5 zestawów danych, które startupy mogą wykorzystać w celu uzyskania lepszych wyników

Od mapowania konkurencyjnych modeli cenowych w branży i gromadzenia własnych poziomów zakupów w sklepie internetowym, po analizę mediów społecznościowych dopasowaną do rynku produktu i monitorowanie trendów wyszukiwania docelowych odbiorców — to zestawy danych, które zapewnią, że Twoja firma będzie na szczycie.

W tym artykule omówimy:

  • Wykonywanie badań rynkowych opartych na danych
  • Znajdowanie produktu dopasowanego do rynku
  • Identyfikacja trendów konsumenckich/konkurencyjnych w czasie rzeczywistym

Wykonywanie badań rynkowych opartych na danych

Wiele startupów prowadzi badania rynkowe; bardzo niewiele jest jednak opartych na danych. Dane umożliwiają działanie przy użyciu przejrzystej pętli informacji zwrotnych, aby uzyskać w czasie rzeczywistym obraz branży i docelowych odbiorców. Wskoczmy i przyjrzyjmy się zestawom danych badań rynku, które umożliwiają start-upom wprowadzanie nowych produktów i zdobywanie udziału w rynku:

#1. Odkrywanie modeli cenowych/członkostwa

Wiele startupów nie ma pewności, jaki powinien być najlepszy model cenowy dla ich produktu:

  • „Produkt lub usługa są bezpłatne, przychody z reklam i masa krytyczna”.
  • „Produkt jest bezpłatny, ale klienci płacą za usługi”
  • Model „Freemium”, czyli podstawowe usługi są bezpłatne, ale usługi premium są dostępne za dodatkową opłatą

Zamiast rozważać ten główny aspekt zdolności Twojego produktu do rozwoju w próżni, chcesz zacząć ustalać, jak inne podobne usługi wyceniają swoje produkty/usługi. Zbieranie tych danych za pomocą zautomatyzowanego narzędzia, takiego jak oferowane przez Jasne dane pomoże Ci zdecydować, czy najlepiej byłoby przyjąć istniejący model cenowy, czy zdobyć udział w rynku, przyjmując model obecnie nieistniejący na Twoim rynku.

Pomyśl o firmach z unikalnymi modelami przychodów – Take Hukkster, na przykład startup skoncentrowany na eCom, który wymyślił rozszerzenie śledzenia kuponów jednym kliknięciem, które aktualizuje użytkowników w czasie rzeczywistym. Ich model rozliczeniowy opiera się na opłacie partnerskiej na rynku/dostawcy. Ale nigdy nie osiągnęliby tak wyjątkowego podejścia bez uprzedniego zmapowania tego, co już istniało w ich branży.

#2. Zbieranie danych transakcyjnych

Oznacza to odkrywanie, gdzie klienci obecnie dokonują zakupów. Kluczowe może być tutaj zbieranie alternatywnych danych transakcyjnych. Oto kilka przykładów:

  • Dostępność na poziomie SKU
  • Dzienne wahania cen
  • Poziomy zakupów we własnym sklepie internetowym
  • Obrót produktami na rynku zewnętrznym

Większość firm powinna dbać o to, które produkty są faktycznie sprzedawane/kupowane, a te zestawy danych pomagają rzucić na to światło. Umożliwiają start-upom zrozumienie, gdzie leży obecne zapotrzebowanie na rynku, umożliwiając założycielom podejmowanie opłacalnych decyzji bez inwestowania w terminowe/kosztowne Proof of Concepts (przynajmniej wstępnie).

#3. Znajdowanie produktu dopasowanego do rynku

Startupy zazwyczaj opierają się na rozwiązaniach. „Widzą”, że firma lub osoba fizyczna ma problem, a ich produkt pozornie go rozwiązuje. Ale najczęściej założenia dotyczące grupy docelowej i istniejących rozwiązań są bardziej fikcją niż faktem. Oto kilka alternatywnych punktów danych, które mogą pomóc w weryfikacji pomysłów i znalezieniu tak pożądanego dopasowania produktu do rynku.

#4. Analiza sentymentu w mediach społecznościowych

Sentyment odbiorców ma kluczowe znaczenie przy określaniu, czy Twoje rozwiązanie może być odpowiednie dla Twojego segmentu konsumentów. Weźmy na przykład aplikację do wspólnego przejazdu, która musi uwzględniać, że sentyment kobiet znacznie się różni od sentymentu mężczyzn. Zbieranie danych na temat grup społecznych i zrozumienie prawdziwych obaw oraz niechęć do dzielenia się przejażdżką z mężczyzną może być niezwykle ważne przy określaniu, jak zbudowana jest Twoja aplikacja. Na przykład, jak z ViaVanpopularna aplikacja do współdzielenia przejazdów w Holandii, istnieje możliwość udostępnienia przejazdu jednej lub wielu imprezom jeździeckim, co może ułatwić użytkownikom.

Innym pomysłem, który może wynikać z gromadzenia danych o nastrojach społecznych, jest to, że chcesz, aby Twoja Unikalna Propozycja Sprzedaży (USP) umożliwiała decydowanie, czy jeździsz z facetem, dziewczyną, czy grupą. To tylko jeden przykład z wielu sposobów, w jakie nastroje społeczne mogą wpływać na dopasowanie produktu do rynku.

Wiedza o tym, co klienci/konkurenci sprzedają, reklamują i szukają w czasie rzeczywistym, ma kluczowe znaczenie, aby móc reagować i tworzyć w kontekście Twojej branży. Oto kilka zbiorów danych, które warto zebrać:

Wiele podróży zakupowych rozpoczyna się od prostego zapytania w wyszukiwarce. Na podstawie tych informacji i ofert ludzie podejmują rzeczywiste decyzje konsumenckie. Używać dedykowany robot wyszukiwarek, możesz zbierać dane dotyczące dwóch najważniejszych zbiorów danych wyszukiwarek:

Słowa kluczowe: Znajomość wyszukiwanych haseł, których szukają docelowi odbiorcy, nie tylko pozwoli Ci zrozumieć, czym są zainteresowani. Umożliwi również tworzenie treści, kampanii marketingowych i stron docelowych poświęconych przekształceniu ich w klientów.

Rankingi stron wyników wyszukiwania: są ważne, ponieważ algorytmy wyszukiwarek nie oceniają stron losowo. Zamiast tego indeksują strony na podstawie jakości treści, trafności dla zapytania, czasu spędzonego na stronie i innych czynników wskazujących na wysokiej jakości, wartościowe treści. Śledząc strony, blogi, witryny i fora, które osiągają najlepsze wyniki w branży, na którą kierujesz reklamy, będziesz w stanie odkryć, co Twoi przyszli konsumenci uważają za wartościowe.

Podsumowując

Bez względu na to, na jakim etapie znajduje się Twój startup, migawka w czasie rzeczywistym Twojego rynku, konkurentów i docelowych odbiorców ostatecznie pomoże Ci w konwersji i utrzymaniu większej liczby klientów. Jednocześnie pętle sprzężenia zwrotnego oparte na danych umożliwią doskonalenie doświadczeń użytkowników, pomagając jednocześnie znaleźć unikalne sposoby rozwiązywania problemów i rozwiązań cenowych, dzięki czemu możesz zdobyć większy udział w rynku.

Zacznij korzystać z większości zaawansowane narzędzia do gromadzenia danych obecnie używane przez firmy z listy Fortune 500.

Podobał Ci się artykuł? Co powiesz na dzielenie się ze światem?