymi interfejsami API wizji komputerowej. Wykorzystuje technologię głębokiego uczenia się do rozpoznawania twarzy, wykrywania obiektów i analizy obrazu.

Kluczowe cechy

  • Osadzaj interfejsy API moderacji Rekognition w mediach społecznościowych i reklamach, aby wykrywać nieodpowiednie/obraźliwe treści i tworzyć przyjazne dla użytkownika, prawnie akceptowane media
  • Wykorzystaj technologię wykrywania RekoRekognition na obrazach lub filmach, aby zidentyfikować cechy twarzy, takie jak otwarte lub zamknięte oczy, emocje, wiek, płeć itp.
  • Korzystaj z interfejsów API opartych na pamięci masowej, aby tworzyć kolekcję twarzy wykrytych na różnych obrazach lub filmach; używaj kolekcji do przeprowadzania operacji dopasowywania twarzy i wyszukiwania.
  • Wykrywaj i wyodrębniaj tekst z obrazów i filmów, dzięki czemu jest przydatny w aplikacjach takich jak rozpoznawanie tablic rejestracyjnych i analiza dokumentów
  • Z łatwością identyfikuj etykiety i sceny na obrazach i strumieniach wideo na żywo, takie jak pojazdy, budynki i krajobrazy

Rekognition cieszy się zaufaniem takich serwisów jak Pinterest, PBS i nie tylko. Bez wątpienia jest to wszechstronne narzędzie o szerokim zastosowaniu w różnych branżach, w tym bezpieczeństwa, mediów i reklamy.

Analiza wideo Google Cloud

GooglGoogleso AGoogle’Video upraszcza analizę wideo i zarządzanie mediami. Jego wstępnie wytrenowane modele mogą rozpoznawać ponad 20 000 obiektów, działań i scen w przechowywanych i przesyłanych strumieniowo filmach.

Kluczowe cechy

  • Z łatwością przeglądaj petabajty danych wideo, aby identyfikować i filtrować treści dla dorosłych lub nieodpowiednie, niezbędne do moderowania treści i zapewniania zgodności
  • Wbudowana analiza zmian ujęć w celu wykrywania zmian ujęć w przechowywanym lub przesyłanym strumieniowo wideo w czasie rzeczywistym
  • Określ odpowiednie lokalizacje lub ramy czasowe w filmach, aby wstawić reklamy, które są powiązane kontekstowo z treścią wideo
  • Wydobywaj bogate metadane, identyfikując obiekty, czynności i sceny w filmach, i używaj ich do usprawnienia wyszukiwania i odkrywania
  • Ma wykrywanie tekstu, które wykorzystuje optyczne rozpoznawanie znaków (OCR) do wykrywania i wyodrębniania tekstu z wejściowego wideo

Korzystając ze sztucznej inteligencji wideo, możesz automatycznie transkrybować mowę na tekst i generować podpisy i napisy z filmów. Dodatkowo sztuczna inteligencja wideo ma również modele wykrywania twarzy i wykrywania osób, które są w fazie beta.

Indeksator wideo

Video Indexer to oparte na chmurze narzędzie do analizy wideo firmy Microsoft Azure. Pomaga w łatwym wydobywaniu spostrzeżeń z plików audio i wideo za pomocą sztucznej inteligencji multimediów w celu poprawy dostępności, możliwości wyszukiwania i ogólnego doświadczenia użytkownika.

Kluczowe cechy

  • Video Indexer wyodrębnia z filmów szeroki zakres metadanych, w tym słowa mówione, napisy, tagi i transkrypcje
  • Ma edytor wideo oparty na sztucznej inteligencji, który umożliwia tworzenie nowych multimediów z istniejących treści; łatwo wycinaj klipy z filmów i łącz je razem za pomocą edytora
  • Integruje się z innymi usługami firmy Microsoft, w tym Azure Cognitive Services, Power BI i SharePoint
  • Dostosuj algorytm rekomendacji na podstawie obiektów i osób pojawiających się w filmie

Dzięki Video Indexer prywatność i bezpieczeństwo nie są już mitem. Zatrudnia ponad 3500 ekspertów ds. bezpieczeństwa zajmujących się ochroną danych i prywatności. Platforma posiada również najnowocześniejsze certyfikaty, dzięki czemu doskonale nadaje się do innowacyjnych zastosowań w różnych branżach.

jasne

Clarifai oferuje analizę wideo w pełnym ruchu z pomocą wizji komputerowej i sztucznej inteligencji. Narzędzie jest ukierunkowane na rozpoznawanie sytuacji i wykrywanie obiektów, dzięki czemu nadaje się do celów nadzoru i bezpieczeństwa.

Kluczowe cechy

  • Wykrywa określone działania mające miejsce w filmie, takie jak wzorzec lub indywidualne zachowanie, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z produktami
  • Odkrywaj spostrzeżenia z nieustrukturyzowanych danych; wykrywać anomalie w czasie rzeczywistym w celu szybszego podejmowania decyzji w terenie i wspierania projektów wojskowych ISR
  • Połącz dane wideo w pełnym ruchu ze sztuczną inteligencją, aby skrócić czas reakcji; wykrywaj uszkodzone obszary lub szukaj ludzi w czasie zbliżonym do rzeczywistego
  • Wbudowana technologia rozpoznawania dźwięku do wykrywania i transkrypcji mowy, rozpoznawania muzyki i identyfikowania innych dźwięków

Clarifai zapewnia najwyższej jakości wsparcie w zakresie analizy wideo najlepszym zespołom na świecie, takim jak Canva, Nvidia i nie tylko. Poza tym, zaczynając z Clarifai, otrzymujesz 1000 bezpłatnych miesięcznych operacji.

Lumeo

Lumeo to niestandardowa platforma do analizy wideo bez kodu, która pozwala każdemu maksymalnie wykorzystać zawartość wideo za pomocą łatwych narzędzi typu „przeciągnij i upuść” oraz gotowych bloków analitycznych.

Kluczowe cechy

  • Ma setki gotowych do użycia modeli AI, narzędzi i złączy, które pozwalają używać Lumeo do różnych zastosowań bez kiwnięcia palcem
  • Prosta funkcja plug-and-play umożliwiająca bezproblemową integrację oprogramowania z istniejącymi systemami zarządzania kamerami i wideo
  • Pełny zestaw interfejsów API REST i programowalnych węzłów Pythona, dzięki którym można łatwo tworzyć niestandardowe integracje
  • Wbudowana funkcja współpracy dla programistów, inżynierów rozwiązań i zespołów wdrożeniowych w celu szybszego dostarczania rozwiązań

Lumeo to wszechstronna platforma do analizy wideo. Jego intuicyjna konstrukcja i gotowe modele AI pozwalają każdemu w pełni wykorzystać najnowocześniejszą analitykę bez uczenia się technicznego żargonu.

Przypadki użycia narzędzi do analizy wideo

Jak powiedzieliśmy, przypadków użycia narzędzi do analizy wideo jest mnóstwo. Będziemy jednak trzymać się trzech głównych branż — opieki zdrowotnej, bezpieczeństwa i handlu detalicznego — aby zobaczyć, w jaki sposób wykorzystują one analitykę wideo.

Opieka zdrowotna

Uniwersytet w Buffalo opracował aplikację na smartfony zaprojektowaną do pomocy w wykrywaniu zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) u dzieci. Aplikacja działa na zasadzie detekcji ruchu (podstawa analityki wideo).

Za pomocą aparatu w smartfonie aplikacja śledzi wyraz twarzy i uwagę spojrzenia dziecka oglądającego zdjęcia scen społecznych (pokazujących wiele osób).

Aplikacja monitoruje ruchy gałek ocznych i może dokładnie wykrywać dzieci z ASD, ponieważ ich ruchy gałek ocznych różnią się od ruchu osób bez autyzmu.

Sprzedaż detaliczna

Amazon Go to pierwszy w swoim rodzaju sklep spożywczy, który umożliwia klientom wymeldowanie się ze sklepu bez czekania w długich kolejkach rozliczeniowych. Czyni to poprzez automatyczne obciążanie klientów zgodnie z tym, co złapią z półki.

Amazon twierdzi, że za każdym razem, gdy klient bierze przedmiot z półki, jest on natychmiast dodawany do koszyka zakupów na jego koncie online. Gdy kupujący zwraca przedmiot na półkę, Amazon usuwa go z wirtualnego koszyka.

Chociaż Amazon nie mówi zbyt wiele o technologii, z której korzysta, mówi, że technologia ta obejmuje wysokiej klasy modele widzenia komputerowego i uczenia maszynowego w połączeniu z kilkoma czujnikami w sklepie, które pozwalają Amazonowi podejmować pewne decyzje, jeśli chodzi o pobieranie opłat od użytkowników za ich zakupy.

Bezpieczeństwo

Według doniesień, osoba w Londynie może zostać złapana przez kamerę bezpieczeństwa ponad 300 razy dziennie, podczas gdy obywatel amerykański może zostać złapany przez kamerę ponad 75 razy dziennie!

Tak więc, po ludzku, niemożliwe jest śledzenie jego i nieprawidłowości w mocno zatłoczonych miejscach. Narzędzia do analizy wideo mogą jednak zrobić to za Ciebie 10 razy szybciej i dokładniej niż osoby nadzorujące.

Nie, nie mówimy, że możesz zwolnić obecnych obserwatorów lub strażników, ale te narzędzia mogą być pełnoprawnym pomocnikiem w wykonywaniu pracy bardziej efektywnie i wydajnie.

Końcowe myśli

Analiza wideo oparta na sztucznej inteligencji nie jest już „gadką techniczną”. Jest używany w marketingu, obsłudze klienta i innych rolach biznesowych.

Fakt, że analityka wideo może zaoszczędzić niezliczone godziny i dostarczyć przydatnych informacji, doprowadził do jej szerszej akceptacji w różnych branżach. W tym artykule staraliśmy się omówić każdy możliwy aspekt analizy wideo opartej na sztucznej inteligencji.