7 najlepszych programów do zdalnego monitorowania i zarządzania (RMM) dla małych i średnich firm

Rozwiązania RMM to narzędzia programowe zaprojektowane w celu umożliwienia dostawcom zarządzanych usług IT (MSP) zdalnego i proaktywnego zarządzania punktami końcowymi, sieciami i komputerami klientów.

Skrót RMM odnosi się do rozwiązań zdalnego monitorowania i zarządzania, znanych również jako oprogramowanie do zarządzania siecią lub zdalnego monitorowania.

Dzięki narzędziom RMM dostawcy usług MSP mogą wdrażać poprawki i aktualizacje, instalować i konfigurować oprogramowanie oraz diagnozować i rozwiązywać problemy, a wszystko to odbywa się zdalnie.

Jak wdrażany jest RMM

Rozwiązania programowe RMM są wdrażane za pośrednictwem agenta (komponent oprogramowania o niewielkich rozmiarach) instalowanego na różnych urządzeniach w sieci, niezależnie od tego, czy są to komputery PC, stacje robocze, serwery, telefony komórkowe itp.

Usługodawcy MSP używają tych agentów do uzyskania możliwości zdalnego monitorowania poprzez wysyłanie informacji z urządzeń klienckich do dostawcy usług MSP. Przesyłane informacje to stan i stan komputera, co daje MSP wgląd w sieci klienta.

Najlepsze narzędzia RMM nie tylko monitorują urządzenia i wysyłają informacje do MSP, ale także działają proaktywnie, wykrywając potencjalne problemy i inicjując odpowiednie działania. Agenci mogą automatycznie tworzyć zgłoszenia serwisowe, gdy wykryją problem wymagający uwagi.

Bilety te są klasyfikowane według rodzaju incydentu i jego wagi. Ta klasyfikacja pomaga dostawcy usług internetowych w optymalnej alokacji zasobów technicznych w celu rozwiązywania problemów.

Poniżej znajduje się przegląd siedmiu najlepszych rozwiązań RMM na rynku.

Zarządzaj centralą RMM silnika

Manage Engine rozpoczyna się od szybkiego wykrycia wszystkich urządzeń sieciowych, od serwerów, routerów i systemów pamięci masowej po maszyny wirtualne, nie wspominając o urządzeniach klienckich, takich jak laptopy i inne komputery mobilne.

Po zakończeniu etapu wykrywania, Manage Engine upraszcza zadania RMM za pomocą pojedynczej konsoli, z której można zarządzać aplikacjami, rozwiązywać problemy z urządzeniami zdalnymi i inwentaryzacją zasobów IT dla wszystkich typów punktów końcowych.

Dzięki Manage Engine możesz przeglądać krytyczne wskaźniki, takie jak natychmiastowy stan urządzenia, problemy z wydajnością (i ich rozwiązanie), zużycie przepustowości i alarmy z wielu sieci klienckich.

Inne zadania uproszczone dzięki Manage Engine obejmują wykrywanie brakujących poprawek (i ich instalowanie), ograniczanie dostępu użytkowników i egzekwowanie zasad bezpieczeństwa oraz dostosowywanie konfiguracji do wymagań sieciowych każdego klienta.

Pozyskiwanie i wdrażanie Manage Engine jest również uproszczone dzięki elastycznemu schematowi licencjonowania monitorowania i zarządzania urządzeniami oraz wykorzystaniu jednego produktu oraz jednej, wydajnej i przyjaznej dla użytkownika konsoli dla wszystkich zasobów IT. Te mocne strony zapewniają minimalne zużycie zasobów i maksymalny zwrot z inwestycji (ROI).

NinjaOne RMM

NinjaOne to zunifikowana platforma operacyjna IT, której celem jest zapewnienie łatwych w użyciu pulpitów nawigacyjnych, aby zmniejszyć złożoność pracy IT i zmodernizować zarządzanie IT.

Moduł RMM NinjaOne nie jest wyjątkiem, zapewniając natychmiastowy dostęp do urządzeń Windows, Mac, Linux, SNMP lub VMWare z jednego ekranu. Zestaw narzędzi do zarządzania punktami końcowymi NinjaOne ułatwia rozwiązywanie problemów IT bez przerywania pracy użytkowników końcowych.

Oprócz łatwości obsługi, NinjaRMM dąży do zapewnienia najkrótszego czasu wdrożenia i najniższych kosztów administracyjnych.

W ten sposób ma na celu zwiększenie wydajności techników IT, uwalniając ich czas na skupienie się na zadaniach o wartości dodanej. NinjaOne pozwala zautomatyzować jak najwięcej zadań wsparcia Tier 1, pomagając użytkownikom końcowym za pomocą potężnych narzędzi do zarządzania IT za kulisami.

Aby ułatwić wdrożenie i uruchomienie, NijaRMM oferuje najwyższy poziom obsługi klienta. Uzupełnieniem jest bezpłatne szkolenie i onboarding, a także wszechobecne wsparcie NinjaOne.

Atera

Atera to kompletne, kompleksowe rozwiązanie RMM, stworzone specjalnie z myślą o specjalistach IT. Atera zajmuje się zdalnym monitorowaniem i zarządzaniem wszystkimi typami urządzeń, zarządzaniem zdalnym dostępem, pomocą techniczną, rozliczeniami i raportowaniem wydajności.

Interfejs użytkownika Atera kładzie nacisk na łatwość użytkowania, dzięki czemu onboarding jest szybkim i łatwym procesem, który umożliwia natychmiastowe rozpoczęcie pracy. Interfejsy Atera są intuicyjne i przeznaczone dla specjalistów IT poszukujących narzędzia, które pozwoli im pracować mądrzej i szybciej.

Co więcej, korzystanie z reguł automatyzacji, współdzielonej biblioteki skryptów i unikalnego oprogramowania do zarządzania poprawkami minimalizuje potrzebę spędzania czasu przez techników na rutynowych i powtarzalnych zadaniach.

Destrukcyjny, uczciwy i przejrzysty schemat cenowy firmy Atera pozwala zaoszczędzić dużo pieniędzy, płacąc za każdego technika korzystającego z systemu. Nie ma ograniczeń co do liczby urządzeń, a cena do zapłacenia wzrasta tylko w przypadku zwiększenia liczby techników.

N-zdolny N-sight RMM

N-sight to platforma RMM firmy N-able, zapewniająca potężną kombinację funkcji, które umożliwiają błyskawiczne rozpoczęcie pracy za cenę początkową 99 USD miesięcznie. Za tę cenę narzędzie oferuje zarządzanie poprawkami, automatyzację przeciągania i upuszczania, śledzenie zapasów i wykrywanie zasobów dla maksymalnie 100 węzłów.

Ponadto zapewnia licencję na zdalny dostęp do obsługi nadzorowanej i nienadzorowanej, czat na żywo i szybki transfer plików metodą przeciągnij i upuść, a także 3 licencje administratora MSP do wystawiania biletów i rozliczeń.

N-able oferuje przewidywalny schemat cenowy, dzięki czemu nie musisz płacić za każdego technika, który dołącza do Twojego personelu.

Oprogramowanie N-sight RMM oferuje ochronę na wyższym poziomie, chroniąc urządzenia z systemem Windows i Apple za pomocą elastycznych narzędzi do monitorowania i zarządzania w czasie rzeczywistym, a także prostego pulpitu nawigacyjnego, na którym wyświetlane są krytyczne informacje podczas szczytowych operacji.

W przypadku urządzeń z systemem Windows funkcja zarządzania poprawkami zapewnia ich aktualność w każdym aspekcie środowisk Microsoft.

Zaawansowane szyfrowanie i uwierzytelnianie wieloskładnikowe N-sight Take Control zapewnia dostawcom usług MSP bezpieczny, natychmiastowy dostęp do rozwiązywania problemów z komputerami stacjonarnymi lub urządzeniami mobilnymi (Windows, macOS, iOS i Android) z dowolnego miejsca.

Technicy IT mogą uzyskiwać dokładne informacje w czasie rzeczywistym, aby wspierać użytkowników końcowych, nawet na urządzeniach mobilnych, zapewniając światowej klasy pomoc z natywnych aplikacji na Androida i iOS.

Itarian

Oprogramowanie ITarian do zdalnego monitorowania i zarządzania umożliwia zdalne zarządzanie punktami końcowymi sieci, komputerami, urządzeniami mobilnymi i całą infrastrukturą IT z centralnej konsoli.

ITarian śledzi wielu klientów i punkty końcowe, dostarczając aktualne informacje o stanie sieci i aktualizacjach oprogramowania na każdym urządzeniu użytkownika.

ITarian działa autonomicznie i proaktywnie, stale monitorując stan sieci i urządzeń użytkowników końcowych. Gdy wykryje problem wymagający uwagi, automatycznie generuje bilet serwisowy przypisany do MSP.

Korzystanie z wbudowanych kreatorów umożliwia tworzenie standardowych procesów wielokrotnego użytku, które rozwiązują złożone problemy. Ma to na celu zwiększenie wydajności techników, poprawę jakości usług i wzmocnienie relacji z klientami.

W celu szybkiego wdrożenia i konfiguracji, ITarian może szybko zaimportować listę użytkowników, urządzeń i punktów końcowych z LDAP i Active Directory, dzięki pełnej integracji z tymi dwoma systemami.

Całościowe zarządzanie odbywa się z ujednoliconego interfejsu, który umożliwia przeglądanie, zarządzanie i zrozumienie środowisk IT klientów. Ta konsola umożliwia nawet prowadzenie rozmów z klientami w czasie rzeczywistym i zdalne wprowadzanie poprawek bez przełączania okien.

Licencja ITarian zapewnia wyłączny dostęp do forów produktów i konsorcjum MSP, zapewniając aktywny głos w planie produktu i społeczności MSP.

LogMeIn (GoTo) Centralne

Dzięki LogMeIn Central możesz zdalnie wdrażać punkty końcowe i automatyzować rutynowe zadania IT, jednocześnie chroniąc swoją firmę dzięki zarządzaniu i zabezpieczeniom Enterprise Access Point Management. Narzędzie RMM firmy LogMeIn oferuje zdalny dostęp HD, zarządzanie użytkownikami i urządzeniami, dostęp w tle, przesyłanie plików i wiele więcej, a wszystko to za podstawową opłatą w wysokości 80 USD miesięcznie (rozliczana rocznie).

Funkcje udostępniania pulpitu i zdalnego sterowania LogMeIn Central pozwalają Twojemu zespołowi technicznemu zapewnić szybkie i łatwe wsparcie dla dowolnego komputera Mac lub PC z dowolnego miejsca.

LogMeIn RMM oferuje zarządzanie antywirusowe w celu ochrony i zabezpieczenia komputerów użytkowników za pomocą Central Premier. Ten produkt łączy w sobie jedne z najbardziej zaawansowanych narzędzi do ochrony przed złośliwym oprogramowaniem na rynku.

Zarządzanie użytkownikami LogMeIn Central pozwala organizować użytkowników w grupy, kontrolować uprawnienia, włączać uwierzytelnianie dwuskładnikowe i rozszerzać dostęp do komputera. Grupując komputery, możesz organizować urządzenia klienckie na podstawie roli, lokalizacji, uprawnień dostępu lub dowolnych kryteriów niestandardowych, które chcesz określić.

Wreszcie zdalne wdrożenie umożliwia wdrożenie hostów LogMeIn i skonfigurowanie pakietów instalacyjnych na wszystkich komputerach w środowisku IT. LogMeIn zapewnia pełny wgląd w integralność każdego hosta LogMeIn w celu wykrywania strategicznych problemów i krytycznych aktualizacji.

SyxSense

Narzędzia RMM SyxSense opierają się na kontekstach bezpieczeństwa, które umożliwiają usługodawcom MSP natychmiastowe przemieszczanie się między różnymi klientami bez odrywania wzroku od pojedynczej konsoli. Ta konsola umożliwi im monitorowanie i precyzyjne działanie na kliencie i jego urządzeniach.

SyxSense efektywnie rozdziela obciążenia wśród dostępnych pracowników. Konfiguracja poziomów dostępu i ról pozwala na optymalne wykorzystanie zasobów ludzkich, przydzielając zadania technikom zgodnie z ich umiejętnościami i unikając niedostatecznego lub nadmiernego wykorzystania zasobów.

Każdy użytkownik może mieć wiele funkcji, które określają, co może robić, oraz domeny, które określają, gdzie może to robić.

Jednym z aspektów odróżniających SyxSense od innych rozwiązań RMM jest to, że SyxSense wykorzystuje Cortex do monitorowania, ostrzegania i naprawy, dając MSP połączenie w czasie rzeczywistym, aby oceniać i natychmiast reagować.

Łącząc odpowiedzi SyxSense Cortex w czasie rzeczywistym z procedurami konserwacji systemu Windows, dostawcy usług MSP mogą zaoszczędzić do 80% czasu potrzebnego do zarządzania klientami. SyxSense zapewnia proaktywność w zarządzaniu MSP, zmniejszając wymagania wobec MSP i uwalniając ich od zadań generujących wartość.

Syxsense oferuje bezpłatne wersje próbne swoich w pełni funkcjonalnych narzędzi RMM dla maksymalnie 100 urządzeń przez 14 dni.

Wniosek

Posiadanie skutecznego narzędzia RMM jest koniecznością dla MSP, aby zachować konkurencyjność. Możliwość zdalnego diagnozowania i rozwiązywania problemów oraz przeprowadzania rutynowej konserwacji jest zapewniona w usłudze MSP. Niezbędne jest również skrócenie czasu i nakładu pracy oraz spełnienie umów dotyczących poziomu usług (SLA).

Możesz być także zainteresowany najlepszym oprogramowaniem do zdalnego zarządzania pulpitem.