Jak anulować płatność w systemie PayPal

Teraz świat we wszystkim opiera się na trybie cyfrowym. Świat cyfrowy dominuje wszędzie, od płatności i zakupów po rezerwacje i transakcje online.

Możesz wysyłać pieniądze, wiadomości i małe informacje w dowolne miejsce za pomocą jednego kliknięcia. Wraz z rozwojem technologii na rynku pojawiło się wiele aplikacji. Jedną z takich aplikacji płatniczych jest PayPal. Nauczenie się, jak z niego korzystać, może ułatwić Ci transakcje online.

czym jest PayPal?

PayPal to firma finansowa działająca w większości krajów. PayPal może działać w każdym kraju, w którym możliwa jest płatność online. PayPal z powodzeniem zastąpił przekazy pieniężne, czeki i gotówkę w większości przypadków. Sprzedawcy online i witryny komercyjne korzystają z systemu PayPal, a także płacą za swoje usługi.

Wszystko, co musisz zrobić, aby obsługiwać PayPal, to połączyć swoje konto bankowe z kontem PayPal. Następnie możesz go używać do dokonywania płatności we wszystkich uczestniczących sklepach. Możesz także użyć PayPal do wysyłania pieniędzy członkom rodziny.

Dlaczego powinieneś korzystać z PayPala?

Łatwy i wygodny w użyciu

Za każdym razem, gdy masz ochotę dokonać zakupu, możesz zalogować się na swoje konto PayPal i dokonać płatności. Nie zawsze musisz nosić przy sobie kartę lub pamiętać numer karty i inne dane bankowe. Musisz podać swoje dane logowania do PayPal i to wszystko. Pieniądze zostaną łatwo przelane do odbiorcy bez żadnych kłopotów.

Bezpieczne transakcje

Używanie karty debetowej do dokonywania płatności online może być ryzykowne. Możesz być bardziej narażony na oszustwa internetowe, a także możesz napotkać różne inne problemy bankowe. Najlepszym sposobem rozwiązania tego problemu jest dokonanie płatności przez PayPal. Daje Ci możliwość bezpiecznej transakcji, dzięki czemu Twoje dane pozostaną poufne.

W jakich przypadkach musisz anulować płatność w systemie PayPal?

Może się zdarzyć, że dokonasz płatności za pośrednictwem systemu PayPal, a później zdasz sobie sprawę, że to pomyłka. Dlatego możesz chcieć anulować płatność i odzyskać pieniądze. Sytuacje te mogą obejmować:

Wysyłanie pieniędzy do niewłaściwej osoby

Zdarza się każdemu, w tym Tobie, mnie i prawie wszystkim użytkownikom cyfrowego ekosystemu płatności, że w końcu przekazujesz pieniądze niewłaściwej osobie. Może się to zdarzyć, gdy przypadkowo wprowadzisz nieprawidłowe dane konta lub jakiekolwiek inne dane, takie jak numer telefonu komórkowego lub identyfikator e-mail. Może się tak zdarzyć, jeśli przelewasz pieniądze, gdy się spieszysz.

Wprowadzanie złej kwoty

Wyobraź sobie, że musiałeś dokonać z kimś transakcji o wartości 400 USD i przypadkowo wpisałeś dodatkowe 0. Twoje konto jest puste i chcesz anulować płatność, zanim dotrze ona do drugiego końca. Może to być dziwne, ponieważ odbiorca może odmówić zwrotu pieniędzy.

Zaplanowana płatność cykliczna

Być może ustawiłeś na swoim koncie dokonywanie określonych płatności co miesiąc. Takie płatności mogą obejmować rachunki za prąd, rachunki za telefon komórkowy itp. Może się zdarzyć, że zechcesz wcześniej anulować te zaplanowane płatności, aby uniknąć nieprawidłowych płatności miesięcznych. Na przykład, jeśli ty i twoja rodzina wyprowadzacie się do obcego kraju, kontynuowanie tych powtarzających się płatności jest niewykonalne.

Czy możesz anulować płatność z PayPal?

W większości przypadków istnieje natychmiastowe potwierdzenie płatności dokonanych przez PayPal. Jednak zdarzają się sytuacje, w których odbiorca musi potwierdzić kwotę na drugim końcu. Dlatego jeśli odbiorca nie potwierdził płatności, nadal masz szansę na jej anulowanie.

Jakie transakcje możesz anulować w systemie PayPal?

Możesz anulować każdą transakcję PayPal, której odbiorca nie zaakceptował. Jeśli jednak odbiorca zaakceptował płatność, istnieje prawdopodobieństwo, że nie będziesz w stanie anulować transakcji.

Jak anulować płatność w systemie PayPal?

Podczas dokonywania płatności przez PayPal może być konieczne podanie adresu e-mail odbiorcy. Odbiorca musi mieć konto PayPal połączone z jego adresem e-mail. Płatność pozostaje w toku, dopóki osoba nie połączy swojego adresu e-mail z kontem PayPal. Jeśli proces podpięcia konta bankowego nie zostanie zakończony w ciągu 30 dni, pieniądze wracają na konto nadawcy.

Niektóre osoby ustawiają prywatność na swoim koncie PayPal, która ogranicza transakcje pieniężne, chyba że zatwierdzą transakcję. Jeśli odbiorca po drugiej stronie zrobił to samo, możesz anulować transakcję i przywrócić pieniądze na swoje konto.

Źródło – https://www.danielshustle.com/how-do-i-cancel-a-payment-on-paypal/

Kroki, aby anulować płatność PayPal to:

  • Zaloguj się na swoje konto.
  • Przejdź do przycisku aktywności znajdującego się u góry ekranu.
  • Wyszukaj oczekującą płatność, która ma zostać anulowana.
  • Kliknij przycisk „Anuluj” obok informacji o płatności.
  • Aby potwierdzić, kliknij przycisk anulowania płatności.

Twoja płatność PayPal może zostać anulowana, jeśli odbiorca nie zaakceptuje płatności. Jeśli jednak nie znajdziesz konkretnej płatności na liście oczekujących, Twoja płatność zostanie już rozliczona.

Jak anulować płatności cykliczne w systemie PayPal?

Może się zdarzyć, że w regularnych odstępach czasu prześlesz komuś pieniądze. Transakcje te są podobne do normalnych. Jedyna różnica polega na tym, że są zaplanowane i wykonywane w stałych odstępach czasu.

Czynności anulowania płatności cyklicznych w systemie PayPal są takie same, jak w przypadku zwykłej płatności. Może być konieczne wejście do menu aktywności i anulowanie ustawionej płatności cyklicznej.

Oto kroki, które pomogą Ci w anulowaniu przyszłych transakcji:

  • Zaloguj się do swojego konta PayPal.
  • W prawym górnym rogu ekranu możesz znaleźć przycisk z Twoją nazwą użytkownika. Kliknij ten przycisk.
  • Przejdź do opcji ustawień konta.
  • Kliknij opcję Pieniądze, banki i karty z menu ustawień konta.
  • W tej opcji natkniesz się na zakładkę ustawionych płatności automatycznych.
  • Wybierz płatność cykliczną, którą chcesz anulować.
  • Potwierdź anulowanie płatności cyklicznej.

Musisz upewnić się, że anulujesz płatność cykliczną co najmniej 24 godziny przed zaplanowaną datą i godziną. Zapewni to wystarczającą ilość czasu na anulowanie transakcji.

Jak otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli płatność została już rozliczona?

Anulowanie płatności może nie być możliwe, jeśli odbiorca zatwierdzi przekaz pieniężny. Możesz jednak zalogować się na swoje konto PayPal i poprosić o zwrot pieniędzy. Możesz również skontaktować się z osobą, której przypadkowo wysłałeś pieniądze i poprosić ją o zwrot pieniędzy. Możesz również wykonać następujące kroki, aby anulować płatność, jeśli transakcja została już zakończona:

  • Zaloguj się do swojego konta PayPal
  • Odwiedź stronę podsumowania z menu rozwijanego.
  • Poszukaj transakcji, która została zainicjowana przypadkowo.
  • Znajdziesz tam dane kontaktowe odbiorcy. Wyślij do nich maila z prośbą o zwrot pieniędzy za zainicjowaną płatność.

Ta opcja zwrotu pieniędzy będzie dostępna tylko przez 180 dni. Po tym czasie możesz nie być w stanie skontaktować się bezpośrednio z odbiorcą za pośrednictwem aplikacji PayPal.

Inny przypadek może mieć miejsce, gdy przypadkowo przelejesz pieniądze, ale osoba po drugiej stronie nadal odmawia ich zwrotu. W takim stanie możesz otworzyć spór. Otwarcie sporu uprawnia do rozmowy z odbiorcą za pośrednictwem aplikacji PayPal i wyciągnięcia wniosków.

Kroki, aby otworzyć spór, to:

  • Zaloguj się na swoje konto
  • Odwiedź centrum rozstrzygania
  • Przejdź do opcji zgłoszenia problemu
  • W tej sekcji możesz wybrać płatność, w sprawie której chcesz zgłosić spór.
  • Kontynuuj wybór
  • Podaj powód zgłoszenia sporu.

Otwieranie sporów jest możliwe tylko w przypadku zakupów online, a nie przelewów osobistych. Możesz w końcu zgłosić roszczenie, jeśli Twój problem nie zostanie rozwiązany nawet po zgłoszeniu sporu. Gdy to zrobisz, pomoc i wsparcie PayPal zakłóci płatność i zadecyduje, czy pieniądze zostaną zwrócone na Twoje konto, czy nie.

Wniosek

PayPal to przydatna aplikacja, która ułatwia wszystkim transakcje online. Może się jednak zdarzyć, że zainicjujesz błędny transfer. W takim przypadku może być konieczne skontaktowanie się z odbiorcą. Jeśli nie zatwierdzili płatności, możesz otrzymać zwrot pieniędzy. Możesz również zgłosić spór lub roszczenie, jeśli nie otrzymasz zwrotu pieniędzy. To jednak uświadamia nam, że odzyskanie pieniędzy po inicjacji jest trudne i trzeba być bardzo ostrożnym podczas inicjowania jakiejkolwiek płatności.

Następnie możesz sprawdzić niektóre z najlepszych kalkulatorów opłat PayPal.