8 wskazówek dotyczących projektowania witryn eCommerce

Projektowanie stron internetowych odgrywa kluczową rolę w tworzeniu udanej witryny eCommerce. Najlepszy produkt na świecie można łatwo przeoczyć, jeśli nie ma projektu wspierającego prezentację.

Najlepsze w projektowaniu stron internetowych i wskazówkach jest to, że wiele porad projektowych opiera się na danych i studiach przypadków. Chociaż zawsze jest miejsce na kreatywność i inspirującą ekspresję, porady oparte na danych gwarantują wymierne rezultaty.

Celem jest sprzedaż większej ilości tego, co Twoja marka ma do zaoferowania. Czy to przez podstępne elementy wystroju lub odważne stwierdzenia, które zaciekawią klientów, aby dowiedzieć się więcej.

Świetny projekt strony internetowej inspiruje użytkowników do działania, ale także pomaga wzmocnić zaufanie użytkowników do Twojej marki. Działanie napędza sprzedaż, a projekt ma zachęcić użytkowników do wykonywania działań, takich jak kupowanie lub kontaktowanie się.

Ten artykuł jest przeznaczony dla każdego, kto chce dopracować projekt swojej witryny eCommerce. Nie ma znaczenia, czy korzystasz z WordPressa, Wix, BigCommercelub niestandardową platformę eCommerce. Lekcje i wskazówki przedstawione poniżej mają uniwersalne zastosowanie jako nowoczesne zasady projektowania.

Opowiedzieć historię

Przykład opowiadania przez Tens

Świetne produkty mają za sobą wspaniałe historie. Każdy może połączyć witrynę eCommerce i sprzedawać, co tylko chce. Ale nie każdy może stworzyć udany wizerunek marki wokół swojego produktu.

Pomoże Ci w tym umiejętność opowiedzenia przekonującej historii o Twojej marce budowanie silnego wizerunku marki. Ponadto opowiadanie historii sprzyja lojalności. Klienci chętniej zapamiętają Twoją markę, jeśli poczują, że jesteś szczery i osobisty. A najlepszym sposobem na bycie osobistym jest opowiedzenie historii.

  • Co sprawiło, że stworzyłeś swój produkt?
  • Jak Twój produkt wpłynął na Twoje życie?
  • Jaka jest twoja wizja przyszłości?
  • Kto jest Twoim klientem docelowym?

Gdy zaczniesz odpowiadać na te pytania, możesz uzyskać znacznie jaśniejszy pomysł na to, jak ustrukturyzować swój projekt eCommerce. Spraw, aby użytkownicy poczuli się częścią czegoś wyjątkowego.

Czy nie chciałbyś, aby klienci wracali do Twojego sklepu, ponieważ zostali zainspirowani?

Stwórz mniejszy wybór

Istota Waldena pogrubienie z promocją produktów.

Nie ma nic bardziej nieprzyjemnego niż niechlujna nawigacja w sklepie. Celem sprzedaży jest zachęcenie użytkowników do dodawania produktów do koszyka. Ale jeśli Twoja nawigacja zapewnia setki opcji, użytkownicy szybko stracą cierpliwość i całkowicie opuszczą witrynę.

Walmart jest doskonałym przykładem tego, czego nie robić, chyba że chcesz skalować sprzedaż z długim ogonem. Ich nawigacja zapewnia nadmiernie nasyconą listę opcji nawigacji, co sprawia, że ​​do czasu, gdy skończysz znaleźć to, czego potrzebujesz, poczujesz zawroty głowy.

Prosta nawigacja eCommerce // Mercari

Im łatwiej klientom znaleźć konkretny produkt, tym więcej czasu mają na przeczytanie o produkcie — a na koniec na dokonanie zakupu.

Przydatne: Eksperymentuj z tworzeniem struktury nawigacji za pomocą programu Sketch, Photoshop lub dowolnego innego narzędzia do tworzenia szkieletów. Przeanalizuj proces wchodzenia użytkowników na stronę główną, przeglądania katalogu, a na koniec dotarcia do strony produktu.

Jest to prawdopodobnie jedna z najważniejszych wskazówek dotyczących projektowania witryn eCommerce.

Kolor wzbudza emocje

Proste i wyraźne kolory zapewniają przyjemne wrażenia użytkownika.

Kolory miały psychologiczny wpływ na sprzedaż na długo przed rewolucją cyfrową. Rozumiejąc różne rodzaje emocji, które mogą wywołać kolory, możesz zaprojektować swoją witrynę eCommerce tak, aby pasowała do określonych uczuć i wibracji.

Oto wykres przedstawiający emocje powszechnie kojarzone z różnymi kolorami:

W zależności od produktu i grupy docelowej możesz użyć koloru, aby wywołać określone uczucia. Na przykład, jeśli Twój sklep sprzedaje produkty ekologiczne lub produkty ekologiczne, kolor zielony będzie uzupełnieniem poczucia natury.

Według Badania, sformalizowanie opinii o produkcie zajmuje klientom około 90 sekund. A duża część tego okresu interakcji — około 70% — dotyczy wyłącznie kolorów.

Spójność ma znaczenie

Użytkownicy pamiętają projekt Twojej marki nie ze względu na chwytliwą nazwę, ale ze względu na ogólny wizerunek marki, który prezentujesz. Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych, dotyczy to głównie struktury stron.

Czy używasz tych samych czcionek i kolorów na wszystkich stronach? Silne wzorce typograficzne mogą zaszczepić niezapomniane wrażenia w umysłach użytkowników.

Co więcej, jeśli użyjesz różnych kolorów na wielu stronach, ryzykujesz, że staniesz się marką o wielu odmianach.

W rezultacie, jeśli chcesz być rozpoznawany i zapamiętany, konieczne jest skupienie się na wykorzystaniu podobieństw w swoich wzorcach projektowych. Nawet jeśli Twój produkt ma wiele rozgałęzień, projektowanie stron z uwzględnieniem podobieństw pomaga jedynie wzmocnić obecność marki. I to jest bilet za zwiększenie sprzedaży.

Eksperymentuj w trybie pilnym

Pilność opiera się głównie na ofertach i ekskluzywnych umowach. Jak widać na powyższym zdjęciu, Bestbuy używa górnej części swojej strony głównej, aby podkreślić nieodparte oferty. Ale czy istnieją inne metody promowania poczucia pilności?

Jednym z największych powodów porzucania koszyka przez klientów jest: wysokie ceny za wysyłkę. Stwarza to więc okazję do skapitalizowania poprzez oferowanie specjalnych ofert dotyczących kosztów wysyłki.

Jest to również taktyka, którą stosują marki takie jak Bestbuy. I Amazonka słynie z usługi Prime. Najlepsi użytkownicy otrzymują bezpłatną wysyłkę wyłącznie na prawie wszystkie produkty. Możesz również zachęcić użytkowników do wydania określonej kwoty na Twój sklep, a w zamian otrzymasz darmową wysyłkę.

Inną pilną formą jest ograniczenie dostępnych zapasów dla określonego produktu.

Oto piękna, wakacyjna bluza z okrągłym dekoltem. Oferta obejmuje bezpłatną wysyłkę w USA, ale jest dostępna tylko przez określony czas. To doskonały przykład pilności, która jest wykorzystywana przy projektowaniu sklepów eCommerce.

Czy możesz wymyślić inne sposoby promowania pilności? Chętnie poznamy Twoje przemyślenia i historie sukcesu.

Wyraźne i piękne zdjęcia

Istnieje wiele danych potwierdzających twierdzenie, że wysokiej jakości, odpowiednie i atrakcyjne wizualnie obrazy pomagają zwiększyć współczynniki konwersji. I nie mówimy tylko o zdjęciach produktów.

Zdjęcia, których używasz w całym projekcie, mogą mieć ogromny wpływ na przyciągnięcie uwagi użytkowników.

Świetne zdjęcie wzbudza emocje, tworzy poczucie tożsamości i jest łatwe do zapamiętania. Przeciętny człowiek może odtworzyć do 2000 obrazów z niemal idealną dokładnością.

Biorąc to pod uwagę, produkty nie sprzedają się, chyba że będą zdjęcia potwierdzające projekt produktu. Bardzo ważne jest, abyś jako właściciel sklepu eCommerce dołożył wszelkich starań, aby uchwycić istotę swojego produktu dzięki wysokiej jakości zdjęciom.

A co najlepsze, nie musisz wynajmować drogiego sprzętu fotograficznego, aby wykonać zadanie. Jest mnóstwo samouczków i poradników na robienie wyjątkowych zdjęć produktów przy użyciu wyłącznie telefonu lub niedrogiego aparatu.

Witryny takie jak Pexels i Unsplash są dobrze znane z zapewniania oszałamiających i profesjonalnych fotografii bez licencji.

Zostań klientem

Projektowanie stron internetowych ma dwie strony, profesjonalną i subiektywną. Strona profesjonalna ma wszystko do czynienia z podążaniem za trendami UX i UI podczas konstruowania projektu.

Strona subiektywna wymaga cofnięcia się i spojrzenia na swój projekt z punktu widzenia klienta. Odwiedzający witrynę, jeśli chcesz.

  • Jak oceniasz ogólny układ projektu?
  • Czy jesteś w stanie szybko znaleźć potrzebne informacje?
  • Czy nawigacja ma sens?
  • Czy opis produktu jest głośny i wyraźny?
  • Jak szybko możesz dotrzeć do strony kasy?

Odpowiadając na te pytania, możesz zauważyć wszelkie niespójności, które wymagają rozwiązania.

Często korzystaj z testów A/B

Gdy dojdziemy do ostatniej części naszych wskazówek dotyczących projektowania witryn eCommerce, zamknijmy listę, omawiając testy A/B.

Testy A/B są koniecznie sposobem na jednoczesne korzystanie z dwóch różnych układów stron internetowych. A to jedna wersja, a B to druga.

Następnie po pewnym czasie możesz porównać metryki dla każdej wersji z osobna. Dane, które możesz monitorować, obejmują współczynniki konwersji, użyteczność i ogólną interakcję dla różnych części układu.

Nawet niewielka zmiana w projekcie może drastycznie poprawić zaangażowanie użytkowników. Podobnie, wypróbowanie różnych wariantów kolorystycznych i nie tylko, może dać ci znacznie jaśniejsze wyobrażenie o tym, na czym skupić się w przyszłych projektach.

Zawijanie

Projekt to ciągle zmieniający się krajobraz. Zrozumienie wzorców, zachowań użytkowników i najnowszych trendów może dać Ci przewagę, aby zwiększyć sprzedaż.

Nasze wskazówki dotyczące projektowania są skierowane do każdego, kto chce poprawić wrażenia użytkownika swojej witryny eCommerce.

Więc nie marnuj ani minuty i zabieraj się do pracy! Chcielibyśmy usłyszeć, jak te wskazówki pomogły ukształtować lepszy projekt Twojego sklepu eCommerce. Jeśli potrzebujesz eksperta projektanta, zawsze możesz to sprawdzić 99 wzorów.