Dźwięk nie działa na Instagramie – co robić

Instagram to doskonała platforma do publikowania treści wideo. Jednak użytkownicy czasami napotykają problem polegający na tym, że ich dźwięk nie działa na Instagramie, nawet jeśli wypróbowałeś klawisze głośności, stukając w przekreślony głośnik i otwierając wideo. Ta sytuacja może być frustrująca, ponieważ uniemożliwia Ci cieszenie się treściami na Twoim kanale na Instagramie.

Na szczęście w większości przypadków jest to dość łatwy problem do naprawienia. Jeśli masz problemy z dźwiękiem na Instagramie, który nie działa, przyjrzyjmy się krokom, które możesz podjąć, aby to naprawić.

Pamiętaj, że określone filmy lub historie nie zawierają dźwięku. W takim przypadku zobaczysz znacznik „Wideo nie ma dźwięku” w lewym dolnym rogu.

1. Sprawdź słuchawki/słuchawki douszne Bluetooth, aby upewnić się, że działają

Brak dźwięku na Instagramie może być związany ze słuchawkami lub wkładkami dousznymi Bluetooth, nawet jeśli ich nie nosisz. Na przykład, jeśli Apple AirPods mają wyłączoną funkcję „Automatyczne wykrywanie uszu”, dźwięk będzie docierał do wkładek dousznych, niezależnie od tego, czy znajdują się w uchu, czy nie i tak długo, jak są sparowane z iPhonem.

Podobny problem występuje w przypadku wielu głośników bezprzewodowych. Głośność głośnika jest ściszona, zapomniałeś sparować go ze smartfonem lub dźwięk trafia do innego urządzenia.

Aby to naprawić, przejdź do menu Bluetooth swojego smartfona, sprawdź sparowane głośniki/słuchawki i dotknij urządzenia, aby je odłączyć.

2. Uruchom ponownie urządzenie

Po prostu ponowne uruchomienie urządzenia może często ponownie załadować wszelkie procesy, które nie działały poprawnie. Ta czynność może rozwiązać Twoje problemy z dźwiękiem.

Aby ustalić, czy tak jest, uruchom ponownie smartfon, aby wyeliminować błędy i niepotrzebne pliki, które mogą uniemożliwiać odtwarzanie dźwięku.

W przypadku iPhone’a X i nowszego: przytrzymaj jednocześnie jeden z przełączników głośności i przycisk boczny, aż zobaczysz suwak zasilania. Przesuń suwak, aby wyłączyć telefon, a następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny i zwolnij go, gdy pojawi się logo Apple.

W przypadku starszych iPhone’ów (iPhone 8 i starsze): przytrzymaj przycisk boczny/górny, aby wyświetlić suwak zasilania. Po wyłączeniu smartfona ponownie naciśnij przycisk Side/Top, aby go ponownie włączyć.

W przypadku systemu Android: naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania przez kilka sekund, aż pojawią się opcje zasilania, a następnie dotknij ponownego uruchomienia lub ponownego uruchomienia. Jeśli używasz nowszego telefonu z Androidem, w celu ponownego uruchomienia może być konieczne przytrzymanie przycisku głośności i przycisku zasilania.

3. Zaktualizuj Instagram

Instagram często publikuje aktualizacje i poprawki błędów, które rozwiązują różne problemy w aplikacji. W przeszłości wielu użytkowników zgłaszało problemy z odtwarzaniem muzyki w opowiadaniach lub w ogóle z odtwarzaniem dźwięku. Ta sytuacja jest powodem, dla którego musisz sprawdzić, czy jest aktualizacja.

Uruchom App Store lub Play Store, przejdź do Aktualizacje lub Moje aplikacje i gry i przesuń listę, aby znaleźć Instagram. Naciśnij przycisk Aktualizuj obok aplikacji, a Instagram potwierdzi, że zainstalowano najnowszą wersję.

4. Zaktualizuj system operacyjny iOS/Android

Jeśli oprogramowanie systemu operacyjnego (OS) Twojego telefonu nie jest aktualne, możesz napotkać problemy podczas korzystania z różnych aplikacji, w tym Instagrama. Oto krótki przewodnik po aktualizacjach oprogramowania na iOS/Android.

W przypadku iOS: Uruchom Ustawienia, dotknij Ogólne i wybierz Aktualizacja oprogramowania. Stuknij w „Pobierz i zainstaluj” i poczekaj kilka minut, aż iPhone zadziała magicznie. Może zostać wyświetlony monit o potwierdzenie, że chcesz zainstalować oprogramowanie. W takim przypadku dotknij Instaluj lub OK w wyskakującym oknie.

W przypadku Androida: kliknij ikonę koła zębatego, aby uzyskać dostęp do Ustawień, przejdź do menu System i wybierz „Informacje o telefonie”.

Jeśli użyjesz Samsung Galaxy, powinieneś szukać „Aktualizacja oprogramowania” zamiast „System”. Na smartfonach Pixel musisz kliknąć „Zaawansowane” zamiast „Informacje o telefonie”. Tak czy inaczej, powinieneś łatwo znaleźć drogę do opcji „Pobierz i zainstaluj”.

5. Sprawdź wykrywacz awarii na Instagramie

Kilku użytkowników odpowiedziało na nasz artykuł w tym samym czasie, stwierdzając, że mieli problem z dźwiękiem, który trwał kilka dni. Chociaż nie dotyczyło to wszystkich, masową awarię można łatwo wykryć, używając Wykrywacz w dół.

Odwiedź witrynę i wpisz „Instagram” w polu wyszukiwania. W tym kroku dowiesz się, czy inne osoby mają ten sam problem, co Ty i skrócisz czas rozwiązywania problemów. Jeśli wystąpi poważny problem, możesz zgłosić go na Instagramie lub poczekać. Jeśli nie, kontynuuj rozwiązywanie problemów lub zgłoś to na Instagram.

6. Sprawdź sprzęt

Czy Twój smartfon był ostatnio zanurzony w płynie? Upuściłeś to? Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, może występować problem sprzętowy, który uniemożliwia odtwarzanie dźwięku w telefonie.

Aby to przetestować, spróbuj odtwarzać dźwięk w innych aplikacjach, takich jak YouTube, SoundCloud lub Spotify, i upewnij się, że głośność jest ustawiona na maksimum. Miejmy nadzieję, że będziesz słyszeć dźwięk z wbudowanych głośników.

Jeśli nie, spróbuj wyczyścić głośniki szczoteczką do zębów lub szczoteczką o miękkim włosiu. Zakładając, że to nie zadziała, może być konieczne zabranie telefonu do warsztatu w celu wymiany głośników.

7. Sprawdź usterkę iOS 13

W systemie iOS 13 wielu użytkowników zgłosiło problemy z dźwiękiem na Instagramie. Niezależnie od tego, czy po prostu nie jest odtwarzany podczas przewijania, czy też nie możesz nagrywać dźwięku, ten problem można łatwo rozwiązać.

Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, aby naprawić tę usterkę aktualizacji:

  • Zamknij aplikację Instagram
  • Przejdź do Ustawień na swoim iPhonie
  • Przewiń w dół i dotknij Instagram
  • Wyłącz opcje mikrofonu i aparatu (zmienią się z zielonego na szary)
  • Otwórz kopię zapasową aplikacji Instagram i dotknij aparatu w prawym górnym rogu
  • Stuknij, aby włączyć kamerę i mikrofon
  • Wielu użytkowników, którzy zgłosili ten problem, może potwierdzić tę poprawkę. Jeśli wypróbowałeś wszystko, co wymieniliśmy powyżej, bezskutecznie, powinno to rozwiązać problemy z iPhone’ami z systemem iOS 13.

    8. Wyczyść pamięć podręczną Instagrama

    Wyczyszczenie aplikacji Instagram może rozwiązać problem. Zasadniczo usuwa to zapisane dane, więc jest podobne do przywracania aplikacji. Zawsze możesz usunąć i ponownie zainstalować aplikację w telefonie, ale wyczyszczenie pamięci podręcznej to proste rozwiązanie do wypróbowania:

    Dla Android:

  • Przejdź do ustawień telefonu i dotknij aplikacji lub Menedżera aplikacji
  • Przewiń w dół do Instagrama
  • Stuknij w Przechowywanie
  • Stuknij w Wyczyść pamięć podręczną
  • Powyższe kroki nie usuną żadnych informacji z aplikacji, chociaż może być konieczne ponowne zalogowanie się po wyczyszczeniu pamięci podręcznej.

    Dla iphone:

    Niestety, użytkownicy iPhone’a będą musieli usunąć aplikację, aby wyczyścić pamięć podręczną. Możesz nacisnąć i przytrzymać ikonę aplikacji, aż zacznie drżeć, a następnie kliknąć „X”, aby potwierdzić, lub przejść przez ustawienia.

  • Stuknij Ogólne w ustawieniach iPhone’a
  • Dotknij Pamięć
  • Przewiń w dół do aplikacji Instagram
  • Stuknij Usuń
  • Potwierdzać
  • Po zakończeniu powyższego procesu możesz wrócić do App Store i ponownie zainstalować aplikację. Tylko upewnij się, że masz hasło iCloud do pobrania i dane logowania do Instagrama.

    9. Sprawdź ustawienia telefonu

    Na koniec możesz sprawdzić jeszcze jedną rzecz — swoje dźwięki. Zarówno iOS, jak i Android mają osobne ustawienia dotyczące sposobu dystrybucji dźwięku przez telefon. Oczywiście prawdopodobnie próbowałeś zwiększyć głośność, ale nie jest niczym niespotykanym (szczególnie po aktualizacji systemu), że Twoje dźwięki mogą być kierowane do niewłaściwego głośnika. Na przykład, jeśli telefon kieruje się do słuchawki, prawdopodobnie go nie usłyszysz.

    Otwórz Ustawienia w telefonie i wpisz „Dźwięki” w polu wyszukiwania (użytkownicy iOS muszą otworzyć Ustawienia i lekko przewinąć w dół, aby to pole się pojawiło).

    Po wybraniu opcji przejrzyj te, które mają zastosowanie. Na przykład ułatwienia dostępu w obu systemach operacyjnych mogą zepsuć dźwięk. Upewnij się, że wszystkie dźwięki są włączone.

    Następnie spróbuj przełączyć się z prawego na lewy głośnik lub przesuń pasek na środek, aby użyć obu. Jeśli masz w pobliżu znajomego, który nie ma problemu, spójrz na jego ustawienia i zaktualizuj swoje, aby pasowały.