7 najlepszych narzędzi analitycznych API do budowania wspaniałego doświadczenia

Żyjemy w erze abstrakcji, w której użytkownicy końcowi nie przejmują się ukrytymi szczegółami tak długo, jak wypełniane są ich zadania.

Kompaktowość jest jednym z prekursorów, które doprowadziły do ​​konceptualizacji interfejsów API, preferowanej metody integracji wewnętrznych i zewnętrznych zasobów cyfrowych oraz aplikacji wiążących.

Rozważ następujący przykład restauracji: Jest to miejsce, w którym ludzie mogą porozmawiać z kelnerami o tym, czego chcą, złożyć zamówienie z menu, a następnie usiąść, aby zjeść posiłek. Goście nie muszą rozumieć, co dzieje się za kulisami składania zamówień, obsługi kuchni lub innych drobnych prac w restauracji.

API składa się z kelnera i menu: informuje konsumentów o ich opcjach. Kelner komunikuje się i dostarcza te opcje, jednocześnie dbając o pieniądze.

W przypadku zdecydowanej większości firm API to po prostu fragmenty kodu, które pomagają w wykonywaniu zadań. Narzędzie do zarządzania interfejsami API może pomóc organizacji osiągnąć interoperacyjność danych między różnymi aplikacjami.

W dzisiejszym hiperpołączonym świecie musisz bardziej dopracować interfejsy API, jeśli zajmujesz się ekonomią interfejsów API i chcesz zacząć postrzegać interfejsy API jako źródło przychodów lub wzrostu.

Co to jest analityka API?

Analiza i monitorowanie interfejsu API obejmuje wskaźniki ukierunkowane na inżynierię, takie jak wydajność, czas pracy bez przestojów, wskaźniki produktu, przechowywanie i konwersja programistów.

Analityka API umożliwia filtrowanie, sortowanie i agregowanie danych zdarzeń API przed przedstawieniem wyników na skorelowanych wykresach, tabelach i mapach.

Aby pomóc w zarządzaniu poziomami usług, ustalaniu limitów, ustanawianiu kontroli, konfigurowaniu zasad bezpieczeństwa, zarządzaniu społecznościami i analizowaniu trendów; oraz kilka metod przeprowadzania takiej analizy, od podstawowego SQL i Excela po specjalnie zaprojektowane platformy analityczne API.

API Analytics KPI (kluczowe statystyki wydajności)

Analityka API odkrywa zaskakujące trendy, które pomagają liderom IT i biznesowym optymalizować KPI, które wykorzystują do generowania analiz. Przyjrzyjmy się niektórym kluczowym statystykom wydajności podczas analizowania i monitorowania interfejsów API.

KPI dla operacji

Opóźnienie połączenia (średnie i maksymalne): Opóźnienie P1, znane również jako czas, który upłynął, jest krytycznym wskaźnikiem wpływającym na doświadczenia klientów. Podział tego kluczowego wskaźnika wydajności na szczegółowe metryki (np. czas pracy w sieci, proces serwera i prędkość pobierania) może dostarczyć dodatkowych informacji na temat pomiaru wydajności interfejsów API.

Całkowity odsetek przejść i błędów: Powodzenie operacji API można zmierzyć jako funkcję liczby wywołań API, których wynikiem nie jest 200 kodów stanu, jednocześnie pomagając organizacjom w określeniu, jak błędne lub podatne na błędy jest API. Aby śledzić całkowitą liczbę przejść i liczbę błędów, należy najpierw zrozumieć rodzaje błędów, które występują podczas korzystania z interfejsu API.

Umowy dotyczące poziomu usług interfejsu API (SLA): Chociaż są to jedne z najbardziej podstawowych wskaźników, umowy dotyczące poziomu usług interfejsu API (SLA) stanowią punkt odniesienia dla pomiaru dostępności usługi. Wiele korporacyjnych umów SLA pozostawia niewiele miejsca lub nie pozostawia miejsca na błędy dla dostawców oprogramowania.

Aby zapewnić ten poziom usług, nadrzędne interfejsy API dostawcy muszą być sprawne, co wymaga monitorowania i analizowania interfejsów API w celu zapewnienia, że ​​usługa działa dobrze i szybko diagnozuje wszelkie problemy.

Przyjęcie KPI

Wskaźniki KPI dla programistów zajmujących się adaptacją API: ten cel jest zwykle ukierunkowany na poprawę adaptacji API. Przedsiębiorstwa muszą rozważyć użycie tej metryki w połączeniu z innymi metrykami, które potwierdzają użyteczność biznesową danego interfejsu API.

Ruch API: Poprzez ciągłe monitorowanie, ulepszanie i zwiększanie wartości za pośrednictwem API, ten cel może pomóc programom API w rozwijaniu silnej kultury DevOps. Przedsiębiorstwa powinny rozważyć połączenie tego celu z powiązanymi wskaźnikami w górę iw dół łańcucha wartości, takimi jak niezawodność i skalowalność zaplecza.

Adopcja produktu API: wzorce kluczowych w adaptacji API można zidentyfikować poprzez retencję i churn. Na przykład produkt o wysokim współczynniku retencji jest bliższy znalezienia dopasowania do rynku niż produkt z problemem rezygnacji. Zamiast przechowywania subskrypcji, przechowywanie produktu śledzi rzeczywiste użycie, takie jak interfejs API.

KPI dla wpływu na biznes

Przychody, zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie: śledzenie, w jaki sposób interfejsy API wpływają na przychody, jest jednym z celów tych celów. Firmy mogą bezpośrednio zarabiać na interfejsach API, oferując je jako płatne usługi lub towary partnerom i zewnętrznym programistom, gdy zapewniają dostęp do rzadkich i cennych zbiorów danych lub szczególnie ważnych i trudnych do replikacji funkcji.

Jednak interfejs API może często generować większą wartość, jeśli przedsiębiorstwa koncentrują się na adopcji, a nie na przychodach z góry.

Partnerzy: użyj tego celu, aby zwiększyć zasięg partnerów, zachęcać do przyjęcia i demonstrować sukces istniejącym jednostkom biznesowym.

Koszt: dzięki ponownemu wykorzystaniu interfejsów API zamiast rozpoczynania nowych niestandardowych działań integracyjnych dla każdego nowego projektu, firmy mogą zaoszczędzić pieniądze.

Gdy programiści używają standardowych interfejsów API do łączenia się z istniejącymi danymi i usługami, przedsiębiorstwa mogą identyfikować przypadki, w których interfejsy API wielokrotnego użytku pozwoliły zaoszczędzić pieniądze, które w przeciwnym razie zostałyby przeznaczone na nowe projekty integracyjne, śledząc wykorzystanie interfejsu API.

Podobnie, ponieważ interfejsy API automatyzują i przyspieszają wiele procesów, firmy mogą określić, w jaki sposób określone interfejsy API przyczyniają się do przyspieszenia cykli rozwoju i szybkiego zakończenia procesów biznesowych oraz liczby zasobów zaoszczędzonych w procesie.

Przyjrzyjmy się teraz najlepszym rozwiązaniom analitycznym API.

Moesif

Moesif to doskonała platforma do monitorowania API. Nie tylko można prześledzić każde żądanie (wraz z ładunkami żądania/odpowiedzi), ale można również wykonać zapytanie według dowolnego parametru.

W ciągu kilku sekund można zbudować zapytania, takie jak „Pokaż mi miesięczne żądane podmioty według firmy A z czasem odpowiedzi większym niż X”.

Interfejs użytkownika zapytań jest prosty i wydajny, obsługuje operacje i nie tylko. Dodatkową wartością dodaną jest łatwość integracji Moesif z Aplikacją. Moesif można zintegrować ze wszystkimi środowiskami. Wszystkie prośby skierowane do Moesif są wymienione i można je przeszukiwać.

APImetryka

APImetrics stworzył pierwszy kompleksowy system monitorowania wydajności, który pomaga programistom, dostawcom interfejsów API i organizacjom. Za pomocą APImetrykamożesz zautomatyzować testowanie opóźnień i wydajności udostępnianych lub używanych interfejsów API, a następnie oferować dane w czasie rzeczywistym swoim klientom i partnerom za pośrednictwem pulpitów nawigacyjnych i interfejsów API raportowania.

Monitorowanie APImetrics przez APImetrics daje Ci możliwość wyłapywania problemów, gdy tylko się pojawią, zanim będą miały szansę zaszkodzić Twoim klientom lub zaszkodzić reputacji Twojej firmy.

Strażnik Nevatech

Strażnik Nevatech to rozwiązanie do zarządzania interfejsami API i nadzoru, które obejmuje standardy REST i SOAP oraz protokoły komunikacyjne i modele zabezpieczeń specyficzne dla firmy Microsoft.

Wizualizacji danych można również dokonać za pomocą wbudowanych raportów i pulpitów nawigacyjnych Sentinet. Sentinet można ulepszyć, dodając swoje raporty.

Dzięki analizie predykcyjnej Sentinet możesz przewidzieć przyszłe wymagania dotyczące użytkowania, wydajności i skalowalności. Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) można łatwo klasyfikować i obliczać w widoku pulpitu nawigacyjnego.

Smartbear Ready API

ReadyAPI umożliwia zespołom konfigurowanie, zarządzanie i uruchamianie zautomatyzowanych testów funkcjonalnych, bezpieczeństwa i wydajności w jednym miejscu. Gotowe API przyspiesza jakość API dla zespołów oprogramowania Agile i DevOps.

Można dodawać definicje API, takie jak OpenAPI/Swagger lub AsyncAPI, uruchamiać testy i rejestrować ruch API na żywo lub wirtualizować usługi sieciowe w celu usunięcia zależności potoku.

Wystarczy jedno kliknięcie, aby wykonać szczegółowe, oparte na danych testy funkcjonalne API. Możesz także dodać skany bezpieczeństwa jednym kliknięciem. Upewnij się, że Twój interfejs API poradzi sobie z testami obciążenia, obciążenia i szczytów ruchu w rzeczywistym świecie.

RESTful, SOAP, TCP, JMS i inne usługi sieci Web można zwirtualizować, dzięki czemu nie trzeba ich używać w potoku testowym.

Połączenie z interfejsem API IBM

IBM API Connect to fantastyczne narzędzie do tworzenia, administrowania i monitorowania punktów końcowych interfejsu API, które jest dostępne bezpłatnie. Jest kompatybilne z mechanizmami bezpieczeństwa uwierzytelniania API, takimi jak OAUTH, MTLS, JWK itp. To narzędzie pozwala dostosować API za pomocą YAML i komponentów graficznego interfejsu użytkownika.

Połączenie z interfejsem API IBM umożliwia tworzenie, zarządzanie, zabezpieczanie i udostępnianie interfejsów API w środowiskach chmury hybrydowej przy użyciu jednej platformy. Technologie oparte na modelach ułatwiają identyfikowanie istniejących interfejsów API i źródeł danych zaplecza niż tradycyjne metody.

Można stworzyć portal dla programistów dla swoich interfejsów API, aby pomóc w reklamowaniu, wprowadzaniu na rynek i sprzedaży. Zarządzanie uprawnieniami do używania interfejsów API w celu monitorowania, kto korzysta z interfejsów API, kiedy są używane i jak często są używane, staje się łatwym zadaniem. Możesz uzyskać kompleksowe dane na temat wykorzystania API i jakości usług, starannie filtrując wyszukiwania i nawigację.

Mulesoft Anypoint

Anypoint API Manager jest częścią Platforma Anypoint który pozwala zarządzać, kontrolować i chronić interfejsy API. Analiza API pozwala zobaczyć, w jaki sposób wykorzystywane są interfejsy API i jak dobrze działają.

Możesz także zobaczyć, ile osób z nich korzysta i jak dobrze działają. API Manager pozwala tworzyć pulpity nawigacyjne, zmieniać wykresy i tworzyć raporty. Raport Menedżera interfejsu API obejmuje następujące elementy: Analiza danych interfejsu API, śledzenie zdarzeń interfejsu API i wykresy Menedżera interfejsu API to tylko niektóre rzeczy, które możesz zrobić z danymi z interfejsów API.

Google APIGEE

Jako wiodąca platforma zarządzania API, Apigee umożliwia rozwój firm cyfrowych. Wiele firm z listy Fortune 100 i znanych marek, takich jak First Data, Live Nation, Shell, Burberry, eBay i Walgreens codziennie korzysta z tej usługi. Apigee z siedzibą w Kalifornii zatrudnia ponad 400 osób na całym świecie.

Oprócz zarządzania i analiz dla programistów API, Apigee Edge zapewnia prostą w użyciu, ale potężną platformę administracyjną API. Program dobrze radzi sobie ze wzrostem ruchu użytkowników.

Zapewnia witrynę programistyczną API do użytku wewnętrznego, ułatwiając pracownikom udostępnianie informacji. Kontrola dostępu, OAuth, weryfikacja klucza API i ochrona przed zagrożeniami XML/JSON to tylko niektóre z dostępnych technik ochrony backendów, interfejsów API i komunikacji.

Wniosek 👇

Sukces z produktem API różni się w zależności od osoby, a Twoje kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) dla używanego produktu będą się różnić od wskaźników innej firmy.

Osoby z branży fintech mogą być zainteresowane dowiedzeniem się, ilu konsumentów korzystało z ich interfejsu API do dokonywania płatności. W przypadku firmy e-commerce będziesz chciał wiedzieć, ile osób zapisało się do newslettera za pomocą API poczty e-mail.

Analityka API służy do realizacji celów Twojej firmy, niezależnie od sytuacji. To, że masz API, nie oznacza, że ​​od razu przytrafi Ci się coś miłego. Korzystanie z nowego firmowego API w sposób oparty na danych, analityczny i celowy przyniesie korzyści.

Możesz spojrzeć na niektóre z najlepszych narzędzi do tworzenia interfejsów API.