Co powinieneś wiedzieć o Google Topics API

W styczniu 2022 r. firma Google ogłosiła, że ​​zastąpi FLoC interfejsem Google Topics API, propozycją Privacy Sandbox w celu promowania reklam opartych na zainteresowaniach.

Teraz, jeśli nie znasz tych terminologii, pozwól, że to uproszczę.

Google planuje wycofać pliki cookie stron trzecich w Chrome od 2023 lub 2024 roku. W tym celu opracowali „Prywatność Sandbox” z proponowanymi narzędziami i interfejsami API. Ta inicjatywa została podjęta w celu zwiększenia prywatności użytkowników w Internecie.

Ponadto miał na celu zapewnienie programistom, twórcom i programistom narzędzi do tworzenia dobrze prosperujących firm przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa w Internecie.

Jednak plan był faktycznie sporządzony na 2022, ale został opóźniony, być może dlatego, że pracowali nad nowym rozwiązaniem po negatywnych opiniach otrzymanych dla FLoC.

W tym artykule omówię, czym są interfejsy API tematów Google i FLoC, i pomogę Ci zrozumieć, w jaki sposób interfejs API tematów może Ci pomóc.

Bądźcie czujni!

Co to jest FLoC?

Federated Learning of Cohorts (FLoC) to początkowo proponowane przez Google rozwiązanie dla reklam opartych na zainteresowaniach bez plików cookie stron trzecich.

Obecnie reklama oparta na zainteresowaniach (IBA) to forma reklamy, w której użytkownikowi wyświetlane są reklamy oparte na jego konkretnych zainteresowaniach wywnioskowanych przez odwiedzane witryny.

Jest to potężna technika, która pomaga reklamodawcom i firmom dotrzeć do właściwych klientów, podczas gdy użytkownicy mogą zobaczyć interesujące ich reklamy. Jednak aby to umożliwić, informacje użytkowników są gromadzone za pomocą plików cookie stron trzecich, co nie zapewnia prywatności -skupiony.

Tak więc FLoC umożliwiłby wyświetlanie reklam bez dzielenia się zachowaniem przeglądania użytkowników. Wykorzystuje algorytm FLoC do tworzenia kohorty lub grupy zainteresowań dla przeglądarek o podobnej historii przeglądania. Następnie zgłaszałby anonimowe kohorty do witryn z reklamami.

Jednak FLoC miał pewne wady, takie jak brak przejrzystości i jasności dla użytkowników, a także zagrożenia bezpieczeństwa. Aby temu przeciwdziałać, stworzyli inne, lepsze rozwiązanie – Google Topics API. Więc w końcu porozmawiajmy o tym.

Co to jest interfejs API tematów Google?

Interfejs API tematów Google to nowo zaproponowana piaskownica prywatności do reklam opartych na zainteresowaniach, zastępująca wcześniejszą propozycję FLoC.

Za pomocą interfejsu API tematów Twoja przeglądarka internetowa może określić liczbę tematów, takich jak muzyka, jedzenie, sport, podróże, technologie itp., reprezentujących Twoje najważniejsze zainteresowania w ciągu tygodnia, na podstawie Twojej historii przeglądania. Te tematy będą przechowywane tylko przez trzy tygodnie, po czym stare tematy zostaną usunięte.

Tematy są wybierane w całości na urządzeniach użytkowników, a nie na zewnętrznych serwerach. Tak więc, gdy odwiedzasz witrynę, w której włączony jest interfejs Google Topics API, wybiera ona tylko trzy tematy, każdy z ostatnich trzech tygodni, i udostępnia je witrynie oraz jej reklamodawcom.

W ten sposób Tematy umożliwiają przeglądarkom internetowym oferowanie użytkownikom lepszej kontroli i przejrzystości informacji. Będziesz także mieć kontrolę użytkownika w Chrome, aby wyświetlać tematy i usuwać te, które Ci się nie podobają.

Ponadto tematy są starannie dobierane, z wyłączeniem poufnych kategorii, takich jak rasa, płeć itp. Ponieważ Tematy Google są włączone w Chrome, możesz lepiej przeglądać swoje dane i kontrolować sposób ich udostępniania. Ponadto firmy nie muszą wykorzystywać metod śledzenia, takich jak odciski palców przeglądarki, aby wyświetlać odpowiednie reklamy.

FLoC a interfejs API tematów Google

Interfejs API FLoC generuje alfanumeryczny identyfikator odzwierciedlający wzorce przeglądania użytkownika w Chrome. Ponadto nie jest w stanie rozwiązać problemów dotyczących odcisków palców przeglądarki, czułości itp. Ogólnie rzecz biorąc, FLoC nie jest zbyt dobry w ochronie prywatności użytkowników.

Dlatego po rygorystycznych testach i pracy nad opiniami Google wpadło na kolejny pomysł. Wszystko gotowe do zastąpienia FLoC interfejsem Google Topics API. Oczekuje się, że przyniesie to korzyści zarówno użytkownikom końcowym, jak i reklamodawcom dzięki reklamom opartym na zainteresowaniach, z naciskiem na prywatność.

Oto kilka punktów ulepszeń, które Topics wprowadza do FLoC:

Zredukowane odciski palców

Jak wspomniano powyżej, FLoC został skrytykowany za brak zabezpieczenia przed odciskami palców przeglądarki przy użyciu identyfikatora FLoC użytkownika. Ale nikt nie lubi być śledzonym ani ujawniać swoich danych osobowych.

W tym celu interfejs Google Topics API stosuje inne podejście, udostępniając każdy temat wielu użytkownikom o określonych zainteresowaniach, zachowując jednocześnie prywatność. Ponadto Tematy mogą uczyć się tylko jednego tematu tygodniowo od zwykłych użytkowników, zamiast zbierać szaloną ilość danych i polecać coś z nich.

Lepsza kontrola

Po włączeniu Tematy Google zostanie podświetlony w ustawieniach przeglądarki Chrome. Dzięki temu będziesz mieć lepszą kontrolę nad tematami. Możesz usunąć te, które Ci się nie podobają i kierować reklamy tylko na interesujące Cię tematy. Ponadto tematy zostaną usunięte po wyczyszczeniu historii przeglądania i nie będą dostępne podczas przeglądania w trybie incognito.

Jest to korzystne zarówno dla właściciela serwisu, jak i dla użytkownika. Jako użytkownik, jeśli zrezygnujesz z tematów, nie będziesz mieć zapisanych tematów w zależności od historii przeglądania.

Podobnie, jeśli witryna zrezygnuje z opcji Tematy, Twoja strona internetowa nie zostanie uwzględniona w procesie dystrybucji lub definicji tematu przez użytkowników. Wszystko to poprawia nie tylko kontrolę i prywatność danych, ale także przejrzystość.

Nie obejmuje kategorii wrażliwych

FLoC opiera się na uczeniu maszynowym, aby grupować użytkowników o podobnych zainteresowaniach w kohorty zgodnie z ich zachowaniem podczas przeglądania. Może to prowadzić do grupowania użytkowników na podstawie pewnych wrażliwych kategorii, takich jak rasa.

Jednak Tematy Google nie są kierowane do użytkowników na podstawie kategorii wrażliwych, takich jak rasa, religia, orientacja seksualna, pochodzenie etniczne itp., w przeciwieństwie do FLoC.

Zamiast tego Tematy wymieniają różne kategorie, które są w pełni publiczne i wybrane przez ludzi, z wyłączeniem drażliwych tematów. Ponadto użytkownicy, a także właściciele witryn, mogą zrezygnować z Google Topics API i zdecydować się nie uczestniczyć w logice API.

Intuicyjny

Nie było zdefiniowanego powodu grupowania użytkowników w FLoC; stąd używany jest w nim termin „sfederowany”. Jeśli więc chcesz, aby identyfikatory FLoC umożliwiały podejmowanie działań w ramach działań marketingowych, musisz wykonać dodatkowe procesy analizy danych i analizy danych.

Z drugiej strony Google Topics zapewnia nieszablonowe rozwiązanie do grupowania i kierowania na podstawie zainteresowań, które jest łatwiejsze do zrozumienia. W ten sposób właściciele witryn mogą łatwo zbierać informacje na temat ogólnych zainteresowań użytkowników i odbiorców za pomocą interfejsu Google Topics API i odpowiednio kierować.

Pomimo wszystkich powyższych zalet Google Topics API w porównaniu z FLoC, marketerzy i obrońcy prywatności nadal mają pewne obawy co do tego. Powodem jest to, że Tematy nadal ujawniają zainteresowania użytkowników reklamami, jeśli nie użytkownik. Nadal ważą czysto kontekstowe rozwiązania dla reklam nad Tematami Google.

Ponadto zapewnia mniejszą ziarnistość niż FLoC. Jednak marketerzy i właściciele witryn chętnie poznają skuteczność tematów, aby poprawić kierowanie bez ujawniania informacji o użytkowniku.

Jak działa interfejs API tematów Google?

W chwili pisania tego artykułu interfejs Google Topics API znajduje się na początku fazy dyskusji, aby zebrać i wykonać opinie. Jego projekt nie jest jeszcze ostateczny. Oto jak działa Tematy na podstawie dostępnych obecnie informacji.

Aby włączyć reklamy oparte na zainteresowaniach, interfejs Google Topics API zapewnia, że ​​tematy lub kategorie są aktualne, aby wyświetlać trafne reklamy. Dzięki temu rozwiązaniu Twoja przeglądarka sugerowałaby tematy na podstawie Twojej aktywności przeglądania w danym okresie zwanym „epoką”, czyli według aktualnej propozycji tydzień.

Tak więc, dla każdej epoki, Tematy losowo wybiorą temat na podstawie pięciu najważniejszych zainteresowań w tym okresie.

Do wyboru jest około 350 kategorii, a lista się powiększa. Możesz sprawdzić jego stronę GitHub, aby dowiedzieć się więcej o wszystkich tematach i podtematach. Niektóre z nich to nauka, finanse, podróże, sport, biznes, wiadomości, internet, jedzenie i picie, sztuka i rozrywka, zakupy i inne.

Aby zapewnić prezentację wszystkich tematów i chronić prywatność, istnieje 5% szansa na losowy wybór tematu spośród wszystkich możliwych tematów wyróżnionych w taksonomii.

Google Topics API ma na celu umożliwienie wyświetlania reklam opartych na zainteresowaniach bez udostępniania danych większej liczbie osób niż to, co jest obecnie wykonywane przy użyciu plików cookie innych firm. Proponuje również, że zwróci tematy dla wywołujących API, którzy już zaobserwowali tematy w określonym przedziale czasowym.

Co to jest temat wywołujący API?

Wywołujący API tematów odwołuje się do encji wywołującej metodę JavaScript – document.browsingTopics() i używa zwróconego tematu metody do wybrania odpowiednich reklam.

Ogólnie rzecz biorąc, wywoływanie tej metody odbywa się za pomocą kodu innej firmy dodanego do witryny. Przeglądarka internetowa określi wywołującego API z bieżącej strony internetowej dokumentu.

Dlatego jeśli jesteś osobą trzecią odwiedzającą stronę internetową, pamiętaj o wywołaniu interfejsu API tematów ze swojej witryny. Mówiąc najprościej, jeśli chcesz, aby powyższa metoda zwróciła temat lub więcej tematów, wywołaj metodę z tego samego miejsca, w którym zaobserwowano tematy.

Ogólnie rzecz biorąc, musisz zrozumieć te trzy rzeczy, aby wiedzieć, jak dokładnie działa interfejs API tematów Google.

  • Jak przypisuje tematy użytkownikom
  • Jak przypisuje tematy do witryn
  • Jak przypisuje tematy do reklamodawców

Rozwińmy je dalej.

W jaki sposób interfejs Topics API przypisuje tematy użytkownikom?

Przed rozwiązaniem takim jak Google Topics API reklamodawcy zbierali różne typy danych od użytkowników, takie jak szczegółowe informacje o zachowaniu, intencje i dane firm zewnętrznych. Ale Tematy to zmieniają.

Obecnie dostępna jest ograniczona liczba tematów, ale oczekuje się, że wzrośnie bez żadnych poufnych identyfikatorów, takich jak rasa czy religia.

Przeglądarka Google Chrome będzie co tydzień gromadzić pięć najpopularniejszych kategorii dla każdego użytkownika, analizując liczbę wizyt użytkownika w domenie internetowej z historii przeglądania.

Liczy każde wyświetlenie strony jako pojedynczą wizytę, ale wykorzystuje tylko nazwę domeny, aby zwiększyć liczbę wizyt przypisanych do danego tematu. Ponadto nie będzie wykorzystywać historii przeglądania w chmurze; dlatego Twoje tematy mogą się różnić na różnych urządzeniach.

Nie będziesz mieć trudności ze zrozumieniem interfejsu API i możesz łatwo zobaczyć, jakie dane są gromadzone, kiedy są używane oraz włączać/wyłączać rozwiązanie. W przeciwieństwie do niejednoznaczności FLoC, Topics zapewnia tematy czytelne dla człowieka.

W jaki sposób interfejs Topics API przypisuje tematy do stron internetowych?

Interfejs Google Topics API oznacza każdą witrynę kategoriami wysokiego poziomu. Aby umożliwić lepszą reklamę kontekstową, wybierze tematy na podstawie najczęstszych zachowań i wizyt użytkownika podczas przeglądania. Następnie udostępni te dane (a nie użytkownika) reklamodawcom i właścicielom witryn.

W tym przypadku tematy oparte na zainteresowaniach są mniej szczegółowe, co wskazuje na aktualne zainteresowania użytkownika. Na przykład zgrupuje witrynę poświęconą poezji, powieściom, nauce języków, a literatura dla dzieci będzie zgrupowana jako „Książki i literatura”.

Kilka wyświetlanych kategorii zwykle trwa około trzech tygodni. W związku z tym reklamodawcy i właściciele witryn mogą kierować do odbiorców reklamy oparte na tych kategoriach, które są zgodne z głównymi zainteresowaniami użytkowników.

Na przykład, jeśli przypisane cele mają zainteresowania takie jak uroda, zdrowie i rozrywka, zobaczą reklamy na te tematy, a nie samochody.

Jeśli jednak użytkownikowi przypisano zainteresowania, takie jak samochody, jako jeden z najważniejszych tematów w ciągu tygodnia, reklamodawcy i właściciele witryn będą mogli wyświetlać reklamy w oparciu o te cele.

Początkowo ludzie mogą mapować witryny na tematy i pozwalać Google na wykorzystanie danych stworzonych przez ludzi do stworzenia modelu uczenia maszynowego i zautomatyzowania całego procesu. Google następnie mapuje witryny (nazwy hostów, a nie każdy adres URL) na tematy wymienione w znormalizowanej taksonomii zawierającej kategorie i podkategorie.

W jaki sposób interfejs Topics API przypisuje tematy reklamodawcom?

W przypadku reklamodawców interfejs Google Topics API przypisuje im tematy na trzy sposoby:

  • Identyfikuje główne zainteresowania odwiedzających witrynę
  • Odwzorowuje nazwy hostów witryny na tematy interesujące jej użytkownika
  • Przypisuje interesujące tematy reklamodawcom lub platformom reklamowym

Po pierwsze, użyje modelu ML z klasyfikatorami dystrybuowanymi z przeglądarką internetową, aby zebrać tematy na podstawie stron internetowych odwiedzanych przez użytkownika na nazwie hosta.

Następnie klasyfikator będzie przechowywać pięć najważniejszych tematów interesujących użytkownika. Aby zachować prywatność, Google mówi, aby nie przechowywać tych tematów; zamiast tego zachowaj je tylko w przeglądarce.

Tak więc, gdy ktoś odwiedza witrynę i wywołuje reklamę, interfejs Google Topics API zwróci reklamodawcy tematy, które go interesują. Losowo pobierze trzy tematy z zapisanej listy i nowy temat z pełnej listy.

Tutaj reklamodawcy muszą pamiętać, że ten proces nie przyniesie żadnych zewnętrznych informacji. Przydzielony temat będzie oparty wyłącznie na obserwacji z poprzednich wizyt na miejscu.

Ponadto zautomatyzowani reklamodawcy mogą również uzyskać dostęp do interfejsu Topics API, gdy wywołanie reklamy jest nadal aktywne. Dostawcy reklam mogą sprawić, że reklama będzie jeszcze łatwiejsza i skuteczniejsza, dzięki czemu można dotrzeć do odbiorców z wielu kanałów.

A jeśli chcesz włączyć Topic API, umieść jego kod w swojej witrynie i weź udział.

Ale co, jeśli tego nie chcesz?

Zastanówmy się, czy to możliwe i jak.

Czy możesz zrezygnować z interfejsu API tematów?

Jeśli chcesz uniknąć tematów, jest to możliwe. Tak, możesz zrezygnować z Google Topics API w Chrome, korzystając z ustawień prywatności Sandbox.

Powodem, dla którego możesz zrezygnować, jest to, że aby Tematy działały, muszą uczestniczyć cztery strony. Są to – użytkownik, przeglądarka internetowa, witryna, którą odwiedza użytkownik oraz witryna wyświetlająca reklamę.

Dzięki temu możesz nie tylko przeglądać tematy, ale także usuwać te, których nie chcesz i całkowicie wyłączać tematy. Możesz również usunąć wszystkie tematy zapisane w przeglądarce, czyszcząc historię przeglądania lub wyłączyć interfejs API tematów, przechodząc do trybu incognito.

Kiedy zostanie wydany interfejs API Google Topics?

Na chwilę obecną nie ma ustalonej daty wydania interfejsu Topics API. Google twierdzi, że regularnie nad tym pracuje i przeprowadza rygorystyczne testy, aby znaleźć usterki i je naprawić. Zbiera również opinie z całego świata i ulepsza je.

Poczekajmy więc na oficjalne ogłoszenie.

Wniosek

Wygląda na to, co obecnie oferuje Google Topics API, z pewnością wydaje się obiecujące, z lepszą prywatnością, przejrzystością i kontrolą użytkownika. Ponieważ obawy o prywatność rosną wszędzie, może to okazać się świetną inicjatywą na rzecz ochrony prywatności użytkowników, dając użytkownikom wybór, w jaki sposób chcieliby widzieć wyświetlane im reklamy.

Tymczasem właściciele witryn i reklamodawcy mogą również kierować reklamy do odbiorców na podstawie ich zainteresowań, zamiast trafiać do przypadkowych osób reklamami, które mogą być trafne lub nie.

W związku z tym, biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie Google Topics API, oczekuje się, że użytkownicy, właściciele witryn i reklamodawcy będą świadkami szerszego zastosowania.

Możesz także zapoznać się z najlepszymi rozwiązaniami do zarządzania interfejsami API dla małych firm i przedsiębiorstw.