6 platform Audience Intelligence, które powinieneś wypróbować jako marketer

Audience intelligence to narzędzie analityczne pozwalające osiągnąć sukces marketingowy w Internecie. Korzystając z takich narzędzi, możesz stać się wartościowym marketerem cyfrowym.

Firmy muszą sprzedawać produkty lub usługi. Mogą to zrobić najlepiej, gdy istnieje osobisty związek między marką a konsumentem.

Nie możesz po prostu budować osobistych relacji z konsumentami, wysyłając losowe e-maile marketingowe. Zamiast tego musisz zbadać globalny rynek konsumencki i dotrzeć tylko do tych odbiorców, którzy docenią Twoją markę.

Firmy stosują różne taktyki, aby to osiągnąć, ale najlepszym sposobem jest zastosowanie koncepcji badania inteligencji odbiorców. I istnieje wiele zautomatyzowanych narzędzi online do takiej pracy. Ten artykuł ma na celu przedstawienie najlepszych narzędzi, które przyniosą widoczne korzyści.

Co to jest analiza odbiorców?

Jest to zaawansowana technika badań marketingowych, która wykracza poza głosy Twoich klientów. Analiza odbiorców polega na zbieraniu licznych danych dotyczących interakcji z klientami i znajdowaniu wzorca na podstawie tych ogromnych nieprzetworzonych danych. Wzór ostatecznie powie, dlaczego pewna grupa konsumentów trzyma się określonej marki.

Takie dane z badań marketingowych pozwolą również odpowiedzieć na pytanie, co sprawia, że ​​grupa odbiorców marki jest wyjątkowa i jak najlepiej nawiązać z nią kontakt.

W rezultacie inteligencja badania publiczności zbiera różne punkty danych, w tym:

  • Interakcje w mediach społecznościowych
  • Podoba mi się i nie podoba się film, komentarz, treść lub reklama
  • Konsumpcja wiadomości
  • Śledzenie i połączenia w mediach społecznościowych
  • Dane o użytkowaniu w aplikacjach, sklepie internetowym i witrynach internetowych
  • Opcje konsumpcji treści artykułów, filmów lub audio

Teraz badanie analizy odbiorców pomoże Ci posegmentować, sformatować i uporządkować takie dane ankietowe. Po przeanalizowaniu Twój zespół marketingowy może odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące Twoich grup konsumentów:

  • Konsumenci kogo słuchają
  • Ich źródła informacji
  • Ich zainteresowanie markami i biznesami
  • Preferencje klienta
  • Przekonania społeczne i osobiste
  • Wybór stylu życia i przystępność takiego stylu życia

Krótko mówiąc, analiza odbiorców eliminuje zgadywanie z marketingu marki i wskazuje reklamy i zasoby marketingowe użytkownikom, którzy dokonają konwersji.

Teraz, gdy znasz już definicję tej zaawansowanej techniki marketingowej, nadszedł czas, aby sprawdzić następujące platformy analizy odbiorców, które robią szum w branży:

Odbiorcy

Nie każdy jest twoją grupą docelową. Dlatego jako marketer musisz zrozumieć i dotrzeć do ważnych odbiorców. Audiense pomaga to zrobić bez wysiłku dzięki narzędziu do analizy odbiorców.

Wykorzystuje dane społecznościowe, aby pomóc Ci zrozumieć grupę docelową i umożliwić Ci inteligentne zaangażowanie. W ten sposób marketerzy mogą zidentyfikować grupę odbiorców, która ma największe znaczenie dla ich firmy. Prowadzi to do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i zwiększania trafności.

Audiense pozwala również na segmentację odbiorców, pokazując, czego chcą i jak są połączeni. Marketerzy mogą korzystać z tej samej platformy do identyfikacji influencerów, dzięki czemu mogą lepiej nawiązać kontakt z odbiorcami.

Co więcej, to narzędzie udostępnia również spostrzeżenia dotyczące osobowości odbiorców, które można wykorzystać do zrozumienia sposobu myślenia klienta. Jeśli chcesz stworzyć holistyczną strategię medialną, to też Ci w tym pomoże.

Ta platforma pozwala eksportować dane w formatach PDF, XLS i PPT, aby udostępniać je kolegom z zespołu i klientom. Zapewnia również wbudowane szablony raportów, których można używać do spotkań i analiz.

SparkToro

Dzięki SparkToro natychmiast uzyskasz wgląd w swoich odbiorców. W rezultacie możesz spędzać czas na angażowaniu się w nie, zamiast na badania. Analizuje dane z 12 platform społecznościowych — Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Reddit, Instagram, Pinterest i Vimeo, aby wymienić tylko kilka.

Podczas gdy ręczne analizowanie przydatnych danych na temat odbiorców może być gorączkowe, to narzędzie wykonuje tę pracę za Ciebie w mgnieniu oka, przeszukując 80 milionów profili społecznościowych i stron internetowych. Po znalezieniu kluczowych czynników, które wpływają na odbiorców, możesz łatwo ich segmentować i stosować dla nich dostosowane strategie marketingowe.

SparkToro może zbierać dane demograficzne o Twoich odbiorcach, takie jak płeć, tytuł, wykształcenie i zainteresowania polityczne. Za pomocą tego narzędzia możesz również dowiedzieć się o ich zachowaniu i działaniach w Internecie.

Platforma pomaga szybko zbierać ustrukturyzowane dane o klientach i filtrować je zgodnie z własnymi preferencjami. Co więcej, możesz wyeksportować dane w formacie pliku CSV do wykorzystania w kampaniach marketingowych.

Zegarek marki

Brandwatch to platforma badań konsumenckich, której marketerzy z całego świata ufają w zakresie dokładnej analizy odbiorców. To solidne narzędzie do badania konsumentów to wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać dostęp do szczegółowych informacji o konsumentach.

Korzysta ze 100 milionów źródeł internetowych i przegląda ponad 1,4 biliona postów, aby uzyskać precyzyjne dane o Twoich klientach. Jego wysoce zaawansowana technologia AI pozwala natychmiast znaleźć to, czego szukasz. Narzędzie może nawet przeprowadzać analizę obrazu przy użyciu głębokiego uczenia i sieci neuronowych.

Brandwatch korzysta z technologii uczenia maszynowego Brightview, aby kategoryzować dane według własnego wyboru. Ponadto integruje dane z nowych źródeł szybciej niż inne narzędzia na rynku. Możesz także skalować w miarę rozwoju i integrować go z innymi używanymi aplikacjami.

Narzędzie posiada elastyczny interfejs użytkownika, który może wyświetlać wyniki za pomocą ponad 50 wizualizacji na żywo. Jest również zdolny do szybkiego porównywania wielu zestawów danych. Oprócz proaktywnych alertów i inteligentnego raportowania narzędzie to nadaje się również do dzielenia się spostrzeżeniami z interesariuszami.

Quantcast

Szukasz szybkich danych na temat stale zmieniających się zachowań konsumenckich dla Twojej firmy lub klientów? Quantcast może w ciągu kilku sekund przedstawić wszystkie potrzebne informacje o odbiorcach.

Wykonuje zadanie badania potencjalnych segmentów klientów, dzięki czemu możesz wykorzystać dane do opracowania inteligentnych mediów i strategii marketingowych. Marketerzy uzyskują dostęp do ponad 100 milionów źródeł internetowych, które mogą wykorzystać do tworzenia dokładnych planów marketingowych. Ta pojedyncza platforma wystarcza do tworzenia strategii, aktywowania i mierzenia potężnych kampanii marketingowych.

Na Quantcast dostępne są kluczowe dane badawcze dotyczące zainteresowań konsumentów, historii zakupów, zawodu, używanego urządzenia, powinowactwa domeny i danych demograficznych. Oprócz ujawniania unikalnych informacji na temat istniejących klientów, pozwala również odkrywać nowych odbiorców w celu zwiększenia kapitalizacji rynkowej.

Marketerzy mogą też porównywać wiele zestawów danych o odbiorcach, aby zobaczyć nakładanie się odbiorców i prognozować unikalny zasięg wśród odbiorców, aby efektywnie przydzielić budżet. Ponadto pomaga w dotarciu do najbardziej odpowiednich klientów poprzez aktywację niestandardowych odbiorców.

Wzór ludzi

Wzorzec osób pozwala zrozumieć wzorce potencjalnych klientów wykorzystujących naukę i zachowania odbiorców. Korzystając z niego, marketerzy mogą łatwo analizować, kierować i aktywować segmenty odbiorców o dużym wpływie.

Chociaż tradycyjne badania rynku mogą być stronnicze i czasochłonne, to narzędzie analizuje dane z mediów społecznościowych za pomocą technologii data science, aby wygenerować praktyczne informacje rynkowe. Możesz zidentyfikować atrybuty demograficzne i psychograficzne dotyczące istniejących odbiorców Twojej firmy.

People Pattern może również identyfikować i analizować odbiorców Twoich konkurentów. Uwzględnia również osobowość klienta docelowego w celu generowania leadów od ponad 500 milionów kandydatów. Możesz również skorzystać z tej platformy, aby opracować spersonalizowaną strategię medialną i zidentyfikować osoby mające wpływ na promocję Twojej marki.

TERAZ Affinio

Marketingowcy online mogą skorzystać z NOW Affinio, aby analizować, kategoryzować i rozumieć swoich docelowych odbiorców. Wykorzystuje analizę wykresów do odkrywania znaczących wzorców w danych społecznościowych, które można wizualizować odbiorcom przy użyciu ich wspólnych zainteresowań i podobieństw.

Dzięki temu narzędziu możesz uzyskać pełny obraz odbiorców, w tym milczącej większości, która aktywnie powstrzymuje się od publikowania. Pomagając Ci znaleźć treści, które konsumują Twoi odbiorcy, NOW Affinio umożliwia tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów.

Jeśli chodzi o planowanie i optymalizację spersonalizowanych kampanii, platforma jest idealna do tworzenia lepszych person, badania konkurencji i znajdowania odpowiednich influencerów.

Do tej pory odkryłeś kilka narzędzi do analizy odbiorców. Teraz poniżej znajdziesz więcej informacji o jego przypadku użycia, skuteczności marketingowej i korzyściach.

Przypadki użycia analizy odbiorców

Określanie odbiorców marki

Każda firma musi zidentyfikować swoich docelowych odbiorców, aby mieć stały strumień przychodów. Sprzedawcy produktów i usług niszowych potrzebują jeszcze większego stopnia identyfikacji użytkownika, aby mogli sprzedawać swoje produkty po przystępnej cenie. Pomoże Ci w tym analiza odbiorców.

Kategoryzacja odbiorców

Zespoły marketingowe muszą podzielić swoich docelowych odbiorców na mniejsze grupy, aby móc skutecznie wyświetlać reklamy lub treści marketingowe po niskiej cenie. Analiza odbiorców wykorzystuje głównie kryteria, takie jak wielkość odbiorców, dane demograficzne, psychografie, zachowania i zainteresowania, aby kategoryzować odbiorców.

Segmentacja według demografii społecznej

Twój marketing musi również łączyć kropki między małymi grupami klientów, aby znaleźć wzorzec społeczno-demograficzny, który łączy wszystkich tych konsumentów na scenie globalnej. To badanie wykracza poza ogólne dane demograficzne i dotyczy raczej przedstawiania Twojej marki jako istotnej kulturowo dla odbiorców na całym świecie.

Odkrywanie influencerów

Analiza odbiorców pomaga również zidentyfikować osobę, która działa jako czynnik wpływający dla wcześniej posegmentowanych grup odbiorców. Następnie możesz po prostu nawiązać współpracę z tymi wpływowymi osobami, aby lepiej prezentować swoją markę w ich postach i działaniach.

Planowanie mediów i PR

Badanie inteligencji odbiorców pomaga zidentyfikować odpowiednie media informacyjne, kanały społecznościowe, media PR itp., które śledzą Twoi odbiorcy. Następnie możesz po prostu publikować wiadomości dotyczące marki na tych wybranych platformach, zamiast obejmować wszystkie kanały medialne.

Kierowanie reklam w mediach społecznościowych

Możesz również użyć tej techniki marketingowej do prowadzenia reklam i kampanii promocyjnych w odpowiednich grupach i platformach społecznościowych, aby przyciągnąć grupę docelową.

Jak marketerzy cyfrowi mogą wykorzystać analizę odbiorców?

Odkryj możliwości marketingowe

Głównym wyzwaniem zespołu marketingu cyfrowego jest zwiększenie wysiłków marketingowych w porównaniu z tym, co obecnie robi. Dzięki analizie zachowań konsumentów Twój zespół marketingowy może znaleźć więcej regionów, miast i kultur, w których może promować Twoją markę.

Znajdź więcej odbiorców

Być może w przeszłości trzymałeś z boku grupę odbiorców, ponieważ kampania promocyjna na tej grupie nie przynosiła dobrych wyników. Możesz ponownie zastosować badania analizy odbiorców w tych grupach, aby odkryć przydatne informacje i przepracować kierowanie na odbiorców.

Tworzenie kreatywnych treści

Inteligencja odbiorców może ujawnić, jaką postać, historię, grafikę i sentyment lubią Twoi docelowi odbiorcy. W związku z tym możesz tworzyć treści marketingu cyfrowego dopasowane do tych danych, aby Twoje treści były bardziej skuteczne.

Podejmowanie decyzji o partnerstwie marki

Czasami Twoja marka musi współpracować z inną marką kreatywną lub technologiczną, aby uzyskać pomoc w sprzedaży i marketingu. Dokładne badanie analizy odbiorców pokaże, którzy partnerzy marki są bardziej efektywni dla Twojej firmy.

Korzyści z analizy odbiorców

  • Możesz jasno zrozumieć swoje grupy odbiorców i skutecznie ustalać strategie marketingowe.
  • Zespoły marketingowe mogą ujawnić ludzkie czynniki motywacyjne stojące za preferencjami marki i mogą wykorzystać te dane do modyfikacji swoich marek.
  • Spektrum konsumentów zmienia się w ciągu dni, tygodni, miesięcy, a nawet różnych wydarzeń na całym świecie. Możesz wykorzystać inteligencję odbiorców, aby zrozumieć czynniki wywołujące takie zmiany szybciej niż konkurencja i odpowiednio zmienić swoją ofertę.
  • Możesz obniżyć koszty ogólnych reklam internetowych, treści i kampanii marketingowych, korzystając ze spersonalizowanych kampanii na grupę odbiorców.
  • Jeśli Twoja strategia marketingowa marki pozwala Ci inwestować w sponsoring wydarzeń i partnerów, możesz to zrobić skutecznie.
  • Możesz umieszczać swoje treści i reklamy w odpowiednich mediach i platformach, na których Twoi odbiorcy spędzają więcej czasu.
  • Nie musisz marnować swojego budżetu marketingowego na setki influencerów i marketingowców afiliacyjnych. Możesz po prostu wskazać, kto jest najbardziej wart i łączyć się tylko z tymi podmiotami stowarzyszonymi i wpływowymi.
  • Ostatnie słowa

    Analiza Audience Intelligence to zaawansowane i złożone badania marketingowe, które należy przeprowadzić ostrożnie. Niewłaściwy wgląd w marketing zmarnuje Twój czas, wysiłek i budżet marketingowy. Nie wspominając o tym, że stracisz grunt na rzecz konkurencji.

    Dlatego nie można po prostu wybrać dowolnego narzędzia online do badania odbiorców. Musisz przeprowadzić szczegółowe badania na platformach, aby potwierdzić, czy są one zgodne z ich słowami, czy nie.

    Możesz zaoszczędzić czas i pieniądze na badaniach rynku, sprawdzając powyższe narzędzia do projektów analizy analizy odbiorców. Jeśli uznasz, że jakiekolwiek narzędzie jest satysfakcjonujące i zapewnia wyniki zgodne z Twoim modelem biznesowym, możesz zarejestrować się na tej konkretnej platformie.

    Możesz również zainteresować się tym przewodnikiem po analizie nastrojów i najlepszymi narzędziami do nasłuchiwania mediów społecznościowych, które wzmocnią Twój zespół marketingowy.