6 poprawek dla drukarki lokalnej, która nie jest wyświetlana na pulpicie zdalnym

Drukarki stacjonarne są niezwykle przydatne, jeśli zajmujesz się dużą ilością dokumentów lub pracujesz dla firmy, która wymaga częstego drukowania. Ale czy wiesz, co jest wygodniejsze? Jest to drukowanie z pulpitu zdalnego, które umożliwia oprogramowaniu drukowanie na lokalnej drukarce z serwera terminali bez fizycznej interakcji z drukarką. Jeśli jesteś już użytkownikiem protokołu RDP, musisz zdawać sobie sprawę z kłopotów związanych z przekierowaniem drukarki na zdalnym pulpicie. Jeśli tak, to trafiłeś na właściwą stronę, ponieważ nasz dzisiejszy temat koncentruje się na drukarce lokalnej, która nie jest wyświetlana na pulpicie zdalnym. Omówimy szczegółowo przekierowanie RDP, a także odkryjemy powody, dla których przekierowanie drukarki na pulpicie zdalnym nie działa Windows 10. Zacznijmy więc od razu od naszego przewodnika i pomóż naprawić drukarkę przekierowaną na zdalny pulpit, która nie drukuje, aby proces zdalne drukowanie łatwiejsze i przyjemniejsze dla Ciebie.

6 poprawek dla drukarki lokalnej, która nie jest wyświetlana na pulpicie zdalnym

Poniżej znajduje się kilka poprawek, które pomogą ci łatwo nie wyświetlać drukarki w problemie z pulpitem zdalnym. Te rozwiązania zostały przetestowane i wypróbowane i mogą pomóc w przypadku wystąpienia tego problemu na komputerze:

Metoda 1: Włącz połączenie drukarki

Pierwsza metoda, którą dzisiaj omówimy, polega na umożliwieniu połączenia z drukarką. Przed rozpoczęciem innych poprawek należy upewnić się, że opcja Drukarki jest zaznaczona w ustawieniach Podłączanie pulpitu zdalnego. Możesz to sprawdzić, uruchamiając okno Podłączanie pulpitu zdalnego, a następnie wykonując czynności podane poniżej:

1. Aby uruchomić RDC, naciśnij klawisze Windows + R, aby otworzyć okno wiersza polecenia Uruchom.

2. Teraz wpisz mstsc w polu i naciśnij klawisz Enter.

3. Następnie kliknij Pokaż opcje w oknie dialogowym RDC.

4. Teraz na karcie Zasoby lokalne upewnij się, że wybrana jest opcja Drukarki.

Metoda 2: Zapewnij instalację sterownika na serwerze

W tej metodzie musisz upewnić się, że sterowniki są zainstalowane na serwerze, aby uruchomić drukarkę, co wydaje się powodować, że przekierowanie drukarki na pulpicie zdalnym nie działa. Problem z systemem Windows 10. Jeśli sterowniki nie są zainstalowane na komputerze, do którego jesteś podłączony, nie będziesz mieć dostępu do drukarki. Musisz więc zapewnić instalację dysku, wykonując poniższe czynności:

1. Ponownie uruchom okno Uruchom, tym razem kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Windows, aby wybrać Uruchom.

2. Teraz wprowadź panel sterowania w polu, aby otworzyć następne okno.

3. Teraz otwórz narzędzie Sprzęt i dźwięk.

4. W następnym oknie kliknij Urządzenia i drukarki.

5. Następnie wybierz wybraną drukarkę i kliknij Właściwości serwera wydruku.

6. Teraz w zakładce Sterowniki sprawdź zainstalowane sterowniki drukarki.

Metoda 3: Zezwól na przekierowanie drukarki klienta na serwerze

Jak wiesz, jeśli w twoim systemie napotkasz problem z przekierowaniem drukarki z pulpitu zdalnego, który nie drukuje, najprawdopodobniej jest to spowodowane ustawieniami serwera. Ta konfiguracja serwera może uniemożliwić drukowanie na drukarkach, jeśli w systemie działa serwer Windows. Musisz więc zalogować się na serwerze i wykonać poniższe czynności, aby umożliwić przekierowanie drukarki klienta na serwerze:

Uwaga 1: Poniższe kroki można wykonać w systemie Windows 10/11.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + R i wpisz gpedit.msc w polu Uruchom.

2. Teraz przejdź do Konfiguracja komputera i wybierz Szablony administracyjne.

3. Następnie wybierz Składniki systemu Windows i wybierz Usługi pulpitu zdalnego w oknie Edytora lokalnych zasad grupy.

4. Następnie kliknij Host sesji usług pulpitu zdalnego i otwórz Przekierowanie drukarki.

5. Kliknij opcję Nie zezwalaj na przekierowanie drukarki klienta i wybierz opcję Nie skonfigurowano lub Wyłączono.

Uwaga 2: Poniższe kroki można wykonać w systemie Windows 2012.

1. Uruchom aplikację Server Manager w swoim systemie.

2. Teraz kliknij Usługi pulpitu zdalnego.

3. Następnie kliknij Kolekcje z rozwijanego menu.

4. Teraz wybierz Zadania i kliknij Edytuj właściwości.

5. Na koniec w zakładce Ustawienia klienta upewnij się, że włączona jest opcja Drukarka systemu Windows.

Uwaga 3: Poniższe czynności można wykonać w systemie Windows 2008.

1. Kliknij ikonę Start i uruchom Narzędzia administracyjne.

2. Następnie kliknij Remote Desktop Services, a na końcu wybierz Remote Desktop Session Host Configuration.

3. Teraz wybierz Połączenia i kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę połączenia.

4. Teraz kliknij Właściwości i wybierz Ustawienia klienta.

5. Na koniec upewnij się, że opcja Drukarka systemu Windows nie jest zaznaczona.

Metoda 4: Sprawdź zaporę systemu Windows

Następna metoda polega na sprawdzeniu zapora systemu Windows systemu, aby rozwiązać problem z lokalną drukarką, która nie jest wyświetlana na pulpicie zdalnym. Czasami Zapora systemu Windows może ograniczać działanie określonych programów lub aplikacji. W takim przypadku przychodzący protokół ICMP, który jest używany do nawiązywania połączeń ping, może być domyślnie zabroniony przez zaporę, co może być powodem, dla którego nie widzisz, jak Twoja drukarka pracuje na zdalnym pulpicie. Dlatego musisz albo odblokować program przez zaporę sieciową swojego systemu, albo po prostu go wyłączyć, aby móc przetwarzać niezakłócone drukowanie. Możesz dowiedzieć się wiele o tym, jak blokować lub odblokowywać programy w Zaporze Windows Defender, korzystając z naszego przewodnika tutaj.

Metoda 5: Skonfiguruj ustawienia pulpitu zdalnego systemu Windows

Mogą również występować problemy z pulpitem zdalnym, które mogą zakłócać wyświetlanie drukarki w systemie. Ten problem był również częstym powodem przekierowania drukarki na pulpicie zdalnym. Jeśli tak, musisz sprawdzić, czy zdalne połączenie jest dozwolone na urządzeniu. Jeśli masz problemy z połączeniem pulpitu zdalnego, możesz je rozwiązać, korzystając z naszego przewodnika na temat Napraw Pulpit zdalny nie łączy się w systemie Windows 10.

Metoda 6: Zmień nazwę komputera klienckiego

W przypadku niektórych użytkowników zmiana nazwy komputera klienckiego pomogła w rozwiązaniu problemu z lokalną drukarką niewidoczną na zdalnym pulpicie. Możesz zmienić nazwę stacji roboczej klienta (z której została ustanowiona sesja RDS) na maksymalnie 14 znaków.

Co to jest przekierowanie drukarki pulpitu zdalnego?

  • Przekierowanie drukarki na pulpicie zdalnym pomaga użytkownikom obsługiwać lokalną drukarkę w środowisku zdalnym.
  • Umożliwia korzystanie z lokalnej drukarki w sesji zdalnej.
  • RDP pomaga firmom zapewnić swoim pracownikom spójną obsługę komputera.
  • Polega ona na uzyskaniu przez serwer listy drukarek na lokalnym kliencie na początku sesji RDP.
  • Klient lokalny sprawdza następnie, czy na serwerze są dostępne zgodne sterowniki druku, gdy zadanie drukowania znajdzie się w kolejce.

Co prowadzi do tego, że drukarka przekierowana do pulpitu zdalnego nie drukuje?

RDP nie jest wyjątkiem od błędów, które napotykają inne drukarki. Jednym z głównych problemów napotykanych przez użytkowników korzystających z protokołu RDP jest przekierowanie drukarki. Podczas korzystania z pulpitu zdalnego występuje kilka problemów, które rzekomo powodują problem z przekierowaniem:

  • Duża liczba drukarek może stanowić problem, ponieważ przekierowanie RDP działa tylko wtedy, gdy zainstalowałeś kilka sterowników, aby zainicjować połączenie.

  • Wyłączone połączenie z drukarką to kolejna przyczyna problemu.

  • Konfiguracja serwera może również ograniczać wyświetlanie drukarek na zdalnych pulpitach.
  • Błędne konfiguracje systemu mogą również powodować wspomniany problem.

  • Jeśli zdalne połączenie nie jest dozwolone w urządzeniu, może to spowodować, że drukarka nie będzie drukować.
  • Innym możliwym powodem tego problemu może być Zapora systemu Windows, która czasami działa restrykcyjnie.

Często zadawane pytania (FAQ)

Q1. Jak dodać drukarkę, która nie jest widoczna?

Odp. Możesz dodać niewidoczną drukarkę, wybierając opcję Wyświetl urządzenia i drukarki w Panelu sterowania. Tam możesz dodać drukarkę, w tym drukarkę lokalną lub drukarkę z ustawieniami ręcznymi.

Q2. Dlaczego nie widzę drukarki?

Odp. Jeśli wyłączyłeś funkcje Sprawdź, czy udostępnianie plików, Drukarka i Wykrywanie sieci na serwerze drukarki lub komputerze, do którego drukarka jest fizycznie podłączona, nie będziesz mieć dostępu do drukarek serwera ani łączyć się z nimi.

Q3. Dlaczego moja drukarka się nie wyświetla?

Odp. Jeśli drukarka się nie wyświetla, możesz spróbować ponownie uruchomić drukarkę. Możesz także spróbować odłączyć drukarkę, aby sprawdzić, czy działa.

Q4. Jak mogę korzystać z lokalnej drukarki po połączeniu z VPN?

Odp. Jeśli chcesz używać lokalnej drukarki po połączeniu z VPN, musisz ustawić urządzenie jako widoczne dla sieci lokalnej.

Pytanie 5. Jak mogę ręcznie zlokalizować moją drukarkę?

Odp. Możesz ręcznie zlokalizować swoją drukarkę, przechodząc do Panelu sterowania i uzyskując w nim dostęp do Urządzenia i drukarki, gdzie będziesz mógł zlokalizować dostępne drukarki.

***

Mamy nadzieję, że nasz przewodnik na temat tego, jak lokalna drukarka nie wyświetla się na pulpicie zdalnym, był dla Ciebie wystarczająco pomocny i udało Ci się znaleźć przyczyny problemu i różne sposoby jego rozwiązania. Daj nam znać o swoich zapytaniach lub sugestiach, zostawiając je w sekcji komentarzy poniżej.