8 najlepszych CRM Gmaila do usprawnienia relacji z klientami

Oszałamiająca baza użytkowników Gmaila i powiązania ze światem korporacyjnym sprawiają, że większość firm, zespołów i pracowników zdalnych niemal codziennie korzysta z tej platformy.

Codziennie wysyłanych i odbieranych jest ponad 345 miliardów e-maili, a Gmail jest najpopularniejszą platformą e-mailową z bazą 1,8 miliarda użytkowników. To jest ogromne!

Jednak większość nie zdaje sobie sprawy, że prosta integracja CRM z Gmailem może dziesięciokrotnie zwiększyć użyteczność platformy. 🚀

Integracja CRM z Gmailem oznacza, że ​​możesz – zautomatyzować marketing e-mailowy, uporządkować dane kontaktowe i usprawnić proces sprzedaży – w samym Gmailu.

W tym artykule zapoznamy Cię z systemami CRM Gmaila, ich działaniem, zaletami oraz najlepszymi dostępnymi na rynku systemami CRM zintegrowanymi z Gmailem.

Wprowadzenie do CRM Gmaila

Gmail CRM (Customer Relationship Management) to oprogramowanie w chmurze, które pomaga zarządzać bazą klientów, śledzić procesy sprzedaży i usprawniać relacje z klientami bez opuszczania skrzynki odbiorczej Gmaila.

Te oparte na sztucznej inteligencji CRM integrują się z Twoim kontem Gmail i umożliwiają:

  • Wysyłaj i odbieraj e-maile bezpośrednio w CRM
  • Segmentuj i organizuj wiadomości e-mail na podstawie kontaktu, firmy lub wielkości transakcji
  • Automatycznie identyfikuj i uwzględniaj nowe leady w lejku sprzedaży
  • Uchwyć szczegółowy wgląd w wydajność e-maili: wyświetl, otwórz, kliknij, odbij

Ponieważ ponad 80% małych i średnich firm używa e-maili jako punktu kontaktowego z potencjalnymi klientami lub klientami, posiadanie CRM Gmaila wydaje się owocne.

Najlepiej zintegrowany CRM Gmaila pozwala budować potoki sprzedaży, tworzyć raporty, automatyzować generowanie leadów i monotonne zadania oraz tworzyć oszałamiające kampanie – wszystko z Twojej skrzynki odbiorczej.

Jak działa CRM Gmaila?

Jeśli masz już istniejący system CRM, po prostu zintegruj swoje konto Gmail przez przeglądarkę lub wtyczkę.

Następnie oprogramowanie automatycznie wyodrębnia i przechowuje istotne informacje o każdym kontakcie — imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, firmę oraz wszelkie dodane notatki lub tagi.

Następnie CRM śledzi Twoje interakcje e-mailowe z każdym kontaktem i tworzy indywidualne persony klientów na podstawie tych interakcji. Możesz użyć tych informacji, aby:

  • Priorytetyzuj zadania następcze
  • Spersonalizuj swoją komunikację
  • Śledź swoje leady sprzedażowe

Co więcej, możesz przypisywać leady do konkretnych handlowców, śledzić ich postępy w lejku sprzedażowym i ustawiać przypomnienia o kolejnych zadaniach – wszystko z poziomu ujednoliconego pulpitu nawigacyjnego.

Jednak nie wszystkie CRM są w pełni zintegrowane z Gmailem. Niektóre po prostu łączą się z paskiem bocznym Gmaila i umożliwiają korzystanie z ograniczonych funkcji. Tak więc działanie oprogramowania zazwyczaj zależy od poziomu integracji z Gmailem.

Korzyści z CRM Gmaila

Lepsze zarządzanie Gmailem

89% marketerów używa e-maili jako głównego źródła pozyskiwania leadów. A CRM zintegrowane z Gmailem to dla nich wisienka na torcie.

Widzisz, CRM Gmaila pomagają uporządkować i scentralizować niechlujną skrzynkę odbiorczą w potężne narzędzie do generowania leadów. W jednym miejscu otrzymujesz wszystkie informacje dotyczące Twoich kontaktów, transakcji i lejka sprzedaży, uporządkowane w wyrafinowany sposób.

Ponadto możesz połączyć inne aplikacje Google, takie jak Kalendarz Google, Hangout i aplikacje G Suite, aby stworzyć scentralizowany ekosystem bez żonglowania wieloma kartami.

Poprawiona produktywność

CRM Gmaila to dobrze zautomatyzowane narzędzia, które pomagają budować długotrwałe relacje z klientami przy minimalnym wysiłku.

Skanują skrzynkę odbiorczą Gmaila, aby automatycznie zarządzać kalendarzami, planować spotkania, wykonywać połączenia telefoniczne, śledzić i pomagać w każdym typowym zadaniu ręcznym. Niektóre udostępniają nawet gotowe szablony wiadomości e-mail do powtarzających się wiadomości e-mail do klientów.

Dzięki temu dyrektorzy ds. sprzedaży i obsługi klienta mogą skupić się na zadaniach o dużej wartości, takich jak pielęgnowanie relacji z klientami, znajdowanie wycieków i optymalizacja lejka sprzedaży.

Uprość zarządzanie potencjalnymi klientami

Typowa firma angażuje się codziennie w dziesiątki i tysiące potencjalnych klientów. Niektórzy są rzeczywiście zainteresowani tym, co dostarczasz, podczas gdy większość po prostu spędza czas w Twojej skrzynce odbiorczej.

Korzystając z CRM Gmaila, firmy mogą lepiej zarządzać potencjalnymi klientami, nie tracąc żadnych kluczowych. Oprogramowanie monitoruje rozmowy e-mailowe z potencjalnymi klientami i zapewnia szczegółowe informacje o osobach kupujących.

Ponadto możesz utworzyć potok sprzedaży, aby podzielić potencjalnych klientów na podstawie ich wyniku lub etapu w lejku sprzedaży. Pomaga to kierownikom ds. sprzedaży zidentyfikować grube ryby i nadać priorytet ich konwersji.

Bezproblemowa współpraca w zespole

Dawno minęły czasy, kiedy trzeba było przesyłać „CC” członkom zespołu do każdego e-maila związanego z klientem.

Dzięki CRM możesz łatwo współpracować ze swoimi zespołami przy napiętych umowach, nie informując o tym klienta. Jednym kliknięciem możesz tworzyć i udostępniać raporty, pisać notatki i uzyskiwać dostęp do historii rozmów.

Niektóre systemy CRM oferują grywalizację w celu usprawnienia współpracy w zespole i budowania przyjaznej rywalizacji między członkami zespołu.

To powiedziawszy, poniżej wymieniono niektóre z najlepszych CRM Gmaila, które usprawniają relacje z klientami i zwiększają sprzedaż bez nadmiernego stresu.

Pasemko

Streak to oparty na chmurze CRM wbudowany w Gmaila, który doładowuje skrzynkę odbiorczą dzięki śledzeniu potencjalnych klientów, potokom sprzedaży i zarządzaniu klientami. Ma ponad 750 000 użytkowników, w tym firmy takie jak Uber, WeWork, BlueApron i inne.

Cechy

  • Ponad 1000 integracji za pośrednictwem Zapier, w tym G Suite; solidne interfejsy API do tworzenia niestandardowych integracji lub integracji z systemami wewnętrznymi
  • Funkcje marketingu e-mailowego, takie jak korespondencja seryjna, niestandardowe szablony wiadomości e-mail, śledzenie wyświetleń i planowanie wiadomości e-mail
  • Wbudowane narzędzia analityczne obsługi klienta umożliwiające śledzenie czasu rozpatrywania zgłoszeń i identyfikowanie osób zarządzających pomocą techniczną, które osiągają zbyt wysokie lub słabe wyniki
  • Streak może łączyć komunikację kontaktów z oddzielnymi zespołami w potokach, dzięki czemu wiesz, z kim rozmawiasz i co dalej
  • Twórz niestandardowe potoki i automatycznie wypełniaj dane, takie jak nazwa nadawcy, data ostatniego e-maila i ostatni punkt kontaktu za pomocą magicznych kolumn

Streak to przyjazne dla urządzeń mobilnych rozwiązanie CRM, które pozwala użytkownikom zarządzać kontaktami i transakcjami w podróży. Aplikacja jest dostępna zarówno na urządzenia z systemem iOS, jak i Android i synchronizuje się z internetową wersją Streak w czasie rzeczywistym.

Nethunt

Nethunt to ulubione przez użytkowników oprogramowanie CRM z solidnym interfejsem i elastycznymi opcjami dostosowywania. Integracja CRM z Gmailem pomaga firmom zarządzać potencjalnymi klientami, pielęgnować relacje z klientami, monitorować postępy sprzedaży i zawierać więcej umów bez przełączania się między kartami.

Cechy

  • Automatycznie dodawaj i aktualizuj kontakty w CRM na podstawie komunikacji Gmail; użyj funkcji zapobiegania duplikatom, aby utrzymać czystą bazę danych
  • Włącz zarządzanie oparte na rolach, aby kontrolować, kto może przeglądać/edytować bazę danych klientów
  • Twórz nieograniczone lejki sprzedaży produktów i usług oraz śledź postęp transakcji na różnych etapach cyklu sprzedaży w czasie rzeczywistym
  • Przeciągnij dane CRM do Looker Studio i twórz raporty w czasie rzeczywistym, które łączą dane z różnych źródeł
  • Uruchom automatyczne sekwencje e-maili i działań następczych za pośrednictwem Gmaila, NetHunt SMTP lub własnego serwera SMTP
  • Wbudowane śledzenie poczty e-mail, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wydajności poczty e-mail: wyświetleń, otwarć, kliknięć i odpowiedzi

W przeciwieństwie do innych CRM Gmaila, NetHunt obsługuje wszystkie działy w różnych branżach. To doskonałe narzędzie do obsługi klienta, sukcesu klienta i marketingu.

Sprzedawca

Salesmate to łatwy w konfiguracji CRM dla zespołów i firm korzystających z Google Workspace. Platforma wspiera ponad 4000 zespołów sprzedaży w 70 krajach, w tym niektóre czołowe marki, takie jak Sony Music, Kissflow, Piktochart i inne.

Cechy

  • Ponad 700+ integracji z aplikacjami biznesowymi, w tym Google Apps, Microsoft i Zapier
  • Dwukierunkowa synchronizacja Gmaila z Salesmate CRM umożliwia zarządzanie e-mailami z obu aplikacji
  • Alerty sterowane zdarzeniami do śledzenia transakcji, działań sprzedażowych i rozmów w czasie rzeczywistym
  • Korzystaj z gotowych szablonów raportów lub twórz niestandardowe pulpity nawigacyjne, aby lepiej zrozumieć spostrzeżenia i wyniki sprzedaży
  • Wbudowane narzędzia do analizy sprzedaży, takie jak prognozowanie sprzedaży, śledzenie celów i spostrzeżenia zespołu, aby zagłębić się w lejek sprzedaży i wydajność zespołu

Poza tym Salesmate integruje się z Quickbooks, pomagając nadążać za księgowością bez opuszczania skrzynki odbiorczej. Oprócz dziennego limitu wysyłania wiadomości e-mail, oprogramowanie jest niedrogą opcją Gmail CRM i jest dostępne z 15-dniowym bezpłatnym okresem próbnym.

Miedź

Copper to kompleksowe oprogramowanie CRM przeznaczone dla zespołów korzystających z Google Workspace. Integruje się z Gmailem i innymi aplikacjami Google, oferując szereg konfigurowalnych rozwiązań dla kompleksowej sprzedaży i podróży klientów.

Cechy

  • Włącz automatyczną magiczną synchronizację, aby umożliwić kontaktom sprawdzanie Twojej dostępności i rezerwowanie spotkań; zobacz kontekstowe informacje o uczestnikach jednym kliknięciem
  • Automatycznie dołączaj i przeglądaj pliki wysyłane do klientów i potencjalnych klientów w ramach scentralizowanego pulpitu nawigacyjnego
  • Łatwe do zbudowania potoki sprzedaży z intuicyjną funkcją „przeciągnij i upuść” do śledzenia i zarządzania potencjalnymi klientami lub możliwościami bez wysiłku
  • Ma ponad 70 integracji, w tym Google Hangout, Google Chat i narzędzia do współpracy innych firm, takie jak Slack

Copper jest zbudowany na podstawie projektu Google Materials. Jest łatwa w nawigacji i naśladuje wygląd i działanie produktów Google. Dlatego Copper CRM jest dobrym wyborem dla zespołów, które nie znają oprogramowania CRM.

Flowlu

Folwlu to kompleksowe rozwiązanie do zarządzania biznesem, któremu zaufało ponad 25 000 firm na całym świecie. Jego bezpłatne rozwiązanie CRM integruje się z Gmailem, aby scentralizować istniejące listy e-mail, bazy danych, klientów i funkcje biznesowe w jednym miejscu — bez żonglowania różnymi aplikacjami i kartami.

Cechy

  • Łatwe do odczytania tablice Kanban, umożliwiające użytkownikom centralizację leadów i optymalizację przepływów pracy pod jednym dachem
  • Wykorzystaj funkcje zarządzania potencjalnymi klientami i kontaktami, aby tworzyć i przechowywać szczegółowe dane osobowe klientów
  • Ma wbudowaną analitykę sprzedaży do analizy lejka sprzedaży i danych finansowych
  • Korzystaj z komentarzy, aby łatwo współpracować nad możliwościami, zostawiać notatki, dołączać pliki i dostarczać aktualizacje.
  • Efektywnie zarządzaj lejkiem sprzedaży, śledząc potencjalnych klientów, ustawiając przypomnienia i automatyzując kolejne e-maile

Flowlu Gmail CRM integruje się z Twoim operatorem telefonicznym, aby dzwonić do klientów jednym kliknięciem bezpośrednio z ich rekordu CRM. Ponadto automatycznie przechwytuje całą historię komunikacji z dziennikiem połączeń i nagraniami audio.

Zwinny CRM

Agile CRM to łatwe w użyciu, ale wydajne oprogramowanie dla małych i średnich firm z automatyzacją sprzedaży i marketingu. Integracja systemu z Gmailem obejmuje mnóstwo narzędzi CRM Gmail, co czyni go najlepszym CRM dla użytkowników.

Cechy

  • Ma scentralizowany pulpit nawigacyjny do śledzenia wiadomości e-mail i wizualizacji spostrzeżeń związanych z dostarczaniem wiadomości e-mail, otwieraniem i kliknięciami
  • Skonfiguruj dwukierunkową synchronizację w częstych odstępach czasu, aby uzyskać dostęp do wszystkich kontaktów z obu systemów w Gmailu lub Agile CRM
  • Widok kontaktu 360° dla szczegółowej osoby kupującego dla dowolnego kontaktu, w tym rozmów, notatek telefonicznych, obecności w mediach społecznościowych i aktywności w sieci
  • Oferuje elementy grywalizacji, aby nagradzać, motywować i poprawiać wydajność pracowników

Oprogramowanie cieszy się zaufaniem ponad 15 000 klientów, w tym takich jak Indeed, osób na godzinę i TNW (The Next Web). Freelancerzy oraz małe i średnie firmy najlepiej poradzą sobie z Agile CRM.

metoda

Method to CRM oparty na sztucznej inteligencji, który integruje się z Gmailem, aby pomóc Ci usprawnić przepływ pracy i poprawić jakość obsługi klienta dzięki automatyzacji. Pozwala użytkownikom dodawać kontakty, planować działania następcze i rejestrować możliwości bezpośrednio ze skrzynki odbiorczej Gmaila.

Cechy

  • Uzyskaj widok 360° każdego leada i klienta – dane kontaktowe, historię zakupów, wcześniejsze rozmowy – bez konieczności opuszczania skrzynki odbiorczej Gmaila
  • Uzyskaj dostęp do działań sprzedażowych, zamieniaj e-maile w zadania i łatwo twórz nowych potencjalnych klientów, które są automatycznie aktualizowane w CRM Method
  • Dwukierunkowa integracja z Quickbooks sprawia, że ​​rozliczanie i rozliczanie podatków to pestka
  • Automatyczne przechwytywanie potencjalnych klientów pozwala zapisywać nowych potencjalnych klientów z formularzy internetowych bezpośrednio do CRM firmy Mehod
  • Twórz różne potoki sprzedaży, aby śledzić status każdego potencjalnego klienta lub transakcji, przypisuj wyniki potencjalnych klientów, oceny możliwości i wagi transakcji, aby nadać priorytet właściwym transakcjom

Method CRM jest dostarczany z dedykowaną aplikacją mobilną, która pozwala zarządzać relacjami z klientami i ulepszać je z palca.

Zamknąć

Close CRM integruje się z Gmailem, aby usprawnić komunikację i poprawić wydajność sprzedaży. To skalowalne rozwiązanie CRM, które rozszerza swoje możliwości wraz z rozwojem Twojej firmy.

Cechy

  • Dwukierunkowa synchronizacja między Close a Gmailem; automatyczne tworzenie kontaktów, umożliwiające dodawanie nowych kontaktów bezpośrednio z Gmaila
  • Ma wbudowane śledzenie i analizę poczty e-mail, dając zespołom sprzedaży wgląd w to, kto otworzył, kliknął lub odpowiedział na ich e-maile
  • Korzystaj z gotowych szablonów wiadomości e-mail lub twórz niestandardowe fragmenty monotonnych wiadomości e-mail, aby uzyskać szybszą i wydajniejszą komunikację
  • Konfigurowalne przepływy pracy i automatyzacja, umożliwiające użytkownikom automatyzację zadań i działań następczych w oparciu o określone działania lub wyzwalacze w Gmailu

Solidne funkcje Close i łatwy w użyciu interfejs sprawiają, że jest to niezbędne narzędzie dla każdego zespołu sprzedaży, który chce usprawnić przepływ pracy i poprawić ogólną wydajność zespołu.

Podsumowanie

Pomimo rosnącej popularności komunikatorów mobilnych, Gmail jest nadal poszukiwanym narzędziem do profesjonalnej komunikacji.

Powyżej wymieniono najlepsze CRM zintegrowane z Gmailem, które usprawniają przepływ pracy i bezproblemowo poprawiają relacje z klientami. Istnieją jednak pewne funkcje, które musisz mieć w wybranym CRM Gmaila:

  • Możliwość automatycznego wyszukiwania i przechowywania kontaktów
  • Posiada dedykowaną aplikację mobilną
  • Oferuje opcje raportowania i tworzenia pulpitów nawigacyjnych
  • Wbudowane statystyki dotyczące wiadomości e-mail i analizy sprzedaży

Na koniec upewnij się, że CRM odpowiada Twoim wymaganiom biznesowym i nie obciąża Twojej kieszeni. 💰

Możesz także zapoznać się z najlepszymi rozwiązaniami Cloud CRM dla rozwijających się firm.