01/18/2022

Czym w ogóle jest G Suite?

Udostępnij teraz w social media:

G Suite to zbiór produktów dla przedsiębiorstw – takich jak Gmail, Dysk, Dokumenty, Arkusze itd. – oferowanych przez Google w ramach miesięcznej platformy subskrypcyjnej, która pomaga usprawnić Twoją działalność. Ale jaka jest różnica między nim a bezpłatnymi aplikacjami?

Co to jest G Suite?

G Suite – wcześniej znany jako Google Apps for Work – to usługa typu Software as a Service (SaaS), która obejmuje wszystkie oparte na chmurze narzędzia do pracy i współpracy opracowane przez Google dla firm, instytutów i organizacji non-profit. W ramach każdej subskrypcji masz dostęp do niestandardowych adresów Gmail, Dokumentów, Arkuszy, Prezentacji, Kalendarza, Dysku, Witryn i dużo więcej.

Jaka jest różnica między G Suite a bezpłatnymi Google Apps?

Krótkie omówienie G Suite

Może się wydawać, że wiele takich samych aplikacji Google jest dostępnych bezpłatnie, ale istnieje kilka kluczowych funkcji, które pomagają G Suite doskonale zintegrować się z Twoją firmą.

Chociaż większość tych usług jest bezpłatna dla wszystkich, G Suite oferuje swoim subskrybentom funkcje na poziomie korporacyjnym. Niektóre z tych funkcji obejmują kalendarze współdzielone, opcjonalne nieograniczone miejsce na dane w chmurze, zaawansowane opcje administracyjne – takie jak dodawanie i usuwanie użytkowników, weryfikacja dwuetapowa i logowanie jednokrotne – oraz proste narzędzia do migracji danych umożliwiające przeniesienie wszystkich cennych danych firmy do G Suite . Ponadto G Suite oferuje funkcję zarządzania urządzeniami mobilnymi, która pozwala aktywować / dezaktywować urządzenia mobilne, kontrolować, które aplikacje są włączone, i zdalnie wymazywać dane, jeśli pracownik oszuka urządzenie firmowe.

Sprawdź -   Co zrobić, jeśli urządzenie z Androidem nie jest wyświetlane po poleceniu urządzeń ADB

Oprócz tych wszystkich świetnych funkcji, G Suite ma również niestandardowe adresy e-mail dla Twojej domeny. Na przykład w przeciwieństwie do zwykłego konta Google, które korzysta z „@ gmail.com”, po zarejestrowaniu się w G Suite e-mail każdego użytkownika będzie zawierał Twoją domenę i wyglądał jak „ktoś@twoja_domena.com”.

Uwaga: musisz mieć i zweryfikować domenę, w której się rejestrujesz, aby używać jej w G Suite.

I nie martw się, jeśli korzystasz już z Outlooka, Yahoo lub innych serwerów wymiany poczty e-mail. Dzięki G Suite możesz użyć narzędzia do migracji danych, aby przenieść wszystkie swoje e-maile, kalendarze i kontakty oraz z łatwością bezpośrednio importować wszystko.

Ile kosztuje G Suite?

Koszt trzech głównych wersji G Suite

Przed 6 grudnia 2012 r. Firma Google oferowała bezpłatną standardową wersję G Suite o ograniczonej funkcjonalności, która została przejęta na zasadzie praw autorskich dla każdego, kto zarejestrował się i zarejestrował swoją domenę przed końcem. Teraz cena zależy od liczby użytkowników w Twojej firmie, którzy będą korzystać z usługi, a każdy poziom oferuje więcej funkcji i miejsca na dane niż poprzednia wersja.

Tam są trzy wersje dostępne zarówno dla małych, jak i dużych firm:

Podstawowa: 30 GB współdzielonego miejsca na Dysku i w Gmailu dla każdego użytkownika. Obejmuje wszystkie aplikacje biurowe Google, ale brakuje mu Cloud Search (możliwość przeszukiwania zawartości całej firmy w G Suite), Kreatora aplikacji (tworzenie niestandardowych aplikacji dla Twojej firmy) i Vault (przechowywanie danych i eDiscovery dla G Suite). Podstawowy koszt 6 $ / użytkownika / miesiąc.
Biznes: zasadniczo taki sam jak plan podstawowy, ale ma nieograniczoną przestrzeń dyskową dla wszystkich użytkowników i obejmuje Vault, Cloud Search i tworzenie aplikacji. Biznes kosztuje 12 USD / użytkownika / miesiąc.
Przedsiębiorstwo: wszystkie te same funkcje planu biznesowego, ale dodaje zaawansowane zabezpieczenia i mechanizmy administracyjne, eDiscovery i zapobieganie utracie danych. Enterprise kosztuje 25 USD / użytkownika / miesiąc.

Sprawdź -   iOS 8 jest dostępny! Oto, co nowego i ulepszonego [Review]

Jeśli zarządzasz instytucją lub odpowiadasz za podejmowanie przez instytut decyzji dotyczących IT, możesz uzyskać G Suite Education dla wykładowców i studentów. G Suite Education ma dwie wersje dla twojego instytutu:

Różnice między G Suite Education i Basic

G Suite dla Szkół i Uczelni: zawiera wszystkie narzędzia zwiększające produktywność, takie jak G Suite Basic, ale z dodatkowym miejscem na Witryny, Dysk i Gmaila oraz bezpłatnym dostępem do Google Vault. G Suite for Education jest i zawsze będzie bezpłatny.
G Suite Enterprise dla Szkół i Uczelni: oferuje dodatkowe funkcje przeznaczone dla dużych instytucji z dodatkowymi funkcjami klasy korporacyjnej. Obejmuje zaawansowane elementy sterujące, ulepszone narzędzia analityczne i wyszukiwania oraz narzędzia komunikacyjne klasy korporacyjnej. Enterprise for Education kosztuje 4 USD za użytkownika miesięcznie w przypadku wykładowców i personelu oraz 4 USD na użytkownika miesięcznie w przypadku studentów.

W przypadku instytucji kupujących licencje dla wszystkich wykładowców i pracowników w 2018 lub 2019 roku obowiązuje specjalna cena początkowa, która drastycznie obniża koszty zarówno dla wykładowców, jak i pracowników i studentów.

2 $ / użytkownik / miesiąc dla wykładowców i personelu
Bezpłatne dla uprawnionych studentów

Uwaga: cena początkowa jest dostępna dla klientów, którzy zakupią produkt w 2018 lub 2019 roku. Odnowienia są honorowane przez okres trzech lat od daty podpisania pierwotnej umowy, o ile warunki oferty wstępnej są spełnione.

Sprawdź -   Co to jest sieć publiczna i dlaczego jest niebezpieczna?

Wreszcie, jeśli zarządzasz organizacją non-profit, Google oferuje kolejną bezpłatną wersję dla kwalifikujące się organizacje non-profit który ma te same funkcje i funkcje co wersja G Suite Basic i jest prawie identyczny z G Suite dla Szkół i Uczelni.

Różnice między G Suite Education a G Suite dla Organizacji Non-Profit

Uwaga: będziesz potrzebować pliku Konto Google dla Organizacji Non-Profit i sprawdź, czy jesteś właścicielem domeny non-profit którego będziesz używać do rejestracji.

Jak zacząć?

Jak wspomniano wcześniej, do wyboru są różne wersje G Suite, z których każda zapewnia nieco inne funkcje w zależności od tego, którą wybierzesz.

Aby rozpocząć korzystanie z G Suite, zdecyduj, do czego będziesz go używać, i wybierz jedną z wielu opcji, która najlepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy / instytutu.

Google daje każdemu, kto zarejestruje się po raz pierwszy, całkiem fajny 14-dniowy okres próbny G Suite, aby sprawdzić, czy odpowiada wszystkim Twoim potrzebom z pakietu biznesowego.

Zarejestruj się i otrzymaj 14 dni za darmo!

Wszystko, co musisz zrobić, to przejść przez standardowy proces rejestracji – który wymaga podania danych karty kredytowej – aktywuj konto, a następnie zweryfikuj swoją domenę. Następnie, przed zakończeniem okresu próbnego, jeśli nie chcesz już korzystać z G Suite, po prostu anuluj swoje członkostwo. Bezpłatna 14-dniowa wersja próbna jest domyślnie włączona dla wszystkich nowych kont.

Jeśli lubisz G Suite i chcesz nadal z niego korzystać, nie rób nic. Twoja karta kredytowa zostanie obciążona w zależności od wybranej wersji G Suite.

x