Jak korzystać z reakcji w Facebook Messenger

Facebook Messenger wprowadza nową funkcję; reakcje. Jeśli korzystasz z urządzenia z systemem iOS, reagowanie na wiadomość jest możliwe w standardowej aplikacji Wiadomości. Facebook dodał podobną funkcję do Facebook Messenger, z wyjątkiem tego, że używa własnych niestandardowych reakcji. Te reakcje są podobne do tych, których używasz, gdy reagujesz na post w swoim kanale. Występuje reakcja „Lubię to”, a także reakcja niechęci w postaci kciuka w górę i kciuka w dół emoji. Oto jak używać reakcji w Facebook Messenger.

Messenger dla sieci Web

Otwórz interfejs sieciowy Facebook Messenger. Wybierz dowolny wątek rozmowy. Za każdym razem w rozmowie pojawi się nowy przycisk z uśmiechem. Kliknij to.

Przycisk odsłania pasek reakcji. Ma siedem różnych reakcji; miłość, śmiech, zdziwienie, smutek, złość, lubienie i niechęć. Kliknij reakcję, której chcesz użyć.

Kiedy reagujesz na wiadomość lub gdy ktoś inny reaguje na twoją wiadomość, pojawia się pod nią znaczek. Odznaka pokazuje, ile jest reakcji na wiadomość i jakie one są.

Możesz również zareagować na wiadomość z poziomu zakładki czatu na Facebooku. Proces jest taki sam, jak w przypadku Messengera.

Messenger na iOS i Androida

Nie musisz aktualizować aplikacji Messenger, aby otrzymywać reakcje w Facebook Messenger. Ostatnia aktualizacja aplikacji miała miejsce 22 marca 2017 r. Jeśli zaktualizowałeś swoją aplikację do dostępnej wersji, musisz tylko poczekać, aż funkcja stanie się dostępna.

Otwórz Facebook Messenger i wybierz dowolny wątek konwersacji na karcie Strona główna. Stuknij i przytrzymaj wiadomość, na którą chcesz odpowiedzieć. Pasek reakcji pojawi się u góry wiadomości. Kliknij reakcję, której chcesz użyć.

W aplikacjach mobilnych, gdy wybierzesz reakcję, przed wysłaniem zobaczysz jej małą animację. Podobnie jak w interfejsie internetowym, możesz zobaczyć, ile reakcji było na wiadomość.

Reakcje w Facebook Messenger działają zarówno w czatach indywidualnych, jak i grupowych. Na czacie grupowym pojedyncza wiadomość może mieć wiele reakcji, po jednej od każdego członka grupy.

Jeśli nie widzisz jeszcze tej funkcji po swojej stronie, poczekaj kilka dni. Powoli trafia do użytkowników na całym świecie i może zająć trochę czasu, zanim dotrze do Ciebie. Z drugiej strony jest wreszcie sposób, aby nie lubić czegoś na Facebooku. Być może za kilka lat przycisk niechęci również pojawi się na naszym kanale.