Jak dodawać wydarzenia do kalendarza systemu Windows 10

Aplikacja Kalendarz w systemie Windows 10 może powiadamiać o rozpoczęciu lub zbliżającym się wydarzeniu. Jest wiele aplikacji, które to robią, ale posiadanie aplikacji zintegrowanej z systemem operacyjnym zapewnia lepszą obsługę. Aplikacja Kalendarz uległa znacznej poprawie przez lata, ponieważ była częścią systemu Windows 10, a jeśli chcesz z niej korzystać, przekonasz się, że jest dość prosta.

Dodaj wydarzenia do kalendarza systemu Windows 10

Jeśli chcesz dodać nowe wydarzenia bezpośrednio do aplikacji Kalendarz systemu Windows 10, możesz skorzystać z dwóch metod.

Taca systemowa Panel kalendarza – tylko Windows 10 1909 i nowsze wersje

W Windows 10 1909 Microsoft dodał szybszą, wygodniejszą metodę tworzenia nowych zdarzeń.

  1. Kliknij datę / godzinę na pasku zadań otworzy się panel z kalendarzem na bieżący miesiąc, dodanymi zegarami i wydarzeniami na dany dzień.
  2. Skorzystaj z kalendarza i wybierz datę dodać nowe wydarzenie.
  3. Po wybraniu daty wprowadź nazwę wydarzenia w polu „Dodaj wydarzenie lub przypomnienie„Pole.
  4. Wprowadź godzinę i lokalizację, a następnie wybierz kalendarz, do którego chcesz go dodać, jeśli w aplikacji skonfigurowanych jest wiele kalendarzy.
  5. Kliknij Zapisz i wydarzenie zostanie utworzone.

Aplikacja Kalendarz – Windows 10 wszystkie wersje

Ta metoda działa niezależnie od używanej wersji systemu Windows 10.

  1. Stuknij w Klawisz Windows aby otworzyć menu Start.
  2. Wpisz kalendarz i otwórz aplikację o pasującej nazwie.
  3. Kliknij 'Nowe wydarzenie' po lewej.
  4. Wprowadź nazwę wydarzenia, ustaw godzinę, przypomnienia, zaproś inne osoby, wybierz Kalendarz i wprowadź dowolne szczegóły.
  5. Kliknij Zapisz i wydarzenie zostanie utworzone.

Importowanie wydarzeń z innych kalendarzy

Aplikacja Kalendarz na Windows 10 nie jest organizerem offline, do którego musisz ręcznie wpisywać wydarzenia. Jest doskonale zdolny do dodawania wydarzeń z innych usług kalendarza, takich jak Google / Gmail, Outlook, iCloud, Yahoo i inne.

  1. Otworzyć Aplikacja kalendarza w systemie Windows 10.
  2. W kolumnie po lewej stronie kliknij przycisk koła zębatego na dnie.
  3. Panel otworzy się po prawej stronie. Kliknij Zarządzaj kontami.
  4. Otworzy się nowe okno z listą rodzajów kont, które możesz dodać. Wybierz typ lub, jeśli Twojego typu konta nie ma na liście, wybierz Ustawienia zaawansowane.
  5. Wejdz do nazwa użytkownika / adres e-mail i hasło dla typu konta, które chcesz dodać. Jeśli korzystasz z konfiguracji zaawansowanej, prawdopodobnie będziesz musiał wprowadzić dodatkowe informacje. Różni się w zależności od usługi, z której korzystasz.
  6. Zaloguj się a aplikacja Kalendarz pobierze wszystkie wydarzenia z konta.

Usuwanie wydarzenia

Aby usunąć wydarzenie z dowolnego rodzaju kalendarza, otwórz aplikację Kalendarz.

  1. Wybierz kalendarz wydarzenie jest zapisywane w.
  2. Wybierz wydarzenie w kalendarzu i przejdź do strony ze szczegółowymi informacjami.
  3. Kliknij Przycisk Usuń na pasku u góry.
  4. Wybierz Usuń wydarzenie z menu.

Zarządzanie kalendarzami w systemie Windows 10

Dla każdego konta dodanego do aplikacji Kalendarz tworzysz osobny kalendarz. Oznacza to, że Twoje wydarzenia iCloud będą przechowywane osobno od wydarzeń w Kalendarzu Google. Co ważniejsze, oznacza to, że możesz wybrać kalendarz, do którego chcesz dodać wydarzenie, zamiast synchronizować je ze wszystkimi swoimi kalendarzami.

Aby przełączać się między kalendarzami;

  1. Otwórz aplikację Kalendarz.
  2. Pod widokiem miesiąca na pasku po lewej stronie zobaczysz nazwy różnych dodanych kont.
  3. Rozwiń konto, a zobaczysz wszystkie kalendarze utworzone na tym koncie.
  4. Wybierz kalendarz, aby wyświetlić zapisane w nim wydarzenia.

Wniosek

Kiedy wydarzenie ma się odbyć, system Windows 10 wyświetli alert na pulpicie. Możesz odrzucić alert, odłożyć go na później lub powiadomić organizatora, że ​​się spóźnisz. Aplikacja pozwala także odpowiadać na zaproszenia i wysyłanie wydarzeń oraz RSVP.