Co, typy, praca [+4 Tools]

Dowiedz się, jak korzystać z analizy połączonej, aby zrozumieć cechy swoich produktów lub usług, które Twoi klienci kochają najbardziej.

Jako właściciel firmy możesz wybrać, jakie funkcjonalności chcesz uwzględnić w swoich produktach/usługach. Później musisz wejść na rynek i zebrać recenzje klientów, aby zrozumieć, czy istniejące funkcje są dobre na dłuższą metę, czy też istnieje potrzeba ulepszeń.

Aby pomóc Ci w analizie tak rozległych danych klientów, odpowiednią metodą analityczną jest analiza połączona. Oszczędzaj czas, czytając ten wszechstronny przewodnik po analizie połączeń, który pomaga zrozumieć tę koncepcję od podstaw.

Co to jest analiza połączona?

Analiza połączona jest powszechną statystyczną metodą badania cen i produktów. Metoda odkrywa wybory klientów poprzez badania rynku. Następnie analizuje odpowiedzi ankiety, aby wybrać i przewidzieć następujące elementy:

  • Funkcjonalności i cechy produktu
  • Oceń wrażliwość cenową
  • Udział w rynku
  • Kiedy klienci przyjmą nowe usługi lub produkty

Różne branże często korzystają z tej analizy statystycznej dla wszystkich rodzajów towarów i usług konsumpcyjnych, takich jak te wymienione poniżej, ale lista wykracza poza te:

  • Dobra konsumpcyjne trwałego użytku
  • Smartfony i tablety
  • Inteligentne urządzenia domowe i urządzenia do noszenia
  • Produkty elektroniczne i elektryczne
  • Produkty inwestycyjne

Podstawowym celem analizy połączonej jest przewidywanie, jakich funkcji oczekują klienci w nowym produkcie. Dlatego firmy nie muszą inwestować dodatkowego budżetu w badania rynku po wprowadzeniu na rynek produktu, który nie odpowiada potrzebom klientów.

Dlaczego i kiedy potrzebujesz Conjoint Analysis?

Opracowywanie, testowanie i wprowadzanie na rynek produktu lub usługi to kosztowna sprawa. Awaria produktu może zrujnować cały biznes, a zaufaj nam, zdarzało się to często. Dlatego musisz uruchomić wspólny program analizy wokół swojego prototypowego produktu, zanim wyprodukujesz go na masową skalę.

Jeśli wynik tej analizy ilościowej będzie pozytywny, można rozpocząć masową produkcję. Jeśli wynik jest negatywny, musisz uwzględnić funkcje, których oczekują klienci, i udostępnić produkt publicznie.

Ale dlaczego wspólna analiza do badania rynku, a nie inne metody? To ważne pytanie, które zadaje sobie wielu menedżerów, liderów i właścicieli firm.

Ponieważ zwykłe ankiety oparte na ocenach nie są skuteczne w przypadku wszystkich cech i funkcjonalności produktu. Towar konsumpcyjny zawiera wiele niepowiązanych ze sobą cech, a porównanie ich wszystkich w jednej ankiecie stanie się porównaniem jabłka do pomarańczy.

Przeciwnie, wspólna analiza filtruje odpowiedzi uczestników ankiety, takie jak ich preferencje, antypatie itp., pod kątem różnych cech. Ostatecznie dostarcza danych, które mogą jednoznacznie powiedzieć, co podoba się klientom i jakie elementy będą napędzać sprzedaż na rynku.

Oto scenariusze biznesowe, w których należy zastosować analizę połączoną:

Odkrywanie cen produktów

Gdy trzeba utworzyć nową lub zmienioną wycenę produktu, analiza połączona jest najskuteczniejszym narzędziem. Zadajesz klientom bezpośrednie pytania, aby ocenić różne cechy produktu. Następnie przeanalizuj dane ankiety i zwiększ lub zmniejsz cenę zgodnie z wagą cechy, która jest najbardziej ceniona.

Badania i rozwój (B+R)

Ponieważ badania i rozwój produktu to kosztowna sprawa, nie można po prostu prowadzić projektów badawczo-rozwojowych dotyczących wszystkich funkcji. Wykonując wspólną analizę, rozumiesz, które cechy są najważniejsze i rozwijasz tylko te. Pomaga prowadzić prace badawczo-rozwojowe w ramach budżetu.

Sprzedaż i marketing

Jeśli potrzebujesz przeprowadzić ukierunkowane kampanie marketingowe dla różnych segmentów klientów, możesz skorzystać z analizy conjoint. Podpowie, jak odróżnić materiały marketingowe, takie jak broszury, strony docelowe witryn internetowych, oferty rabatowe, reklamy online i inne dla różnych grup klientów.

Przykłady analizy połączonej

Plan Freemium dla aplikacji

Obecnie firmy produkujące oprogramowanie uruchamiają plan freemium dla swoich aplikacji. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do aplikacji za darmo i korzystać z kilku ważnych funkcji. Teraz programiści przeprowadzają wspólną analizę, aby dowiedzieć się, które funkcje są najbardziej popularne.

Następnie umieszczali te funkcje za zaporą płatną, aby zarabiać pieniądze dzięki opłaconym subskrypcjom.

Gniazda słuchawkowe iPhone’a

W 2016 roku Apple usunął gniazda słuchawkowe ze wszystkich swoich modeli iPhone’ów. Zwolniło to miejsce, by Apple mogło wprowadzić nowe funkcjonalności w iPhone’ach. Można śmiało stwierdzić, że Apple przeprowadziło wspólną analizę i odkryło, że klienci preferują inne funkcje niż gniazdo słuchawkowe.

Oferta usług operatora komórkowego

Dostawcy usług sieci komórkowych często przeprowadzają wspólne analizy w celu zmiany funkcji planu w celu osiągnięcia większych zysków bez utraty bazy klientów. Na przykład operator wysyła kombinację atrybutów, takich jak cena, połączenia, dane komórkowe, minuty międzynarodowe i SMS-y.

Mogą zawierać różne poziomy tych Atrybutów. Jedną kombinacją może być Cena: 20 USD; Połączenia: Nieograniczone; Teksty: nieograniczone; Protokoły międzynarodowe: zero; Dane mobilne: 10 GB do udostępnienia.

Teraz przewoźnik przeanalizuje wszystkie dane wejściowe ze wszystkich kombinacji, aby dowiedzieć się, która kombinacja przyniesie maksymalne przychody.

Restauracja lub marka lodów chce wprowadzić na rynek nowe smaki lodów. Zamiast samodzielnie ustalać smaki, mogliby upublicznić wspólne ankiety analityczne. Analizy takich danych ankietowych pokazałyby, który smak spodoba się klientom najbardziej.

Zalety analizy połączonej

  • Analiza pozwala firmom zmierzyć indywidualne preferencje swoich klientów.
  • Możesz uzyskać wgląd w ukryte sterowniki i uwzględnić je lub wdrożyć w swoich produktach i usługach.
  • To badanie konsumentów i funkcji umożliwia stworzenie opartej na potrzebach segmentacji bazy klientów.
  • Uświadamia, na jakie kompromisy ludzie są skłonni pójść, porównując wiele funkcji.

Wady analizy połączonej

  • Projekt tej analizy jest z natury złożony. Dlatego nie każdy może to zrobić lub przeanalizować dane pozyskane dzięki ankietom.
  • Taka analiza musi być przeprowadzana regularnie. Na nic się to zda, jeśli firmy będą przeprowadzać je raz w roku.
  • Jeśli ankiety nie zostaną odpowiednio zaprojektowane, mogą zawierać przewartościowane lub niedowartościowane zmienne.
  • W przypadku uwzględnienia nowych lub nieistotnych kategorii respondenci mogą mieć trudności z wyjaśnieniem lub mogą w ogóle nie być zainteresowani.

Rodzaje analizy połączonej

W zależności od firmy i jej produktów/usług może istnieć wiele rodzajów analizy połączonej. Jednak następujące są bardzo popularne:

Adaptacyjna analiza połączona

Tutaj wysyłasz jedną ankietę do grupy klientów. Przeanalizuj dane i wyślij kolejną ankietę, dostosowując kombinacje funkcji na podstawie poprzednich odpowiedzi.

W tym typie pokazujesz klientom menu funkcji dla smartfona. Uczestnik ankiety wybierze funkcje, a następnie pojawi się oryginalna ankieta.

Analiza połączona oparta na wyborze

Jest to najbardziej podstawowa, w której wysyłasz kilka kombinacji cech. Klient wybiera po jednym produkcie z każdej kombinacji.

Analiza łączna MaxDiff

W tej metodzie analizy łączonej uczestnicy ankiety organizują kombinacje funkcjonalności od najlepszej do najgorszej.

Pełnoprofilowa analiza połączona

Tutaj przedstawiasz klientowi pełny profil funkcji dla wielu produktów, takich jak smartfony. Klient musi wybrać jeden ze wszystkich produktów.

Działanie wspólnej analizy

Ta metoda analizy statystycznej polega na rozbiciu usługi lub produktu na elementy funkcjonalne. Elementy te to Atrybuty, a ich wartości to Poziomy.

W następnym kroku musisz przetestować wiele kombinacji Atrybutów i Poziomów. Testowanie oznacza wysłanie od 8 do 12 pytań ankietowych do grupy klientów i poproszenie ich o wybranie produktów końcowych dla różnych zestawów kombinacji Atrybutów i Poziomów.

Eksperci nazywają wyniki takich badań Preferencjami Konsumentów. Będziesz korzystać z danych dotyczących Preferencji Konsumenckich w celu utworzenia Oceny Preferencji.

Na przykład połączona analiza nowego smartfona powinna zawierać następujące atrybuty: markę, rozmiar ekranu, kolor i cenę. Poziomy dla tego badania będą wartościami dla tych Atrybutów. Na przykład iPhone dla marki; 6” dla rozmiaru ekranu; Srebro dla koloru; 600 dolarów za cenę itp.

Po uzyskaniu wyniku preferencji możesz wprowadzić go do symulatora udziału w rynku, aby zrozumieć prawdopodobną wycenę i sprzedaż zestawu funkcji. I tak podsumowujesz funkcje swojego nowego smartfona, aby dobrze się sprzedawał. Przyjrzyjmy się poniżej niektórym narzędziom do analizy połączeń:

łącznie

Conjointly to potężna platforma, która pozwala podejmować pewne decyzje biznesowe poprzez przeprowadzanie analiz łączonych. Jest wyposażony w prosty interfejs, który zarówno początkujący, jak i doświadczony użytkownik uzna za pomocny.

Korzystanie z tego narzędzia oznacza, że ​​nie polegasz już tylko na starych danych sprzedaży — oferuje ono wszystkie nowe informacje w celu określenia cech produktu i optymalnej ceny. Dzięki symulacji kontekstu konkurencji możesz bezproblemowo przewidzieć skutki zmienionych funkcji, reklamacji i cen produktów.

W portfolio produktów Conjointly możesz nadać priorytet produktom i koncepcjom, które są bardziej wartościowe. Co więcej, to narzędzie zapewnia przydatne informacje dla Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz analizować niestandardowe i złożone projekty, czy zautomatyzowane eksperymenty Agile, oprogramowanie może to zrobić za Ciebie.

Korzystając z tej aplikacji, użytkownicy mogą zbierać respondentów z gwarancją jakości na całym świecie. Pomaga również w opracowaniu badania przy wsparciu doświadczonych badaczy. W związku z tym łatwiejsze staje się zastosowanie wyników badań za pomocą najlepszych narzędzi do raportowania.

Dodatkowe funkcje tej aplikacji krok po kroku obejmują konfigurowalne szablony, demonstracje narzędzi do projektowania, personalizowany tekst i obrazy, ranking koncepcji produktów i wiele innych.

1000 umysłów

1000minds oferuje wielokrotnie nagradzane oprogramowanie, które pozwala dowiedzieć się, co jest ważne dla klientów i interesariuszy. Z jego pomocą firmy mogą dowiedzieć się, co klienci myślą o określonych cechach lub cechach ich produktów i usług, a także o procesach zarządzania.

To narzędzie jest przydatne w takich dziedzinach, jak badania rynku, kształtowanie polityki, procesy zarządzania oraz badania rynków krajowych i międzynarodowych. Pozwala skonfigurować ankietę i zarządzać nią bez żadnych skomplikowanych problemów projektowych.

Korzystając z intuicyjnej technologii tego oprogramowania, zauważysz wzrost wskaźników odpowiedzi na ankiety i uzyskasz dane wysokiej jakości. Firmy mogą wykorzystywać te dane do opracowywania lepszych produktów i polityk w celu uzyskania większego udziału w rynku i inwestycji.

Jego funkcja łatwej integracji pozwala łączyć narzędzie z różnymi panelami i narzędziami ankiet. Wyniki stają się dostępne na tej platformie, gdy ludzie zakończą ankiety.

PytaniePro

QuestionPro to narzędzie do wspólnej analizy, które pomaga firmom w badaniach rynku i optymalizacji produktów. Jest pełen przydatnych funkcji, które pomogą Ci dowiedzieć się, czego ludzie chcą od Twoich produktów, abyś mógł odpowiednio inwestować zasoby.

Dzięki temu narzędziu zaprojektowanie ankiety zajmuje tylko kilka minut dzięki ponad 300 darmowym szablonom ankiet i interfejsowi typu „przeciągnij i upuść”. Bezpieczne gromadzenie bogatych w informacje danych jest również możliwe przy zachowaniu zgodności z przepisami dotyczącymi prywatności i bezpieczeństwa danych.

QuestionPro oferuje również dane filtra mocy oparte na danych demograficznych i innych atrybutach. Ponadto za pomocą tego narzędzia można wygenerować ponad 30 raportów online i wyeksportować je w formatach Excel, Word, SPSS i PDF.

Przedsiębiorstwa mogą zintegrować go z innymi aplikacjami biznesowymi, w tym Microsoft Dynamics CRM, Tableau, SalesForce, Zapier i Marketo.

WzrokX

W przypadku automatycznej analizy połączeń można polegać na solidnym oprogramowaniu SightX. Z jego pomocą możesz optymalizować cechy swojego produktu i decydować o cenach jeszcze przed wprowadzeniem produktu na rynek.

Jest to platforma do kompleksowych badań rynkowych, której firmy mogą używać do projektowania projektów, dystrybucji ankiet i analizy danych w czasie rzeczywistym. Niezależnie od tego, czy chodzi o produkty konsumenckie, czy pakiety subskrypcji, możesz zoptymalizować funkcje produktów i ceny za pomocą SightX.

Podsumowanie

Przechodząc dogłębną dyskusję na temat metody analizy conjoint, być może już zrozumiałeś, że jest to niezwykle przydatne narzędzie analityczne. Pomaga w znalezieniu cech produktu/usługi, które klienci lubią najbardziej.

Gdy poznasz upodobania konsumentów, możesz improwizować swoje oferty, dopasowując je do zainteresowań użytkowników. Możesz także wyeliminować nieużywane funkcjonalności i zaoszczędzić pieniądze na rozwoju produktu.

Powyższe podstawy tej techniki statystycznej opartej na ankietach pomogą ci w planowaniu wspólnego projektu analizy. Powyższe aplikacje internetowe pomogą Ci przeprowadzić wspólną analizę produktu/usługi i uzyskać wgląd w cykle rozwoju i doskonalenia produktu.

Ponieważ zajmujesz się handlem, musisz lubić najlepsze narzędzia do tworzenia formularzy online i platformy analizy odbiorców, aby odnieść sukces w biznesie.