5 prostych wskazówek dotyczących edycji zdjęć, dzięki którym Twoje zdjęcia będą wyglądać

Różnica między dobrym a świetnym zdjęciem może polegać na kilku minutach spędzonych na edycji, zanim je udostępnisz. Te techniki mogą szybko poprawić jakość zdjęć.

Wszystkie te zmiany możesz wprowadzać na smartfonie za pomocą wbudowanych narzędzi, takich jak aplikacja Zdjęcia Apple lub Zdjęcia Google. Dostępne są oczywiście bardziej szczegółowe aplikacje dla obu hobbystów i profesjonalistów.

Odzyskaj szczegóły z cieni i świateł

Światła to najjaśniejsze obszary obrazu, a cienie są najciemniejsze. Jeśli którykolwiek z nich jest czysto biały lub czarny, obszary te są prześwietlone lub niedoświetlone. Na szczęście możesz spróbować odzyskać niektóre szczegóły z tych obszarów za pomocą suwaków „Podświetlenia” i „Cienie”.

Plik

Format użyty do przechwycenia obrazu wpłynie na to, ile szczegółów można odzyskać. Jeśli zdjęcie zostało wykonane w formacie RAW w formacie cyfrowa lustrzanka lub aparat bezlusterkowylub masz aplikację na smartfony, która może robić zdjęcia w formacie RAW, będziesz miał dużo więcej do wykorzystania.

Jeśli jednak używasz skompresowanego formatu obrazu, takiego jak JPEG, większość szczegółów w podświetleniach i cieniach jest usuwana podczas procesu kompresji. Plik RAW jest znacznie większy, ponieważ zachowuje wszystkie dane przechwycone po naciśnięciu migawki, w tym fragmenty niewidoczne dla ludzkiego oka bez jakiejkolwiek edycji.

Nieedytowany obraz RAW zachodu słońca z ciemnymi cieniami i jasnymi światłami.Ten nieedytowany obraz ma ciemne cienie i jasne światła.

Nawet jeśli robisz zdjęcia w formacie JPEG na smartfonie, powinieneś być w stanie odzyskać niektóre szczegóły. Celem jest stworzenie „płaskiego” obrazu, w którym nie ma obszarów prześwietlonych lub niedoświetlonych. Robiąc to, stracisz kontrast, ale to jest w porządku, ponieważ możesz go później dodać.

Najpierw zmniejsz suwak „Podświetlenia”, aż zobaczysz, że niektóre szczegóły powracają do najjaśniejszych obszarów obrazu. Następnie przesuń suwak „Cienie”, aby przywrócić trochę szczegółów w najciemniejszych obszarach.

To, jak daleko posuniesz się z którymkolwiek z tych ustawień, zależy od obrazu, jego formatu i wyglądu, który próbujesz osiągnąć.

Edytowana wersja poprzedniego zdjęcia zachodu słońca ze szczegółami widocznymi teraz w obszarach podświetlonych i zacienionych.Ten sam obraz z góry z dostosowanymi światłami i cieniami w celu przywrócenia szczegółów.

Masz teraz płaski obraz z bardziej dynamicznym zakresem. Możesz teraz stopniowo dodawać trochę kontrastu do obrazu za pomocą suwaka kontrastu. Jedź jednak wolno – nie chcesz stracić żadnego szczegółu, który właśnie odzyskałeś. Kluczem jest znalezienie właściwej równowagi między zakresem dynamiki a kontrastem.

Możesz użyć tej techniki, aby naprawić prześwietlone lub niedoświetlone obrazy, skupiając się przede wszystkim odpowiednio na światłach lub cieniach.

Wyprostuj swoje zdjęcia (lub znajdź inne proste linie)

Jeśli jeszcze nie wyprostowałeś swoich obrazów, możliwe, że nigdy nie zauważyłeś, że są nierówne. Niestety, kiedy zaczniesz to zauważać, może to szybko stać się obsesją. Możesz oszczędzić sobie rozsądku, zawsze poprawiając swoje zdjęcia w postprodukcji, zanim je udostępnisz.

Najłatwiejszym sposobem wyprostowania obrazu jest poszukanie horyzontu. Jeśli obraz przedstawia krajobraz lub przedstawia horyzont w jakikolwiek wyraźny sposób (np. Portret grupowy wykonany na zewnątrz), trzymaj się horyzontu, gdy tylko jest to możliwe.

Oczywiście prostowanie obrazów wymaga czegoś więcej niż prostego dopasowania do horyzontu.

Animowana demonstracja prostowania zdjęcia w celu dopasowania do horyzontu w oprogramowaniu do edycji zdjęć.

Nie wszystkie obrazy przedstawiają horyzont. W takich przypadkach ważne jest, aby poszukać innych prostych linii, których możesz użyć. Na przykład na zdjęciach w pomieszczeniach możesz szukać belek lub filarów. Czasami jednak możesz mieć obraz z liniami, które nie były proste na początku, na przykład belki w starym budynku lub przewrócony słupek ogrodzenia.

W takich przypadkach musisz wykorzystać swoją najlepszą ocenę, aby wybrać widoczną linię prostą i zastosować się do niej. W grę wchodzi wiele czynników, w tym ogniskowa i perspektywa podczas robienia zdjęcia. Na przykład obraz drapacza chmur wystrzelony w górę prawdopodobnie będzie zawierał dwie zbiegające się linie, które zbliżają się do góry.

Możesz uzyskać dużo więcej praktycznej wiedzy, bawiąc się narzędziami do zniekształcania perspektywy. Umożliwiają one ręczne zniekształcenie obrazu na obu osiach, aby uzyskać doskonały rezultat.

Możesz też po prostu mądrze wybrać linie i biegać z nią!

Przycinaj zdjęcia, aby uzyskać lepszą kompozycję

Większość aparatów cyfrowych wykonuje obecnie zdjęcia w zakresie około 20 megapikseli. To wystarczy, aby wydrukować nieskazitelne zdjęcie o wymiarach około 18 x 12 cali przy 300 dpi. Zwykle można nawet wydrukować większą wersję w rozdzielczości 200 dpi lub niższej. Oznacza to, że nawet jeśli drukujesz obrazy, masz duży obszar do zabawy, aby wykonać kadrowanie i poprawić kompozycję w poście.

Zawsze lepiej jest przybić kompozycję przed naciśnięciem migawki. Dwukrotne przemyślenie przed oddaniem strzału z pewnością poprawi jakość fotografii. Jednak fotografia wymaga również zrozumienia, jakie zmiany można wprowadzić, aby ulepszyć zdjęcia po ich zrobieniu, a kadrowanie to potężne narzędzie.

Pociąg z bocznym lusterkiem samochodu na pierwszym planie. Ten nieedytowany obraz ma rozpraszające lusterko pojazdu na pierwszym planie.

To, co pomijasz na zdjęciu, może być tak samo ważne, jak to, co zostawiasz. Powiększanie stopami nie zawsze jest możliwe i nie każdy może nosić obiektyw 400 mm w tylnej kieszeni. Nie bój się stracić rozpraszających elementów, które odwracają uwagę od tematu obrazu.

Zdjęcie pociągu z góry zostało przycięte, aby usunąć lusterko samochodowe.Kadrowanie pozwala usunąć rozpraszające elementy.

Pamiętaj, że nie ma żadnych ścisłych zasad, jeśli chodzi o fotografię. Eksperymentuj, aż będziesz zadowolony z wyników. Zapomnij o zasadzie trójpodziału lub przynajmniej staraj się nie polegać na niej zbytnio podczas pracy. Zamiast tego skoncentruj się na tworzeniu kompozycji, która wydaje się organiczna, niezależnie od tego, gdzie opadają linie siatki.

Usunięcie wszelkich rozpraszających uwagę obiektów na pierwszym planie lub dodatkowych szczegółów wokół krawędzi kadru przyciągnie wzrok w stronę obiektu znajdującego się w środku. Jednak powinieneś także oprzeć się pokusie agresywnego wyśrodkowania swoich obiektów. W większości przypadków portret poza środkiem jest bardziej przyjemny wizualnie niż idealnie wyśrodkowany. Dlatego dokumentaliści często umieszczają swoje tematy na skraju kadru.

Dlatego linie wiodące – linie na obrazie, które w naturalny sposób kierują oko w określonym kierunku – są ważne podczas kadrowania.

Prawidłowy balans bieli dla lepszych kolorów

Większość aparatów i smartfonów za pierwszym razem dobrze radzi sobie z balansem bieli. Oczywiście żadne urządzenie nie jest idealne. Łatwo jest użyć ręcznego balansu bieli i zapomnieć o jego zmianie. Czasami warunki szybko się zmieniają lub konkurencyjne źródła światła zaburzają balans bieli.

Różne źródła światła wytwarzają różne temperatury, co znajduje odzwierciedlenie w balansie bieli. Złoty zachód słońca rzuca ciepłą poświatę, podczas gdy zachmurzone ujęcie śnieżnej góry może wydawać się zimne i niebieskie. Świetlówki rurowe rzucają zimną białą poświatę, podczas gdy żarówki w lampach stołowych są zwykle cieplejsze.

Jeśli balans bieli jest wyłączony, odcienie skóry nie będą dobrze wyglądać, ani białe lub szare obszary na zdjęciu. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, aby stworzyć cieplejsze lub zimniejsze sceny, ale tutaj skupimy się na zbliżeniu się do neutralnej bieli, jak to tylko możliwe.

Plik

Najłatwiej to zrobić, zwiększając suwak „Żywość”. Powinno to sprawić, że nawet najsłabsze kolory obrazu będą się wyróżniać. Powinieneś także być w stanie rozpoznać po tym, czy obraz jest za ciepły, czy za zimny.

Spróbuj znaleźć równowagę między zimnem (niebieskim) i ciepłym (żółtym), dostosowując suwak „Temperatura” (lub „Ciepło” w niektórych edytorach).

Gdy już osiągniesz równowagę między żółtym a niebieskim, zwróć uwagę na zieleń i magenta (różowy). Większość edytorów obrazów ma również suwak „Odcień”, za pomocą którego można uzyskać odpowiednią równowagę między zielenią a magentą. O wiele łatwiej jest to zrobić dobrze, gdy zwiększy się „Vibrance”.

Po osiągnięciu dobrego balansu bieli obraz powinien wyglądać neutralnie. Białe powinny być białe, a odcienie skóry, miejmy nadzieję, będą jak najbardziej zbliżone do normy. Uzyskanie prawidłowych odcieni skóry może być trudne, nawet po dostosowaniu, zwłaszcza jeśli scena zawiera kolorowe oświetlenie.

Pamiętaj tylko, aby po zakończeniu zredukować ustawienie „Vibrance” do czegoś bardziej rozsądnego.

Wzmocnij kolory dzięki intensywności, aby zachować odcienie skóry

Suwak „Jaskrawość” kieruje do najciemniejszych kolorów obrazu, nie przesadzając z tonami, które są już nasycone. Możesz użyć suwaka „Nasycenie”, aby zwiększyć ogólną ilość koloru, ale ma to wpływ na cały obraz.

Plik

Bardzo łatwo jest przesadzić z nasyceniem kolorów i stworzyć radioaktywny bałagan w obrazie. Zbyt nasycone odcienie skóry mogą sprawić, że obiekt będzie wyglądał na żółtawego. Skazy, takie jak piegi lub pieprzyki, mogą stać się zbyt przesadzone.

Wszystko na obrazie zacznie walczyć o uwagę. Możesz użyć koloru, aby poprowadzić oko, ale musisz to robić ostrożnie.

Tutaj pojawia się ustawienie „Vibrance”. To jest jak suwak „Saturation”, ale z kołami treningowymi. Jest szczególnie dobry do ratowania kolorów w cieniach, które są matowe w wyniku niedoświetlenia.

Nie wydawaj dużych pieniędzy na edytory zdjęć

Ponownie, możesz wykonać wszystkie te zmiany bezpośrednio na swoim smartfonie, nawet w najprostszych edytorach zdjęć, w tym we wbudowanych narzędziach na Androida lub iPhone’a

Chociaż Adobe Photoshop jest nadal niekwestionowanym królem edycji zdjęć na komputerze, istnieje wiele alternatyw, z których możesz skorzystać, które nie wymagają miesięcznej opłaty.