7 najczęstszych błędów witryny, które wpływają na SEO

To przerażające, gdy masz witrynę o dużym natężeniu ruchu, a częsty błąd powoduje jej awarię na wiele godzin!

Czy to jakikolwiek błąd, pod koniec dnia Twoja witryna przestanie działać. Jeśli tak się stanie, możesz stracić swoje pozycje w wyszukiwarkach, a wszystkie twoje wysiłki SEO pójdą na marne.

Ten blog da Ci wyobrażenie o najczęstszych błędach witryny, które wpływają na SEO, jak naprawić błędy w witrynie i wiele więcej.

Uszkodzone linki: rozpraw się z nimi natychmiast

Ankieta przeprowadzona przez Siteimprove ujawniła całkowitą liczbę uszkodzonych linków w 135 witrynach z wróżbami. Oto wyniki:

Źródło: Siteimprove

Uszkodzony link po kliknięciu nie prowadzi użytkowników do żądanej strony internetowej.

Jak to jest złe dla SEO?

Gdy roboty indeksujące Google lub roboty Google indeksują stronę internetową, odwiedzają te linki w celu zbierania danych.

Jeśli trafią na uszkodzony link, to znak złego SEO. Oznacza to, że nie będziesz mieć wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, dopóki nie naprawisz tego uszkodzonego linku.

Rozwiązywanie problemu z uszkodzonym łączem

Aby naprawić uszkodzony link, musisz go najpierw znaleźć. Google nie pojawi się w twoim śnie i nie powie ci, który link jest uszkodzony, prawda?

Najlepszym sposobem sprawdzenia witryny pod kątem błędów i uszkodzonych linków jest skorzystanie z Google Analytics lub narzędzi SEO, takich jak Ahrefs lub Semrusha.

Zrób listę wszystkich uszkodzonych linków, które napotkasz. Czas podjąć działania przeciwko tym linkom.

Oto sposoby naprawienia uszkodzonych linków:

  • Zastąp uszkodzone linki żywymi: to najlepsza metoda, jeśli nie masz kilku uszkodzonych linków na swojej stronie
  • Usuń wszystkie uszkodzone linki: Jeśli zauważysz, że linki są dość stare (4-5 lat), po prostu je usuń
  • Sięgnij do witryny z łączem: jeśli jest to uszkodzony link zwrotny, skontaktuj się z witryną, do której prowadzi łącze, i poproś o naprawienie łącza
  • Przekierowanie: W przypadku niedziałającego linku wewnętrznego, 301 przekierowuje link do aktywnego łącza

Błąd certyfikatu TLS: ważny

TLS to cyfrowy certyfikat wydany przez urząd certyfikacji (CA). Oznacza to, że właściciel jest właścicielem określonej domeny i jest to domena bezpieczna.

Mówiąc prościej, jeśli nie masz certyfikatu TLS, Twoja witryna będzie miała adres URL zaczynający się od HTTP zamiast HTTPS.

HTTP (protokół przesyłania hipertekstu) to stara technologia, która ignoruje sposób przesyłania danych online z jednego urządzenia do drugiego.

HTTPS (hypertext transfer protocol secure) szyfruje dane i chroni przesyłane dane przed włamaniami.

W 2014 r. Google ogłosiło, że nada priorytet rankingowi witryn z adresem URL HTTPS nad HTTP.

Błąd nieprawidłowego certyfikatu TLS w witrynie może mieć wiele przyczyn:

  • Błędna konfiguracja certyfikatu: Jeśli nie wykonasz poprawnie wszystkich kroków, ręczna instalacja certyfikatu może spowodować wyświetlenie tego błędu.
  • Niezgodność domeny: W przypadku niezgodności między kupioną nazwą domeny a nazwą domeny, której wystawiłeś certyfikat TLS, pojawi się błąd.
  • Problemy z weryfikacją tożsamości: jeśli urząd certyfikacji nie może zweryfikować Twojej tożsamości, nie możesz zainstalować certyfikatu
  • Nieprawidłowa data lub godzina na Twoim pulpicie: Certyfikat TLS jest wystawiany na czas, więc jeśli data i godzina na Twoim pulpicie nie są poprawne, nie będziesz w stanie go wystawić
  • Certyfikat starej wersji: Jeśli certyfikat wykorzystuje algorytm Secure Hash Algorithm 1 (SHA-1), może zostać oznaczony jako nieprawidłowy, ponieważ SHA-1 jest nieaktualny

Rozwiązywanie problemów z certyfikatem TLS

  • Sprawdź datę i godzinę na pulpicie
  • Sprawdź błędy konfiguracji i luki w zabezpieczeniach za pomocą narzędzi SSL online
  • Sprawdź niezgodność domeny
  • Uzyskaj certyfikat od zaufanego i uznanego urzędu certyfikacji

Szybkość ładowania witryny: nie każ gościom czekać

Czy po uruchomieniu przez Google Page Speed ​​Insight otrzymujesz wyniki takie jak te poniżej?

Jeśli tak, możesz zmienić wszystkie czerwienie na zielenie.

Według Think With Google przy wzroście czasu ładowania o zaledwie 2 sekundy współczynnik odrzuceń może wzrosnąć o 32%.

Źródło: Myśl z Google

Google pokazało również, że szybkość ładowania strony jest jednym z kluczowych czynników rankingowych, które wykorzystuje do pozycjonowania strony internetowej.

Przyczyn niskiej szybkości ładowania strony internetowej może być wiele, takich jak:

  • Niezoptymalizowane obrazy
  • Problemy z Javascriptem
  • Nadmierna liczba żądań HTTP
  • Twoja witryna nie wykorzystuje żadnego narzędzia do buforowania
  • Brak kompresji gZIP
  • Za dużo reklam
  • Brak usługi CDN
  • Zły hosting

Jak zmniejszyć szybkość ładowania strony, aby poprawić SEO?

  • Wybierz hosting zorientowany na wydajność
  • Kompresuj i optymalizuj wszystkie obrazy na stronie
  • Spróbuj zmniejszyć przekierowania
  • Włącz buforowanie przeglądarki
  • Zminimalizuj pliki CSS, Javascript i HTML
  • Wyeliminuj niepotrzebne wtyczki i utrzymuj wszystko na bieżąco

Kompatybilność mobilna: nie przegap tego

Nie jest tajemnicą, że źle zoptymalizowana witryna pod kątem urządzeń mobilnych nie znajdzie się w rankingu Google. W 2013, Google ogłosił, że będzie nakładał kary na strony internetowe o złym działaniu mobilnym.

Więc kiedy uruchamiasz stronę internetową, upewnij się, że działa optymalizacja mobilna.

Jak ty to robisz?

Oto kilka porad:

  • Przetestuj swoją witrynę za pomocą narzędzia Google do analizy szybkości strony i zobacz, co jest nie tak
  • Jeśli WordPress obsługuje Twoją witrynę, użyj motywu dostosowanego do urządzeń mobilnych
  • Przeprojektuj wyskakujące okienka na urządzenia mobilne

Zduplikowana treść: czas na zmianę planu treści

Zduplikowana treść nie wpływa zbytnio na SEO, ale skutkuje słabymi pozycjami w wyszukiwarkach.

Jeśli masz dużo podobnych treści w swojej witrynie, nazywa się to kanonizacją.

Zduplikowana treść wiąże się z trzema głównymi problemami dla robotów i botów Google:

  • Boty nie wiedzą, którą stronę uwzględnić/wykluczyć ze swoich indeksów
  • Boty nie wiedzą, czy mają kierować wskaźniki linków na jedną stronę, czy trzymać je osobno
  • Nie rozumieją, która wersja powinna być w rankingu dla docelowego słowa kluczowego

Niektóre z powodów, dla których Twoja witryna generuje zduplikowane treści nieświadomie, to:

  • Odmiany adresów URL dla tej samej strony
  • Twoja witryna ma różne wersje www.site.com i site.com
  • Kierowanie na tę samą liczbę słów kluczowych przy pisaniu prawie podobnych treści

Rozwiązywanie problemu zduplikowanych treści jako webmaster

  • Przekierowanie 301 to najlepsza metoda na pozbycie się duplikatów treści
  • Użyj Rel= canonical, aby dać botom wyszukiwarek wskazówkę dotyczącą traktowania strony jako kopii określonego adresu URL
  • Wykorzystaj kod , aby poinformować roboty wyszukiwarek, aby nie indeksowały strony

Toksyczne linki zwrotne: pozbądź się ich szybko

Linki zwrotne są główną częścią strategii SEO każdej witryny. Pomaga zwiększyć DA i PA Twojej witryny, dzięki czemu możesz z czasem pozycjonować wybrane słowa kluczowe.

Mówiąc prostym językiem, toksyczne linki zwrotne to spamerskie linki niskiej jakości. Tego typu linki zwrotne mogą negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w rankingu.

Link zwrotny można uznać za toksyczny, jeśli:

  • Pochodzi z witryny, która została założona wyłącznie w celu linkowania
  • Witryna nigdzie nie jest odpowiednia dla Twojej
  • Linki zwrotne pochodzą z witryny, która nie jest indeksowana w Google
  • Link zwrotny jest ukryty w stopce witryny lub sekcji komentarzy
  • Link wsteczny znajduje się na każdej stronie Twojej witryny

Toksyczne linki zwrotne mogą negatywnie wpłynąć na SEO. Przyjrzyjmy się niektórym konsekwencjom.

Zespół Google może podjąć działania ręcznie

Jeśli ktoś z zespołu Google ds. spamu sprawdzi Twoją witrynę i zauważy spamerskie linki zwrotne, może złożyć ręczną skargę.

Chociaż zgłaszanie działań ręcznych jest obecnie znacznie mniej powszechne, nadal możesz chcieć się tym zająć.

Takie reklamacje można składać, jeżeli:

  • Jeden z Twoich konkurentów zgłasza spam
  • Znajdujesz się w niszy znanej z nadmiernego spamowania linkami zwrotnymi
  • Wielokrotnie ćwiczysz kupowanie i sprzedawanie tanich linków zwrotnych wysokiej jakości

Twoja witryna może ucierpieć z powodu filtra algorytmicznego

Gdy Twoja witryna ma toksyczne linki zwrotne, a Google wprowadza aktualizację algorytmiczną, Twoja witryna może ogromnie stracić ruch.

Najgorsze w tym jest to, że nie dostaniesz nawet powiadomienia od Google o tym, dlaczego Twoja witryna straciła pozycje w wyszukiwarkach.

Dlatego niepodjęcie odpowiednich środków w celu pozbycia się toksycznych linków zwrotnych może być koszmarem dla Twojej firmy.

Profesjonalna wskazówka: najlepszym sposobem na rozpoznanie toksycznych linków w Twojej witrynie jest uruchomienie raportu z audytu linków zwrotnych w popularnych narzędziach SEO, takich jak Semrush lub Ahrefs. Możesz także skorzystać z konsoli wyszukiwania Google do tego samego.

Jak pozbyć się toksycznych linków zwrotnych

  • Poproś webmastera witryny, z którego wygenerowany został link zwrotny, i powiedz mu, aby je usunęła.
  • Sprawdź, do której strony link zwrotny jest powiązany; jeśli jest niskiej jakości, po prostu usuń stronę.
  • Możesz ręcznie usunąć link za pośrednictwem Google dezawuować narzędzie

Kody błędów witryny, które mogą mieć wpływ na SEO

Kody błędów witryny nie mają bezpośredniego wpływu na SEO, ale istnieje ryzyko utraty ruchu z powodu tych błędów. Omówmy niektóre z typowych błędów, które możesz napotkać jako webmaster.

404 Nie Znaleziono

Mówi się, że ~73% odwiedzających, którzy dotrą do stron błędu 404, opuszcza witrynę i nigdy do niej nie wróci. Naprawienie błędów 404 nie jest trudne, ale ludzie ignorują to od czasu do czasu.

Błąd 404 to standardowy kod stanu HTTP. Jest wyświetlany, gdy użytkownik próbuje uzyskać dostęp do adresu URL, który nie istnieje. Może się również pojawić, jeśli serwer nie może w danym momencie znaleźć żądanego zasobu.

Pewnie zastanawiasz się, jak znaleźć błędy 404 na stronie? Najlepszym sposobem na to jest skorzystanie z Google Search Console. Innym sposobem na to jest użycie narzędzia do sprawdzania błędów witryny, takiego jak krzycząca żaba.

400 złych żądań

Błąd 400 Bad Request pojawia się, gdy żądanie wysłane przez klienta jest błędne, uszkodzone lub serwer nie może go zrozumieć.

Zauważ, że jest to błąd po stronie klienta. Więc niewiele można z tym zrobić.

Błąd może wystąpić z następujących powodów:

  • Nieprawidłowo napisany adres URL lub adres URL zawiera nierozpoznawalne znaki
  • Nieprawidłowy lub wygasły plik cookie
  • Próbujesz przesłać do swojej witryny plik, który jest za duży

Aby naprawić błędy 400 nieprawidłowych żądań:

  • Wyczyść pamięć podręczną przeglądarki i pliki cookie
  • Opróżnij DNS
  • Uruchom ponownie urządzenie i spróbuj ponownie

500 wewnętrzny błąd serwera

Gdy zobaczysz stronę błędu 500, oznacza to, że Twój serwer WWW ma problemy, ale nie może wskazać głównej przyczyny błędu.

Ten błąd może być spowodowany przez:

  • Uszkodzony plik .htaccess
  • Jakiś błąd uprawnień
  • Zepsuty motyw lub wtyczka innej firmy
  • Limit pamięci PHP mógł zostać przekroczony

Aby poradzić sobie z tym błędem:

  • Spróbuj odświeżyć stronę
  • Poczekaj chwilę i wróć później
  • Wykorzystaj narzędzie w dół dla wszystkich lub tylko dla mnie aby sprawdzić, czy strona nie działa dla Ciebie lub dla wszystkich
  • Usuń pliki cookie przeglądarki

403 Zabronione

Wyświetlany jest błąd 403, gdy ktoś próbuje uzyskać dostęp do strony internetowej, do której nie ma dostępu.

Istnieją tylko dwa możliwe powody, dla których użytkownicy widzą ten błąd:

  • Jako webmaster ustawiłeś odpowiednie uprawnienia dostępu i postanowiłeś zachować prywatność witryny
  • Nieprawidłowo skonfigurowałeś uprawnienia, a odwiedzający otrzymują odmowę, kiedy naprawdę nie powinni

Jako webmaster masz tylko jedną możliwość rozwiązania tego błędu. Sprawdź, czy przypadkowo nie włączyłeś uprawnień dostępu na stronie internetowej.

503 Usługa niedostępna

Gdy Twój serwer WWW nie może w tym momencie obsłużyć żądania, wyświetla błąd 503.

Istnieje pięć rzeczy, które możesz zrobić, aby naprawić ten błąd:

  • Możesz ponownie uruchomić serwer, aby uwolnić przeciążenie w łańcuchach serwerów
  • Upewnij się, że na Twoim serwerze internetowym trwają jakieś prace konserwacyjne
  • Sprawdź konfigurację zapory i sprawdź, czy nie działa – spróbuj to naprawić
  • Sprawdź logi aplikacji i logi serwera
  • Sprawdź kod swojej witryny pod kątem błędów

Wniosek

Naprawianie błędów w witrynie dla początkującego lub doświadczonej osoby może być równie trudne.

Nowe problemy techniczne sprawią, że będziesz na nogach i możesz mieć trudności z ich radzeniem.

Ale kiedy już wiesz, jak naprawić błędy witryny, które mogą zrujnować SEO Twojej witryny, wiesz, że strona SEO jest pod opieką. Więc radzę sobie z tymi błędami cierpliwie i odpowiednio.

Możesz również zainteresować się narzędziami SEO z linkami zwrotnymi.
Dowiedz się, jak sprawić, by Twoja witryna JavaScript była przyjazna dla SEO.