Gwiazdy na żądanie: co to jest Cameo?

Dorastałem, oglądając Star Trek: The Next Generation. Niektóre z moich najmilszych wspomnień z dzieciństwa to siedzenie ze skrzyżowanymi nogami przed lampą katodową, gdzie patrzyłem, jak Picard i załoga ratują galaktykę przed hordami Borga i Romulan. To był – i pozostaje – mój ulubiony program telewizyjny. Dwie dekady później poznałem swoją żonę.

Macie wiele wspólnego w małżeństwie, a jedną rzecz, którą przekazałam, była moja miłość do wszystkiego, co Roddenberry. Jako pracownik socjalny w klinice moja żona miała coś wspólnego z postacią doradcy Troi, graną przez brytyjską aktorkę Marina Sirtis. Tak więc, kiedy nadeszły jej urodziny, nie wahałem się wydać prawie 100 dolarów na spersonalizowane powitanie wideo od Sirtis, korzystając z serwisu Kamea.

Celebrity on Tap

Marina Sirtis na Cameo

Internet sprawił, że celebryci (i celebryci) są bardziej dostępni niż kiedykolwiek dzięki serwisom takim jak Facebook i Twitter. Kamea wydaje się logicznym zakończeniem tego trendu, pozwalając każdemu zamówić krótką wiadomość od celebrytów i sportowców, których najbardziej podziwiają.

Otwiera to okno na świat, który wcześniej był zamknięty dla osób pracujących poza granicami showbiznesu. Cameo wydaje się szczególnie istotne w kontekście trwającej pandemii Covid-19. Ponieważ premiery w kinach i telewizji są wstrzymane, a muzycy stoją przed odwołanymi trasami koncertowymi, filmy te stały się kolejną częścią rozrywkowego modelu biznesowego.

Od momentu uruchomienia w 2017 roku witryna zgromadziła prawdziwą armię aktorów, muzyków, sportowców i celebrytów online. W skład zespołu wchodzą ikona NBA Dennis Rodman, panelista Shark Tank Kevin O’Leary, a nawet Insane Clown Posse, których nie trzeba przedstawiać.

Dla wykonawców i animatorów witryna oferuje kolejny sposób zarabiania na sławie. Jest to szczególnie pomocne dla tych, których gwiazda mogła zgasnąć jakiś czas temu lub w inny sposób pracują w sektorach przemysłu rozrywkowego, które z trudem dostosowały się do XXI wieku. Ponieważ sprzedaż płyt CD osiągnęła najniższy poziom, a opłaty licencyjne za przesyłanie strumieniowe nie wypełniają luki, te krótkie spersonalizowane wiadomości mogą pomóc artystom utrzymać się na powierzchni finansowej.

A niektórzy radzą sobie lepiej niż tylko „na wodzie”. W wywiad z podcastem NPR The Indicator, komik Gilbert Gottfried twierdzi, że z łatwością może zarobić 1000 dolarów w ciągu jednego dnia, co daje mniej niż godzinę pracy. Biorąc pod uwagę 25-procentową redukcję Cameo.

Co być może zaskakujące, Cameo może się również pochwalić stabilnymi postaciami politycznymi, w tym byłym doradcą administracji Trumpa Sebastianem Gorką, byłym sekretarzem prasowym Białego Domu Seanem Spicerem i kilkoma podszywaczami Trumpa i Obamy.

Aby znaleźć się na Cameo, osoby muszą mieć pewną rozpoznawalność. Mogą ustalać własne ceny, przy czym niektóre filmy kosztują zaledwie 1 dolara, a inne tysiące. Na przykład film Caitlyn Jenner kosztuje 2500 dolarów.

Tworzenie własnych scen

Bardzo łatwo jest zamówić własny, niestandardowy okrzyk dla celebrytów. Platforma działa podobnie jak każda witryna e-commerce. Wybierasz wykonawcę z katalogu i wnosisz honorarium.

Jedynym prawdziwym „zakrętem” jest to, że musisz powiedzieć wykonawcy, czego chcesz od swojego wideo. W tym przypadku dobrze jest być konkretnym – szczególnie biorąc pod uwagę, że masz tylko ograniczoną liczbę znaków, aby złożyć żądanie. 250, aby być dokładnym. Oczywiście, biorąc pod uwagę, że Twój film będzie trwał mniej niż minutę, tak naprawdę nie musisz pisać opusu.

Twoja prośba zostanie następnie wysłana do wykonawcy. Wykonawcy mają prawo odrzucić prośbę, po której pieniądze zostaną zwrócone. Jeśli zapłaciłeś kredytami, możesz je ponownie wykorzystać, aby stworzyć kolejny film.

Wykonanie filmu może zająć kilka dni. Po przesłaniu go otrzymasz powiadomienie e-mail. Możesz go również pobrać, aby udostępnić w innym miejscu, na przykład na Facebooku lub Twitterze.

Nowość: Zoom rozmawia z celebrytami

Gwiazdy oferujące Zoom dzwonią do Cameo

Od 15 czerwca 2020 r. Cameo to coś więcej niż tylko wiadomości wideo. Możesz teraz zarezerwuj 10-minutowe rozmowy Zoom z celebrytami.

Te połączenia mogą kosztować do 15 000 USD—Sławne osoby ustalają stawki. Podczas premiery aktor Jeremy Piven pobrał 15 000 dolarów za 10 minut. Nie każdy jednak pobiera tyle opłat – komik Gilbert Gottfried pobiera tylko 150 dolarów.

Filmy promocyjne

Co ciekawe, możesz również użyć Cameo, aby zlecić celebrytom polecenie promowania Twojego produktu. Z oczywistych powodów nie wszystkie osobowości chcą to zrobić. To powiedziawszy, wielu jest. Na liście znaleźli się Jordan „Wolf of Wall Street” Belfort, Tommy Lee z Motley Crue i Gary Busey.

Filmy promocyjne mają własne zasady. Nie możesz ich edytować. Nie możesz usunąć znaku wodnego. Możesz ich używać tylko przez trzy miesiące po ich stworzeniu. Następnie musisz negocjować z Cameo, aby rozszerzyć swoje prawa do materiału filmowego.

Cameo ogranicza również miejsce, w którym można ich używać, a mianowicie media społecznościowe i strony firmowe. Nie możesz na przykład zamówić promocyjnego Cameo, a następnie użyć go jako reklamy telewizyjnej.

Więcej niż tylko krzyk

Cameo pozwoliło osobistościom na dalsze zarabianie pieniędzy w bardzo trudnym okresie, kiedy większość występów osobistych jest odwoływanych, a produkcje telewizyjne i filmowe są wstrzymane. Dla ogółu społeczeństwa stworzono nową kategorię prezentów, która jest zasadniczo wyjątkowa i spersonalizowana.

Niektórzy, jak Gilbert Gottfried, przyznają, że martwią się, że strona zdewaluuje pojęcie celebrytów.

„Na przykład, lata temu, ludzie nie mogli skontaktować się z Humphreyem Bogartem i powiedzieć: hej, myśleliśmy, że Casablanca jest do niczego” – powiedział Gilbert w wywiadzie dla Planet Money.

Jednak podczas gdy branża rozrywkowa pozostaje w stanie zamętu, usługi takie jak Cameo pozostaną niezmiernie ważne.