Godna alternatywa Google Analytics?

O czym wszyscy mówią o nowym Google Analytics 4?

Czy otrzymujesz powiadomienie na swoim koncie Google Analytics z prośbą o przejście na nową platformę?

Google oficjalnie ogłosiło, że wycofuje Universal Analytics i przechodzi na Google Analytics 4.

Jeśli masz dylemat, czy to właściwy czas na wypróbowanie innych narzędzi analitycznych, czytaj dalej ten artykuł.

Co to jest Google Analytics 4?

Google Analytics 4 to najnowsza aktualizacja popularnej platformy Google Universal Analytics. Pomaga śledzić odwiedzających Twoją witrynę, ich zachowanie i inne istotne testy porównawcze związane z ruchem.

Możesz wykorzystać dane z pulpitu nawigacyjnego Universal Analytics, aby stworzyć lepsze procesy marketingowe i wykonawcze dla swoich firm internetowych.

Chociaż Google Analytics 4 to gorący temat, nie jest to nowa aktualizacja w ich podróży do produktu analitycznego.

W 2005 roku Google nabył Urchin Analytics i ponownie uruchomił platformę, wydając klasyczną wersję Google Analytics. Następna duża aktualizacja pojawiła się w 2013 r., przenosząc obecną platformę analityczną Google do sieci, Universal Analytics.

Dzięki nowej wersji Google Analytics 4 uzyskasz nowy wygląd pulpitu analitycznego i zmieniony przebieg nawigacji. Chociaż zapoznanie się z nową platformą analityczną może zająć trochę czasu, pewne jest, że wszystkie nowe funkcje będą dostępne tylko w Google Analytics 4.

Wyzwania z Google Analytics 4

Rzeczywiście, przejście z Universal Analytics na GA4 nie jest łatwe; jest to zmiana, która sprawia, że ​​technologia ewoluuje w kierunku lepszej przyszłości. I dlatego Google dał użytkownikom wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z nową platformą.

Mimo to w nowej platformie Google Analytics 4 wprowadzono wiele zmian, które utrudniają jej adopcję. Oto niektóre z istotnych zmian:

  • Brak współczynnika odrzuceń: nowa platforma zastępuje współczynnik odrzuceń „Sesjami z zaangażowaniem”. Oznacza to, że Google chce, abyś bardziej skupił się na wskaźniku zaangażowania odbiorców niż na sprawdzaniu, kto opuścił Twoją witrynę.
  • Zmiana modelu śledzenia: Zobaczysz, że jeden z ważnych wskaźników – cele, został zastąpiony konwersjami. Dostępny jest przycisk przełączania, który pozwala ustawić zdarzenia jako konwersje.
  • Umiejętne raportowanie: Dzięki Google Analytics 4 uzyskujesz dostęp do menu analizy, które pomaga tworzyć raporty przy użyciu różnych parametrów śledzenia zdarzeń. Chociaż jest to ulepszona funkcja, potrzebujesz doświadczenia w obsłudze i wizualizacji zebranych danych.
  • Brakujące dane historyczne: obecnie nie masz dostępu do swoich danych historycznych w Google Analytics 4. To tak, jakby zaczynać od nowa, ale dostęp do danych z poprzednich sześciu miesięcy uzyskasz po 1 lipca 2023 r.

Możesz się zastanawiać, czy warto zdecydować się na Google Analytics 4 przy wszystkich powyższych wyzwaniach? Czy masz możliwość wypróbowania innych platform analitycznych oprócz Google?

Na szczęście odpowiedź brzmi: tak! Clicky Analytics to dostępne na rynku narzędzie, które można rozważyć jako alternatywę dla Google Analytics 4.

A teraz zacznijmy, aby dowiedzieć się więcej o Clicky Analytics.

Wstęp

Clicky Analytics to bezpłatna platforma analityczna oparta na chmurze, alternatywa typu open source dla Google Analytics. Oferuje dane o ruchu w czasie rzeczywistym, takie jak liczba odwiedzających, liczba kliknięć, zdarzeń, bezpłatnych wyszukiwań, współczynniki odrzuceń i prawie wszystko, co masz na pulpicie nawigacyjnym Google Universal Analytics.

Niezależnie od tego, czy jesteś małą firmą, czy organizacją korporacyjną, możesz łatwo osadzić kod Clicky Analytics bez spowalniania swojej witryny.

Poza tym nie musisz przechodzić przez wszystkie problemy, które możesz napotkać, przechodząc na Google Analytics 4. Na przykład niedokładność w obliczaniu sesji i wyświetleń strony z powodu brakujących danych historycznych.

Chociaż istnieje wiele innych czynników, które należy wziąć pod uwagę w przypadku Clicky zamiast GA4, przyjrzyjmy się niektórym z najlepszych funkcji Clicky, aby ułatwić Ci podjęcie decyzji.

Cechy

Niektóre podstawowe funkcje, które stawiają Clicky przed Universal Analytics, to mapy cieplne, testy podzielone, analiza wideo, analiza dźwięku i szczegółowa analiza ścieżki. Omówmy szczegółowo każdy z nich.

Mapy cieplne

Mapy cieplne pokazują, gdzie użytkownicy klikają w Twoją witrynę. Oznacza to, że możesz usunąć zgadywanie, czy odwiedzający klikają Twoje wezwanie do działania. Kiedy już wiesz, gdzie dokładnie klikają w witrynie, możesz zoptymalizować wezwania do działania i poprawić współczynnik konwersji dla swojej firmy online.

Clicky ułatwia przeglądanie mapy cieplnej strony z poziomu samej witryny. To dobra funkcja, ponieważ nie musisz opuszczać swojej witryny, aby określić zachowanie klientów.

Poza tym możesz również ustawić zakres dat dla map cieplnych do śledzenia poprawy wydajności po zmodyfikowaniu wezwania do działania.

Wydarzenia

Zdarzenia obejmują śledzenie pewnych działań związanych z JavaScript, takich jak otwieranie menu, klikanie linków, podążanie za linkami wychodzącymi, subskrypcje e-mail i przyciski pobierania.

Analiza ścieżki

Analiza ścieżki to narzędzie do tworzenia ścieżek podobne do ścieżki śledzenia konwersji dostępnej w Universal Analytics. Pozwala stworzyć sekwencję kroków, przez które przechodzą odwiedzający i śledzić podróż klienta na każdym etapie lejka.

Możesz ustawić do 5 stron do budowania lejka. W ten sposób możesz dowiedzieć się, która strona jest odrzucana przez klientów i pracować nad optymalizacją stron.

Duży ekran

To niesamowita funkcja do sprawdzania wszystkich statystyk ruchu w witrynie w jednej ramce okna. Duży ekran Clicky zapewnia podgląd twoich ulubionych statystyk w czasie rzeczywistym za pomocą przycisku odświeżania co 1 minutę.

Niektóre z kluczowych parametrów, które możesz sprawdzić, to:

  • Goście w czasie rzeczywistym
  • Cele
  • Działania odwiedzających
  • Czas zaangażowania
  • Współczynnik odrzuceń
  • Śledzone przychody
  • Najlepsze strony
  • Najczęściej wyszukiwane hasła

i wiele więcej.

Cele

Jeśli używasz celów do śledzenia punktów konwersji, możesz polegać na Clicky, ponieważ GA4 nie obejmuje celów. Pomoże Ci to określić, co działa i jak zmienić, jeśli odwiedzający nie są zaangażowani.

Konfigurowanie celu jest łatwe w Clicky, a także możesz ustawić testy podziału dla swoich stron. W ten sposób możesz wypróbować różne wersje tej samej strony i osiedlić się na stronie z najlepszymi wynikami.

Integracje stron trzecich

Będąc platformą analityczną typu open source, Clicky oferuje wiele obsługiwanych integracji. Możesz łatwo zintegrować Clicky z popularnymi systemami zarządzania treścią, takimi jak WordPress, Shopify, Squarespace, Weebly, Joomla, Drupal i BigCommerce.

Poza tym możesz również sparować Clicky Analytics z innymi nowymi narzędziami, takimi jak Smarty, narzędzie do tworzenia witryn GoDaddy, narzędzia do testowania A/B, takie jak Convert Experiences, oraz WHMCS, platforma do automatyzacji hostingu.

cennik

Clicky jest dostępny w darmowych i płatnych planach cenowych i możesz wybrać ten, który odpowiada Twoim wymaganiom. Po zarejestrowaniu się w Clicky otrzymasz 21-dniowy okres próbny na poznanie wszystkich usług premium.

Na przykład możesz bezpłatnie śledzić do 3 stron internetowych i 1 milion dziennych wyświetleń stron z ich płatnych planów w okresie próbnym.

Darmowy plan

Jeśli zaczynasz korzystać z Clicky po raz pierwszy, możesz wypróbować ich bezpłatny plan śledzenia jednej witryny z maksymalnie 3000 dziennymi odsłonami. Dzięki bezpłatnemu planowi uzyskasz dostęp do wszystkich podstawowych funkcji, takich jak pulpit analityczny, dane w czasie rzeczywistym, widżety, indywidualne działania odwiedzających, odsyłacze do treści i nie tylko.

Zawodowy plan

Jeśli prowadzisz prywatną sieć blogów, możesz wybrać plan Pro, w którym możesz śledzić do 10 stron internetowych i do 30 000 wyświetleń dziennie, płacąc zaledwie 9,99 USD miesięcznie.

Pakiet Pro Plus

Plan Pro Plus obejmuje wszystkie funkcje premium, umożliwiając śledzenie do 10 stron internetowych i 30 000 wyświetleń dziennie. Poza tym masz również dostęp do ekskluzywnych funkcji Clicky, takich jak Heatmaps i monitorowanie czasu działania, które pomagają uzyskać lepszy wgląd w doświadczenia klientów.

Pro Platyna

Dostępny jest również plan Pro Platinum, w którym otrzymujesz wszystkie funkcje oferowane przez Clicky z rozszerzonym limitem wyświetleń strony wynoszącym 100 000 wyświetleń dziennie. Dzięki temu planowi możesz śledzić do 30 stron internetowych, płacąc zaledwie 19,99 USD miesięcznie lub jednorazową opłatę roczną w wysokości 159,99 USD.

Plan niestandardowy

Korzystając z tej nazwy planu, możesz skontaktować się z menedżerem konta Clicky i poprosić o spersonalizowany plan śledzenia witryny spełniający Twoje wymagania.

Alternatywy

Chociaż Clicky to doskonała platforma do śledzenia danych analitycznych, oto kilka alternatywnych narzędzi Clicky, które można rozważyć do śledzenia danych o ruchu.

Pojąć

Fathom to niezawodna platforma analityczna, która nie narusza prywatności Twoich danych. Jest to firma zgodna z RODO, CCPA, ePrivacy, PECR, która kieruje swój ruch przez infrastrukturę należącą do Europy.

W przeciwieństwie do Google, Fathom nie prosi Cię o powiadomienia o plikach cookie, więc nie przechowuje Twoich danych. Poza tym jest szybszy niż wiele platform analitycznych dostępnych na rynku i omija większość skryptów blokujących reklamy w różnych przeglądarkach.

Rozpoczęcie pracy z Fathom jest proste. Podobnie jak Clicky lub Google Analytics, musisz osadzić kod JavaScript na swojej stronie internetowej i sprawdzić wszystkie śledzone dane o ruchu na pulpicie analitycznym Fathom.

Ich podstawowa cena zaczyna się już od 14 USD miesięcznie, co pozwala śledzić do 100 000 miesięcznych odsłon.

Mixpanel

Mixpanel to kolejne narzędzie do analizy danych używane przez wiodące firmy, takie jak Uber, Rakuten, Expedia i wiele innych, do śledzenia ich danych. Niektóre z jego funkcji, takie jak raporty wizualizacyjne i kroki lejka, pomogły Mixpanel stać się wyborem ponad 7000 płacących klientów.

Mixpanel wykorzystuje śledzenie oparte na zdarzeniach, takich jak nowa sprzedaż na stronie internetowej lub wysłanie formularza, i zbiera wszystkie dane o zachowaniu klienta.

Rozwiązania do integracji i śledzenia danych produktu pomagają uzyskać lepszy wgląd w klientów. Możesz wykorzystać te spostrzeżenia, aby podejmować lepsze decyzje biznesowe i zatrzymać klientów na swojej platformie.

Podobnie jak Clicky, Mixpanel jest bezpłatny z limitem 100 000 użytkowników miesięcznie. W ramach bezpłatnego abonamentu możesz uzyskać dostęp do nieograniczonej liczby śledzenia historii danych i podstawowych raportów analizy danych, takich jak przepływy, ścieżki i wgląd w dane, a także opcje eksploracji.

Aby uzyskać zaawansowane funkcje, takie jak modelowanie danych, analityka grupowa i dodatki do potoków danych, możesz subskrybować plan rozwoju Mixpanel, który zaczyna się od 25 USD miesięcznie.

Matomo

Matomo to jedna z popularnych alternatyw Clicky, zapewniająca 100% własność danych i chroniąca prywatność użytkownika. Jest bezpłatny, bezpieczny i wymaga mniej ręcznej konfiguracji niż Clicky Analytics.

Matomo oferuje zaawansowane funkcje, takie jak mapy cieplne, nagrania sesji, analityka mediów i testy A/B, które pomagają zrozumieć zachowanie klienta i podejmować właściwe decyzje biznesowe.

Jeśli jesteś użytkownikiem chmury Matomo i prowadzisz witrynę WordPress, możesz łatwo zainstalować ich wtyczkę WP-Matomo, aby uzyskać wszystkie dane analityczne dotyczące klientów na pulpicie nawigacyjnym WordPress. Wszystkie dane są przechowywane na Twoim serwerze, co daje Ci pełną kontrolę nad swoimi danymi.

Ostatnie słowa

Wiesz już, że Universal Analytics zostanie zastąpione przez Google Analytics 4. Jaki masz plan? Jeśli nadal stoisz przed tym dylematem, nie spiesz się! Masz wystarczająco dużo czasu na podjęcie decyzji, ponieważ Universal Analytics zostanie wyłączone 1 lipca 2023 r.

Ten artykuł pomoże Ci rozwiać wątpliwości związane z wybraniem Clicky zamiast Google Analytics 4 i poznaniem innych opcji analizy danych dostępnych w sieci.

Następnie możesz sprawdzić narzędzia do śledzenia ruchu w witrynie na żywo.