Jak korzystać z programu Microsoft Editor w programie Word dla platformy Microsoft 365

Microsoft zmienił nazwę Office 365 na Microsoft 365. Zmiana dotyczy głównie nazwy, a nie ceny. Dodano kilka nowych funkcji, a istniejące zostały ulepszone. Microsoft Editor to jedna z głównych funkcji tej nowej wersji aplikacji pakietu Office. Oto, jak możesz go używać w programie Word i innych aplikacjach platformy Microsoft 365.

Edytor Microsoft na platformie Microsoft 365

Aby korzystać z programu Microsoft Editor w programie Word lub dowolnej innej aplikacji na platformie Microsoft 365, musisz korzystać z platformy Microsoft 365. Wspomnieliśmy wcześniej, że zmiana z Office 365 na Microsoft 365 będzie automatyczna dla użytkowników. Nie musisz pobierać żadnych nowych aplikacji.

Jeśli nadal nie przeszedłeś z Office 365 na Microsoft 365, możesz wymusić zmianę.

Wymuś konwersję usługi Office 365 na platformę Microsoft 365

Otwórz dowolną wybraną aplikację Office 365. Użyliśmy programu Word.
Na ekranie startowym pod nazwą aplikacji pojawi się Office 365.
Zezwól aplikacji na otwarcie nowego pliku.
Zamknij aplikację i otwórz ją ponownie.
Sprawdź, co mówi ekran startowy. Jeśli nadal widzisz Office 365, zamknij go i powtórz proces.
Przy czwartej lub piątej próbie zobaczysz nowy ekran informujący, że Office 365 to teraz Microsoft 365.
Gdy zobaczysz ekran, zostaniesz przeniesiony na platformę Microsoft 365.

Aby sprawdzić, czy się przeprowadziłeś, możesz otworzyć dowolną aplikację pakietu Office, a pod jej nazwą zobaczysz Microsoft 365.

Korzystanie z programu Microsoft Editor

Microsoft Editor daje sugestie, jak ulepszyć dokument pod względem gramatyki, czytelności, zwięzłości i nie tylko. Nie działa jednak automatycznie na wszystkich dokumentach i jest dostępny tylko w niektórych aplikacjach, w których jego funkcjonalność jest istotna, takich jak Word lub Outlook.

Otwórz dokument Word.
Przejdź do zakładki Strona główna.
Na sam koniec kliknij przycisk Edytor.
Program Microsoft Editor uruchomi się i przeskanuje dokument w celu uzyskania czytelności.

Microsoft Editor zajmie trochę czasu, aby sprawdzić cały dokument. W przypadku pliku zawierającego 35 000 słów przeskanowanie całości zajęło ponad 20 minut. Jeśli planujesz uruchomić dokument w edytorze w ostatniej chwili lub po zakończeniu pracy nad nim, może to nie być dobry pomysł. Spróbuj uruchomić go na końcu każdej sesji roboczej, aby nie czekać na to i móc wprowadzać w nim zmiany, gdy następnym razem usiądziesz do pracy.

Jeśli chodzi o sugestie, możesz je pojedynczo przeglądać i akceptować te, które Twoim zdaniem poprawią Twój dokument.