Jak anulować spotkanie Zoom

Mogą pojawić się nieoczekiwane sytuacje awaryjne, powodujące konieczność anulowania spotkania Zoom. Nie zostawiaj innych uczestników w ciemności – daj im znać, że nie dasz rady. Oto jak anulować spotkanie Zoom.

Jak anulować spotkanie Zoom

Otwórz aplikację Zoom i wybierz zakładkę „Spotkania”.

Zakładka Spotkania w kliencie Zoom

Twoje nadchodzące spotkania pojawią się w panelu po lewej stronie. Wybierz tę, którą chcesz anulować.

Zaplanuj spotkanie w zakładce spotkania

Wybrane opcje spotkania pojawią się po prawej stronie. Tutaj wybierz przycisk „Usuń”.

Przycisk Usuń w opcjach spotkania

Pojawi się wyskakujące okienko z informacją, że możesz odzyskać spotkanie w ciągu 7 dni ze strony „Ostatnio usunięte”.

Śmiało i kliknij przycisk „Tak”, aby potwierdzić usunięcie.

Potwierdź usunięcie spotkania

Spotkanie Zoom zostanie teraz anulowane.

Etykieta odwołania Walnego Zgromadzenia

Porozmawiajmy teraz o właściwej etykiecie odwoływania spotkań. Bez względu na poziom drabiny korporacyjnej, na którym się znajdujesz, czas każdego jest równie cenny i ważny i tak powinien być traktowany. Proste „Przepraszam, nie dam rady. Anulujmy ”. w ostatniej chwili jest uważany za skrajnie bezmyślny – nie wspominając o tym, że ludzie stracą wiarę w twoją niezawodność.

Odpowiadaj na prośby o zaproszenia

Wszystkie popularne systemy kalendarzy zapewniają co najmniej te trzy metody odpowiedzi: Akceptuj, Odrzuć lub Wstępnie. Odpowiadanie na te zaproszenia jest ważne, nie tylko po to, abyś mógł śledzić swój własny harmonogram, ale aby inni mogli zobaczyć, kto może / nie może uczestniczyć w spotkaniu i odpowiednio przygotować spotkanie.

Oto, kiedy powinieneś odpowiedzieć za pomocą każdego z nich:

Zaakceptuj: odpowiedz tylko wtedy, gdy masz stuprocentową pewność, że będziesz mógł uczestniczyć w spotkaniu. Jedynym przypadkiem, w którym możesz anulować, jest sytuacja, gdy zaistnieje prawdziwa nagła sytuacja. Ludzie zrozumieją.
Odrzuć: odpowiedz, przesyłając tę ​​wiadomość, jeśli jesteś pewien, że nie będziesz mógł uczestniczyć w spotkaniu. Pamiętaj, aby zostawić notatkę z informacją, dlaczego nie będziesz mógł w niej uczestniczyć. Jeśli konieczne jest, abyś uczestniczył w tym spotkaniu, wyślij organizatorowi wolne terminy i zapytaj, czy można zmienić termin.
Wstępna akceptacja: jeśli masz całkowitą pewność, że dasz radę, nadal powinieneś odpowiedzieć Wstępnie. Poinformuj organizatora o potencjalnym konflikcie i pamiętaj, aby zaktualizować go, gdy tylko będziesz w stanie. Wstępne odpowiedzi zawsze wymagają kontynuacji.

W razie nagłego wypadku powiadom ludzi

Każdy dobry menedżer zrozumie, że czasami życie się dzieje. Kiedy tak się dzieje, zawsze najlepiej jest powiadomić ludzi, gdy tylko będziesz w stanie, zwłaszcza jeśli jesteś jednym z kluczowych uczestników spotkania. Chociaż nagłe przesunięcie terminu może nadal stanowić niedogodność, nie ma problemu. Znowu życie czasami się dzieje.

Nie zawsze jest to możliwe, ale powinieneś postarać się powiadomić organizatora co najmniej 24 godziny o nagłym odwołaniu. Pamiętaj, aby przesłać krótkie wyjaśnienie, dlaczego nagle musisz anulować, aby wiedzieli, że jest to uzasadniony powód.

Zaktualizuj swój status kalendarza – nawet zanim otrzymasz zaproszenie

Jeśli wiesz, że będziesz zajęty w określonym czasie w kalendarzu, zablokuj ten czas. Zamknięcie w środę od 14 do 17, ponieważ wiesz, że musisz odwieźć babcię do lekarza, zapobiegnie możliwości wyjaśnienia organizatorowi spotkania, dlaczego nie będziesz w stanie przyjąć zaproszenia na spotkanie w pierwszej kolejności. Zobaczą w Twoim kalendarzu, że jesteś wtedy zajęty.

Jeśli już zaakceptowałeś zaproszenie na spotkanie, ale coś się wydarzyło, zaktualizuj swój status w żądaniu. Jak powiedzieliśmy wcześniej, jeśli zmienisz swój status z Akceptuj na Wstępnie, powiedz innym, dlaczego.

Ogólnie rzecz biorąc, po prostu okazuj jak najwięcej szacunku.