9 narzędzi do sprawdzania rankingu YouTube dla streamerów i influencerów

Odkryj niektóre popularne platformy sprawdzania rankingu YouTube, które pomogą Ci sprawdzić wydajność Twoich filmów w YouTube.

Marketing wideo i blogowanie stają się bardziej wirusowe niż w Internecie. Preferowanym miejscem, w którym każdy twórca treści może publikować swoje kreatywne, informacyjne lub udostępniające wrażenia filmy, jest YouTube.

Obecnie twórcy nie tylko przesyłają filmy i mają nadzieję, że widzowie pospieszą, aby je obejrzeć. Robią wiele analiz technicznych treści, aby zaplanować przyszłe ulepszenia. Jednym z takich narzędzi analitycznych jest sprawdzanie pozycji w YouTube. Ale pomogłoby, gdybyś miał odpowiednie narzędzie, które uchroni cię przed wprowadzającymi w błąd spostrzeżeniami.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o narzędziu do śledzenia pozycji YouTube i niektórych narzędziach używanych przez ekspertów YouTube do pobierania danych analitycznych dotyczących filmów lub kanałów.

Co to jest YouTube?

Mówiąc globalnie, YouTube to najpopularniejsza i największa bezpłatna platforma do udostępniania filmów. Twórcy filmów z YouTube publikują na nim swoje filmy za darmo. Nie ma też limitu miejsca. Z drugiej strony widzowie wideo YouTube oglądają treści wideo za darmo, a czasem za symboliczną opłatą.

Jednak w ekosystemie marketingu cyfrowego YouTube jest najbardziej preferowaną platformą do marketingu wideo i reklamy. Wielkie marki ścigają się, by publikować swoje reklamy w filmach na YouTube, które mają miliony wyświetleń.

Mówiąc o ekonomii twórców, YouTube poinformował, że w ostatnim kwartale 2021 r. w filmie Alphabet 2021 Earnings Call YouTube Earnings Call YouTube zarobił na kwotę 8,6 miliarda dolarów.

Oferuje usługi premium i płatne, takie jak YouTube Premium, YouTube Music, YouTube Kids, YouTube Movies, YouTube TV i inne.

Krótko mówiąc, YouTube to globalna telewizja dostarczana przez Internet. Umożliwia twórcom treści zarabianie pieniędzy poprzez przychody z reklam, subskrypcje kanałów, superczaty, marketing afiliacyjny i hosting linków afiliacyjnych.

Po pierwsze, YouTube zyskał maksymalną popularność, ponieważ był pierwszym inicjatorem w branży darmowych platform do udostępniania filmów.

Po drugie, Google nabył ją w październiku 2006 r. i od tego czasu przelał pieniądze na platformę, aby uczynić ją wiodącym medium reklamy wideo online. Aby tak się stało, firma Google musiała zaoferować twórcom treści nieograniczone bezpłatne przechowywanie filmów.

Po trzecie, jest również wbudowaną aplikacją do konsumpcji wideo w wiodących systemach operacyjnych smartfonów, takich jak Android, Windows i inne.

Wszystkie powyższe powody spowodowały reakcję łańcuchową. Twórcy dołączają do YouTube i tworzą filmy na platformę, ponieważ jest ona bezpłatna i dostępna za pośrednictwem smartfonów.

Więcej widzów przechodzi na YouTube, ponieważ ma miliony bezpłatnych filmów. Wielu widzów przyciąga więcej reklamodawców, co daje miliardy dolarów przychodów z reklam. Następnie nowi twórcy otwierają kanały i przesyłają nowe treści, aby uzyskać udział w tych ogromnych przychodach z reklam. W ten sposób cykl toczy się dalej.

YouTube SEO, aby znaleźć się w centrum uwagi

Pomiędzy twórcami treści YouTube istnieje konkurencja, aby uzyskać jak największe przychody z reklam. Twój film potrzebuje więcej gałek ocznych, polubień, komentarzy i udostępnień, aby uzyskać większe przychody z reklam. Może się to zdarzyć tylko wtedy, gdy Twój film pojawi się w kilku pierwszych wynikach wyszukiwania w YouTube.

Musisz zoptymalizować swoje filmy pod kątem Wyszukiwarki YouTube, aby Twoje filmy znalazły się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Technicznie jest znany jako YouTube SEO.

YouTube SEO to obszerny temat, ale w skrócie; musisz przestrzegać standardowych zasad dotyczących metadanych wideo. Zgodnie z zasadami należy uwzględnić takie dane, jak tytuł, tagi, opis, linki, wezwanie do działania, tłumaczenia, transkrypcje itp. W tych metadanych należy organicznie dodawać popularne i popularne słowa kluczowe wideo, aby zwiększyć jego szanse w rankingu.

Konkurenci YouTube

Praktycznie na YouTube nie ma konkurencji. YouTube samodzielnie ustanowił monopol w branży udostępniania filmów. Według raportu Datanyze udział YouTube w rynku wynosi 75,82%. Liczba ta rośnie z roku na rok.

Chociaż konkurencja jest bardzo niewielka, następujące platformy próbują zdobyć przyczółek w tej branży, konkurując z nadrzędnym udziałem w rynku YouTube:

  • Vimeo (19,04%)
  • Wistia (1,62%)
  • Gracz ŚJ (1,03%)
  • Platforma Flowplayera (0,45%)
  • Prasa wideo (0,35%)
  • Vzaar (0,20%)
  • Dostarczanie wideo w centrum uwagi (0,12%)
  • Widocznie (0,04%)

Co to jest sprawdzanie rankingu YouTube?

Sprawdzanie pozycji YouTube to narzędzie online do wykrywania pozycji Twojego filmu w stosunku do słowa kluczowego w serwisie YouTube SERP. Zwykle było to zadanie ręczne, a YouTuberzy musieli poświęcić dużo czasu na analizę wydajności wideo. Ale wkroczyli różni twórcy oprogramowania i stworzyli zautomatyzowane aplikacje internetowe do sprawdzania pozycji wideo w YouTube.

Standardowa aplikacja internetowa do sprawdzania pozycji pozwoli Ci wprowadzić adres URL wideo z YouTube i słowo kluczowe, na podstawie którego chcesz sprawdzić wydajność wideo.

Jednak narzędzia do sprawdzania rankingu premium oferują zaawansowane informacje, takie jak średnia pozycja, rozkład słów kluczowych, ranking w górę lub w dół, słowa kluczowe związane z najwyższym rankingiem, pozycja pod względem lokalizacji itp.

Na rynku dostępnych jest wiele darmowych i płatnych programów do sprawdzania rankingu YouTube. Płatne używają różnych algorytmów, a darmowe używają podobnych algorytmów z pewnymi zmianami.

Musisz wybrać właściwy z tego stosu narzędzi do sprawdzania rankingu wideo. W przeciwnym razie niewłaściwe narzędzie do analizy rankingu może wprowadzić Cię w błąd.

Oto kilka niezawodnych narzędzi do sprawdzania pozycji, które możesz wypróbować do celów sprawdzania pozycji w YouTube:

TubeBuddy

TubeBuddy oferuje twórcom treści YouTube szereg narzędzi do optymalizacji wideo, marketingu wideo, badania słów kluczowych, a także sprawdzania pozycji w YouTube. Po zainstalowaniu rozszerzenia TubeBuddy do Chrome automatycznie otrzymujesz narzędzie do sprawdzania rankingu wideo YouTube.

Rozszerzenie Chrome dodaje menu TubeBuddy na stronie Moje filmy na Twoim kanale YouTube. Otrzymasz natychmiastowy raport o wydajności wideo za każdym razem, gdy uzyskasz dostęp do jednego ze swoich filmów i klikniesz Rankingi wyszukiwania na pasku narzędzi TubeBuddy.

Raport rankingowy wydajności wideo TubeBuddy zawiera informacje, takie jak typ wideo, tag wideo, wyniki wyszukiwania, niestandardowe wyszukiwane hasła, słowa kluczowe, pozycja, pozycja historyczna itp. Rozszerzenie Chrome TubeBuddy oferuje plany subskrypcji Pro, Star i Legend. Obecnie nie ma bezpłatnych wersji próbnych.

Video Rank Tracker: Semrush

Video Rank Tracker od Semrush to płatna aplikacja, którą możesz dodać do swojego planu subskrypcji Semrush. Po dodaniu aplikacja będzie dostępna z pulpitu nawigacyjnego Twojego płatnego konta Semrush. Jeśli korzystasz z dowolnego abonamentu próbnego Semrush, nie będziesz mógł dodać tej aplikacji do pulpitu nawigacyjnego Semrush.

Aplikacja pozwala śledzić do 200 słów kluczowych w YouTube SERP. Możesz także skonfigurować automatyczne śledzenie treści wideo, a aplikacja będzie wysyłać Ci tygodniowy raport o skuteczności.

Co więcej, aplikacja nie jest przeznaczona tylko dla jednego kanału YouTube. Możesz użyć tej aplikacji do śledzenia śledzenia YouTube dla nieograniczonej liczby kanałów YouTube.

Co więcej, prowadząc dowolną agencję zajmującą się marketingiem treści wideo, możesz z powodzeniem wykorzystać tę aplikację Semrush do obsługi klientów twórców treści YouTube.

Śledzenie pozycji w YouTube: Nightwatch

Nightwatch to kolejne popularne narzędzie, które możesz wykorzystać do odkrywania praktycznych informacji na swoim kanale YouTube i filmach. Ponieważ marketing wideo w YouTube wykorzystuje również lokalny i hiperlokalny marketing treści.

Narzędzie pozwala marketerom analizować skuteczność treści w 107 296 lokalizacjach na całym świecie. Dlatego jeśli potrzebujesz dokładnego narzędzia do sprawdzania pozycji YouTube z perspektywy lokalnej lub regionalnej, musisz wypróbować tę aplikację internetową.

Narzędzie pozwala monitorować skuteczność SEO Twoich filmów w YouTube i słowa kluczowe YouTube, których używają konkurenci. Oprócz YouTube będzie również pobierać dane o wydajności wideo z innych SERP, takich jak wyszukiwarka Google.

Nightwatch oferuje trzy różne plany subskrypcji: Starter, Optimize i Agency. Dla wszystkich trzech opcji subskrypcji dostępny jest 14-dniowy bezpłatny okres próbny. Możesz uzyskać subskrypcję odpowiadającą Twojemu obciążeniu i skalować w górę lub w dół w dowolnym momencie.

TubeRanker

Uzyskanie dużej liczby wyświetleń filmów jako nowego kanału jest trudne, chyba że filmy znajdują się w docelowych słowach kluczowych. Dlatego musisz dowiedzieć się, co robią najlepsze filmy i co możesz dowiedzieć się z TubeRanker.

Po uzyskaniu wyników w rankingu możesz łatwo śledzić wydajność filmów swoich i konkurentów. Dodatkowo możesz zebrać cenne informacje na temat liczby wyszukiwań i szacunkowych wyświetleń słowa kluczowego, nad którym planujesz pracować.

Inne funkcje Tuberankera to nieograniczone generowanie tytułów, opisów, hashtagów i tagów. Możesz także wykonywać nieograniczoną liczbę audytów kanałów w celu oceny wydajności i ekstraktorów tagów do SEO wideo. Za pomocą tego narzędzia możliwe jest również ciągłe śledzenie zestawu słów kluczowych.

Wyniki wyszukiwania można zapisać w formatach plików PDF, CSV i Excel. W razie potrzeby możesz je również bezpośrednio wydrukować lub skopiować.

AccuRanker

AccuRanker jest uniwersalnym narzędziem do sprawdzania rang SERP. Dlatego możesz go używać do swoich filmów na YouTube i innych treści na stronie / blogu. Narzędzie pobiera opłaty na podstawie liczby słów kluczowych, które chcesz śledzić. Subskrypcja zaczyna się od minimum 1000 słów kluczowych i może wzrosnąć do 1000 000.

Płatne narzędzie oferuje aktualizowane na żądanie słowa kluczowe i dane treści w różnych SERP. Lista SERP obejmuje YouTube, Google, Bing, Baidu, Yandex itp. Możesz także wyszukiwać wydajność treści według urządzeń takich jak telefony komórkowe, tablety i komputery.

YTRank

YTRank to bezpłatne narzędzie, z którego mogą korzystać influencerzy, aby sprawdzić ranking swoich filmów pod kątem określonych słów kluczowych. Najpierw wybierz swój kraj lub lokalizację, a następnie wprowadź adres URL filmu i słowa kluczowe. Za kilka chwil platforma przyniesie Ci wyniki.

Pozwala na wyszukiwanie rankingów pięciu słów kluczowych na raz, umieszczając je jeden po drugim za pomocą przecinka. Jeśli chcesz odświeżyć wyniki wyszukiwania, unikaj używania tego samego słowa kluczowego, którego używałeś wcześniej i dodaj kilka nowych słów kluczowych.

GeoRanker

Czy chcesz poznać ranking swojego najnowszego filmu we wszystkich najlepszych miastach w kraju docelowym? Nie szukaj dalej, ponieważ GeoRanker jest tutaj, aby zaoferować Ci tę usługę. Wprowadź wybrane przez siebie słowa kluczowe, a to narzędzie wskaże Ci, gdzie znajduje się Twój film.

Pozwala także śledzić wyniki swojego kanału YouTube, dzięki czemu możesz odpowiednio modyfikować strategię swojego kanału. Tutaj możesz zastosować różne zaawansowane filtry, aby uzyskać wyniki. Co więcej, można użyć Georankera, aby uzyskać wgląd w filmy i kanały konkurencji.

vidIQ

Jeśli jesteś influencerem YouTube, zawsze z zadowoleniem przyjmujesz wszelkie bezpłatne informacje, które pomogą w rozwoju Twojego kanału YouTube. vidIQ to jedna z takich platform, która zwiększa oglądalność Twojego kanału YouTube. To zaawansowane narzędzie rozwoju pozwala zrozumieć najskuteczniejszą strategię i technikę Twojego kanału.

Oferuje wszystkie niezbędne statystyki kanału, takie jak subskrybenci, wyświetlenia, czas oglądania i wskaźnik retencji. Możesz także użyć funkcji śledzenia przychodów, aby porównać swoje wyniki w czasie rzeczywistym.

Innym zastosowaniem tej platformy, do której można uzyskać dostęp za pośrednictwem Internetu, aplikacji i rozszerzenia, jest badanie rekomendacji słów kluczowych wraz z ich objętością. Możesz także sprawdzić, które filmy są obecnie w rankingu według tych słów kluczowych.

Ranking YouTube

Jak wiesz, ranking filmów na YouTube różni się w zależności od miejsca. To, co widzisz ze swojej lokalizacji, może nie być tym, co Twoi odbiorcy widzą ze swoich lokalizacji. Jako influencer możesz sprawdzić wszystkie rankingi za pomocą bezpłatnego narzędzia online o nazwie YouTubeRank.

Jest wyposażony w łatwy w użyciu interfejs, z którego może korzystać każdy bez żadnego doświadczenia technicznego. Wszystko, co musisz zrobić, to wprowadzić adres URL YouTube, preferowany kraj lub lokalizację oraz słowa kluczowe.

Jeśli nie chcesz wpisywać każdego słowa kluczowego ręcznie, możesz użyć opcji Wyodrębnij słowa kluczowe z tagu. Następnie możesz również wybrać słowa kluczowe i sprawdzić ranking tego filmu na te słowa kluczowe.

Końcowe przemyślenia

Jak dotąd w artykule wyjaśniono podstawy YouTube, YouTube SEO i narzędzia do sprawdzania pozycji w YouTube. W artykule omówiono również niektóre popularne i wysoce funkcjonalne narzędzia do monitorowania rankingów treści wideo na YouTube.

Możesz spróbować użyć dowolnego lub wszystkich powyższych narzędzi i przeprowadzić analizę porównawczą, aby znaleźć najbardziej odpowiedni moduł do śledzenia pozycji YouTube dla swojego kanału. Analizuj ranking filmów w YouTube i dostosuj swoje filmy, aby uzyskać więcej wyświetleń, polubień, komentarzy i ostatecznie maksymalnego zaangażowania wideo, aby uzyskać więcej pieniędzy na reklamę niż kiedykolwiek.

Możesz również zainteresować się marketingiem w YouTube, aby powiększyć bazę odbiorców.