Co to jest „gorące ujęcie” i skąd się wzięło to zdanie?

Najpopularniejsze ujęcia są dostępne w Internecie wszędzie. Prawdopodobnie widziałeś frazę „gorące ujęcie”, ale co to dokładnie oznacza? Skąd się wziął i jak go używasz?

Gorące ujęcie to kontrowersyjna opinia

Gorące ujęcie to opinia, która jest niepopularna i wywołuje kontrowersje. W rzeczywistości wiele gorących ujęć jest publikowanych, publikowanych lub wypowiadanych na głos tylko z powodu ich kontrowersyjnego charakteru.

W Internecie (a czasami w prawdziwym życiu) umyślne gorące ujęcia poprzedzone są potwierdzeniem, że ujęcie jest w rzeczywistości gorące. Na przykład Ty lub Twój znajomy możecie opublikować „gorące ujęcie: psy powinny być nielegalne”.

To tak, jakby powiedzieć „moim zdaniem” przed wyrażeniem swojej opinii. Powiedzenie „gorące ujęcie” daje ludziom możliwość przeanalizowania lub zignorowania tego, co mówisz, lub może sformułować to, co mówisz, jako żart.

Oczywiście większość ludzi umieszcza tam gorące dania bez wypowiadania słów „gorące ujęcie”. Można to zrobić celowo, na przykład gdy znajomy publikuje na Facebooku coś kontrowersyjnego, tylko po to, żeby to zrobić. Lub można to zrobić nieumyślnie, na przykład gdy przyjaciel wyrzuca opinię, nie zdając sobie sprawy, że jest to niedoinformowane, ignoranckie lub po prostu nieodpowiednie dla grupy społecznej.

Ludzie zwykle reagują na gorące ujęcia złością, szokiem lub niedowierzaniem. Dlatego niektórzy ludzie celowo publikują w internecie gorące ujęcia – chcą po prostu zdenerwować innych. Ale ludzie uczą się odpowiadać na gorące ujęcia frazami typu „wow, to fajne ujęcie”. To zmienia kontrowersyjną opinię w coś mniej groźnego, chociaż może też zamienić opinie ludzi w spektakle.

„Gorące ujęcie” to rodzaj nowego terminu

Wiadomości są przekazywane w czasie rzeczywistym w Internecie. Jest udostępniany bezpłatnie i przesyłany za pośrednictwem mediów społecznościowych. W rezultacie raczkujące serwisy informacyjne mogą konkurować z uznanymi firmami, a dziennikarze są zmuszeni do pracy bardzo szybko.

To są okoliczności, które zrodziły „gorące ujęcie”. To słowo ma jakąś niejasną historię pisanie sportowe, ale w 2012 roku urosło do wzrostu z powodu Tebowing, memu, w którym ty padnij na jedno kolano modlić się jak Tim Tebow.

Stary reporter śmieje się zza maszyny do pisania.

Mem Tebowing został stworzony online i rozpowszechniany przez fanów sportu. Zanim został objęty przez NFL i inne uznane punkty sprzedaży, przyciągnął mnóstwo uwagi małych witryn internetowych, takich jak BuzzFeed (który jest teraz bardzo dużą witryną).

Najwyraźniej wszystkie te reportaże Tebow były bardzo lukratywne, ponieważ dziennikarze nie przestawali mówić o Timie Tebow. Artykuły kontrowersyjne przyciągnęło dużo uwagi (nic dziwnego), ale były też hity z tabloidów, takie jak „Muzeum Seksu przyznało Timowi Tebowowi dożywotnie członkostwo. ”

Większość raportów Tebow nie miała nic wspólnego z piłką nożną (i wszystkim, co ma związek z memami). Dziennikarze o ugruntowanej pozycji nie są tym zainteresowani, więc zaczęli nazywać te artykuły „gorącymi ujęciami”. Słowo to rozprzestrzeniło się na wszystkie inne gatunki dziennikarstwa i stało się swoistym słowem oznaczającym „coś, co uważam za głupie”, a niekoniecznie coś kontrowersyjnego lub niepopularnego.

Z biegiem czasu gorące ujęcie przedostało się do publicznej wiadomości – prawdopodobnie z powodu dziennikarzy na Twitterze. Zaczął opracowywać konkretną definicję (bardzo niepopularna opinia) i zaczął być używany do opisywania wszelkich opinii, a nie tylko tych, które pojawiają się w artykułach prasowych.

(Znaczenie słowa hot ujęcia z czasów Tebow wciąż się kręci i niektórzy dziennikarze używają go do krytykowania artykułów, które ich zdaniem są niedoinformowane lub głupie. Słowniki takie jak Merriam Webster kładzie duży nacisk na to starsze znaczenie).

Jak wymyślić gorące ujęcie

Mężczyzna siedzi przy komputerze i próbuje skomponować gorące ujęcie.

Łatwo jest opanować sztukę gorących ujęć: wystarczy niepopularne opinie (lub poczucie humoru). Jeśli na przykład nie znosisz sałatki z makaronem, możesz na swoim koncie na Facebooku lub Twitterze zamieścić wiadomość „sałatka makaronowa to śmieć”. To solidne, gorące ujęcie, które może spowodować, że ludzie zaczną pienić się w ustach.

Możesz też uprzyjemnić sobie życie, przedstawiając swój pomysł na gorąco. Można powiedzieć: „na gorąco: ranczo to najgorsza przyprawa” lub „na gorąco: trampki są brzydkie”. Dzięki temu ludzie wiedzą, że po prostu starasz się być zabawny lub że próbujesz odrzucić swoją opinię bez wdawania się w poważną walkę.

Możesz także przywoływać gorące wersje w mediach społecznościowych lub osobiście. Chociaż prawdopodobnie najlepiej jest ignorować celowo kontrowersyjne opinie (zwłaszcza w Internecie), wspomnienie „to jest poważna gorąca propozycja” może nieco zepsuć rozmowę. To znak, że nie chcesz połknąć przynęty.