Dlaczego aplikacje zamykają się nagle na iOS 15

iOS i aplikacje na iOS działają bezproblemowo. Rzadko zdarza się, aby właściciele iPhone’a lub iPada aktualizowali system operacyjny na swoim urządzeniu i odkrywali, że ich ulubione aplikacje już nie działają z powodu aktualizacji systemu operacyjnego. Apple wypuszcza wersję beta systemu iOS na długo przed faktyczną wersją stabilną i zawsze informuje programistów o nadchodzących zmianach w zakresie kompatybilności, dzięki czemu w dniu premiery iOS użytkownicy będą musieli tylko zaktualizować system operacyjny i aplikacje.

iPhone 13

Dlaczego aplikacje zamykają się nagle na iOS 15

Jeśli otworzysz aplikację na telefonie po zaktualizowaniu jej do systemu iOS 15 i natychmiast się zamknie, prawdopodobnie wystąpiła awaria aplikacji. Awaria aplikacji to problem ze stabilnością aplikacji. Deweloper udostępnił wersję, która chociaż jest kompatybilna z iOS 15, ma z nią problemy, które uniemożliwiają jej uruchomienie. Niektóre aplikacje mogą zamknąć się w momencie, gdy je otworzysz, a inne po określonym czasie lub po wykonaniu określonej czynności w aplikacji.

Jak naprawić nagłe zamknięcie aplikacji na iOS 15

Jeśli aplikacje nagle się zamykają w systemie iOS 15, istnieje kilka rzeczy, które możesz spróbować rozwiązać. Jeśli tak się stanie z każdą aplikacją na telefonie, nawet z aplikacjami zapasowymi, będziesz musiał zresetować telefon. Upewnij się, że wykonałeś kopię zapasową wszystkiego, ponieważ zresetowanie spowoduje usunięcie danych z telefonu. Będziesz mógł przywrócić telefon z kopii zapasowej, co rozwiąże problem.

Podłącz telefon do komputera Mac lub komputera z systemem Windows 10.
Otwórz Finder na Macu lub iTunes w Windows 10.
Wybierz telefon i utwórz kopię zapasową.
Po utworzeniu kopii zapasowej odłącz telefon.
Otwórz aplikację Ustawienia.
Przejdź do Ogólne> Przenieś lub zresetuj iPhone’a.
Stuknij Wymaż całą zawartość i ustawienia.
Po zresetowaniu iPhone’a podłącz go do komputera Mac lub PC.
Otwórz Finder na Macu lub iTunes w Windows 10.
Wybierz opcję Przywróć z kopii zapasowej.
Przywróć telefon, a aplikacje powinny przestać się zawieszać.

1. Uaktualnij aplikację

Jeśli awaria aplikacji ma miejsce tylko w przypadku wybranych aplikacji na telefonie, oznacza to, że sama aplikacja nie jest stabilna. Prawdopodobnie musisz zaktualizować aplikację.

Otwórz aplikację App Store na swoim iPhonie.
Stuknij ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu.
Przewiń listę dostępnych aktualizacji.
Dotknij Aktualizuj obok aplikacji, która ulega awarii.
Po zaktualizowaniu aplikacja powinna przestać się zawieszać.

Uwaga: jeśli aktualizacja aplikacji nie jest dostępna, a awaria aplikacji zdarza się wielu użytkownikom, poczekaj kilka dni, a programista powinien wydać aktualizację. Jest to zależne od tego, czy aplikacja jest nadal aktywnie rozwijana, ale jeśli aplikacja jest kompatybilna z iOS 15, oznacza to, że programista nadal aktywnie nad nią pracuje.

2. Odinstaluj i ponownie zainstaluj aplikację

Jeśli awaria aplikacji dotyczy określonej aplikacji i nie ma dla niej dostępnej aktualizacji, spróbuj odinstalować i ponownie zainstalować aplikację.

Naciśnij i przytrzymaj ikonę aplikacji na ekranie głównym.
Stuknij plakietkę zamykania na ikonie aplikacji, gdy zacznie się „wigotać”.
Potwierdź, że chcesz usunąć aplikację.
Zainstaluj ponownie aplikację z App Store.

3. Uruchom ponownie telefon

Ponowne uruchomienie telefonu może rozwiązać problemy z awariami aplikacji. Aplikacja może nie być problemem. Zamiast tego może to być problem z iOS 15.

Naciśnij przycisk zwiększania głośności, a następnie przycisk zmniejszania głośności na iPhonie.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk usypiania/budzenia.
Gdy pojawi się suwak zasilania, przesuń go, aby wyłączyć telefon.
Naciśnij przycisk usypiania/budzenia, aby ponownie włączyć telefon.

Na iPhone’ach z przyciskiem Home naciśnij i przytrzymaj przycisk uśpienia / wybudzenia, aby uzyskać suwak zasilania.

Wniosek

Aplikacja niezgodna z systemem iOS 15 nie będzie działać. Zobaczysz komunikat informujący, że aplikacja nie jest kompatybilna. Jeśli nie widzisz tego komunikatu, aplikacja została uaktualniona do działania w systemie iOS 15, ale ma problemy ze stabilnością. W większości przypadków programista musi wydać stabilną aktualizację. Niewiele możesz zrobić, aby wpłynąć na programistę w tym zakresie, ale większość programistów iOS jest proaktywna w stosunku do swoich aplikacji. Zgłoś awarię, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.