Odkryjmy najprostszy sposób na zdobycie własnego lokum w rozległym świecie gry Skyrim, piątej odsłonie serii The Elder Scrolls.
Nawet po upływie dekady, wielu graczy wciąż z zapałem oddaje się eksploracji rozległej krainy Skyrim. To olbrzymia gra, oferująca niezliczone historie, które czekają, aby rzucić na nas swój urok.
Chociaż Skyrim to przygoda pełna swobody i elastyczności, już po kilku godzinach spędzonych w grze, zauważyłem, jak bardzo przydatne staje się posiadanie własnego domu.
Jednak odkrycie tajników zakupu nieruchomości w Skyrim wymaga poświęcenia sporej ilości czasu i eksploracji zakątków tej dzikiej krainy.
Przede wszystkim, istnieje wiele metod i miejsc, w których możemy tego dokonać.
Tak, w Skyrim możemy nabyć więcej niż jedną nieruchomość, którą wykorzystamy jako prywatne laboratorium alchemiczne, zbrojownię, magazyn łupów, a nawet miejsce zamieszkania dla małżonka i dzieci (celowe nawiązanie do elementów gry).
Zakup domu w Skyrim przynosi szereg korzyści, między innymi bonus „Dobrze Wypoczęty”, zapewniający 10% więcej punktów doświadczenia przez osiem godzin wirtualnej rozgrywki.
Jednak dla większości graczy największą zaletą jest możliwość stworzenia w jednym miejscu warsztatu alchemicznego, miejsca do zaklinania przedmiotów i przechowalni broni.
Mimo że najtańszy dom, „Wietrzny Dwór” (Breezehome), nie posiada stołu do zaklinania, to właśnie on najczęściej staje się własnością początkujących graczy, ponieważ powiązaną z nim misję można ukończyć już na wczesnym etapie gry.
W związku z tym, przedstawię Wam sposób, w jaki sam zdobyłem swoją pierwszą nieruchomość w Skyrim, płacąc za nią 5000 septimów (i trochę więcej na ulepszenia).
Zakup domu w Skyrim
Na początek, musisz porozmawiać z jarlem (Balgruufem) Białej Grani. To trzecie zadanie w Skyrim, następujące po ucieczce z Helgen i ukończeniu misji „Przed burzą” w Rzecznej Puszczy.
Udaj się do Białej Grani i odszukaj Jarla Balgruufa w Smoczej Przystani (Dragonsreach).
Podczas tej rozmowy, jarl skieruje Cię do swojego nadwornego maga (Farengara), który poprosi o odzyskanie Smoczej Skały z Kurhanu Wichrowych Szczytów (trzecie zadanie).
Pomyślne ukończenie tego zadania usatysfakcjonuje jarla i pozwoli Ci na zakup domu w Białej Grani.
Następnie porozmawiaj z Proventusem Avenicci, mężczyzną stojącym po prawej stronie jarla, widocznego na poprzednim obrazku.
Po dokonaniu zapłaty za dom i opcjonalne ulepszenia, otrzymasz klucz i będziesz mógł wejść do Wietrznego Dworu.
Z mojego doświadczenia wynika, że znalezienie Wietrznego Dworu wydawało się dodatkowym, mini zadaniem pobocznym, ale ostatecznie udało mi się go odnaleźć.
A oto on (✌️):
Teraz możesz albo zanurzyć się ponownie w świecie Skyrim i zająć się swoimi sprawami, albo przejść do dalszej części tekstu, w której wyjaśnię, jak ukończyć Kurhan Wichrowych Szczytów.
Dekodowanie Kurhanu Wichrowych Szczytów
Dalsza część tekstu zawiera spoilery.
Zanim przejdziesz dalej, upewnij się, że masz przy sobie kilka mikstur zdrowia i swój najlepszy ekwipunek, oznaczony jako ulubiony do szybkiego użycia.
Kurhan Wichrowych Szczytów znajduje się w południowo-zachodniej części Białej Grani, na zachód od Rzecznej Puszczy.
Podróż można odbyć pieszo, jednak warto rozważyć zabranie (lub kradzież) konia ze stajni Białej Grani.
Najkrótsza trasa do Kurhanu Wichrowych Szczytów prowadzi przez teren, na którym spotkasz olbrzymów, z którymi będziesz musiał walczyć, chyba że uda Ci się ich uniknąć.
Po dotarciu do Kurhanu, napotkasz bandytów ostrzeliwujących Cię z łuków. Warto więc przygotować sobie dobry łuk i zapas strzał. Nie zapomnij przeszukać ciał pokonanych przeciwników, ponieważ możesz znaleźć cenne przedmioty, takie jak złoty łuk.
#1. Świątynia Kurhanu Wichrowych Szczytów
To kluczowe miejsce naszej misji. Możemy do niego wejść po uporaniu się z bandytami pilnującymi bramy.
Wnętrze jest dość proste, napotkamy w nim kolejnych bandytów i draugry, którzy obudzą się, gdy tylko wejdziemy w ich pobliże.
Po kilku minutach przemierzania lokacji, trafimy do komnaty z dźwignią i trzema filarami. Musimy wejść z nimi w interakcję, ustawiając je w konfiguracji wąż-wąż-delfin, a następnie pociągnąć dźwignię, aby odblokować dalsze przejście.
#2. Złoty Pazur
Następnie, usłyszymy wołanie o pomoc z korytarza zablokowanego przez gęstą pajęczynę.
W tym miejscu, zabijemy gigantycznego pająka i porozmawiamy z ocalałym, Arvelem Szybkim. Mimo całej sympatii dla tego nieszczęśnika, będziemy zmuszeni go pokonać, aby odzyskać złoty pazur.
Złoty pazur zostanie wykorzystany do odblokowania przejścia w dalszej części lokacji, co umożliwi nam starcie z bossem i zdobycie Smoczej Skały, kończąc misję.
Dodatkowo, pazur możemy zwrócić Lucanowi w Rzecznej Puszczy, za co otrzymamy nagrodę.
Na koniec, możemy przystąpić do walki z bossem i odzyskać Smoczą Skałę.
Podsumowując, jest to pierwsza, większa misja w Skyrim, która jest niezwykle interesująca. Krótko ją omówiłem, aby nie odbierać Wam przyjemności z jej samodzielnego przejścia.
I to by było na tyle.
Podobnie jak w wielu innych grach, Skyrim posiada modyfikacje, które ulepszają rozgrywkę. Dodatkowo, czeka na nas jeszcze jedna interesująca misja poboczna związana z wyleczeniem wampiryzmu w Skyrim.