Co Big Data robi w marketingu cyfrowym?

Gdy tylko wspomnisz o marketingu cyfrowym, większość ludzi zaczyna przewracać oczami, słysząc tylko to określenie.

Powodów jest kilka, a największym z nich jest prawdopodobnie fakt, że większość ludzi nie rozumie, jak działa świat marketingu cyfrowego.

Kiedy niewiele o tym wiesz, praca marketerów cyfrowych może wydawać się nudna, skomplikowana lub zbyt zagmatwana, ale tak nie jest.

Zasadniczo jest to kreatywna okazja biznesowa, a gdy zrozumiesz, jak to działa, możesz poważnie zintensyfikować kampanie reklamowe i marketingowe oraz zwiększyć zasięg online.

Aby naprawdę tworzyć skuteczne strategie i skuteczne kampanie, marketerzy cyfrowi muszą korzystać z różnych narzędzi i podejść, aby dotrzeć do klientów i klientów.

Ponieważ świat online pracuje z tonami informacji, jednym z najbardziej przydatnych narzędzi dla współczesnych marketerów jest właściwa analiza wszystkich tych danych.

Tu właśnie pojawia się marketing big data.

Wirtualne morze spostrzeżeń

Kiedy myślisz o starych formach reklamy, staje się jasne, dlaczego wdrożenie analizy big data było niezbędne w świecie marketingu.

Kiedyś trzeba było dużo zgadywać i ślepo mieć nadzieję, że konkretne kampanie będą odpowiadać większości grup fokusowych.

Badania musiały być obszerne, ale nigdy nie pokazały, jak zmieniają się trendy w czasie rzeczywistym. W erze cyfrowej marketerzy online w końcu otrzymują wszystkie dane potrzebne do pełnego zrozumienia, jak czują się ich klienci.

Jedynym problemem jest to, że sama ilość danych jest niesamowicie przytłaczająca, a posiadanie tak wielu informacji nie pomoże ci uzyskać tego, czego potrzebujesz, jeśli nie wiesz, jak to przeanalizować.

Główne powody korzystania z Big Data

Jeśli nadal nie masz pewności, do czego można wykorzystać te wszystkie dane, oto tylko niektóre z kluczowych powodów, dla których duże zbiory danych stały się niezastąpione w świecie marketingu internetowego.

  • Niedroga analityka danych – dużo się mówi o analizowaniu wszystkich tych danych i zrozumieniu, czego potrzebują Twoi klienci i klienci, a to wszystko brzmi zbyt skomplikowanie i prawdopodobnie zbyt drogo, prawda? Zło. Większość usług hostingowych zapewnia teraz różne sposoby analizy danych, takie jak DaaS i podobne. Jeszcze ciekawsze jest to, że większość usług hostingowych oferuje te usługi danych analitycznych bezpłatnie, co jest idealne dla małych firm.
  • Wykorzystanie danych z przeszłości do określenia przyszłości – kolejną fantastyczną rzeczą, jaką marketerzy otrzymali dzięki big data, jest fakt, że wszystkie istotne dane są zapisywane, aby w razie potrzeby można je było ponownie sprawdzić. Oznacza to, że marketerzy mogą zrozumieć, co działało dla nich w przeszłości i dlaczego tak się stało, dzięki czemu mogą spróbować odtworzyć ten sam efekt w przyszłości. Aby osiągnąć jak najlepsze wrażenia klientów, marketerzy mogą modyfikować części, które działały w przeszłości, aby łatwiej osiągali swój cel.
  • Wizualizacja danych – jednym z najskuteczniejszych sposobów tworzenia udanej kampanii marketingowej jest zrozumienie danych, a najlepszym sposobem na to jest ich wizualizacja. Narzędzia do wizualizacji danych pomagają tworzyć przydatne informacje, pomagając marketerom rozpoznawać potencjalne problemy i problemy z przepływem. Mogą rozwiązać te problemy w najlepszy możliwy sposób i z jak najlepszym zrozumieniem danej sprawy.

Co to wszystko znaczy?

Weźmy te powody i spójrzmy na nie z odpowiedniej perspektywy. Na przykład narzędzie IBM Slam Tracker służy do mierzenia popularności tenisistów podczas dużych wydarzeń i daje widzom projekcję w czasie rzeczywistym tego, jak internet widzi gracza w danym momencie. Analizuje duże zbiory danych i dostarcza widzom przydatnych informacji.

Inny świetny przykład wykorzystania dużych zbiorów danych można znaleźć w firmie zajmującej się zakupami online Gilt Groupe. To, co robią, to analizowanie wzorców i zachowań odwiedzających, klientów i klientów, a dzięki tej analizie udaje im się uzyskać niezbędne dane potrzebne do następnego kroku. Kolejnym krokiem jest dostosowanie danych do 3000 różnych wersji wiadomości, które będą wysyłane do klientów o określonych preferencjach zakupowych, rozmiarach i zainteresowaniach. W ten sposób na bieżąco informują swoich klientów o odpowiednie materiały.

Źródła Big Data wykorzystywane do wspierania kampanii

Internet rozwija się szybko, a analiza danych to jedna z najważniejszych rzeczy, na których powinni się skupić marketerzy, zdaniem profesjonalisty programiści stron internetowych Sydney oferuje. Dzięki wirtualnemu morzu aplikacji i źródeł analizy danych, niektóre wyróżniają się skutecznością.

  • Media społecznościowe – prawie tak duże jak sam internet. Miliony użytkowników codziennie odwiedza portale społecznościowe, a sporo z nich spędza w mediach społecznościowych ponad 2,5 godziny dziennie. Dzięki temu marketerzy mogą zebrać mnóstwo różnych danych. Od osobistych preferencji po lojalność wobec marki, marketerzy mogą śledzić klientów i klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych i wykorzystywać je na swoją korzyść, gdy rozpoczynają kolejną kampanię.
  • Web mining – zautomatyzowany proces pozyskiwania danych z sieci to kolejna rzecz, z której często korzystają marketerzy. Korzystanie z niektórych narzędzi do eksploracji stron internetowych pozwala marketerom zrozumieć ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane dane zebrane z działań przeglądarki użytkowników, dzienników serwera i struktury ich witryny.
  • Transakcje – śledzenie transakcji, które zostały przeprowadzone przez firmę, zapewni marketerom wspaniały wgląd w ich klientów i klientów. Śledzenie i analizowanie tych transakcji może pomóc im zrozumieć wzorce ich użytkowników i odpowiednio zaplanować kampanie.

Do wszystkich tych aspektów należy podejść za pomocą odpowiednich narzędzi. Analizowanie dużych ilości danych w celu uzyskania tego, czego potrzebujesz, może być dość trudne, jeśli nie wiesz, jak to zrobić. Oto niektóre z najczęściej używanych obecnie narzędzi do analizy dużych zbiorów danych.

  • Hadoop – Ten produkt Apache jest najczęściej używany przez duże korporacje ze względu na jego moc obliczeniową i obszerną bibliotekę oprogramowania. Jest regularnie aktualizowana i doskonale nadaje się do przetwarzania dużych ilości danych.
  • Cloudera – To narzędzie świetnie nadaje się do tworzenia dużych repozytoriów danych, do których może uzyskać dostęp każdy, kto potrzebuje danych do różnych celów. Świetnie współpracuje z Hadoop i zapewnia całkiem spory wgląd w świat analityki danych.
  • Rapidminer – To narzędzie jest używane głównie przez specjalistów jako platforma open source, która działa zgodnie z zasadami programowania wizualnego. Pozwala na dość dużą manipulację, modelowanie, analizę i integrację danych w procesach biznesowych i przepływach pracy.

Wraz z rozwojem Internetu zmieniają się jego użytkownicy. Korzystanie z big data stało się w pewnym sensie standardem, ponieważ jest potężnym narzędziem, jeśli chodzi o marketing cyfrowy.

Zdarzyło się to już wielokrotnie – firma zainwestowała w big data i po pewnym czasie całkiem nieźle się rozwinęła. Skupienie się na właściwej analizie big data i wdrożeniu jej do kampanii marketingowej może wymagać trochę czasu i planowania, ale na dłuższą metę – to jedna z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej firmy.

Podobał Ci się artykuł? Co powiesz na dzielenie się ze światem?