8 najlepszych narzędzi do analizy e-commerce dla marketerów

Firmy przenoszą się do Internetu i wszystko można dziś sprzedawać online, od artykułów spożywczych po żywność, coaching online, oprogramowanie itp. Wraz z rozwojem handlu elektronicznego konkurencja również się rozwija, ponieważ firmy odchodzą od tradycyjnych sklepów stacjonarnych .

26 milionów witryn e-commerce na calym swiecie. A sprzedaż detaliczna e-commerce sięgnie 7,5 biliona dolarów do 2025 rwedług Statista.

Te statystyki pokazują konkurencję w przestrzeni e-commerce, a w tak konkurencyjnym środowisku firmy potrzebują zaawansowanych narzędzi do analizy danych i e-commerce, aby się utrzymać.

Większość sklepów e-commerce nie radzi sobie z konkurencją z powodu braku odpowiedniej strategii, ponieważ brakuje im analizy danych o zachowaniach klientów na stronie, najpopularniejszych produktach, wskaźnikach zaangażowania i konwersji itp.

Właściciele firm powinni analizować dane i trendy w swoich sklepach internetowych, aby podejmować świadome decyzje, aby przetrwać zaciekłą konkurencję.

W tym artykule omówiłem ważne wskaźniki KPI do mierzenia dla sklepów internetowych oraz najlepsze narzędzia do śledzenia KPI w e-commerce.

Najpierw zrozummy analitykę e-commerce.

Co to jest analityka e-commerce?

Sklepy e-commerce codziennie generują ogromne ilości danych, takich jak dane transakcyjne, działania klientów, wyszukiwania klientów, zachowanie użytkowników na stronie internetowej, pliki dziennika i różne inne dane dotyczące odwiedzających.

Administratorzy sieci muszą wykorzystywać wszystkie te wygenerowane dane do podejmowania decyzji dotyczących sklepu i generowania sprzedaży. Do realizacji tych celów wykorzystywane są analizy e-commerce.

Analityka e-commerce to sposób analizowania i znajdowania wniosków z wygenerowanych danych oraz eksplorowania niewidocznych wzorców i trendów z zestawów danych w celu prognozowania wzrostu biznesu i poprawy obecnego stanu na podstawie analizowanych danych.

Dane e-commerce można analizować za pomocą zaawansowanych narzędzi analitycznych e-commerce.

Zanim omówimy narzędzia do analityki e-commerce, przyjrzyjmy się kilku kryteriom, które regulują wydajność rynku e-commerce.

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w e-commerce Analytics

Średnia wartość zamówienia (AOV)

Średnia wartość zamówienia poinformuje Cię, ile klient wydaje w Twoim sklepie na jedno zamówienie. Można go obliczyć, dzieląc przychody przez całkowitą liczbę zamówień.

Jest to jedna z najlepszych metod śledzenia zysków i przychodów. AOV powinna być większa niż koszt pozyskania klienta.

Każdy sklep e-commerce powinien śledzić AOV i starać się go zwiększać. Sposoby na zwiększenie średniej wartości zamówienia to upselling, sprzedaż zestawów produktów w celu zwiększenia wartości zamówienia itp.

Wyższe AOV pozwala właścicielowi sklepu e-commerce na elastyczność w zapewnianiu rabatów, bezpłatnej dostawy i absorbowaniu wyższych kosztów pozyskania klienta.

Współczynnik konwersji (CR)

Sklepy e-commerce generują duży ruch, ale ważne jest, aby wiedzieć, ilu odwiedzających kupuje lub dokonuje konwersji na klientów.

Współczynnik konwersji to odsetek odwiedzających przechodzących w klientów w sklepie internetowym.

Współczynniki konwersji dają interesujące informacje na temat witryny, takie jak zaangażowanie w witrynę, optymalizacja witryny pod kątem konwersji i produktów itp.

Optymalizacja współczynników konwersji ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia sprzedaży, przychodów i AOV. Współczynniki konwersji w handlu elektronicznym można zoptymalizować, korzystając z prostego projektu witryny, naprawiając problemy techniczne i korzystając z narzędzi analitycznych w handlu elektronicznym, aby zrozumieć punkty wyjścia klientów w witrynie i poprawić ogólne wrażenia użytkownika.

Niezbędne jest śledzenie współczynników konwersji na poziomie atomowym. Konwersje można skonfigurować według kanału, kategorii produktu i kampanii. To ustawienie da Ci wyobrażenie o tym, które produkty lub kanały osiągają lepszą sprzedaż.

CR można obliczyć dzieląc całkowitą liczbę. zamówień przez łączny ruch i pomnożenie go przez 100.

Wskaźnik porzucenia koszyka (SCAR)

Współczynnik porzucania koszyka to odsetek odwiedzających, którzy dodają produkt do koszyka, ale nie kończą procesu kasy.

Jeśli Twój sklep internetowy ma wyższy współczynnik porzucania koszyka (SCAR), musisz określić jego przyczynę. Przyczyny mogą być różne: złożony proces realizacji transakcji, brak opcji płatności lub wyższe opłaty za wysyłkę.

Optymalizacja współczynnika porzucania kasy jest prostszym zadaniem, ponieważ wymaga jedynie optymalizacji koszyka zakupów poprzez poprawę ogólnego doświadczenia w kasie.

SCAR oblicza się, dzieląc całkowitą sprzedaż przez utworzone koszyki zakupowe pomnożoną przez 100.

Wskaźnik utrzymania klienta (CAR)

Wskaźnik utrzymania klienta informuje o lojalności klienta. Ten e-commerce KPI wskazuje, jaki procent klientów wraca do Twojego sklepu po pierwszym zakupie.

Określa poziom zadowolenia klientów z Twoich produktów i usług; lepszy wskaźnik utrzymania klientów oznacza, że ​​Twój produkt i usługi zaspokajają potrzeby klienta.

Wskaźnik utrzymania klientów można obliczyć, odejmując liczbę nowych klientów pozyskanych w określonym czasie od łącznej liczby klientów na koniec określonego czasu, dzieląc przez całkowitą liczbę klientów na początku tego czasu, a na koniec: pomnóż to przez 100.

Przychody ze sprzedaży

Całkowite przychody ze sprzedaży to najważniejszy wskaźnik KPI, który każdy sklep e-commerce powinien śledzić i śledzić co tydzień, co miesiąc, co kwartał i co rok.

Właściciele sklepów powinni skupić się na śledzeniu przychodów brutto i nie. sprzedanych produktów w danym okresie.

Większość narzędzi do analizy e-commerce będzie miała funkcję śledzenia sprzedaży na pulpicie nawigacyjnym. Ten KPI daje wgląd w Twój rozwój, wdrażanie produktów i reputację marki. Wskaźnik jest tak dobry, jak karta postępu marki.

Żywotna wartość klienta (CLV)

Śledzenie CLV jest ważne, ponieważ wspiera lojalność wobec marki. KPI wartości życiowej klienta dostarcza danych o średnich pieniądzach, które klient wyda na swoje zaangażowanie w biznes.

CLTV mierzy zysk, jaki uzyskujesz z kosztów pozyskania klienta, i wskazuje zdolność firmy do utrzymania klientów. Im wyższy CLV proporcjonalny do AOV, tym większa częstotliwość zakupów.

Koszt pozyskania klienta (CAC)

Koszt pozyskania klienta (CAC) to kwota, jaką firma lub sklep e-commerce wydaje na pozyskanie klienta.

Jest to kluczowy KPI w e-commerce, ponieważ informuje właścicieli firm i marketerów o kosztach, jakie ponoszą, aby zdobyć klienta. Jeśli CAC jest mniejsze niż średnia wartość zamówienia, oznacza to, że kampanie marketingowe są skuteczne, ale jeśli CAC jest większe niż AOV, kampanie należy ponownie zoptymalizować, aby zmniejszyć CAC.

Można go obliczyć, dzieląc wydatki na kampanie i pozyskanych klientów.

Obliczanie CAC pomaga również w alokacji budżetu na kampanie; na przykład, jeśli chcesz pozyskać 100 nowych klientów, a koszt pozyskania klienta to 10 zł, to budżet wyniesie 1000 zł (CAC*liczba klientów)

Zwrot z nakładów na reklamę (ROAS)

Mierniki zwrotu z nakładów na reklamę zwroty, jakie generują dla Ciebie kampanie marketingowe. Szacuje całkowitą sprzedaż lub przychody generowane przez wszystkie kampanie marketingowe.

ROAS można obliczyć, dzieląc zwroty generowane przez kampanie i całkowity koszt kampanii.

Ten KPI jest ważny dla marketerów, aby zrozumieć skuteczność kampanii. ROAS może brzmieć podobnie do CAC, ale oba mają różnice. CAC to budżet wymagany do pozyskania klienta, a ROAS mierzy przychody generowane przez reklamy.

Obliczanie ROAS doradza marketerom, jak działają reklamy; wyższy ROAS wskazuje, że ich wydatki na reklamy mogą zostać zwiększone, aby zwiększyć liczbę klientów. Jeśli jednak ROAS jest niższy, jest to ostrzeżenie przed ograniczeniem wydatków na reklamę i skupieniem się na współczynnikach konwersji.

Przyjrzyjmy się teraz najlepszym narzędziom do analizy e-commerce.

Supermetryka

Supermetrics to doskonałe narzędzie do agregowania danych z omnichannel, czy to Facebook, Instagram, czy reklamy społecznościowe. Szeroka gama zestawów danych obsługiwanych przez Supermetrics umożliwia intuicyjną i łatwą ocenę połączonych danych na różnych platformach. Supemetrics umożliwia dostosowywanie widoków za pomocą parametrów i tagowania.

Supemetrics jest w pełni zautomatyzowany i pomaga w tworzeniu zestawu raportów, które można udostępniać firmie. Zbiera dane ze wszystkich platform marketingowych i dodaje do platform analizy danych, takich jak arkusz kalkulacyjny, narzędzie BI lub dowolne narzędzie do raportowania.

Działa w trzech krokach, łączy, analizuje i automatyzuje. Supermetrics można połączyć z dowolnym narzędziem raportowania w celu zbierania danych z platform marketingowych. Następnie pomaga właścicielom sklepów e-commerce zrozumieć dane i wreszcie automatyzuje zadania, takie jak dodawanie danych, aby wyeliminować monotonne zadania z rutyny.

SavvyCube

SavvyCube może pomóc Ci uzyskać jasny obraz wyników Twojej firmy, analizując Adobe Commerce, PayPal, Google Analytics i Shopify.

Narzędzie analityczne Savvy zapewnia spojrzenie na sprzedaż z lotu ptaka i pomaga podejmować lepsze decyzje. Możesz poprawić wrażenia zakupowe swoich klientów oraz zwiększyć liczbę i częstotliwość zamówień, dowiadując się więcej o ich nawykach zakupowych.

Narzędzia dostarczają szczegółowych informacji o sprzedaży według lokalizacji geograficznej, produktu i kanału marketingowego. Możliwe jest śledzenie odwiedzających, którzy opuszczają swoje koszyki za pomocą raportów, które śledzą KPI, takie jak współczynnik konwersji i średnia wartość zamówienia.

SavvyCube zapewnia 30-dniowy bezpłatny okres próbny z miesięcznymi rozliczeniami i brakiem umów. Oferuje płatne plany od 49 USD miesięcznie.

Woopra

Jest to narzędzie do analizy ścieżki klienta, które zmienia sposób, w jaki firmy myślą, analizują, wchodzą w interakcje i utrzymują swoich klientów. Platforma została stworzona, aby pomóc firmom doskonalić się i rozwijać przez cały cykl życia klienta.

Woopra ma unikalny sposób śledzenia, w jaki sposób ludzie korzystają z Twojej witryny, produktów i aplikacji mobilnych. Ponad 51 integracji jednym kliknięciem z partnerami, takimi jak Salesforce, Marketo i Intercom, pomaga zespołom i narzędziom lepiej współpracować.

Może również bez wysiłku mapować wiele baz danych bez pisania SQL. Za pomocą rozwiązania do automatyzacji marketingu i CRM, Woopra może zbudować pełny obraz podróży klienta, trendów i segmentacji.

Woopra ma bezpłatny plan, który oferuje wsparcie do 500 tys. działań miesięcznie z 90-dniowym przechowywaniem danych i ponad 30 opcjami integracji. Płatny plan zaczyna się od 349 USD miesięcznie.

Mixpanel

Mixpanel umożliwia ulepszanie aplikacji mobilnych i internetowych poprzez śledzenie zaangażowania użytkowników i interakcji z nimi.

Pomaga właścicielom firm i sklepów internetowych analizować konwersje i porzucenia, mierzyć zaangażowanie użytkowników i znajdować sposoby na poprawę utrzymania klientów.

Mixpanel pozwala organizacjom lepiej zrozumieć swoich konsumentów, wykorzystując lejki konwersji i kohorty retencji do analizy ich zachowania.

W rezultacie możesz poprawić użyteczność naszego produktu, kierując się wynikami badań segmentu użytkowników. Udostępnianie jest proste, ponieważ wszystko jest piękne wizualnie. Jest tyle wykresów, filtrów i perspektyw!

Bezpłatna wersja Mixpanel umożliwia śledzenie 100 000 użytkowników miesięcznie z nieograniczoną liczbą danych historycznych, raportów oraz monitorowaniem i alertami. Plan wzrostu zaczyna się od 25 USD miesięcznie ze wszystkimi funkcjami bezpłatnego planu i nieograniczoną liczbą zapisanych raportów, kohort, modelowania danych, analiz i innych dodatków do potoków danych.

Mixpanel oferuje niestandardowe rozwiązania dla przedsiębiorstw z zaawansowanymi kontrolami, logowaniem jednokrotnym i automatycznym udostępnianiem oraz dedykowaną obsługą klienta dla większych sklepów internetowych.

Google Analytics

Google Analytics jest niezbędnym narzędziem, które każda strona internetowa powinna mieć do śledzenia ogólnej wydajności witryny; Może mierzyć wydajność Twojego sklepu internetowego, analizując następujące ważne wskaźniki – współczynnik odrzuceń, sesje, najskuteczniejsze strony produktów, targetowanie odbiorców, dane w czasie rzeczywistym, konwersja produktów itp.

Google Analytics może pomóc w śledzeniu innych ważnych danych dotyczących handlu elektronicznego, takich jak konwersje, ogólna sprzedaż i przychody, ruch w witrynie, źródła i medium ruchu, zachowania zakupowe klientów oraz współczynnik porzucania koszyka.

Ogólnie rzecz biorąc, Google Analytics to wyjątkowe narzędzie do pomiaru kampanii marketingowych i pomaga analizować skuteczność różnych kanałów, takich jak SEO, Google Ads, media społecznościowe itp.

Semrush

Semrush to doskonałe narzędzie do analizy skuteczności marketingu internetowego. Przydaje się również do analizy i optymalizacji kampanii marketingowych sklepu e-commerce.

Semrush jest najwyżej ocenianym narzędziem SEO, ponieważ może pomóc w badaniu słów kluczowych, sugestiach linków zwrotnych i audycie witryny pod kątem różnych technicznych problemów SEO w witrynie.

Nie tylko SEO, ale Semrush może również śledzić Twoje kampanie reklamowe, przeprowadzać badania konkurencji, optymalizować CPC i konwersje, zarządzać mediami społecznościowymi i reputacją online itp.

Ogólnie rzecz biorąc, to narzędzie może pomóc w zwiększeniu określonych wskaźników KPI w handlu elektronicznym, takich jak zwiększenie ruchu w witrynie, optymalizacja i prowadzenie skutecznych kampanii.

Amplituda

Amplituda to jeden z najlepszych produktów i narzędzi do analityki e-commerce obecnych na rynku.

Dzięki Amplitude zespoły cyfrowe mogą lepiej zrozumieć swoich konsumentów, spersonalizować ich doświadczenia i śledzić ogólny sukces sklepów e-commerce. Analizuje konwersje i sugeruje rekomendacje ich poprawy.

Zapewnia różne funkcje do analizy danych sklepu e-commerce, takie jak kohorty behawioralne dla zachowania użytkowników, integracja z innymi aplikacjami i poziomy zgodności dla bezpieczeństwa danych.

Amplitude zapewnia bezpłatny pakiet startowy z podstawową analizą, nieograniczoną retencją danych z nieograniczoną liczbą użytkowników z 10 milionami działań miesięcznie. Inne płatne plany to rozwój i przedsiębiorstwo, które zapewniają platformy analizy behawioralnej i produktowej.

Glew

Glew to narzędzie Business Intelligence stworzone specjalnie dla platform e-commerce. Pozwala połączyć Twój sklep internetowy z narzędziami biznesowymi, które pomogą Ci płynnie zarządzać i raportować na wielu platformach.

Zapewnia indywidualne rozwiązania dla różnych operacji e-commerce, takich jak analiza produktów, analiza zapasów, analiza marketingowa oraz analiza klientów i subskrypcji. Rozwiązanie analityczne dla przedsiębiorstw obejmuje niestandardowe raporty, hurtownię danych i potok danych.

Glew daje możliwość integracji ze wszystkimi narzędziami do zarządzania biznesem i e-commerce, takimi jak Woocommerce, Facebook, reklama Amazon, Shopify, Google Analytics itp.

Glew ma trzy różne pakiety cenowe Glew starter, Glew Pro i Glew Plus. Glew starter jest zawsze bezpłatny z nieograniczoną liczbą użytkowników i sklepów oraz umożliwia śledzenie 20 kluczowych wskaźników, takich jak LTV, zysk netto, najlepsze produkty itp.

Glew pro zaczyna się od 79 USD miesięcznie z ponad 250 KPI, 40 integracjami, 30 gotowymi segmentami klientów i synchronizacją z Klaviyo i Mailchimp. Grew Plus oferuje ponad 150 integracji z niestandardowymi cenami i inne dostosowane rozwiązania dla większych sklepów e-commerce.

Wniosek

Prowadzenie sklepu e-commerce to nie walkover; właściciele firm nieustannie walczą o zwiększenie sprzedaży i przychodów online. Poprawa wskaźników KPI w handlu elektronicznym jest bolesna, ale odpowiednie narzędzia do analizy danych pomagają zrozumieć dane, mierzyć wskaźniki KPI i planować rozwój.

Narzędzie do analizy e-commerce pomaga zoptymalizować różne kluczowe wskaźniki wydajności dla sklepu internetowego, takie jak zachowanie użytkownika, konwersje, bezpieczeństwo danych itp.

Wdrożenie narzędzi analitycznych e-commerce do analizy danych może pomóc na wiele sposobów. Niektóre korzyści to:-

  • Zapewnij wgląd w kampanie marketingowe, które pomogą Ci zoptymalizować kampanie i zwiększyć konwersje
  • Przechwytuj dane klientów, które pomagają zapewnić bezproblemową obsługę klienta w każdym punkcie kontaktu i na każdym urządzeniu
  • Dostarczaj oparte na danych wglądy na temat najlepszych produktów, które pomagają w zarządzaniu i planowaniu zapasów.
  • Rekomendacje optymalizacji ścieżki użytkownika na każdym etapie odkrywania, pozyskiwania, konwersji, utrzymania i rzecznictwa ścieżki

Podałem listę najlepszych narzędzi do analizy e-commerce, które pomogą Ci wykorzystać dane generowane przez Twój sklep internetowy i wykorzystać te dane do podejmowania świadomych decyzji.