Fundamentem każdej owocnej relacji jest zaufanie, a szczególnie jest to widoczne w kontaktach z klientami.
Niezależnie od tego, czy klienci wchodzą z Tobą w interakcję poprzez stronę internetową, aplikacje mobilne czy osobiście, oczekują oni, że ich dane będą bezpieczne.
Sytuacja, w której bezpieczeństwo zostaje naruszone, a ich informacje są zagrożone, niszczy ciężko wypracowane zaufanie i może negatywnie wpłynąć na całą firmę. Rozproszone zarządzanie tożsamością naraża firmy i ich klientów na ryzyko kosztownych incydentów związanych z bezpieczeństwem.
Posiadanie rozwiązań do zarządzania tożsamością i dostępem klientów (CIAM) jest niezbędne dla każdego przedsiębiorstwa, ponieważ zabezpiecza dane konsumentów i gwarantuje spójną obsługę na wszystkich poziomach organizacji.
W tym poradniku wyjaśnimy, w jaki sposób system CIAM pomaga chronić dane klientów. Ponadto, omówimy kluczowe znaczenie danych klientów dla biznesu i pokażemy, jak oprogramowanie CIAM może okazać się nieocenione.
Przedstawimy również kilka cennych porad dotyczących ochrony danych klientów za pomocą rozwiązań CIAM. Zapraszamy do lektury.
Dlaczego dane klientów są tak cenne dla Twojej firmy?
Według danych opublikowanych w Wall Street Journal, między kwietniem 2021 a 2022 rokiem nakłady na marketing wzrosły o 10,3%. Inne badania wskazują, że około 49% firm wykorzystuje dane o konsumentach do określania strategii promowania potencjalnych klientów.
To pokazuje, jak ważne dla organizacji są dane klientów. Przyjrzyjmy się bliżej czynnikom, które sprawiają, że informacje o konsumentach są tak wartościowe.
#1. Informacje o kliencie to lepsza jakość obsługi
Aby zapewnić klientom pozytywne doświadczenia, trzeba znać ich preferencje i zainteresowania. Znajomość potrzeb klientów umożliwia personalizację każdej interakcji.
Dlatego tak ważne jest dostarczanie klientom tego, czego oczekują. Wszystkie produkty i usługi, jak również komunikacja z klientami, muszą spełniać ten standard.
#2. Potwierdzenie społeczne
Klienci, dokonując zakupów, często biorą pod uwagę dowody społeczne. Ponad 90% konsumentów deklaruje, że przed podjęciem decyzji o zakupie przegląda blogi i recenzje w mediach społecznościowych.
Amazon, wykorzystując dane klientów, oferuje dowody społeczne poprzez oceny i recenzje produktów, zachęcając do zakupu i demonstrując swoje zaangażowanie w transparentne opinie konsumentów.
#3. Dane klienta = lepsze decyzje biznesowe
Bez danych nie jest możliwe podejmowanie skutecznych, strategicznych decyzji. Oparte na danych strategie są niezbędne, aby podejmować trafne decyzje i zwiększać szansę na sukces.
#4. Informacje o kliencie = skuteczniejszy marketing
Czy wiesz, że pozyskanie nowych klientów jest pięć razy droższe niż utrzymanie obecnych?
Szybkim i prostym sposobem na zadowolenie klientów jest zwracanie się do nich po imieniu i znajomość ich lokalizacji.
Pomaga to w decydowaniu o tym, jakie treści tworzyć i jak prowadzić działania marketingowe. Jeżeli większość Twoich klientów to przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego, powinieneś skoncentrować się na Facebooku czy Instagramie? A może lepszą formą komunikacji byłby e-mail? Dane o konsumentach są niezbędne, by odpowiedzieć na te pytania.
Łatwiej jest utrzymać klientów, kiedy się ich dobrze zna.
Rola CIAM w ochronie poufnych informacji o klientach
CIAM zapewnia bezpieczną ochronę tożsamości konsumentów. Jeśli Twój klient używa tego samego hasła do wielu usług i aplikacji, brak systemu CIAM może narazić go na ryzyko kradzieży tożsamości.
Wykorzystując powiadomienia push, jednorazowe hasła czy weryfikację biometryczną, rozwiązania do identyfikacji i zarządzania dostępem wielokrotnie potwierdzają tożsamość klienta. Dodatkowo, klienci mogą łatwo korzystać z usług i aplikacji dzięki bezpiecznej stronie logowania oprogramowania.
Co więcej, technologia pojedynczego logowania (SSO) oferowana przez CIAM upraszcza dostęp do wszystkich odpowiednich kanałów, redukując bariery w doświadczeniu użytkownika. Głównym celem usług CIAM jest ochrona tożsamości i kont klientów przed złośliwymi atakami hakerskimi.
Kluczowe cechy CIAM
#1. Początek relacji cyfrowej: wdrożenie użytkowników
Rejestracja użytkownika jest pierwszym etapem procesu CIAM, który przekształca anonimowych gości strony w znanych, zarejestrowanych użytkowników. Jeśli proces rejestracji jest skomplikowany, klienci mogą zrezygnować, co negatywnie wpłynie na wyniki finansowe firmy.
Proces rejestracji powinien być prosty, przyjazny dla użytkownika i bezpieczny, a jednocześnie musi umożliwiać zbieranie kluczowych danych umożliwiających identyfikację konsumenta. Niektóre rozwiązania CIAM oferują różne metody weryfikacji tożsamości użytkownika, takie jak weryfikacja adresu e-mail, która może być stosowana w przypadku wybranych kont i transakcji.
#2. Wykrywanie oszustw
System CIAM musi być w stanie wykorzystać informacje o oszustwach, aby dobrać odpowiednie techniki uwierzytelniania i autoryzować dostęp lub transakcje, lub też im zapobiec.
#3. Uwierzytelnianie
Systemy CIAM coraz częściej wykorzystują logowanie za pomocą mediów społecznościowych, uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA) i uwierzytelnianie adaptacyjne (oparte na ryzyku) zamiast tradycyjnego uwierzytelniania za pomocą nazwy użytkownika i hasła.
Korzystając z logowania społecznościowego, użytkownik może uzyskać dostęp do aplikacji innej firmy bez konieczności ponownej rejestracji. System CIAM pobiera dane tożsamości użytkownika za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy tożsamości, takiego jak Facebook, Twitter, LinkedIn lub Google.
#4. Profilowanie progresywne
Profilowanie progresywne pomaga firmom budować szczegółowy profil swoich użytkowników w miarę upływu czasu. Konta użytkowników zazwyczaj mają tylko podstawowe informacje podczas procesu rejestracji.
Firma może poprosić klienta o dodatkowe informacje, takie jak nazwa firmy, stanowisko czy dane kontaktowe, po tym jak użytkownik zapozna się z jej działalnością.
#5. Jednokrotne logowanie (SSO)
Dzięki pojedynczemu logowaniu (SSO), użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zasobów cyfrowych firmy za pomocą jednego zestawu poświadczeń. Wykorzystanie SSO staje się coraz bardziej popularne w nowoczesnych systemach IAM.
Istotne jest, aby systemy CIAM obsługiwały popularne protokoły federacyjne, takie jak SAML, OAuth i OIDC, pomiędzy witrynami firm.
#6. Obsługa wszystkich kanałów
W dzisiejszym świecie usługi internetowe są dostępne za pomocą różnych urządzeń, w tym laptopów, smartfonów, kiosków, konsol do gier i osobistych asystentów cyfrowych. Dlatego ważne jest, aby priorytetowo traktować wielokanałowe doświadczenia użytkownika w systemach CIAM.
Rola CIAM w środowisku wielokanałowym może obejmować zarządzanie preferencjami klientów w różnych kanałach, a także uwierzytelnianie konsumentów w wielu mediach.
#7. Zarządzanie profilami użytkowników
Dzięki portalom samoobsługowym oferowanym przez rozwiązania CIAM, klienci i delegowani administratorzy powinni mieć możliwość jednoznacznego definiowania swoich preferencji.
Ponadto, te preferencje powinny być zapisane w pojedynczym profilu klienta, tak aby klienci mogli korzystać ze spójnej i spersonalizowanej obsługi we wszystkich kanałach.
#8. Zarządzanie prywatnością i zgodami
Organizacje muszą przestrzegać przepisów i wytycznych dotyczących gromadzenia danych użytkowników, narzuconych przez rząd i inne organizacje biznesowe.
Aby zagwarantować zgodność z lokalnymi przepisami o przechowywaniu danych i wymogami dotyczącymi prywatności, rozwiązania CIAM muszą oferować scentralizowane zasady zarządzania dostępem do danych, interfejs użytkownika, który pozwala klientom na określanie preferencji dotyczących sposobu wykorzystania ich danych przez firmę, a także inne funkcje zapewniające lokalne przechowywanie danych.
Przejdźmy teraz do przeglądu najlepszych rozwiązań CIAM dla Twojej firmy.
LoginRadius
LoginRadius to znana platforma CIAM klasy korporacyjnej, skupiająca się na zarządzaniu tożsamością w relacjach B2C.
LoginRadius oferuje różne opcje wdrożenia w chmurze i lokalnie, bez konieczności użycia kodu. Rozwiązanie CIAM zapewnia SSO i różne opcje uwierzytelniania, w tym logowanie bez hasła, uwierzytelnianie społecznościowe, telefoniczne i wieloskładnikowe.
Kluczowe cechy:
- Umożliwia integrację z ponad 150 aplikacjami w chmurze.
- LoginRadius twierdzi, że dzięki gotowemu do wdrożenia rozwiązaniu CIAM można obniżyć koszty inżynieryjne nawet o 95%.
- Umożliwia uwierzytelnianie za pomocą MFA, poświadczeń społecznościowych lub tradycyjnego systemu nazwy użytkownika/e-maila.
Okta
Okta jest jednym z najszybciej rozwijających się rozwiązań w sektorze zarządzania tożsamością i dostępem klientów. Ponad 7000 gotowych integracji sprawia, że Okta to doskonały wybór dla SSO i uwierzytelniania.
Oferuje również uwierzytelnianie B2B, lepszy dostęp do serwera i uniwersalny katalog, który ułatwia zarządzanie użytkownikami. Ponadto Okta oferuje bezpłatne wersje testowe zarówno dla klientów, jak i pracowników.
Kluczowe cechy:
- Możliwości zarządzania tożsamością i dostępem klientów obejmują zarządzanie cyklem życia, adaptacyjne uwierzytelnianie wieloskładnikowe, bramy dostępu, zarządzanie dostępem API i wiele innych.
- Możesz zwiększyć bezpieczeństwo swoich produktów, stosując technologię adaptacyjnego uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA).
- Umożliwia użytkownikom logowanie za pomocą kont na Facebooku, Google, Twitterze lub LinkedIn.
Ping Identity
Ping Identity to platforma CIAM, która oferuje użytkownikom różnorodne opcje uwierzytelniania i kontroli dostępu.
Oprócz SSO, uwierzytelniania bez hasła i implementacji Zero Trust, Ping Identity oferuje również opcje wdrożenia hybrydowego. Możesz go również użyć do modernizacji starszych systemów zarządzania tożsamością.
Kluczowe cechy:
- Umożliwia kontrolę bezpiecznego dostępu za pośrednictwem interfejsów API i aplikacji.
- Wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji do wykrywania anomalii i zabezpieczania poufnych danych oraz operacji korporacyjnych.
- Twoja strona internetowa i platformy mobilne mogą być monitorowane i chronione przed oszustwami w czasie rzeczywistym.
- Firmy mogą korzystać z niestandardowych zasad uwierzytelniania, aby potwierdzić tożsamość użytkownika.
Frontegg
Korzystając z Frontegg, twórcy aplikacji mogą łatwo zarządzać użytkownikami, od najprostszych procesów uwierzytelniania po najbardziej zaawansowane, w tym złożone struktury organizacyjne (multi-tenancy), precyzyjną autoryzację, zarządzanie tokenami API, samoobsługowy portal administracyjny, egzekwowanie subskrypcji, pojedyncze logowanie (SSO) i wiele innych funkcji.
Kluczowe cechy:
- Kontrola dostępu: Frontegg oferuje prostą kontrolę dostępu do aplikacji, usług i interfejsów API.
- SSO: Zintegruj Frontegg, aby obsługiwać pojedyncze logowanie (SSO). Dla całkowitego bezpieczeństwa wykorzystuje protokoły takie jak SAML i OIDC.
- Uwierzytelnianie wieloskładnikowe: Frontegg może dodać uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA), jeśli potrzebujesz dodatkowej warstwy ochrony. Frontegg zapewnia prosty interfejs umożliwiający włączenie usługi MFA.
- Zarządzanie użytkownikami: Dzięki projektowi Frontegg dla wielu dzierżawców, użytkownicy mogą łatwo tworzyć swoje organizacje, zapraszać użytkowników i członków. Dla wszystkich użytkowników dostępny jest dynamiczny samoobsługowy portal administracyjny.
Auth0
Firmy mogą zwiększyć swoje bezpieczeństwo za pomocą Auth0, znanej platformy, która oferuje różnorodne usługi bezpieczeństwa.
Dla firm B2C platforma ta oferuje rozwiązania do zarządzania tożsamością klientów, takie jak zarządzanie hasłami, rejestracja bez hasła, wykrywanie anomalii i scentralizowane zarządzanie.
Kluczowe cechy:
- Zapewnia szeroki wybór przewodników szybkiego startu i zestawów SDK dla każdej platformy i podejścia programistycznego.
- Oferuje uwierzytelnianie wieloskładnikowe dla klientów.
- Umożliwia spójną integrację systemów identyfikacji na wszystkich platformach.
Podsumowanie
CIAM daje firmom większe możliwości, umożliwiając im ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się potrzeb klientów i przedsiębiorstw.
Wybierając odpowiedni system CIAM dla swojej firmy, należy zwrócić uwagę na takie elementy, jak uwierzytelnianie wieloskładnikowe, prywatność i zgodność z przepisami, skalowalność, wysoka dostępność, interfejsy API i analityka.
Teraz możesz zapoznać się z przeglądem najlepszych platform CIAM do zarządzania dostępem do danych.
newsblog.pl