8 najlepszych narzędzi do monitorowania VoIP do rozwiązywania problemów z wydajnością

Chcesz wiedzieć o najlepszych narzędziach do monitorowania VoIP? Oto wszystko, o czym powinieneś wiedzieć.

System VoIP lub Voice over Internet Protocol może zarządzać, monitorować, śledzić i raportować transmisje danych i głosu przez Internet. Jest znany jako usługa telefonii szerokopasmowej, telefonia internetowa, technologia IP i telefonia szerokopasmowa w celu rozwiązania potencjalnych problemów.

Jednak system wymaga wymagającej obsługi sieci i nie może tolerować niskiej wydajności prowadzącej do utraty pakietów i opóźnień. Słaba wydajność może również wpłynąć na jakość głosu lub dźwięku, co sprawia, że ​​praca z przerywanym dźwiękiem jest niezbędna.

Technologia VoIP ma wiele zalet, takich jak możliwość wykonywania połączeń i opłacalność. Jest popularny w telemarketingu, obsłudze klienta i zespołach pomocy technicznej, które nie mają problemów z jakością połączeń. Urządzenia oparte na danych, takie jak tablety, komputery i telefony, mogą z łatwością wykonywać połączenia.

Istnieją jednak działy, w których problemem jest niska jakość połączeń, dlatego konieczne jest wybranie rozwiązań do monitorowania VoIP, które uzupełniają inne komponenty, takie jak monitorowanie ruchu VoIP, narzędzia do rozwiązywania problemów VoIP i analizatory ruchu VoIP.

Aplikacje VoIP obejmują WhatsApp, Google Group Chat, Google Voice, Skype itp. Technologia umożliwia tradycyjnym usługom telefonicznym korzystanie z protokołów z komutacją pakietów do działania w sieci. Pomaga uzyskać pojedyncze pakiety za pomocą sygnałów głosowych przesyłanych do kompatybilnej sieci.

Na rozwijających się rynkach trzeba znaleźć odpowiednie narzędzie do monitorowania VoIP. Dostępnych jest kilka opcji, takich jak rozwiązania zamknięte, open source, bezpłatne i klasy korporacyjnej.

Oto niektóre z najlepszych narzędzi do monitorowania VoIP, które warto wziąć pod uwagę.

Monitor Dotcom

Monitoring VoIP klasy korporacyjnej Dotcom-Monitor usługi umożliwiają natychmiastowe rozwiązywanie problemów z dostępnością numeru telefonu z dowolnego miejsca na świecie, w dowolnym czasie!

W momencie, gdy system komunikacji VoIP w Twojej organizacji ma problemy z dostępnością lub wydajnością, system natychmiast replikuje połączenia do urządzenia SIP użytkownika końcowego i analizuje odpowiedzi na połączenia, aby określić przyczynę problemów z łącznością. Zostaniesz natychmiast powiadomiony (z podaniem przyczyny problemu), dzięki czemu możesz szybko zareagować i szybko zastosować niezbędne poprawki!

Od numerów osobistych/prywatnych po duże korporacje, Dotcom-Monitor robi to wszystko, testując wszystkie rodzaje usług numerów telefonów pod kątem dostępności i wydajności, zapewniając, że Twoi klienci są zadowoleni i nigdy nie będą mogli połączyć się z Tobą przez telefon!

Monitorowanie sieci Paessler PRTG

Jeśli chcesz poprawić wydajność VoIP, zacznij od monitorowania sieci Paessler PRTG, aby poznać problemy. Pomaga monitorować ruch, służy jako narzędzie do rozwiązywania problemów, zmniejsza błędy VoIP, minimalizuje opóźnienia, utratę pakietów lub jitter i poprawia jego wydajność. Zaletą korzystania z oprogramowania do monitoringu PRTG VoIP są:

  • Rozwiązywanie problemów w celu wykrycia wadliwego przełącznika i routera,
  • Popraw wydajność VoIP, aby uniknąć zawieszania się lub przerywania połączeń,
  • Analizator ruchu, aby zrozumieć obciążenie, monitorować dane i analizować wynik.

Narzędzie online zawiera pięć czujników, które umożliwiają rozpoczęcie pracy z narzędziem do rozwiązywania problemów VoIP. Monitorowanie sieci Paessler PRTG zawiera czujnik Ping do pomiaru utraty pakietów, czujnik Round Trip do pomiaru jakości usług, czujnik Ping Jitter do analizy wartości jittera, czujnik Cisco IP SLA do pomiaru QoS oraz czujnik One Way do monitorowania jakości połączenia.

Witryna24x7

Jeśli szukasz oprogramowania do monitoringu VoIP w wersji testowej, Witryna24x7 może zakończyć wyszukiwanie. 30-dniowy okres próbny korzysta z umowy Cisco Internet Protocol Service Level Agreement (IPSLA) w celu uzyskania dostępu do usług VoIP. Łatwiej jest rozwiązywać problemy z jakością w czasie rzeczywistym dzięki metrykom wydajności i dostępnym statystykom, które zapewniają szczegółowe informacje.

Narzędzie do monitorowania VoIP Site24x7 otrzymuje natychmiastowe alerty i chroni urządzenia przed awariami. Śledzi różne komponenty, takie jak opóźnienie, jitter i utrata pakietów, które wpływają na jakość połączenia. Śledzi czas podróży w obie strony (RTT), oznacza ocenę opinii (MOT) i metryki od miejsca przeznaczenia do źródła (i odwrotnie).

Połączenia VoIP napotykają typowe problemy, takie jak częste zrywanie połączeń, opóźnienia dźwięku, kompresja głosu, nierówne głosy i echa. Funkcja rozwiązywania problemów analizuje całą transmisję połączeń i sieć, aby rozwiązać problemy. Obejmuje metryki, takie jak utrata pakietów, jitter, brakujące pakiety zarządzanego dostępu do Internetu (MIA), późne przybycie pakietów itp.

Słoneczne Wiatry

SolarWinds VoIP i menedżer jakości sieci może pomóc w uzyskaniu szczegółowych informacji o wydajności i głębokich krytycznych metrykach QoS połączeń. Narzędzie jest dostarczane z 30-dniowym okresem próbnym, po którym następuje subskrypcja od 963 USD. Użytkownicy skupiający się głównie na monitorowaniu i zarządzaniu IP SLA, monitorowaniu jakości VoIP, monitorowaniu WAN, obsłudze menedżera połączeń Cisco i monitorowaniu fluktuacji sieci mogą wybrać to narzędzie.

SolarWinds analizuje szczegółowe zapisy połączeń, które mogą analizować zapisy wygenerowane za pomocą Avaya Communication Manager i Cisco CallManager. Pomaga zidentyfikować wszelkie zniekształcenia, szumy i opóźnienia, jednocześnie eliminując problemy. Narzędzie może zapewnić kontrolę i centralną widoczność użytkownikom oraz uzyskiwać raporty statystyczne i statystyki w czasie rzeczywistym. Wykorzystuje statystyki sieciowe specyficzne dla IP SLA i pomaga przyspieszyć rozwiązywanie problemów z połączeniami CUBE i awariami Cisco SIP.

Włócznia VoIP

VoIP Spear śledzi jakość głosu, aby upewnić się, że można go przeanalizować i naprawić problemy. Oprogramowanie pomaga monitorować jakość VoIP 24×7, aby zobaczyć stan problemów. Włócznia VoIP oferuje wynik przedstawiający jakość połączeń jako średnią ocenę opinii (MOS) przy użyciu wykresu.

Narzędzie skutecznie testuje duże miasta, a serwery oferują szczegółowy wgląd. Wraz z tym alerty e-mail ułatwiają monitorowanie jakości głosu.

Riverbed UCExpert

Riverbed UCExpert to łatwe w użyciu narzędzie do monitorowania VoIP, w którym użytkownicy mogą łatwo wchodzić w interakcje i współpracować z klientami i zespołami. Jest to narzędzie, które poprawia produktywność, zmniejszając liczbę wezwań pomocy technicznej i efektywnej współpracy. Można ulepszyć aplikacje do współpracy głosowej i wideo, funkcje przesyłania wiadomości, media społecznościowe i aplikacje mobilne.

Riverbed UCExpert oferuje ciągłe monitorowanie jakości ujednoliconej komunikacji, która może rozwiązywać najważniejsze problemy. Celem jest skrócenie czasu reakcji, wykorzystanie inteligentnej kontroli ruchu opartej na regułach, naprawienie problemów związanych z wpływem na użytkownika końcowego i skalowanie aplikacji wideo pod kątem dostępności.

Jak sama nazwa wskazuje, ExtraHop oferuje użytkownikom przeskok w zakresie monitorowania wydajności wideo i VoIP. Jest to najlepsze rozwiązanie dla jittera, przerywanych połączeń lub opóźnień. ExtraHop może natychmiast monitorować wszystkie dane, aby zrozumieć działania IT, które mogą wpłynąć na ich jakość. Izoluje również problemy użytkownika i pomaga w zrozumieniu warunków. Oprogramowanie wspiera zgodność i audyty, koreluje ruch, analizuje ruch i zyskuje widoczność.

Zarządzanie silnikiem OpManager

Manageengine OpManager to najwyższej klasy narzędzie, które zapewnia zero skarg na jakość połączeń, łączy sieć, monitorowanie usług, zarządzanie wydajnością i wydajnością błędów oraz analizę ruchu sieciowego. Funkcje narzędzia obejmują proaktywne monitorowanie wydajności i jakości VoIP w infrastrukturze WAN.

OpManager może również rozwiązywać problemy z wydajnością dla użytkowników wraz z wykresami trendów QoS VoIP i szczegółowymi raportami dotyczącymi wydajności miejsca docelowego lub źródła. Użytkownicy mogą uzyskać obszerne raporty dotyczące wydajności VoIP według Jittera, utraty pakietów, MOS, maksymalnego RTT i maksymalnego naruszenia SLA.

Wniosek

Ogólnie rzecz biorąc, firmy nie wybierają darmowych narzędzi, ponieważ są one stosunkowo ograniczone pod względem funkcji. Czasami jednak bezpłatne narzędzia mogą spełnić wymagania użytkownika, podczas gdy innym razem użytkownicy mogą sprawdzić idealne opcje przed sfinalizowaniem.

Użytkownicy mogą skonfigurować narzędzia do monitorowania VoIP, które dostosują się do ich wymagań, aby zapewnić, że żadne pakiety nie zostaną utracone. Wybierz najlepsze dopasowanie i rozpocznij monitorowanie VoIP.