9 najlepszych systemów open source lub bezpłatnych systemów biletowych dla wsparcia biznesowego

System zgłoszeń pomocy technicznej jest niezbędny do zarządzania zgłoszeniami do pomocy technicznej, niezależnie od tego, czy są one przesyłane przez klientów, czy pracowników.

Ale co się stanie, jeśli go nie użyjesz?

Istnieje prawdopodobieństwo, że Twoje zgłoszenia serwisowe mogą zostać utracone gdzieś w tasowaniu.

Może to prowadzić do frustrowania klientów, wpływania na produktywność pracowników i niszczenia reputacji organizacji na rynku.

Ale jeśli korzystasz z dobrego systemu zgłoszeń, możesz być świadkiem większej satysfakcji klientów, lepszej wydajności agentów oraz większej oszczędności czasu i kosztów.

Przyjrzyjmy się, jak przydatne są systemy biletowe dla firm, a następnie przyjrzyjmy się najlepszym dostępnym na rynku systemom biletowym typu open source lub darmowym.

Co to jest system biletowy?

System zgłoszeń pomocy technicznej to rozwiązanie programowe, które pomaga zarządzać zgłoszeniami generowanymi przez klientów lub pracowników w przypadku napotkania jakichkolwiek problemów podczas korzystania z oferowanego przez Ciebie produktu lub usługi.

Dobry system biletowy zawiera funkcje, które lepiej służą klientom poprzez szybkie odpowiadanie na ich zgłoszenia, szybsze rozwiązywanie ich problemów i współpracę między różnymi zespołami i działami. Może mieć podstawowe funkcje, takie jak:

  • Wyraźny wgląd we wszystkie zgłoszenia oraz przydzielaj, śledź i ustalaj priorytety zgłoszeń
  • Zautomatyzowane trasowanie i przypisywanie
  • Interakcja z narzędziami do współpracy, takimi jak Slack, Trello, WhatsApp itp.
  • Automatyczne odpowiedzi
  • Wbudowana baza wiedzy i często zadawane pytania
  • Pulpit nawigacyjny na żywo do monitorowania trendów i problemów
  • Aplikacje mobilne

Dlaczego potrzebujesz otwartego, bezpłatnego systemu biletowego?

W początkowej fazie swojej działalności możesz preferować e-maile, takie jak Yahoo lub Gmail, do zarządzania obsługą klienta. Jest to opłacalne i zapewnia wspólną skrzynkę odbiorczą do współpracy i zapewniania wsparcia.

Niemniej jednak klient poczty e-mail nie wystarczy do obsługi rosnących próśb klientów. Może wprowadzać w błąd swoją złożoną strukturą z licznymi folderami i nudnymi kodami kolorystycznymi.

Ponadto Twoi klienci będą kontaktować się z Tobą nie tylko przez e-mail, ale także przez media społecznościowe, czat, telefon i inne wygodniejsze kanały. Oznacza to, że będziesz wymagać zbyt wielu integracji.

Jeśli jednak korzystasz z systemu zgłoszeń, możesz skutecznie zarządzać wszystkimi zgłoszeniami i zapewnić lepszą obsługę klienta. Oferuje następującą zaletę:

  • Zwiększone wskaźniki zadowolenia klientów
  • Ujednolicona widoczność wszystkich zgłoszeń we wszystkich kanałach
  • Większa dezercja biletu
  • Niższy koszt
  • Lepsza zgodność dzięki lepszej kontroli danych
  • Efektywna współpraca pomiędzy zespołami i agentami
  • Krótszy czas reakcji i lepsze tempo rozwiązywania problemów
  • Zwiększona produktywność pracowników

Teraz spójrz na najlepsze systemy biletowe typu open source dla Twojej firmy.

oBilet

Użyj osTicket, aby łatwo usprawnić i skalować obsługę klienta oraz zwiększyć komfort użytkowników. Możesz rozpocząć korzystanie z tego narzędzia w kilku prostych krokach — po prostu wybierz potrzebne funkcje i pobierz oprogramowanie, zainstaluj je szybko zgodnie z prostym procesem instalacji i zacznij z niego korzystać w mgnieniu oka.

Kluczowe cechy:

  • Filtry biletów: to oprogramowanie do sprzedaży biletów jest wyposażone w solidny system filtrowania biletów, aby zapewnić odpowiednie bilety we właściwych działach. Zapewnia to również wolne od bałaganu środowisko.
  • Raporty pulpitu nawigacyjnego: Możesz użyć prostego i bogatego pulpitu nawigacyjnego, aby być na bieżąco ze statystykami swojego centrum pomocy.
  • Umowy SLA: osTicket zapewnia umowy o gwarantowanym poziomie usług (SLA), w których możesz ustawić preferowane godziny pracy i pozwolić systemowi zarządzać resztą, abyś był bezproblemowy. Możesz nawet śledzić bilety i ich terminy oraz otrzymywać powiadomienia i alerty o eskalacjach i nieodebranych terminach.
  • Portal obsługi klienta: Oferuje potężny portal obsługi klienta, który pomaga utrzymać dobre relacje z klientami.
  • Konfigurowalny temat pomocy: możesz łatwo edytować, usuwać lub dodawać wybrane przez siebie tematy pomocy technicznej w dowolnym momencie.
  • Pola niestandardowe: Możesz dostosować dane użytkowników podczas wysyłania danego zgłoszenia i przejść od razu do problemu. Twórz niestandardowe listy, formularze i pola i dodawaj je do odpowiednich zgłoszeń.
  • Unikanie kolizji agentów: Unikaj konfliktów między pracownikami poprzez blokowanie zgłoszeń podczas odpowiedzi. Ustaw czas zamknięcia, aby żaden inny personel nie mógł odpowiedzieć na to zgłoszenie w tym czasie.
  • Automatyczna odpowiedź: gdy agenci odbierają lub otwierają wiadomość, mogą wysłać automatyczną odpowiedź za pomocą tej funkcji. Możesz także dostosować odpowiedzi dla różnych tematów pomocy i działów.
  • Akcja wątku: agenci mogą utworzyć zadanie lub zgłoszenie z wpisu wątku innego zadania lub zgłoszenia.
  • Wyszukiwanie zaawansowane: Użyj go, aby zawęzić kryteria wyszukiwania.
  • Transfer biletu: agenci mogą przenosić, polecać i przypisywać bilet innemu agentowi, bardziej odpowiedniemu dla danego problemu.

osTicket ma tysiące i miliony klientów w 190 krajach i jest całkowicie darmowy.

Słoneczne Wiatry

Bezpłatne oprogramowanie do sprzedaży biletów firmy SolarWinds zapewnia automatyzację i prostotę w celu usprawnienia zarządzania incydentami i wystawiania biletów. Jego scentralizowany interfejs internetowy do zarządzania działem pomocy technicznej pomoże Ci zarządzać zgłoszeniami użytkowników końcowych i śledzić cykl życia zgłoszenia serwisowego od wygenerowania zgłoszenia do rozwiązania.

Kluczowe cechy:

  • Narzędzie przechowuje wszystkie dane w scentralizowanej lokalizacji i łączy kilka problemów z jednym problemem.
  • Szybsze rozwiązywanie zgłoszeń i wydajne zarządzanie zgłoszeniami pomocy technicznej.
  • Umożliwia śledzenie statusu zgłoszeń i indywidualnych wyników, dzięki czemu zrozumiesz, jak skuteczne jest Twoje biuro pomocy.
  • Alerty o przypomnieniach i naruszeniach SLA.
  • Intuicyjny portal samoobsługowy i zgłoszeń serwisowych dla klientów.
  • Obszerna baza danych z odpowiedziami na często zadawane pytania, zmniejszająca liczbę zgłoszeń serwisowych.
  • W oparciu o wymagania dotyczące zgłoszeń możesz zautomatyzować przydzielanie i wyznaczanie tras.
  • Możliwości automatyzacji obejmują zarządzanie zasobami oprogramowania i sprzętu.
  • Uwierzytelnianie LDAP i Active Directory.
  • Proste logowanie bez zobowiązań i wygaśnięcia.
  • Wieloplatformowość: jest dostępna dla komputerów Mac, Linux i Windows.

Bezpłatny system biletowy SolarWinds jest doskonały dla małych firm. Jeśli jesteś większą firmą, możesz wypróbować jej Web Help Desk (WHD).

Płynne wsparcie

Jeśli szukasz skutecznego, płynnego i szybkiego oprogramowania do sprzedaży biletów dla WordPress, wypróbuj Fluent Support. Sprawi, że obsługa klienta będzie bardziej wydajna i niezawodna, dzięki czemu zawsze będziesz mógł zachwycać swoich klientów.

Zbuduj potężne rozwiązanie pomocy technicznej w WordPress z Fluent Support, który jest unikalnym systemem z niesamowitymi funkcjami. Oferuje śledzenie wydajności, automatyczne odpowiedzi, informacje o użytkownikach, wsparcie oparte na produktach i więcej dla WordPress.

Kluczowe cechy:

  • Ułatwia zarządzanie zgłoszeniami, umożliwiając agentom sortowanie i filtrowanie zmiennych w celu ustalenia priorytetu.
  • Agenci mogą łatwo śledzić własne postępy i liczbę biletów, które muszą napotkać.
  • Platforma to Single Page Application (SPA) zbudowana przy użyciu REST API i VueJS. Dlatego jest niesamowicie szybki w uporządkowanym środowisku.
  • Umożliwia nawigację do wielu stron bez opóźnień.
  • Umożliwia automatyczne przydzielanie zgłoszeń i odpowiedzi oparte na priorytetach.
  • Wewnętrzne notatki, aby zapewnić wydajną komunikację bez powtarzania zadań lub zabijania czasu na powtarzających się odpowiedziach.
  • Niestandardowe pola, takie jak wybór radia, pola wyboru, zamówienia WooCommerce itp., pomogą Ci zebrać więcej informacji.
  • Integracja z popularnymi narzędziami, takimi jak Slack, Discord, WhatsApp itp.

Inne funkcje obejmują zaawansowane filtrowanie, nieograniczoną liczbę biletów, zarządzanie priorytetami, dzienniki aktywności, niestandardowe powiadomienia e-mail i wiele innych.

OtwórzWsparcie

OpenSupports to proste oprogramowanie do sprzedaży biletów, które można pobrać bezpłatnie. Możesz łatwo uzyskać dostęp do jego kodu źródłowego na GitHub, a nawet współtworzyć go jako programista, jeśli chcesz. Możesz wybrać, czy Twój klient będzie korzystał z formularza, czy tylko zaloguje się w celu wygenerowania biletu.

Kluczowe cechy:

  • Obecnie obsługuje 10 języków, a wkrótce ma zostać dodanych więcej.
  • Możliwość pisania artykułów na temat poradników lub często zadawanych pytań (FAQ).
  • Oferuje elastyczny i responsywny interfejs, który jest przyjazny dla użytkownika.
  • Łatwy w użyciu i przejrzysty panel administracyjny do zarządzania otrzymanymi biletami.
  • Wyszukiwanie i filtrowanie narzędzi do efektywnego lokalizowania i dystrybucji biletów.
  • Niestandardowe odpowiedzi na często zadawane pytania.
  • Lepsze zarządzanie odpowiedzialnością z różnymi rolami i uprawnieniami dla pracowników.

OpenSupport wykorzystuje technologie takie jak NodeJS, React, PHP, MySQL, Redux, Ruby itp., aby zrównoważyć kompatybilność i nowoczesny rozwój.

UVdesk

UVdesk to darmowy system zgłoszeń pomocy technicznej na poziomie przedsiębiorstwa, zbudowany na standardowym frameworku PHP Symfony. Oferuje rozszerzalność i możliwości dostosowania PHP odpowiednie do każdego przypadku użycia w celu zapewnienia lepszej obsługi klienta.

Kluczowe cechy:

  • Możesz dostosować helpdesk do swoich wymagań.
  • Używaj brandingu dopasowanego do organizacji lub produktu/usługi.
  • Z pomocą bazy wiedzy możesz zapewnić użytkownikom końcowym najlepsze możliwe wyjaśnienia dotyczące swoich funkcji i nie pozostawiać miejsca na wątpliwości.
  • Pozwala skonfigurować skrzynkę pocztową, konwertując przychodzące wiadomości e-mail na zgłoszenia do pomocy technicznej, dzięki czemu nigdy nie przegapisz żadnych potencjalnych klientów i nadal zapewniasz obsługę klienta na najwyższym poziomie.
  • Pracuj mądrze i jak najlepiej wykorzystaj swój czas, zapisując odpowiedzi.
  • Możesz wstrzymywać, kierować i zarządzać zapytaniami oraz rozdzielać pracę za pomocą inteligentnych narzędzi.
  • Bezproblemowo zarządzaj swoim zespołem i agentami, bez względu na to, jak duża lub mała jest Twoja organizacja.
  • Automatyzacja przepływu pracy dla powtarzających się zadań.
  • Łatwa instalacja jednym kliknięciem przez Softaculous i konfiguracja.

To oprogramowanie biletowe typu open source jest modułowe; w związku z tym można na nim opracowywać moduły. Możesz nawet wykorzystywać, modyfikować i sprawdzać kod źródłowy, aby dostosować go do swojego przypadku użycia.

Spiceworks

Zacznij skutecznie zarządzać swoimi zadaniami i zgłoszeniami w dziale pomocy technicznej, korzystając z oprogramowania do obsługi zgłoszeń firmy Spiceworks. To oprogramowanie oparte na chmurze jest skonfigurowane dla Ciebie, dzięki czemu możesz szybko rozpocząć pracę bez konieczności konserwacji lub kupowania serwera od Twojej strony.

Kluczowe cechy:

  • Łatwo odpowiadaj, akceptuj zgłoszenia, dodawaj prywatne komentarze i szybciej zamykaj zgłoszenia dzięki intuicyjnemu interfejsowi.
  • Niestandardowe pola pozwolą na łatwe śledzenie zadań i zgłoszeń.
  • Monitory, niestandardowe atrybuty zgłoszeń, reguły zgłoszeń i alerty upraszczają pracę.
  • Otrzymasz raporty na swoim stanowisku pomocy IT z ważnymi informacjami, takimi jak aktualizacje zgłoszeń, robocizna itp.
  • Możesz zdalnie zainicjować bezpieczną sesję wsparcia i pomóc zdalnym pracownikom.
  • Aplikacja mobilna z najnowszymi aktualizacjami biletów wraz z powiadomieniami push bezpośrednio na tablecie lub telefonie.
  • Śledzenie projektów i próśb o oferowanie ulepszonej obsługi klienta.
  • Łatwy do skonfigurowania w ciągu kilku minut; wystarczy zainstalować oprogramowanie i zalogować się.
  • Konfigurowalny portal samoobsługowy dla użytkowników.

Oprócz powyższego możesz zintegrować go z Active Directory, aby automatycznie dodawać więcej użytkowników, oznaczać ich i przeprowadzać uwierzytelnianie.

HESK

Bezpłatne oprogramowanie do obsługi zgłoszeń pomocy technicznej, HESK, jest codziennie używane przez miliony na całym świecie. Do tej pory zebrał ponad 80 000 pobrań, a niektórzy z jego wybitnych użytkowników to Arkansas.gov, Flavour Art, CIRA i The Department of Education, Western Australia.

Kluczowe cechy:

  • Ustawiaj priorytety dla swoich zgłoszeń według różnych kategorii, takich jak pilność i wygodnie je filtruj.
  • Skonfiguruj konta pracowników, ogranicz funkcjonalność i dostęp oraz miej oko na to, kto co robi.
  • W Bazie wiedzy możesz odpowiedzieć na niektóre często zadawane pytania, aby użytkownicy mogli sobie pomóc. Mogą nawet zgłosić problem lub pytanie.
  • Każdy bilet pomocy technicznej będzie zawierał szczegóły zapytania, dzięki czemu możesz zapewnić lepsze rozwiązanie, rozumiejąc kontekst.
  • Możesz łatwo przypisywać zgłoszenia, dołączać pliki, dodawać notatki, śledzić czas rozwiązania każdego zgłoszenia, dodawać notatki i modyfikować status.
  • Otrzymasz ponad 100 opcji, takich jak szablony zgłoszeń, odpowiedzi w puszkach, niestandardowe statusy i pola danych i wiele więcej.
  • Wystarczy prosta platforma, aby skutecznie zarządzać wszystkimi zadaniami działu pomocy technicznej IT.
  • Ulepszone zarządzanie zasobami poprzez przeglądanie, kontrolowanie, zarządzanie i śledzenie oprogramowania i sprzętu, w tym urządzeń mobilnych.
  • Uzyskaj praktyczny wgląd w wydajność swojego centrum obsługi i podejmuj lepsze decyzje dotyczące świadczenia usług i wydajności operacyjnej.
  • Funkcje i narzędzia automatyzacji, takie jak czat na żywo, integracja poczty e-mail i LDAP, zadania i projekty oraz zdalny pulpit i aplikacje mobilne, aby oszczędzać czas, energię i pieniądze.

HESK dobrze integruje się z wieloma narzędziami i systemami, takimi jak Trello, Nagios, SolarWinds, Slack, TeamViewer itp.

Faveo

Internetowy system biletowy Faveo jest łatwy w instalacji i obsłudze. To ekonomiczne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, MŚP i start-upów. Daje dwie opcje – albo możesz skorzystać z ich rozwiązania w chmurze po przystępnej cenie, albo hostować je bezpośrednio na własnym serwerze.

Kluczowe cechy:

  • Wbudowana baza wiedzy umożliwia organizacjom dzielenie się cennymi informacjami z klientami i personelem.
  • Możesz w dużym stopniu dostosować Faveo do swoich wymagań biznesowych.
  • Umożliwia rebranding i zmianę koloru w celu dopasowania do stylu i logo Twojej firmy.
  • Nieograniczeni agenci i priorytetowe wsparcie.

Faveo obsługuje wielokanałową integrację z mediami społecznościowymi i platformami e-mail, w tym Twitter, Facebook, WhatsApp, MSG91 i Active Directory.

Freshdesk

Skorzystaj z bezpłatnego systemu zgłoszeń Freshdesk i zapewnij klientom niesamowite wrażenia. Możesz skorzystać z bezpłatnego planu na zawsze, rejestrując się łatwo bez karty kredytowej. To narzędzie automatycznie przekształca problem lub zapytanie w zgłoszenie.

Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń usprawnia wszystkie konwersacje w jednym widoku, więc nie musisz przełączać się między kartami i aplikacjami. Możesz łatwo przeglądać bieżące rozmowy z klientami oraz uzyskiwać dostęp do historycznych rozmów i danych, aby zapewnić lepszą pomoc.

Kluczowe cechy:

  • Łatwe przypisywanie i ustalanie priorytetów zgłoszeń oraz zmiana ich statusu i właściwości w celu zwiększenia przejrzystości.
  • Scentralizowany, przejrzysty widok wszystkich zapytań klientów w różnych kanałach.
  • Płynna współpraca między zespołami i agentami bezpośrednio z interfejsu zgłoszeń.
  • Monitorowanie i śledzenie zgłoszeń dzięki szybkim aktualizacjom w celu poprawy wskaźników rozwiązywania problemów.
  • Automatyzacja przepływu pracy w celu przydzielania i kierowania zgłoszeń przychodzących z wielu kanałów do odpowiedniego agenta i zespołu.
  • Obszerna baza wiedzy, aby pomóc użytkownikom znaleźć odpowiedzi na często zadawane pytania.
  • Przejrzysty pulpit nawigacyjny do monitorowania trendów w czasie rzeczywistym, wykrywania potencjalnych wąskich gardeł i łagodzenia problemów.
  • Poprawiona produktywność agentów dzięki funkcjom, takim jak odpowiedzi w puszkach, przypomnienia o wykonywaniu połączeń i kontakt z klientami.
  • Aplikacje mobilne na Androida i iOS do zarządzania biletami w podróży.

System biletowy Freshdesk integruje się z ponad 650 aplikacjami do oprogramowania rozliczeniowego, systemów CRM i nie tylko. Jednak bezpłatny plan ma ograniczone funkcje, w tym zarządzanie mediami społecznościowymi i biletami e-mail, bazę wiedzy i raporty jednym kliknięciem. Jeśli więc Twoje wymagania są większe, wypróbuj ich płatne plany, zaczynając od 15 USD miesięcznie na agenta.

Ostatnie słowa

Korzystanie z oprogramowania do obsługi zgłoszeń pomocy technicznej może pomóc poprawić jakość obsługi klienta, jednocześnie zwiększając produktywność pracowników, szybkość rozwiązywania problemów oraz oszczędzając czas i pieniądze.

W ten sposób możesz wybrać dowolny z powyższych otwartych lub bezpłatnych systemów biletowych dla swojego zespołu wsparcia w oparciu o wymagania biznesowe, dostosowaną bazę i liczbę agentów.

Następnie sprawdź najlepszą platformę pomocy technicznej SaaS dla swojej firmy,