Opinie w formie wideo dają klientom możliwość wyrażenia swoich odczuć dotyczących oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Te wypowiedzi konsumentów są niezwykle przekonujące i pomagają zbudować zaufanie do Twojej marki.
Wyobraź sobie sytuację, w której prowadzisz małe przedsiębiorstwo i starasz się pozyskać nowych nabywców. Udało Ci się już przyciągnąć sporo osób, utrzymać ich zainteresowanie Twoją stroną internetową i zachęcić do obserwowania Twoich profili w mediach społecznościowych. Jednak potencjalni klienci nie są jeszcze gotowi na zakup. Jak możesz zamienić ich w realnych klientów, unikając przy tym nachalności?
Marketing wideo jest doskonałą strategią, aby skłonić ludzi do działań, na których Ci zależy. Choć różne formaty wideo mogą być pomocne, wiele firm wybiera referencje klientów, ponieważ znacząco zwiększają one prawdopodobieństwo dokonania zakupu i generowania wyższych przychodów. Wideo, jako narzędzie, jest samo w sobie wartościowe.
Rola postrzegania marki w decyzjach zakupowych
Jeśli przez chwilę zastanowisz się nad własnymi zwyczajami zakupowymi, prawdopodobnie dojdziesz do wniosku, że większość Twoich decyzji opiera się na Twoim odczuciu danej marki. Nie jesteś wyjątkiem – podobnie postępuje aż 77% klientów B2C.
Podczas zakupów spożywczych, konsumenci wybierają konkretną markę sosu do spaghetti ze względu na wrażenie, jakie wywołuje u nich ta firma. To wrażenie to suma ich myśli i uczuć związanych z danym przedsiębiorstwem.
Gdy klienci wyrobią sobie opinię o marce, trudno jest ją zmienić. Dlatego firmy dokładają starań, aby ich marka była postrzegana pozytywnie, a nie neutralnie lub negatywnie.
Znajomość postrzegania marki przez konsumentów ułatwia kształtowanie jej wizerunku, pomaga klientom zrozumieć, co wyróżnia ją na tle konkurencji i buduje wartość firmy. Można to osiągnąć, pytając klientów o ich opinie i monitorując, jak postrzeganie marki zmienia się z czasem.
Znaczenie referencji w budowaniu zaufania i wizerunku
Kto, Twoim zdaniem, byłby lepszym ambasadorem Twojej firmy? Ty, czy zadowolony klient, który dokonał u Ciebie zakupu? Nawet jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, klienci mogą nie obdarzyć Cię pełnym zaufaniem, dopóki nie udowodnisz swojej wiarygodności. Dlatego referencje są tak istotne.
Przed dokonaniem zakupu, większość osób szuka potwierdzenia w postaci opinii osób trzecich. Współcześni konsumenci stracili zaufanie do mediów i tak zwanych „influencerów”.
Z tego powodu, klienci nie zwracają większej uwagi na chwytliwe hasła reklamowe sprzedawców. Dlatego zarówno konsumenci, jak i marketerzy powinni przykładać dużą wagę do referencji przy budowaniu relacji.
W świecie biznesu dobra reputacja jest kluczowa. Która firma przyciągnie Twoją uwagę – ta, która nie ma żadnych ocen, czy ta, która posiada setki pozytywnych opinii? Odpowiedź jest oczywista. Dlatego referencje są tak cenne, ponieważ pomagają Ci budować pozytywną reputację dzięki Twoim największym fanom.
Ręczne zbieranie referencji: wyzwania
Ręczne zbieranie referencji wiąże się z wieloma trudnościami i wadami. Poniżej przedstawiono najważniejsze z nich.
Niska dokładność danych
Uzyskiwanie opinii klientów w sposób tradycyjny, czyli ręcznie lub na papierze, niemal zawsze prowadzi do obniżenia dokładności danych. W takim przypadku, przedstawiciel handlowy lub pracownik firmy musi pytać klientów o ich zdanie na temat doświadczeń, jakości obsługi, produktów i usług.
Wysokie koszty i czasochłonność
Zbieranie odręcznych lub ręcznych opinii jest bardzo kosztowne, czasochłonne i wymaga zaangażowania znacznych zasobów. Firma musi zatrudniać pracowników, którzy będą kontaktować się z klientami i prosić ich o feedback. Oznacza to, że spora liczba osób będzie stale zaangażowana w proces zbierania opinii.
Jakość danych zależna od pracowników, brak bezpieczeństwa
Ręczne zbieranie opinii nie jest bezpieczne i w dużym stopniu zależy od uczciwości pracowników. Osoba, która zbiera dane, może wpływać na wypowiedzi klientów, a osoba wprowadzająca dane do systemu może popełniać błędy, co prowadzi do obniżenia dokładności wyników.
Utrudnione tworzenie raportów i analiz
Gdy dane są wprowadzane ręcznie, trudne staje się tworzenie raportów, analizowanie danych i udostępnianie informacji. Konieczne jest wcześniejsze zadbanie o dokumenty i formularze, a następnie ręczne wprowadzenie danych do systemu. Dopiero wtedy można je analizować i udostępniać.
Mając to na uwadze, jasne staje się, że ręczne zbieranie referencji nie jest optymalnym rozwiązaniem.
Poniżej przedstawiamy najlepsze platformy do automatyzacji procesu zbierania referencji wideo.
Referencje.do
Oprogramowanie Testimonial to kompleksowe narzędzie, które oferuje kluczowe funkcje, takie jak centralny panel, analityka, dedykowana strona docelowa, czat wideo i wiele innych.
Oprogramowanie zapewnia dedykowaną stronę docelową, która umożliwia zbieranie referencji wideo za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości tekstowych lub mediów społecznościowych. Wszystkie zebrane referencje są dostępne na jednym panelu w czytelnej i łatwej w nawigacji formie.
Dodatkowo, dzięki zaawansowanej analityce, możesz lepiej zrozumieć skuteczność wideo w różnych kanałach marketingowych. Nagrywanie wideorozmów bezpośrednio na platformie jest proste, podobnie jak wstawienie pojedynczej linii kodu na dowolnej stronie internetowej.
Shoutout
Platforma Shoutout umożliwia łatwe przekształcenie dowodów społecznych w atrakcyjną „ścianę miłości”. Możesz stworzyć ścianę z wyselekcjonowanymi i opublikowanymi zdjęciami w zaledwie kilka minut. Serwis oferuje tygodniowy darmowy okres próbny bez konieczności podawania danych karty kredytowej.
Oszczędzaj czas, gromadząc dowody społecznościowe z Twittera w jednym miejscu. Zwiększ sprzedaż, zamieniając tweety w „ściany miłości” i umieszczając je na swojej stronie. Rozwijaj społeczność lojalnych klientów, doceniając osoby, które z pasją i zaangażowaniem korzystają z Twojej platformy.
Boast
Boast to narzędzie, które służy do zbierania doświadczeń klientów w sposób ciągły. Umożliwia monitorowanie i ocenianie poziomu zadowolenia klientów na każdym etapie ich kontaktu z Twoją firmą. Opinie są zbierane i analizowane w całym systemie.
Każdy z podstawowych rodzajów ocen, takich jak gwiazdki, kciuki w górę, uśmiechnięte buźki czy NPS, jest przyporządkowany do jednej z trzech kategorii odczuć konsumentów – promotor, pasywny lub krytyk. Boast umożliwia filtrowanie wyników i podejmowanie działań w oparciu o zebrane opinie. Konstruktor formularzy to jedna z najważniejszych funkcji. Jeśli strona formularza zawiera sekcję oceny, pole wideo może zostać udostępnione tylko promotorom.
Następnie, krytykom możesz zadać pytania o sposoby poprawy Twoich usług i relacji z nimi.
Endorsal
Formularze referencyjne w Endorsal można w pełni dostosować do potrzeb i specyfiki Twojej firmy. Możesz modyfikować kolory, dodawać logo, zmieniać teksty i wybierać informacje, które chcesz zbierać. Cały proces zajmuje tylko kilka minut. Następnie możesz zaprosić zadowolonych klientów do przesyłania referencji.
Dzięki funkcji SuperLinks możesz umieścić informacje o kliencie w formularzu. Wypełnianie formularzy nie należy do ulubionych czynności, dlatego SuperLinki ułatwiają życie Twoim klientom, automatycznie wypełniając formularz ich danymi. Zadowoleni klienci, którzy łatwo mogą wystawić referencje, świadczą o tym, że Twoja firma działa prawidłowo.
VideoPeel
VideoPeel to wiodąca platforma do zdalnego pozyskiwania wideo dla firm. Umożliwia zbieranie filmów od klientów, odpowiadanie na nie, analizowanie ich i udostępnianie uzyskanych informacji. Dzięki VideoPeel firmy mogą pozyskać do dziesięciu razy więcej treści wideo generowanych przez użytkowników, co zwiększa konwersję, ruch, zadowolenie klientów i pozyskiwanie informacji o konsumentach o 20%.
Korzystając z tego oprogramowania, możesz zautomatyzować proces pozyskiwania referencji. Użytkownicy mogą łatwo zbierać i przesyłać informacje, łącząc ten proces z doświadczeniem zakupowym.
Wystarczy wejść na stronę, wybrać szablon, dodać logo i komunikat firmy, a następnie poprosić klientów o nagranie referencji wideo.
To takie proste! Dzięki wbudowanemu odtwarzaczowi Carousel VideoPeel możesz umieszczać referencje wideo na swojej stronie. Ta funkcja jest prawdopodobnie najbardziej przydatna, ponieważ ułatwia udostępnianie opinii klientów w witrynie.
VideoTouch
Testimonials by VideoTouch umożliwia łatwe zbieranie referencji wideo od klientów, które można przekształcić w atrakcyjne filmy i udostępniać je wszędzie bez kodowania.
Możesz utworzyć kampanię i wybrać, czy chcesz zbierać referencje tekstowe, czy wideo. Możesz również dołączyć formularz, aby uzyskać dodatkowe informacje, takie jak profile w mediach społecznościowych czy stanowiska. Aby zachęcić klientów do większego zaangażowania, możesz zaoferować im rabaty lub inne specjalne okazje.
Dzięki VideoTouch uzyskasz unikalny link, który możesz udostępniać e-mailem lub w mediach społecznościowych. Klienci mogą nagrywać referencje na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych bezpośrednio z przeglądarki, bez konieczności logowania się lub korzystania z dodatkowych aplikacji.
Gdy tylko klient prześle referencję, otrzymasz powiadomienie e-mail. Zebrane referencje możesz udostępniać innym. Możesz również skorzystać z bezpłatnej usługi, aby stworzyć link do hostowanego wideo lub niestandardowy widżet na stronie.
Testimonial Hero
Współpraca z Testimonial Hero daje możliwość współpracy ze strategiem, który pomoże Ci opracować plan działań prowadzący do oczekiwanych rezultatów. Uzyskasz jasną ścieżkę do tworzenia filmów wideo dla klientów i pracowników, które przyniosą wymierne efekty.
Testimonial Hero ułatwia tworzenie wysokiej jakości referencji wideo, co pomaga zespołom sprzedaży B2B szybciej budować zaufanie i wiarygodność, a tym samym przyspiesza proces zakupowy.
Na każdym etapie będziesz współpracować z ekspertami, którzy pomogą Ci w tworzeniu najlepszych treści wideo. Będziesz miał do dyspozycji kierowników projektów, producentów, montażystów i innych doświadczonych specjalistów.
Vidmonials
Vidmonials to wszechstronna platforma, która oferuje firmom z różnych branż możliwość rozwoju. Dzięki kreatywnemu marketingowi, z wykorzystaniem referencji wideo, możesz przyciągnąć więcej wartościowych klientów.
Możesz dodać przekonujące wezwanie do działania do swojej witryny e-commerce, wykorzystując oprogramowanie do zdalnego nagrywania wideo. W rezultacie, powinieneś odnotować wzrost liczby osób dokonujących zakupów na Twojej stronie.
Vidmonials ułatwia zarządzanie procesem rekrutacji i dodaje mu personalnego charakteru. Podziel się wartością swojej firmy i popraw jej wizerunek, wykorzystując referencje wideo zadowolonych klientów. To pomoże Ci przyciągnąć jeszcze więcej klientów.
Strong Testimonials
Strong Testimonials to wtyczka, która doskonale spełnia swoją rolę. Po konfiguracji oszczędza mnóstwo czasu, który musiałbyś poświęcić na ręczne zbieranie i moderowanie referencji.
Jeśli chcesz, aby ludzie zwrócili na Ciebie uwagę, musisz wyróżnić się z tłumu. Dlatego referencje wideo są tak ważne, by zwrócić uwagę odbiorców na opinie o Twojej firmie.
Najważniejszym zadaniem referencji jest zwiększenie sprzedaży. Nie będzie to możliwe, jeśli referencje nie będą zawierać linków do omawianych produktów.
W tym miejscu z pomocą przychodzi Strong Testimonials, która oferuje najlepszą wtyczkę z referencjami dla witryn e-commerce. Strong Testimonials dobrze współpracuje z WooCommerce i jest z nim w pełni kompatybilny.
Podsumowanie
Po utworzeniu strony z referencjami, poinformuj o tym swoich klientów. Wyślij link do wybranych klientów, pracowników sprzedaży, a nawet innych potencjalnych nabywców.
Upewnij się, że Twoja strona główna, zakładka „O nas” i pasek nawigacyjny zawierają linki do strony z referencjami. Dzięki wspaniałemu efektowi poczty pantoflowej, baza Twoich klientów będzie rosła w szybkim tempie.
newsblog.pl