Jak inteligentne wyszukiwanie może wpłynąć na Twoją firmę

Korzystając z inteligentnego wyszukiwania, firmy mogą szybko znaleźć dokładnie te informacje, których potrzebują, zgodnie z ich zamiarem wyszukiwania.

Prawie wszystkie organizacje mają obecnie do czynienia z wieloma systemami informatycznymi, w których dane są rozproszone w nieustrukturyzowanym formacie.

W rezultacie pracownicy nie otrzymują potrzebnych informacji. Ponadto tradycyjne wyszukiwania zależą tylko od słów kluczowych, ignorując intencje użytkownika. W rezultacie wyświetlają błędne wyniki.

Inteligentne wyszukiwanie może pomóc w takich scenariuszach. Wykorzystuje technologię uczenia maszynowego, aby wyświetlać dokładne wyniki wyszukiwania.

Inteligentne wyszukiwanie to technika wyszukiwania, która może zrozumieć Twój cel lub intencję za pomocą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby zapewnić wyniki oparte na Twoim celu. Robi więcej niż to, co robią tradycyjne wyszukiwania — bezpośrednio dopasowując zapytania.

Zamiast tego inteligentne wyszukiwanie wykorzystuje elementy technologii ML i semantycznego wyszukiwania wektorowego, aby uzyskać ogólny obraz celu użytkownika. Usuwając silosy danych, pozwala pracownikom i klientom szybko i łatwo uzyskać potrzebne informacje.

Inteligentne wyszukiwanie ułatwia ekstrakcję informacji z wewnątrz lub na zewnątrz firmy do użytkowników końcowych. Obsługuje zestawy danych w różnych formatach, w tym duże zbiory danych, treści cyfrowe, systemy zarządzania dokumentami i strony internetowe. To wyszukiwanie jest również znane jako wyszukiwanie AI, wyszukiwanie korporacyjne, wyszukiwanie kognitywne i wyszukiwanie w języku naturalnym.

Jak działa inteligentne wyszukiwanie?

Proces roboczy inteligentnego wyszukiwania obejmuje łączenie się z różnymi źródłami danych w celu ich indeksowania. Pomaga w procesie odkrywania i szybkiego wyszukiwania. Ma również wbudowane algorytmy oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, które dostarczają dokładnych informacji właściwym odbiorcom. Trzy główne etapy inteligentnego wyszukiwania to:

# 1. Połączenie ze źródłami danych

Przede wszystkim rozwiązanie łączy się ze wszystkimi źródłami danych, w tym CRM, systemami zarządzania dokumentami, rozwiązaniami do udostępniania plików w chmurze i nie tylko. Większość rozwiązań rynkowych może przeszukiwać ustrukturyzowane i nieustrukturyzowane dostępne dane wspomnianych repozytoriów danych.

#2. Indeksowanie danych

Gdy dane są dostępne, aplikacja tworzy ujednolicony indeks wyszukiwania dla wyników wyszukiwania, niezależnie od oryginalnego źródła. Technologia ta wspiera indeksowanie najważniejszych informacji.

#3. Zrozumienie inteligentnego dokumentu

W tym momencie rozpocznie wydobywanie informacji z tych dokumentów, aby lepiej identyfikować i klasyfikować rodzaje dokumentów, które mogą być prawne, finansowe lub prezentacje i filmy.

Inteligentne wyszukiwanie w biznesie

  • Gdy ktoś odwiedza Twoją witrynę i szuka wybranego przez siebie produktu, inteligentne wyszukiwanie pozwala mu szybko dotrzeć do właściwej strony internetowej. Pokazując im odpowiednie wyniki, organizacje mogą zwiększyć szansę na konwersję i lepszą sprzedaż.
  • Takie podejście jest równie ważne dla zachowania lojalności starych klientów. Inteligentne wyszukiwanie może zapewnić im spersonalizowane wyniki wyszukiwania na podstawie ich historii.
  • Sukces Twojej firmy zależy od doświadczenia użytkownika Twojej witryny. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja oferują takie funkcje, jak inteligentne autouzupełnianie i autokorekta. W ten sposób użytkownicy mają mniejsze szanse na wylądowanie na stronie błędu.
  • Inteligentne wyszukiwanie jest również przydatne dla pracowników organizacji, którzy potrzebują dostępu do różnych danych w ciągu dnia z różnych miejsc. Ta technika pomaga im szybko uzyskać dane i zwiększyć produktywność.
  • Optymalizując wyszukiwanie w witrynie za pomocą inteligentnego wyszukiwania, firmy mogą uzyskać dostęp do analiz wydajności wyszukiwania i intencji użytkowników. Te dane pomagają im podejmować lepsze i bardziej świadome decyzje.

Aby zrozumieć różnicę między tymi dwoma typami wyszukiwań, spójrzmy na przykład. Na przykład, jeśli wyszukujesz „zupa tajska”, możesz mieć jeden z poniższych zamiarów. Może chcesz poznać jego przepis lub zainteresować się restauracjami serwującymi zupę tajską w Twojej okolicy. Ponadto możesz szukać sklepów internetowych, które sprzedają tajską mieszankę zup.

Ponieważ tradycyjne wyszukiwanie opiera się na słowach kluczowych, uzyskane wyniki wyszukiwania mogą nie być jasne lub spersonalizowane zgodnie z Twoimi intencjami. W przypadku inteligentnego wyszukiwania istnieje większa szansa na precyzyjne wyniki wyszukiwania, ponieważ wykorzystuje ono uczenie maszynowe i inne technologie, które mogą zrozumieć język naturalny.

Do tej pory korzystałeś z tradycyjnego wyszukiwania, które nie nadążało za rosnącą złożonością danych i potrzebą integracji różnych systemów informatycznych wykorzystywanych w organizacji. Z drugiej strony inteligentne rozwiązania wyszukiwania mogą łączyć się z prawie wszystkimi źródłami danych. Może również indeksować dane, aby zapewnić nam najbardziej odpowiednie wyniki zgodnie z naszymi zapytaniami.

Wyszukiwanie tradycyjne wykorzystuje słowa zawarte w zapytaniu w celu znalezienia danych spełniających kryteria. Z drugiej strony, inteligentne wyszukiwanie porządkuje wyniki wyszukiwania, próbując dowiedzieć się, co kryje się za zapytaniem.

# 1. Lepsze wyniki wyszukiwania

Inteligentne wyszukiwanie wykorzystuje AI i ML, które rozumieją język naturalny, co rozwiązuje zamieszanie zwykle odpowiedzialne za słabe wyniki wyszukiwania. W rezultacie może generować bardziej odpowiednie wyniki dla dowolnych zapytań.

#2. Większa szybkość i dokładność

Ponieważ wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji do przeglądania zarówno ustrukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych danych, zauważysz znaczną poprawę szybkości i dokładności. Podczas wyszukiwania musisz także poświęcić mniej czasu na oczekiwanie na informacje.

Co więcej, może zrozumieć dokładny charakter zapytań użytkowników dzięki sztucznej inteligencji i językowi naturalnemu. W ten sposób może zaoferować lepsze wyniki pasujące do zapytania.

#3. Szybsze podejmowanie decyzji

W szybko zmieniającym się świecie biznesu firmy muszą od czasu do czasu podejmować szybkie decyzje. Ponieważ większość decyzji można podjąć tylko na podstawie uzyskanych informacji, opóźnienie w uzyskaniu wyników wyszukiwania opóźni proces.

Dzięki inteligentnemu wyszukiwaniu decydenci mogą natychmiast uzyskać dostęp do wymaganych informacji, a co za tym idzie, podejmować szybkie, ale przemyślane decyzje, kiedy tylko jest to konieczne.

#4. Zaawansowane możliwości archiwizacji

Kluczową zaletą inteligentnego wyszukiwania jest jego zdolność do automatycznego archiwizowania przychodzących danych. Wykorzystując technologię sztucznej inteligencji, analizuje dane, aby ustalić ich charakter i archiwizować dane dokładniej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie trzeba dodawać, że uporządkowane dane można później odzyskać znacznie szybciej.

#5. Mniejszy wysiłek ręczny

Ta technologia pomaga administratorom w sortowaniu danych i zarządzaniu nimi. Ponadto firmy mogą nawet potrzebować mniej siły roboczej do zarządzania archiwum danych. Cechy te są szczególnie korzystne dla firm przechodzących proces cyfryzacji.

#6. Wsparcie dla wielu platform

Inteligentne wyszukiwanie umożliwia przeszukiwanie baz danych, dokumentów i zapisów finansowych przechowywanych na wielu platformach. Ponadto technika ta umożliwia jednoczesne przeszukiwanie danych wewnętrznych i zewnętrznych. Dzięki temu nie trzeba przeprowadzać wielu wyszukiwań, aby znaleźć konkretną informację.

Wraz z ulepszeniem technologii AI i ML przyszłość inteligentnego wyszukiwania będzie jaśniejsza. Będzie lepiej rozumiał naturalny język ludzki, a tym samym będzie w stanie określić cele związane z zapytaniami wyszukiwania.

Wyszukiwanie korporacyjne lub inteligentne nie tylko zapewni pracownikom dokładne wyniki, ale także zapewni zaawansowany wgląd w to, czego ludzie szukają w całej organizacji. Zwiększy się również wykorzystanie inteligentnego wyszukiwania głosowego do wyszukiwania informacji.

Jednak nowoczesne firmy mogą wybrać Algolię, aby uzyskać potężne i elastyczne doświadczenie cyfrowe. Ta platforma wyszukiwania i odkrywania jest skalowalna i bezpieczna i obsługuje spersonalizowane wyszukiwanie w przedsiębiorstwie. Możesz go wykorzystać do optymalizacji wyszukiwania aplikacji SaaS, odkrywania produktów, wyszukiwania w witrynie i odkrywania cyfrowego.

Zasoby edukacyjne

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, możesz skorzystać z następujących zasobów:

Ta książka uczy, jak zastosować technologię sztucznej inteligencji, aby Twoje wyszukiwania były bardziej responsywne. Opisuje teorie sztucznej inteligencji i rzeczywiste przypadki użycia, aby wdrożyć je w swojej pracy. Ponadto w tym zasobie omówiono sposoby przekształcania koncepcji w kody dla programistów.

#2. Głębokie uczenie się do wyszukiwania

Z tej książki dowiesz się, jak ulepszać wyniki wyszukiwania za pomocą sieci neuronowych. Gdy zrozumiesz, w jaki sposób głębokie uczenie się jest powiązane z indeksowaniem i rankingiem, możesz zbudować wyszukiwarki, które będą w stanie dostarczać inteligentne wyniki wyszukiwania zgodnie z intencjami użytkownika.

Z tego zasobu dowiesz się również, jak stworzyć wyszukiwarkę, która będzie działać lepiej w miarę użytkowania.

Wniosek

Jak można zrozumieć z powyższej dyskusji, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe wnoszą znaczący wkład w inteligentne wyszukiwanie. Oszczędza Twój czas i pomaga zwiększyć produktywność Twoich pracowników.

Inteligentne wyszukiwanie ma również inne zalety, więc możesz spodziewać się gwałtownego wzrostu jego wykorzystania w przyszłości.

Możesz być również zainteresowany wiedzą o sztucznej inteligencji ogólnej.