Chatbot WhatsApp i automatyzacja do generowania leadów za pomocą Landbota

WhatsApp ma ponad miliard użytkowników wysyłających miliard wiadomości dziennie i jest to ogromna szansa biznesowa.

Enterprise do zwykłego, wszyscy używają WhatsApp do komunikacji, udostępniania danych i utrzymywania kontaktu ze swoimi połączeniami.

WhatsApp Business pozwala łączyć się z odbiorcami, komunikować się i otrzymywać informacje zwrotne. Sprawia, że ​​Twoja firma jest dostępna 24/7 dla Twoich klientów i zwiększa zasięg Twojej firmy.

W tym artykule przyjrzymy się, jak wykorzystać WhatsApp do zwiększenia sprzedaży i automatyzacji działań marketingowych.

Jak korzystać z WhatsApp do generowania leadów

Generowanie leadów jest prawdopodobnie głównym powodem prowadzenia jakiejkolwiek kampanii marketingowej. Najlepsi marketerzy i właściciele firm wiedzą, że to wykwalifikowani potencjalni klienci prowadzą swoje firmy.

Jednak samo generowanie leadów to nie koniec procesu. Generowanie leadów otwiera zupełnie nową sekwencję budowania relacji.

Wcześniej pielęgnacja leadów odbywała się poprzez telefony, a następnie e-maile i sms-y. Wraz z adaptacją nowych mediów zmodyfikowano również proces budowania relacji z klientami. Jednak zawsze istnieje ograniczenie udostępniania multimediów podczas połączeń i e-maili.

Ale wraz z wynalezieniem WhatsApp pielęgnacja ołowiu stała się szybsza i łatwiejsza. Ta popularna aplikacja do komunikacji jest używana prawie przez wszystkich na swoich telefonach i ma wszystkie funkcje związane z obsługą leadów, dzięki czemu możesz udostępniać zdjęcia, filmy, SMS-y, połączenia i tak dalej.

Korzystając z biznesowych interfejsów API WhatsApp, firmy mogą zautomatyzować procesy generowania leadów za pomocą chatbotów na swoich stronach internetowych.

Co to jest Landbot?

Landbot.io to narzędzie do tworzenia chatbotów bez kodu, które pomaga rozwijać firmę i angażować odwiedzających witrynę za pomocą rozmów opartych na sztucznej inteligencji.

Dzięki wizualnemu kreatorowi Landbot możesz zbudować zautomatyzowany przepływ rozmów i zwiększyć interakcje z klientami. Korzystając z logiki warunkowej, multimediów i gotowych szablonów, możesz uruchomić swojego chatbota w kilka minut.

Najlepsze jest to, że możesz zintegrować Landbota z kilkoma aplikacjami za pomocą interfejsów API i zautomatyzować powtarzające się zadania bez zwiększania kosztów operacyjnych. I w ten sposób możesz wykorzystać Landbota do generowania leadów, automatyzacji operacji i obsługi zapytań o wsparcie.

Funkcje Landbota

Landbot oferuje wszystkie funkcje do budowania i wdrażania potężnych chatbotów bez znajomości kodowania.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się niektórym kluczowym funkcjom Landbota.

Brak konstruktora kodu

Landbot oferuje łatwy do zrozumienia wizualny interfejs typu „przeciągnij i upuść”, aby stworzyć przepływ konwersacji. Ich twórca chatbotów zapewnia różne typy bloków, które umożliwiają odpowiadanie w postaci wiadomości tekstowych, obrazów, filmów, gifów, plików do pobrania i innych.

Gdy zaczniesz od wiadomości powitalnej, możesz łatwo utworzyć sekwencję odpowiedzi, korzystając z niektórych warunkowych instrukcji logicznych. Następnie możesz łatwo połączyć bloki za pomocą strzałek, co zapewnia, jakie będzie następne pytanie, gdy użytkownik udzieli odpowiedzi.

Dodając ciekawe pytania w postaci chatbotów WhatsApp, Landbot pomaga automatycznie zbierać leady dla Twojej firmy.

Zarządzanie kampaniami marketingowymi

Dzięki kampaniom marketingowym Landbota możesz łatwo podzielić swoich subskrybentów na różne listy i dostosować ich do potrzeb biznesowych. Możesz użyć testów A/B, aby określić, co działa najlepiej i zwiększyć konwersje biznesowe.

Biblioteka szablonów chatbota

Landbot oferuje gotowe do użycia szablony do tworzenia chatbotów WhatsApp, dzięki czemu nie zaczynasz pracy od zera. Możesz łatwo edytować i dostosowywać bloki pytań, aby dopasować je do wymagań biznesowych.

Niektóre z najpopularniejszych i najpopularniejszych szablonów chatbotów obejmują szablony obsługi klienta, które przyspieszają pierwszą natychmiastową odpowiedź klientom. Możesz dodać linki do swoich dokumentów pomocy bezpośrednio w odpowiedziach na czacie, aby klienci otrzymywali natychmiastowe odpowiedzi na swoje pytania.

Inne popularne szablony obejmują szablony opinii dla firm z branży hotelarskiej, szablony generowania leadów do zbierania danych kontaktowych, szablony wniosków o zwrot pieniędzy do automatyzacji procedur zwrotu pieniędzy i wiele innych.

Włącz Widżet WhatsApp

Dzięki widżetowi Opt-ins Landbota łatwo jest tworzyć i powiększać listę subskrybentów WhatsApp. Jeśli Twój potencjalny klient lub klient zdecyduje się na otrzymywanie wiadomości i powiadomień przez WhatsApp, oznacza to, że zgodził się na otrzymywanie ich od Ciebie.

Teraz możesz wysyłać promocyjne wiadomości biznesowe do swoich klientów i stale informować ich o wszelkich ofertach, które wymyślisz. Możesz także kontynuować rozmowę dzięki predefiniowanym alertom i powiadomieniom wysyłanym bezpośrednio na telefony Twoich klientów.

Integracje Saas

Landbot oferuje wiele integracji z wiodącymi narzędziami do automatyzacji i komunikacji Saas, aby usprawnić przepływ pracy i zminimalizować ręczne wprowadzanie danych.

Blok webhooka Landbota pomaga przenieść wszystkie dane zebrane przez WhatsApp do CRM i zaoszczędzić czas na ręcznym kopiowaniu i wklejaniu danych.

Masz również możliwość tworzenia automatycznych połączeń z Zapier, arkuszami kalkulacyjnymi Google, Calendly i Stripe.

Analityka i raportowanie

W panelu Landbota otrzymujesz sekcję metryk, która pozwala sprawdzić wszystkie dane i analizy dotyczące interakcji z chatbotem.

Analiza danych Landbota zapewnia pełny wgląd we wszystkie metryki kanału, takie jak liczba użytkowników, którzy weszli w interakcję oraz całkowita liczba otrzymanych i wysłanych wiadomości. Jak każde inne narzędzie do analizy danych, możesz wizualizować dane w wybranych zakresach dat i ramach czasowych.

Ponieważ musisz wdrożyć agenty użytkownika, aby przejąć interakcje z WhatsApp, możesz nawet przeglądać i eksportować ich raporty wydajności za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Jak używać Landbota do strategii WhatsApp

WhatsApp przejął SMS-y, e-maile i nieterminowe połączenia telefoniczne. Dodając bota WhatsApp do swojej witryny, możesz zautomatyzować rozmowy powitalne, aby zebrać ważne informacje przed przekazaniem potencjalnych klientów do zespołu sprzedaży.

Poza tym klienci mają możliwość odpowiadania w dogodnym dla siebie czasie ze względu na asynchroniczny charakter komunikacji aplikacji.

Dzięki Landbotowi skonfigurowanie bota WhatsApp na swojej stronie jest proste, a także możesz skorzystać z gotowych szablonów wiadomości WhatsApp, aby zaoszczędzić czas.

Tworząc bota WhatsApp, spróbuj wykonać te proste sztuczki, aby uzyskać lepsze wyniki.

  • Opcje przycisków: Spróbuj dodać bloki przycisków odpowiedzi, aby ułatwić szybką komunikację. Na przykład pomyśl o udostępnieniu dwóch przycisków opcji, aby użytkownicy mogli wybrać dowolną opcję z dwóch.
  • Wezwanie do działania: użyj wezwania do działania w odpowiedziach na wiadomości. To nalega, aby użytkownicy dzwonili do Ciebie i przekierowywali ich na Twoje strony docelowe.
  • Natychmiastowa odpowiedź: Spróbuj skontaktować się z użytkownikami w ciągu 24 godzin od ostatniej rozmowy z chatbotami. Zgodnie z zasadami WhatsApp, jeśli nie skontaktowałeś się z użytkownikami w ciągu 24 godzin, obowiązkowe jest proaktywne uzyskanie autoryzacji użytkownika.
  • Bądź kreatywny: Unikaj używania długich wiadomości tekstowych. Spraw, aby Twoje rozmowy były kreatywne, aby klienci nie czuli, że rozmawiają z robotami.
  • Dodaj pliki multimedialne: korzystaj z animowanych gifów, obrazów i naklejek, aby wprowadzić poczucie humoru i staraj się jak najbardziej angażować klientów na czacie.
  • Krótko mówiąc: Unikaj używania plików multimedialnych, takich jak obrazy i tekst, w tym samym bloku. Utwórz dwa oddzielne bloki i ogranicz się do wysłania maksymalnie dwóch odpowiedzi na pytania.
  • Możesz analizować dane i śledzić wskaźniki wydajności. Najlepszą praktyką jest ulepszenie tego, co działa, i usunięcie wszelkich przepływów, które powodują, że klienci rezygnują z rozmowy.

    Ceny Landbota

    Funkcja automatyzacji Chatbota WhatsApp firmy Landbot to dwa modele cenowe.

    Plan profesjonalny

    Możesz zacząć od automatyzacji WhatApp, wybierając plan Landbot’s Pro już od 150 € miesięcznie.

    W tym planie otrzymujesz 1000 czatów miesięcznie, a za dodanie dodatkowych miejsc będziesz musiał zapłacić 20 € miesięcznie.

    Oprócz automatyzacji chatbota WhatApp, otrzymujesz wiele wbudowanych integracji z popularnymi aplikacjami, takimi jak Zapier, Slack, Google Analytics, Calendly, Stripe i innymi, aby zautomatyzować przepływ pracy i synchronizować rozmowy.

    Plan biznesowy

    Biznesplan Landbota został zaprojektowany, aby spełnić wymagania dotyczące automatyzacji chatbota WhatsApp w dużych firmach i startupach.

    Jest dostarczany z dostosowanym modelem cenowym, w którym otrzymasz ofertę cenową odpowiadającą Twoim potrzebom biznesowym.

    Biznesplan obejmuje wszystkie funkcje zawarte w planie cenowym Pro, a także kilka innych funkcji. Poza tym otrzymujesz oddanego menedżera sukcesu, który pomoże Ci rozwiązać Twoje problemy i zapewni niezbędne szkolenie Twoim pracownikom.

    Alternatywy dla Landbota

    Landbot.io to popularny wybór do generowania leadów na WhatsApp. Na rynku dostępne są jednak podobne konstruktory, które można również sprawdzić.

    Zobaczmy kilka alternatyw Landbota.

    WyślijPulse Chatbot

    SendPulse to platforma dostawcy usług automatyzacji marketingu do wysyłania e-maili, SMS-ów i wyzwalania powiadomień web push. Jest wyposażony w edytor „przeciągnij i upuść”, który umożliwia projektowanie szablonów bez doświadczenia w HTML. Co więcej, możesz wybrać pasujący szablon wiadomości e-mail z gotowej biblioteki 130 szablonów wiadomości e-mail i dostosować go do potrzeb Twojej marki.

    Poza tym SendPulse oferuje funkcje chatbota WhatsApp do tworzenia i wysyłania wiadomości WhatsApp. Możesz użyć ich widżetu WhatsApp, aby wysyłać e-maile i SMS-y do obecnych klientów i prosić ich o połączenie przez WhatsApp.

    Krótko mówiąc, SendPulse pomaga zautomatyzować działania marketingowe, zintegrować się z systemami eCommerce i sprawdzić raporty dotyczące wyników marketingowych.

    Aivo Zaangażowanie

    Aivo Engage to partner w zakresie rozwiązań biznesowych WhatsApp, który pomaga tworzyć kampanie WhatsApp w celu usprawnienia rozmów z klientami. Bot agenta AI rozumie wiadomość klienta i natychmiast odpowiada mu wiadomością tekstową lub głosową, aby utrzymać ich zaangażowanie.

    Dzięki Aivo Engage możesz zaimportować listę odbiorców jednym kliknięciem i bez żadnych problemów wysyłać setki wiadomości WhatsApp do wybranych klientów. Możesz użyć platformy do wysyłania powiadomień związanych z produktami, przypomnień o sprzedaży, alertów o zapasach produktów i nie tylko.

    Streszczenie

    Nie ma wątpliwości, że WhatsApp jest jedną z najpopularniejszych platform komunikacyjnych na świecie i wszyscy korzystają z niej codziennie. Jest łatwy w użyciu, zapewnia bezproblemową komunikację i jest niedrogi.

    Intuicyjna platforma Landbota może drastycznie poprawić współczynniki konwersji leadów i pomóc poszerzyć zasięg dzięki kreatorowi chatbotów WhatsApp.

    Mamy nadzieję, że spodobał Ci się nasz artykuł na temat automatyzacji działań związanych z generowaniem leadów za pomocą Landbot.io i poprawy zaangażowania Twoich klientów.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o różnych chatbotach, zapoznaj się z naszym artykułem o narzędziach do chatbotów biznesowych.