Badania konkurencyjne są łatwiejsze niż myślisz dzięki Semrush

Odkryj bez wysiłku strategie marketingowe, mocne i słabe strony oraz produkty swoich konkurentów za pomocą konkurencyjnych narzędzi badawczych firmy Semrush.

Twoje wysiłki związane z marketingiem cyfrowym, reklamą i zaangażowaniem w media społecznościowe nie są odosobnione. Uczestniczysz w konkurencyjnym rynku. Dlatego musisz dowiedzieć się, co robią konkurenci w ramach swoich strategii marketingowych lub publikowania w witrynach internetowych, aby prześcignąć konkurencyjne witryny i aplikacje.

Podczas gdy kilka narzędzi online oferuje ograniczoną wiedzę rynkową na temat konkurentów, Semrush to zestaw narzędzi stworzonych specjalnie dla tej usługi.

Różne małe firmy działające online na całym świecie używają tego zestawu narzędzi, aby prześcignąć swoich rywali. Również odnoszący sukcesy marketerzy cyfrowi polegają na tym zestawie narzędzi firmy Semrush. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.

Co to jest badanie konkurencji?

Gdy szukasz podobnych firm internetowych, witryn i aplikacji, które konkurują na rynku online o przychody i zyski, nazywamy to badaniem konkurencji.

Ten proces jest niezbędny w publikowaniu stron internetowych, marketingu w mediach społecznościowych i marketingu cyfrowym. Jeśli potrafisz to zrobić we właściwy sposób, odkryjesz sekretną receptę na sukces, którą stosują konkurujące firmy.

Projekt analizy konkurencji ujawni wiele informacji, w tym:

  • Dane pozwalające zrozumieć konkurencyjny krajobraz w branży
  • Poznaj różne rodzaje konkurencji biznesowej
  • Dane pozwalające zrozumieć odbiorców i rynek
  • Jak porównać swoją firmę z konkurencją

Porozmawiajmy teraz o konkurencyjnej funkcji badawczej oferowanej przez Semrush.

Konkurencyjne funkcje badawcze firmy Semrush

Jak wyjaśniono wcześniej, badanie konkurencji jest potężnym narzędziem w ekosystemie marketingu cyfrowego i treści. Musisz jednak użyć odpowiednich narzędzi i funkcji, aby odnieść sukces w projekcie analizy konkurencji.

Chociaż w Internecie dostępnych jest kilka bezpłatnych narzędzi do niskopoziomowej analizy konkurencji, nie jest to wystarczające do stworzenia profesjonalnej strategii dla biznesu cyfrowego. Potrzebujesz zbioru aplikacji i narzędzi w jednym pakiecie.

To jest dokładnie to, co zapewnia badanie konkurencji Semrush. Wszystkie niezbędne narzędzia i aplikacje do wyszukiwania konkurencji znajdują się w jednym miejscu. To nie wszystko! Subskrypcja Semrush otwiera również drzwi do różnych oficjalnych dokumentów, studiów przypadku i szablonów do badań konkurencyjnych i informacji rynkowych.

Badania konkurencji to kompletny zestaw aplikacji w ramach zestawu narzędzi SEO firmy Semrush. Chociaż w tej sekcji przedstawiono pięć pojedynczych modułów do analizy konkurencji, istnieje wiele innych narzędzi, których można użyć.

Wymagane narzędzia i funkcje do projektu badawczego konkurencji zależą od Twojej strategii. Dlatego nie jesteś ograniczony do używania określonego zestawu narzędzi w Semrush. Zamiast tego możesz improwizować i wykorzystywać dowolne narzędzie, które służy sprawie.

Konkurencyjne aplikacje badawcze firmy Semrush

Oprócz narzędzi dostarczanych z subskrypcją Semrush, w sklepie z aplikacjami Semrush dostępne są dodatkowe aplikacje, z których można korzystać.

Po prostu przejdź do Semrush AppCenter, a następnie przejdź do sekcji Analiza konkurencji, aby wyświetlić aktualnie dostępne aplikacje do badania konkurencji. Oto kilka typowych i przydatnych aplikacji, które możesz wypróbować tutaj:

  • AdClarity – Analiza reklamowa umożliwiająca badanie reklam konkurencji, strategii reklamowej, wydatków na reklamę, wyświetleń reklam i tak dalej.
  • Analiza słów kluczowych w handlu elektronicznym pomaga odkrywać skuteczne słowa kluczowe z domen najlepiej sprzedających się online.
  • Błyskawiczne badanie słów kluczowych dla Amazon pozwala znaleźć opisy produktów i inne słowa kluczowe dotyczące treści, których używają najlepsi sprzedawcy Amazon.
  • Semrush .Trends do odkrywania trendów marketingowych i tworzenia spostrzeżeń marketingowych w celu stworzenia skutecznej strategii marketingowej dla Twojej firmy zajmującej się publikowaniem w Internecie lub marketingiem aplikacji.
  • Traffic Insights dla Amazon pozwala zrozumieć, w jaki sposób konkurencyjny sprzedawca uzyskuje ruch z kanałów zewnętrznych, dzięki czemu możesz zrobić to samo.
  • Competitor Tracker dla Amazon pozwala często monitorować konkurencję.
  • Możesz użyć aplikacji Social Tracker firmy Semrush, aby poznać strategię rywala w mediach społecznościowych.

Teraz, gdy znasz już funkcje i aplikacje z subskrypcji Semrush przydatne do badania konkurencji, znajdź poniżej narzędzia, których możesz użyć w swoich projektach analizy marketingowej:

# 1. Badanie konkurencji witryny

Jeśli Twój rywal prowadzi interesy online, możesz poznać szczegółowe informacje na temat jego witryny internetowej, mediów społecznościowych i obecności aplikacji, korzystając z tego zestawu narzędzi firmy Semrush. Obejmuje następujące podfunkcje:

  • Analityka ruchu
  • Badania organiczne
  • Badania reklamy
  • Śledzenie mediów społecznościowych

#2. Narzędzie Market Explorer

Jeśli zakładasz nową stronę internetową lub pracujesz dla nowego klienta biznesowego online, możesz skorzystać z narzędzia Market Explorer. Po prostu wpisz nazwę domeny biznesowej w narzędziu i naciśnij przycisk Znajdź konkurentów.

Pobiera następujące szczegóły, które z kolei pomogą Ci stworzyć raport podsumowujący konkurencję na rynku dla Twojego pracodawcy lub klienta:

  • Podsumowanie rynku
  • Kwadrant wzrostu
  • Najlepsze słowa kluczowe
  • Domena a dynamika rynku
  • Dystrybucja geograficzna rynku
  • Ruch na rynku

#3. Narzędzie do wykrywania luk w słowach kluczowych

To narzędzie umożliwia utworzenie profilu słów kluczowych dla maksymalnie pięciu konkurujących ze sobą firm w tabeli obok siebie. W ten sposób możesz szybko zobaczyć słowa kluczowe, dla których twoi rywale są w rankingu. Jeśli nie obejmujesz tych słów kluczowych, masz szansę natychmiast je pokryć.

Jego godne uwagi dane wyjściowe to:

  • Szybkie badanie konkurencji SEO między najlepszymi konkurentami a Twoją firmą
  • Znaj unikalne słowa kluczowe, na podstawie których twoi rywale są w rankingu, ale ty nie
  • Nakładanie się słów kluczowych między witrynami jest wyświetlane jako wykres wizualny
  • Uzyskaj wartościowe porównanie słów kluczowych na komputery i urządzenia mobilne
  • Zaawansowane filtry wyszukiwania słów kluczowych

#4. Analizator treści

Narzędzie Content Analyzer umożliwia określenie, jak określone treści rywali radzą sobie w Internecie, mediach społecznościowych itp.

To szczegółowe narzędzie do wglądu w dane oferuje następujące szczegóły:

  • Sesje
  • Średni czas trwania sesji
  • Wyświetlenia strony
  • Średni czas na stronie
  • Współczynnik odrzuceń
  • Zapytania
  • Kliknięcia

Link zwrotny pomaga zrozumieć, gdzie strony internetowe i aplikacje rywali uzyskują ruch polecający. Wysokiej jakości linki zwrotne są kluczowymi elementami każdej witryny lub strony z treścią. Google SERP ceni takie linki, aby poprawić autorytet i popularność Twojej witryny lub strony z treścią.

Jeśli chcesz poznać strategię linkowania zwrotnego swoich rywali, wypróbuj to narzędzie dostępne w sekcji Link Building w Semrush. Raport zawiera następujące szczegółowe informacje na temat danych:

  • Wynik autorytetu
  • Trend oceny autorytetu
  • Wykres sieciowy
  • Domeny odsyłające
  • Linki wsteczne
  • Nowe i utracone domeny odsyłające
  • Nowe i utracone linki zwrotne
  • Kategorie domen odsyłających
  • Najlepsze kotwice
  • Rodzaje linków zwrotnych
  • Atrybuty łącza

#6. Narzędzie przeglądu domen

Jest to doskonałe narzędzie do badania konkurencji, ponieważ ujawnia następujące dane konkurencji w łatwym do zrozumienia raporcie:

  • Ocena autorytetu strony konkurencyjnej
  • Dowiedz się, jaki jest ruch organiczny w wynikach wyszukiwania
  • Dowiedz się również, jaki jest ogólny ruch w płatnych wynikach wyszukiwania
  • Poznaj łączną liczbę linków zwrotnych, które otrzymuje witryna
  • Odkryj także opartą na geolokalizacji dystrybucję ruchu organicznego i płatnego

Jak skorzystać z badań konkurencyjnych firmy Semrush

Musisz stworzyć całościowy widok najlepszych konkurencyjnych stron internetowych i aplikacji za pomocą następujących narzędzi Semrush:

  • Przegląd domeny
  • Analityka ruchu
  • Badania organiczne
  • Luka w słowach kluczowych
  • Luka w linkach zwrotnych

Po stworzeniu widoku z lotu ptaka na czołowych rywali, możesz włączyć ich strategie marketingowe i promocyjne do własnych projektów marketingowych. Ponadto, jeśli bardziej interesuje Cię ruch organiczny i marketing, możesz postępować zgodnie ze strategią SEO konkurencyjnej witryny lub aplikacji.

W tym miejscu musisz pamiętać, że powinieneś stworzyć projekt obejmujący wszystkie unikalne słowa kluczowe, na podstawie których oceniają się twoi konkurenci. Ponadto, jeśli to możliwe, śledź lub śledź linki zwrotne z tych samych witryn o wysokim autorytecie, co twoi rywale.

Śledząc strategie konkurencji, nie zapomnij o stworzeniu unikalnych strategii marketingowych dotyczących treści i marki, korzystając z zasobów Akademii Semrush.

Korzyści z badań konkurencyjnych Semrush

Badania konkurencji Semrush przynoszą korzyści przede wszystkim Twojej cyfrowej firmie, pomagając w usuwaniu informacji biznesowych o konkurencji z sieci. Inne korzyści, z których możesz skorzystać, to:

  • Jeśli jesteś zupełnie nową firmą w cyfrowym ekosystemie i chcesz szybko wywrzeć wpływ, musisz mieć unikalną propozycję sprzedaży (USP). Aby poznać USP rywali i dowiedzieć się, jak możesz stworzyć swoje, musisz skorzystać z narzędzi analizy konkurencji Semrush.
  • Wypełnij luki rynkowe, oferując unikalne produkty, usługi lub dodatki do usług, analizując recenzje klientów konkurencyjnych firm.
  • Stwórz punkt odniesienia dla swojej marki i reklamuj wynik w różnych kanałach online, aby poprawić swój zasięg i reputację.
  • Jeśli pracujesz w konkurencyjnym ekosystemie zatrudniania, możesz użyć analizy konkurencji Semrush, aby odkryć, jakie talenty przyciągają twoi rywale.
  • Konkurencyjny projekt badawczy pomaga również odkryć potencjalne zagrożenia rynkowe, wyzwania itp., które mogą negatywnie wpłynąć na przychody Twojej firmy.

Ostatnie słowa

Do tej pory odkryłeś zaawansowane narzędzia i aplikacje, które Semrush oferuje Ci do badań konkurencyjnych.

Zbadałeś również podstawową koncepcję tych narzędzi, dzięki czemu możesz wykorzystać tę gamę narzędzi do analizy marketingowej online, aby zwiększyć przychody swojej witryny lub aplikacji.

Następnie sprawdź Semrush: najlepszy przewodnik po zabójczych funkcjach platformy.