Drukuj tylko Wybierz komórki w arkuszu, definiując obszar drukowania w programie Excel


Arkusz kalkulacyjny MS Excel może mieć tysiąc wierszy i tysiąc kolumn. Poziome i pionowe paski przewijania, pasek adresu komórki, nie wspominając o sterowaniu powiększeniem, ułatwiają nawigację po dużym arkuszu. Problem polega na tym, że im więcej wierszy i kolumn masz w arkuszu, tym trudniej będzie Ci go wydrukować. Zarządzanie drukowaniem dużego arkusza kalkulacyjnego Excel jest prawie niemożliwe. Podgląd wydruku nie oferuje zbyt wielu narzędzi ułatwiających i często trudno jest określić, które komórki pojawią się na jednej stronie, a które zostaną przeniesione na następną. Połącz to z dużą liczbą wierszy i kolumn, a będziesz miał bałagan na dłoni. Jeśli masz duży arkusz kalkulacyjny programu Excel, z którego chcesz wydrukować tylko niewielką część, ale bez większych kłopotów, oto, jak możesz nakazać programowi drukowanie tylko wstępnie zdefiniowanych komórek.

MS Excel zawiera narzędzie zwane „obszarem drukowania”. Jest dostępny w MS Excel 2007 i nowszych wersjach i umożliwia zdefiniowanie komórek do wydrukowania. Aby to skonfigurować, zaznacz komórki, które chcesz wydrukować. Przejdź do karty Układ strony i poszukaj menu rozwijanego „Obszar drukowania” w zestawie narzędzi „Strona”. Z menu rozwijanego po prostu kliknij opcję „Ustaw obszar drukowania”. Obszar drukowania zostanie ustawiony na wybrane komórki. Wokół nich pojawi się szary kontur.

Możesz zmieniać definicję obszaru drukowania tyle razy, ile chcesz, ale warto wspomnieć, że jeśli obszar drukowania jest duży, po wydrukowaniu wiersze i kolumny będą nadal przelewać się na inne strony. To rozwiązanie, które sprawdza się, gdy musisz wykonać szybki wydruk. Aby zresetować obszar drukowania, po prostu wybierz opcję „Wyczyść obszar drukowania” z tego samego menu rozwijanego, co pokazano na powyższym zrzucie ekranu.

x