Jak chronić dane klientów za pomocą narzędzia CIAM

Zaufanie jest podstawą każdego udanego połączenia i nigdy nie jest bardziej prawdziwe niż w przypadku interakcji z klientami.

Bez względu na to, w jaki sposób klienci wchodzą z Tobą w interakcję: online, za pośrednictwem aplikacji mobilnych lub osobiście, oczekują ochrony swoich danych.

Naruszenie bezpieczeństwa, które zagraża ich informacjom, niszczy zaufanie, nad którym tak ciężko pracowałeś, i może zagrozić Twojej firmie. Rozdrobnione zarządzanie tożsamością naraża firmy i ich klientów na ryzyko kosztownych naruszeń bezpieczeństwa.

Posiadanie rozwiązań do zarządzania tożsamością i dostępem klientów (CIAM) ma kluczowe znaczenie dla Twojej firmy, ponieważ chronią one dane Twoich klientów i zapewniają spójną obsługę klienta na każdym poziomie Twojej organizacji.

Ten przewodnik wyjaśni, jak chronić dane klientów za pomocą narzędzia CIAM. Ponadto omówimy, w jaki sposób dane klientów są krytyczne dla biznesu i jak oprogramowanie CIAM może okazać się nieocenione.

Przekażemy również kilka cennych wskazówek, w jaki sposób możesz chronić dane klientów za pomocą rozwiązania CIAM. Chodź, spójrzmy.

Dlaczego dane klientów są cenne dla Twojej firmy?

Według Wall Street Journal między kwietniem 2021 a 2022 rokiem wydatki na marketing wzrosły o 10,3%. W innym badaniu stwierdzono, że około 49% firm korzysta z danych konsumenckich przy określaniu, jak promować potencjalnych klientów.

Ilustruje to znaczenie danych klientów dla organizacji. Przyjrzyj się bliżej niektórym czynnikom, które sprawiają, że dane konsumentów są cenne.

# 1. Informacje o kliencie to lepsza obsługa klienta

Aby zapewnić konsumentom wspaniałe wrażenia, ważna jest znajomość ich upodobań i zainteresowań. Znając swoich klientów, możesz sprawić, że każda interakcja będzie dla nich istotna.

Dlatego konieczne jest zapewnienie ludziom tego, czego chcą. Wszystkie dostarczane przez Ciebie towary i usługi oraz komunikaty, których używasz do kontaktowania się z klientami, muszą spełniać ten standard.

#2. Pomoc socjalna

Konsumenci przy dokonywaniu zakupów biorą pod uwagę dowód słuszności społecznej. Ponad 90% konsumentów twierdzi, że przed dokonaniem zakupu czyta blogi i recenzje w mediach społecznościowych.

Korzystając z danych klientów, Amazon oferuje dowód społeczny poprzez oceny i recenzje produktów, zachęcając klientów do zakupu i demonstrując swoje zaangażowanie w bezstronne opinie konsumentów.

#3. Dane klienta = lepsza ocena handlowa

Bez danych niemożliwe jest podejmowanie skutecznych decyzji strategicznych. Dokonywanie przemyślanych przypuszczeń i przegrywanie więcej niż wygranych wymaga strategii opartych na danych.

#4. Informacje o kliencie = skuteczniejszy marketing

Czy wiesz, że koszt pozyskania nowych klientów jest pięciokrotnie wyższy niż utrzymanie dotychczasowych?

Szybkim i łatwym sposobem na zadowolenie klientów jest poznanie ich nazwisk i miejsca pobytu.

Pomaga zdecydować, jakie treści tworzyć i jak posuwać się naprzód z marketingiem. Jeśli większość Twoich klientów to pokolenie wyżu demograficznego, powinieneś skupić się na Facebooku czy Instagramie? Czy e-mail byłby lepszym sposobem komunikacji? Potrzebujesz danych konsumenckich, aby odpowiedzieć na wszystkie te pytania.

Utrzymanie klientów jest łatwiejsze, jeśli dobrze ich znasz.

Rola CIAM w ochronie poufnych informacji o klientach

CIAM bezpiecznie chroni tożsamość konsumentów. Jeśli Twój konsument używa tego samego hasła do wielu usług i aplikacji bez CIAM, może być narażony na ryzyko kradzieży tożsamości.

Wykorzystując powiadomienia push, hasła jednorazowe czy weryfikację biometryczną, rozwiązania do identyfikacji konsumentów i zarządzania dostępem wielokrotnie potwierdzają tożsamość klienta. Ponadto klienci mogą łatwo uzyskiwać dostęp do usług i aplikacji dzięki bezpiecznej stronie logowania oprogramowania.

Ponadto technologia pojedynczego logowania CIAM ułatwia dostęp do wszystkich odpowiednich kanałów, zmniejszając w ten sposób bariery związane z doświadczeniem użytkownika. Głównym celem usług CIAM jest pomoc klientom w obronie ich tożsamości i kont przed złośliwymi hakerami.

Kluczowe cechy CIAM

# 1. Początek cyfrowej relacji: wdrażanie użytkowników

Rejestracja użytkownika jest pierwszym krokiem w procesie CIAM, który przekształca nieznanych, nieaktywnych gości witryny w znanych, zarejestrowanych użytkowników. Niemniej jednak, jeśli proces rejestracji jest trudny, konsumenci zrezygnują, szkodząc wynikom finansowym firmy.

Proces rejestracji musi być prosty, przyjazny dla użytkownika i bezpieczny, a jednocześnie zbierać krytyczne informacje umożliwiające identyfikację konsumenta. Niektóre rozwiązania CIAM oferują kilka metod potwierdzania tożsamości użytkownika, takich jak weryfikacja adresu e-mail, która może być stosowana w przypadku niektórych kont i transakcji.

#2. Wykrywanie oszustw

System CIAM musi być w stanie wykorzystać informacje o oszustwie, aby wybrać odpowiednie techniki uwierzytelniania i autoryzować lub odmówić dostępu lub zakończenia transakcji.

#3. Uwierzytelnianie

CIAM coraz częściej wykorzystuje logowanie społecznościowe, uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA) i uwierzytelnianie adaptacyjne (uwierzytelnianie oparte na ryzyku) zamiast uwierzytelniania za pomocą nazwy użytkownika i hasła.

Korzystając z logowania społecznościowego, użytkownik może uzyskać dostęp do aplikacji innej firmy bez ponownej rejestracji. System CIAM zbiera cechy tożsamości użytkownika za pomocą zewnętrznego IDP, takiego jak Facebook, Twitter, LinkedIn lub Google.

#4. Profilowanie progresywne

Progresywne profilowanie może pomóc firmom w budowaniu kompleksowego profilu swoich użytkowników w miarę upływu czasu. Konta użytkowników zazwyczaj mają kilka cech charakterystycznych podczas ich tworzenia.

Firma może poprosić klienta o dodatkowe informacje identyfikujące po zapoznaniu się z firmą. Może to obejmować nazwę firmy, stanowisko i dane kontaktowe.

#5. Jednokrotne logowanie (SSO)

Korzystając z pojedynczego logowania (SSO), użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do cyfrowych zasobów firmy za pomocą jednego zestawu poświadczeń. Wykorzystanie single sign-on we współczesnych wdrożeniach IAM staje się coraz bardziej popularne.

Istotne jest, aby systemy CIAM obsługiwały wspólne protokoły federacyjne, takie jak SAML, OAuth i OIDC między witrynami firmowymi.

#6. Wsparcie dla wszystkich kanałów

W dzisiejszym świecie usługi internetowe są dostępne za pomocą różnych urządzeń, w tym laptopów, telefonów komórkowych, kiosków, systemów do gier i osobistych asystentów cyfrowych. Dlatego ważne jest, aby nadać priorytet wielokanałowemu doświadczeniu użytkownika w systemach CIAM.

Rola CIAM w środowisku wielokanałowym może obejmować wszystko, od zarządzania preferencjami klientów w różnych kanałach po uwierzytelnianie konsumentów w wielu mediach.

#7. Zarządzanie profilami użytkowników

Dzięki portalom samoobsługi klienta oferowanym przez rozwiązania CIAM, klienci i delegowani administratorzy powinni mieć możliwość jednoznacznego zdefiniowania swoich preferencji.

Ponadto preferencje te powinny być zapisane w pojedynczym profilu klienta, aby klienci mogli korzystać ze spójnej, zindywidualizowanej obsługi we wszystkich kanałach.

#8. Zarządzanie prywatnością i zgodami

Organizacje muszą przestrzegać przepisów i wytycznych nałożonych przez rząd i inne organizacje biznesowe w zakresie gromadzenia danych użytkowników.

Aby zapewnić, że lokalne przechowywanie danych i dodatkowe mandaty dotyczące prywatności są spełnione, rozwiązania CIAM muszą oferować scentralizowane zasady zarządzania dostępem do danych, funkcje interfejsu użytkownika, które pozwalają klientom określić określone preferencje zorientowane na użytkownika, aby mogli kontrolować sposób, w jaki firma wykorzystuje ich dane, oraz inne możliwości gwarantujące lokalne przechowywanie danych.

Teraz sprawdźmy niektóre z najlepszych rozwiązań CIAM dla Twojej firmy.

Promień logowania

LoginRadius to dobrze znana platforma CIAM klasy korporacyjnej, która koncentruje się na zarządzaniu tożsamością B2C.

W usłudze LoginRadius dostępnych jest kilka opcji wdrażania w chmurze i opcji wdrażania lokalnego, które nie wymagają żadnego kodu. Rozwiązanie CIAM zapewnia SSO i różne opcje uwierzytelniania, w tym logowanie bez hasła, uwierzytelnianie społecznościowe, telefoniczne i wieloskładnikowe.

Kluczowe cechy:

  • Zapewnia integrację z ponad 150 aplikacjami w chmurze.
  • LoginRadius twierdzi, że dzięki gotowemu do wdrożenia rozwiązaniu CIAM można obniżyć koszty inżynieryjne nawet o 95%.
  • Możliwe jest uwierzytelnienie za pomocą MFA, poświadczeń społecznościowych lub tradycyjnego systemu nazwy użytkownika/e-maila.

Okta

Okta to jedna z najszybciej rozwijających się ofert w sektorze zarządzania tożsamością i dostępem klientów. Ponad 7000 gotowych integracji sprawia, że ​​Okta jest doskonałym wyborem do SSO i uwierzytelniania.

Ponadto oferuje uwierzytelnianie B2B, lepszy dostęp do serwera i uniwersalny katalog ułatwiający zarządzanie użytkownikami. Ponadto Okta oferuje bezpłatne próby identyfikacji zarówno klientom, jak i pracownikom.

Kluczowe cechy:

  • Możliwości zarządzania tożsamością i dostępem klientów obejmują zarządzanie cyklem życia, adaptacyjne uwierzytelnianie wieloskładnikowe, bramy dostępu, zarządzanie dostępem API i inne.
  • Możesz zwiększyć bezpieczeństwo swoich produktów, stosując technologię zabezpieczeń zwaną adaptacyjnym uwierzytelnianiem wieloskładnikowym (MFA).
  • Umożliwia użytkownikom logowanie się za pomocą kont na Facebooku, Google, Twitterze lub LinkedIn.

Platforma tożsamości ping

Ping Identity to platforma CIAM, która zapewnia użytkownikom różne opcje uwierzytelniania i kontroli dostępu.

Oprócz SSO, uwierzytelniania bez hasła i implementacji Zero Trust, Ping Identity oferuje również opcje wdrażania hybrydowego. Możesz go również użyć do modernizacji starego systemu zarządzania tożsamością.

Kluczowe cechy:

  • Możliwe jest kontrolowanie bezpiecznego dostępu za pośrednictwem interfejsów API i aplikacji.
  • Wykorzystuje najnowocześniejsze algorytmy sztucznej inteligencji do wykrywania anomalii i zabezpieczania poufnych informacji oraz operacji korporacyjnych.
  • Twoja strona internetowa i platformy mobilne mogą być monitorowane i chronione przed oszustwami w czasie rzeczywistym.
  • Aby potwierdzić tożsamość użytkownika, firmy mogą korzystać z niestandardowych zasad uwierzytelniania.

Frontegg

Korzystając z Frontegg, twórcy aplikacji mogą łatwo zarządzać swoimi użytkownikami, od najprostszych procesów uwierzytelniania po najbardziej zaawansowane, w tym złożone struktury organizacyjne (multi-tenancy), precyzyjną autoryzację, zarządzanie tokenami API, samoobsługowy portal administracyjny, egzekwowanie subskrypcji, jednokrotne logowanie (SSO) i wiele innych.

Kluczowe cechy:

  • Kontrola dostępu: Frontegg oferuje prostą kontrolę dostępu do aplikacji, usług i interfejsów API.
  • SSO: Zintegruj Frontegg, aby obsługiwać jednokrotne logowanie (SSO). Dla całkowitego bezpieczeństwa wykorzystuje protokoły takie jak SAML i OIDC.
  • Uwierzytelnianie wieloskładnikowe: Frontegg może dodać uwierzytelnianie wieloskładnikowe, jeśli potrzebujesz dodatkowej warstwy ochrony. Frontegg zapewnia prosty interfejs umożliwiający włączenie usługi MFA.
  • Zarządzanie użytkownikami: Użytkownicy mogą łatwo tworzyć swoje organizacje, zapraszając użytkowników i członków, dzięki projektowi Frontegg dla wielu dzierżawców. Dla wszystkich użytkowników służy jako dynamiczny samoobsługowy portal administracyjny.

Autoryzacja0

Firmy mogą zwiększyć swoje bezpieczeństwo za pomocą Auth0, dobrze znanej platformy, która zapewnia różne usługi bezpieczeństwa.

Dla firm B2C platforma ta oferuje rozwiązania do zarządzania tożsamością klientów, takie jak zarządzanie hasłami, rejestracja bez hasła, wykrywanie anomalii i scentralizowane zarządzanie.

Kluczowe cechy:

  • Zapewnia szeroki wybór przewodników Szybki start i zestawów SDK dla każdej platformy i podejścia programistycznego.
  • Zapewnia uwierzytelnianie wieloskładnikowe dla klientów.
  • Możesz spójnie zintegrować swoje systemy identyfikacji na wszystkich platformach i właściwościach.

Ostatnie słowa

CIAM daje firmom większą moc, umożliwiając im ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb klientów i firm.

Należy o tym pamiętać przy wyborze odpowiedniego systemu CIAM dla swojej firmy, tj. uwierzytelnianie wieloskładnikowe, prywatność i zgodność, skalowalność, wysoka dostępność, interfejsy API i analityka.

Teraz możesz przeczytać o najlepszych platformach CIAM do zarządzania dostępem do danych.