Czy Discord jest odpowiedni dla Twojej firmy?

Discord, podobnie jak Microsoft Teams i Slack, to platforma komunikacyjna stworzona głównie dla społeczności graczy. Oferuje niezbędne narzędzia dla branży i funkcje, które może wykorzystać wiele innych. Niestety, niektóre luki w funkcjach mogą mieć fatalne skutki dla przedsiębiorstw nie zajmujących się grami.

W przypadku praw do treści? Nie.

Zaczniemy od największego strajku przeciwko używaniu Discorda w biznesie. Według firmy Warunki usługi, „zastrzega sobie prawo do usunięcia i trwałego usunięcia Treści Użytkownika z Usługi za powiadomieniem lub bez powiadomienia z dowolnego powodu lub bez powodu”.

Dlatego Discord nie ma prawnej odpowiedzialności za upewnienie się, że Twoje treści pojawią się jutro rano. Dla programisty, który sprzedaje swoją grę za pośrednictwem Discord lub streamera, który ma przerwany dostęp, może to być kłopotliwe. Ale dla firmy, która polega na Discordzie w zakresie bezpiecznego dostarczania swoich wiadomości i treści pracownikom lub klientom, może to być fatalne w skutkach.

Nie było jeszcze wystarczająco dużo horrorów, aby uniemożliwić firmom korzystanie z Discorda jako alternatywnej platformy do zaangażowania społeczności.

Jednak prawdopodobnie nie powinieneś używać go jako narzędzia do współpracy i komunikacji w całej firmie. Discord musiałby najpierw wydać zmienioną wersję swojego oprogramowania i Warunków świadczenia usług, które są przeznaczone bezpośrednio dla osób na poziomie przedsiębiorstwa.

Widoczność? Tak.

Największą zaletą Discorda dla firm spoza branży gier jest wysoki poziom widoczności, jaki uzyskuje dzięki intensywnej integracji. Chociaż obawy o prywatność są codziennością, możliwość zobaczenia, co robią Twoi współpracownicy i klienci, może być atutem.

Istnieje niezliczona ilość narzędzi i botów, które mogą dać serwerowi pełną kontrolę nad tym, jakie informacje osoby z różnymi prawami i uprawnieniami mogą przeglądać i wykonywać na platformie.

Discord’s Bogata obecność Funkcja pozwala zobaczyć, jakiego programu używa ktoś na twoim serwerze, a także niektóre metadane dotyczące tego programu. Możesz nawet wchodzić z nim w interakcje w ograniczonym zakresie.

Wszystko zależy od tego, jak Ty i Twoi pracownicy lub klienci chcecie współdziałać (i ile czasu chcecie poświęcić na konfigurowanie uprawnień i dostępu do serwera).

Interfejs społeczności Discord.

Jeśli tego rodzaju widoczność może ulepszyć Twój model biznesowy, nie ma lepszego miejsca niż Discord. W przeciwnym razie Microsoft Teams lub Slack mogą być lepszym rozwiązaniem dla Twojego przedsiębiorstwa.

Dla użyteczności? Może

Discord z pewnością nie brakuje funkcji. Niestety w przypadku większości firm funkcje, które ma rzadko, są zgodne z tym, czego potrzebuje większość cyfrowych obszarów roboczych. Na przykład Discord ma natywną integrację z Twitch, ale nie Microsoft Office. Limity udostępniania w bezpłatnej wersji aplikacji są dość niskie, chociaż wydajność przesyłania strumieniowego jest dość wysoka.

Discord poważnie traktuje kwestie bezpieczeństwa. Jednak jego naturalnie otwarta i widoczna struktura uniemożliwia firmom łatwe sortowanie, przechowywanie lub wysyłanie plików za pośrednictwem bardziej efektywnych struktur, takich jak SharePoint czy OneDrive. Może to sprawić, że Discord będzie realną opcją dla niektórych współpracy lub platform mediów społecznościowych skierowanych do klientów, ale nie obu jednocześnie.

Serwer Discord może być publiczny lub prywatny. Jednak nawet serwery Discord nie zapewniają żadnej separacji między tym, co może zobaczyć personel wewnętrzny, a tym, co mogą zobaczyć klienci, akcjonariusze lub potencjalni klienci.

Podobnie jak Reddit, zestaw funkcji skoncentrowanych na użytkowniku Discord idealnie nadaje się dla firm, które chcą VoIP, czat tekstowy i wideo z funkcjami, które oferuje tylko Discord dla osób z branży gier.

Jednak większość firm komunikuje się w inny sposób ze swoimi pracownikami, a inaczej z klientami. W branży gier większość dużych firm prowadzi komunikację wewnętrzną za pośrednictwem aplikacji stworzonych specjalnie do tego celu, a nie Discord.

To przenosi Discord do roli publicznej, która jest nadal ważna dla zdolności firmy do efektywnej komunikacji z klientami, gdziekolwiek się znajdują.

Werdykt? Nie ale…

Discord jest reklamowany w większości sklepów z aplikacjami jako „Czat dla graczy”. Aplikacja oferuje ogromną liczbę unikalnych funkcji, które mogą być absolutnie niezbędne dla twórców gier, wydawców, dziennikarzy, graczy oraz organizatorów społeczności i wydarzeń. Wiele z tych funkcji byłoby mile widzianych w Slacku lub Microsoft Teams.

Niestety, przydatność Discorda wśród firm, które nie streamują na Twitchu lub potrzebują tablic dźwiękowych społeczności, jest dość niska w porównaniu z innymi standardami branżowymi.