Aplikacja Kalendarz w systemie Windows 10 może powiadamiać o rozpoczęciu lub zbliżającym się wydarzeniu. Jest wiele aplikacji, które to robią, ale posiadanie aplikacji zintegrowanej z systemem operacyjnym zapewnia lepszą obsługę. Aplikacja Kalendarz uległa znacznej poprawie przez lata, ponieważ była częścią systemu Windows 10, a jeśli chcesz z niej korzystać, przekonasz się, że jest dość prosta.
Spis treści:
Dodaj wydarzenia do kalendarza systemu Windows 10
Jeśli chcesz dodać nowe wydarzenia bezpośrednio do aplikacji Kalendarz systemu Windows 10, możesz skorzystać z dwóch metod.
Taca systemowa Panel kalendarza – tylko Windows 10 1909 i nowsze wersje
W Windows 10 1909 Microsoft dodał szybszą, wygodniejszą metodę tworzenia nowych zdarzeń.
- Kliknij datę / godzinę na pasku zadań otworzy się panel z kalendarzem na bieżący miesiąc, dodanymi zegarami i wydarzeniami na dany dzień.
- Skorzystaj z kalendarza i wybierz datę dodać nowe wydarzenie.
- Po wybraniu daty wprowadź nazwę wydarzenia w polu „Dodaj wydarzenie lub przypomnienie„Pole.
- Wprowadź godzinę i lokalizację, a następnie wybierz kalendarz, do którego chcesz go dodać, jeśli w aplikacji skonfigurowanych jest wiele kalendarzy.
- Kliknij Zapisz i wydarzenie zostanie utworzone.
Aplikacja Kalendarz – Windows 10 wszystkie wersje
Ta metoda działa niezależnie od używanej wersji systemu Windows 10.
- Stuknij w Klawisz Windows aby otworzyć menu Start.
- Wpisz kalendarz i otwórz aplikację o pasującej nazwie.
- Kliknij 'Nowe wydarzenie' po lewej.
- Wprowadź nazwę wydarzenia, ustaw godzinę, przypomnienia, zaproś inne osoby, wybierz Kalendarz i wprowadź dowolne szczegóły.
- Kliknij Zapisz i wydarzenie zostanie utworzone.
Importowanie wydarzeń z innych kalendarzy
Aplikacja Kalendarz na Windows 10 nie jest organizerem offline, do którego musisz ręcznie wpisywać wydarzenia. Jest doskonale zdolny do dodawania wydarzeń z innych usług kalendarza, takich jak Google / Gmail, Outlook, iCloud, Yahoo i inne.
- Otworzyć Aplikacja kalendarza w systemie Windows 10.
- W kolumnie po lewej stronie kliknij przycisk koła zębatego na dnie.
- Panel otworzy się po prawej stronie. Kliknij Zarządzaj kontami.
- Otworzy się nowe okno z listą rodzajów kont, które możesz dodać. Wybierz typ lub, jeśli Twojego typu konta nie ma na liście, wybierz Ustawienia zaawansowane.
- Wejdz do nazwa użytkownika / adres e-mail i hasło dla typu konta, które chcesz dodać. Jeśli korzystasz z konfiguracji zaawansowanej, prawdopodobnie będziesz musiał wprowadzić dodatkowe informacje. Różni się w zależności od usługi, z której korzystasz.
- Zaloguj się a aplikacja Kalendarz pobierze wszystkie wydarzenia z konta.
Usuwanie wydarzenia
Aby usunąć wydarzenie z dowolnego rodzaju kalendarza, otwórz aplikację Kalendarz.
- Wybierz kalendarz wydarzenie jest zapisywane w.
- Wybierz wydarzenie w kalendarzu i przejdź do strony ze szczegółowymi informacjami.
- Kliknij Przycisk Usuń na pasku u góry.
- Wybierz Usuń wydarzenie z menu.
Zarządzanie kalendarzami w systemie Windows 10
Dla każdego konta dodanego do aplikacji Kalendarz tworzysz osobny kalendarz. Oznacza to, że Twoje wydarzenia iCloud będą przechowywane osobno od wydarzeń w Kalendarzu Google. Co ważniejsze, oznacza to, że możesz wybrać kalendarz, do którego chcesz dodać wydarzenie, zamiast synchronizować je ze wszystkimi swoimi kalendarzami.
Aby przełączać się między kalendarzami;
- Otwórz aplikację Kalendarz.
- Pod widokiem miesiąca na pasku po lewej stronie zobaczysz nazwy różnych dodanych kont.
- Rozwiń konto, a zobaczysz wszystkie kalendarze utworzone na tym koncie.
- Wybierz kalendarz, aby wyświetlić zapisane w nim wydarzenia.
Wniosek
Kiedy wydarzenie ma się odbyć, system Windows 10 wyświetli alert na pulpicie. Możesz odrzucić alert, odłożyć go na później lub powiadomić organizatora, że się spóźnisz. Aplikacja pozwala także odpowiadać na zaproszenia i wysyłanie wydarzeń oraz RSVP.