7 najlepszych programów do zarządzania roszczeniami dla wszystkich rozmiarów firm

Oprogramowanie do zarządzania roszczeniami ubezpieczeniowymi to kompleksowe narzędzie służące zarówno ubezpieczycielowi, jak i ubezpieczonemu. Jednak proces związany z dokumentacją, bezprawnymi roszczeniami lub niezgodnością ofert może skutkować odrzuceniem, opóźnieniami lub fałszywymi roszczeniami.

Oprogramowanie to przede wszystkim system ewidencji z obsługą transakcji, z którego korzysta likwidator. Oprogramowanie gromadzi informacje i przetwarza je zgodnie z podstawowymi zasadami i wytycznymi dotyczącymi pokrycia roszczenia i strony wnoszącej roszczenie. Ocenia również i analizuje okoliczności roszczenia i działań, które obejmują płatność, wykonywanie transakcji i przechowywanie ich ewidencji.

W tym artykule zabierzemy Cię w krótką podróż przez najlepsze oprogramowanie do zarządzania roszczeniami, które zapewnia najbardziej optymalne rozwiązanie i jest łatwe w użyciu. Zanim jednak zagłębimy się w konkurs, zapoznajmy się z podstawami roszczeń i sposobem ich obsługi.

Co to są roszczenia P&C?

P&C (ubezpieczenie majątkowe i wypadkowe) to ochrona, która pomaga ubezpieczonym chronić nieruchomości. Ubezpieczenie mienia pomaga im chronić ich mienie, takie jak domy i samochody. Z kolei ubezpieczenie wypadkowe jest formą ochrony odpowiedzialności cywilnej. Wchodzi w grę, gdy osoba rani inną osobę lub powoduje uszkodzenie mienia innej osoby. Ubezpieczenia majątkowe i wypadkowe zwykle są połączone w jedną polisę ubezpieczeniową obejmującą: ubezpieczenie samochodu, domu, najemców, sportów energetycznych i ubezpieczenie wynajmującego.

Jaki jest przebieg procesu roszczenia P&C?

Jakkolwiek oczywiste jest to, że roszczenie P&C można złożyć dopiero po zdarzeniu, więc jest to pierwszy krok do złożenia roszczenia P&C. Najważniejszym krokiem, który następuje po wyrządzonych szkodach, jest złożenie raportu na policję w przypadku włamania lub kradzieży, który należy zachować jako dowód.

Ubezpieczony powinien również zebrać jak najwięcej dowodów, np. zrobić zdjęcia, przed przystąpieniem do naprawy. Pomaga ubezpieczycielowi we wstępnej ocenie wyrządzonej szkody. Jeżeli sprawca szkody spowodowała osoba trzecia, ubezpieczony powinien skierować do osoby trzeciej roszczenie o zwrot kosztów i powiadomić firmę ubezpieczeniową o szacunkowych wycenach.

Niedługo potem firma ubezpieczeniowa wyśle ​​rzeczoznawcę / likwidatora szkód, aby oszacował szkodę i oszacował całkowitą stratę. Ostatnim krokiem w przypadku roszczeń z tytułu P&C jest skompletowanie wszystkich dokumentów, w tym zawiadomienie o szkodzie przesłane do towarzystwa ubezpieczeniowego, protokół wypadku ze zdjęciami, koszt szkód, kopia protokołu policyjnego oraz nota reklamacyjna wysłane do drugiej strony, jeśli taka istnieje.

Dlaczego potrzebujesz oprogramowania do zarządzania roszczeniami?

Najważniejszą zaletą oprogramowania do zarządzania roszczeniami jest to, że jest ono cyfrowe. Ponieważ roszczenia ubezpieczeniowe wiążą się z dużą ilością dokumentów i punktów danych, ręczne ich wykonanie otwiera miejsce na błędy ludzkie. Oprogramowanie do zarządzania roszczeniami cyfrowymi wykorzystuje automatyzację do identyfikowania i wskazywania określonych zadań, eliminując w ten sposób błędy w standardowej procedurze.

Usprawnienie procesów oprogramowania do zarządzania roszczeniami sprawia, że ​​przetwarzanie roszczeń jest łatwiejsze, inteligentniejsze i szybsze. Oszczędza czas, redukując liczbę iteracji cyklu reklamacyjnego w celu wydajniejszego zarządzania roszczeniami i zapewnienia bezpieczeństwa.

Zanurzmy się teraz w świat oprogramowania do zarządzania roszczeniami, w którym zasady ubezpieczeniowe i płynność technologii kierują każdym krokiem. Każde oprogramowanie do zarządzania roszczeniami oferuje coś wyjątkowego, a jednocześnie jest dostępne, innowacyjne i szybkie.

Powód

Powód, jeden z najlepszych na rynku, umożliwia zwiększenie produktywności i zmniejszenie całkowitego kosztu ryzyka dzięki wbudowanemu systemowi RMIS, który zapewnia dogłębny wgląd i osiąganie wyników. Aclaimant stosuje strategię aktywnego zarządzania ryzykiem, w ramach której korporacje ubezpieczeniowe mogą umożliwić swoim pracownikom bardziej wydajne zarządzanie ryzykiem dzięki wykorzystaniu technologii. Proces jest scentralizowany, połączony, skalowalny i oparty na danych, aby dostarczać wyniki.

Mapy dostarczane przez proces Aclaimant wykorzystują niektóre z najlepszych praktyk w wysoce konfigurowalnym systemie. Innowacyjne zadania automatyzują procesy reklamacyjne, chroniąc Cię przed starymi, silosowymi strukturami, wypchanymi skrzynkami odbiorczymi i złożonymi arkuszami kalkulacyjnymi. Powiedzielibyśmy, że to dobra okazja.

Klientami Aclaimant są Labormax, JE Dunn Construction, Trillium, Malone, Kelly, Lamb, Radco, Cassena Care i wiele innych małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Główna sieć oprogramowania do zarządzania roszczeniami została objęta przez kilku wiodących internetowych wydawców mediów, w tym wielkie nazwiska, takie jak Forbes, Fast Company, Risk & Insurance oraz Business Insurance.

Możliwość roszczenia

Możliwość roszczenia to kolejna duża firma zajmująca się oprogramowaniem do zarządzania roszczeniami, która gwarantuje, że zbudowała dla firm oprogramowanie do zarządzania roszczeniami skierowane do klientów. Korzystając z oprogramowania dostarczonego przez firmę Claimable, firmy zgłosiły, że załatwiły więcej roszczeń, pozbyły się papieru, były w stanie lepiej organizować dane i były zgodne ze wszystkimi przepisami branżowymi.

Funkcje oferowane przez opcję „claimable” są standardem w branży, takie jak nieograniczone przechowywanie plików, filtry, etykiety, notatki, zadania, kontakty i lista kontrolna roszczeń. Oprogramowanie zachęca również do tworzenia własnych filtrów, dzięki czemu oprogramowanie można dostosować do własnych potrzeb. Klientami roszczenia objętego roszczeniem są LOREGA, RiiG Limited, UK&GLOBAL i wiele innych firm.

BriteCore

BriteCore to zaufana, w pełni zarządzana platforma dla branży roszczeń majątkowych i wypadkowych. Wspiera transformację cyfrową, nowe technologie i najnowsze modele biznesowe.

BriteCore słynie w branży z wykorzystywania nowoczesnych technologii do rozwiązywania codziennych wyzwań. Użytkownicy BriteCore mogą współpracować z dowolnego miejsca, korzystając z solidnych narzędzi internetowych, które nie tylko usprawniają zadania, ale także ułatwiają korzystanie z nich agentom i klientom. Oparta na chmurze technologia BriteCore skutecznie zarządza codziennymi operacjami P&C z poziomu jednej platformy internetowej.

Komponenty połączone za pomocą interfejsów API zapewniają użytkownikom bezproblemową obsługę. Imponująca lista klientów marki obejmuje Jetty, Friends Cove Mutual, AFM i Municipal Insurance Company, wśród ponad 80 klientów ubezpieczeniowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Oprogramowanie JW

Przedsiębiorstwo obsługi plików Oprogramowanie JW to narzędzie do zarządzania roszczeniami zaprojektowane i zbudowane od podstaw przez firmę. Wiadomo, że oprogramowanie sprawia, że ​​proces jest łatwiejszy, inteligentniejszy i szybszy.

Oprogramowanie na poziomie korporacyjnym oparte na roszczeniach ubezpieczeniowych i zarządzaniu ryzykiem obejmuje pulpity nawigacyjne na żywo, szczegółowe funkcje raportowania, narzędzia do analizy biznesowej i najnowszą technologię zabezpieczeń. Program obsługi plików znaków towarowych firmy JS Software stał się punktem odniesienia dla systemu informatycznego zarządzania roszczeniami i zarządzania ryzykiem (RIMS) wśród konkurentów w branży. Najważniejsze cechy oprogramowania to:

  • Zarządza całym cyklem życia roszczeń
  • Poprawia przetwarzanie roszczeń
  • Skróć czas cyklu roszczeń
  • System zarządzania zadaniami
  • System informacji o zarządzaniu ryzykiem
  • Wiodące w branży bezpieczeństwo obsługi

File Handler firmy JW zwiększa wydajność dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu do zarządzania roszczeniami i służy administratorom zewnętrznym, przewoźnikom ubezpieczeniowym, pulom ryzyka, firmom zarządzającym ryzykiem i wielu innym profesjonalistom, dzięki czemu proces jest lepszy i szybszy w zarządzaniu roszczeniami.

Stosowane systemy

Stosowane systemy oferuje unikalne oprogramowanie do zarządzania agencjami ubezpieczeniowymi, które może służyć jako kręgosłup firm, zapewniając elastyczność w miarę rozwoju firm, co czyni ją najczęściej używaną platformą do zarządzania.

Natywna funkcja przeglądarki Applied System umożliwia firmom łatwy dostęp do danych, minimalizację zarządzania oprogramowaniem i wykorzystanie wartości nowych możliwości. Automatyzuje również operacje back office, jednocześnie utrzymując łączność zespołu sprzedaży front office.

Kluczowe korzyści płynące z używania Applied Systems obejmują umożliwienie zespołowi pracy zdalnej, korzystanie z technologii na otwartej platformie, jedno miejsce pracy dla brokerów P&C i benefitów i wiele więcej. Możliwości systemów Applied obejmują zintegrowane zarządzanie korzyściami, zarządzanie procesami, automatyzację, księgowość, zarządzanie politykami, automatyzację sprzedaży, zarządzanie relacjami z klientami, zarządzanie dokumentami, dostęp do rynku, wycenę, łączność z ubezpieczycielem, raportowanie, analizę danych i wielokanałową obsługę klienta.

360Globalne

360Globalne to jedyne w swoim rodzaju, kompleksowe, cyfrowe zarządzanie roszczeniami bez kodu, które zapewnia ubezpieczającym to, czego chcą, jednocześnie umożliwiając firmom oferowanie tego samego za pomocą technologii. Ideologia 360 Global Net polegająca na oddawaniu klientom ofert internetowych z powrotem w ręce firm trafiła w gusta ich klientów. Oprogramowanie zmniejsza również wydatki operacyjne i informatyczne związane z rejestrowaniem zadowolenia klientów.

Technologia oparta na chmurze zapewnia eFNOL poprzez ugodę, która uwalnia moc roszczeń cyfrowych poprzez automatyzację przyziemnych zadań. Technologia braku kodu przenosi kierownicę branży z programistów IT z powrotem na ekspertów rynku i ubezpieczeń.

Claim Centre by Guidewire

Claim Centre by Guidewire zapewnia szybką, dokładną i spersonalizowaną obsługę roszczeń. Szybciej rozwiązuje roszczenia, przewyższa satysfakcję klientów i wprowadza innowacje dzięki najbardziej zaufanemu systemowi zarządzania roszczeniami w branży P&C.

Technologia automatyzacji wdrożona przez ClaimCentre umożliwia firmom optymalizację przepływu pracy, szybsze rozliczanie szkód oraz zapewnia bezproblemową i przejrzystą obsługę.

Skoncentrowane na kliencie podejście ClaimCentre podsyca trwałe relacje między klientami a ubezpieczonymi, przenosząc FNOL na zróżnicowane doświadczenie, zapewniając klientom cyfrowe kanały samoobsługowe oraz zapewniając szybką i niezawodną obsługę stron trzecich.

Wybierz odpowiedni dla siebie

W sektorze ubezpieczeniowym konieczne jest przejście na technologię cyfrową, a wszystko to na lepsze. Oprogramowanie do zarządzania roszczeniami eliminuje wszelkie kłopoty związane z ręcznym wykonywaniem wszystkich drobiazgów związanych z papierkową robotą i przynosi wiele do stołu.

Przetwarzanie w chmurze i sztuczna inteligencja oprogramowania do zarządzania roszczeniami cyfrowymi analizują dane w sposób, w jaki żaden ludzki mózg nie byłby w stanie, no cóż, nie tak szybko, jak robi to oprogramowanie.

Wymieniliśmy prawie każde wiodące oprogramowanie do zarządzania roszczeniami na rynku. Jak powiedzieliśmy wcześniej w artykule, każde oprogramowanie ma coś wyjątkowego do zaoferowania i trudno będzie znaleźć zwycięzcę. Jednak firmy mogą ocenić swoje wymagania i wybrać odpowiednie dopasowanie.